Muziek / Toplijsten en favorieten / Reijersen's Ranglijst ( [nu]Soul/R&B )
zoeken in:
0
Mb.
geplaatst: 24 januari 2011, 12:34 uur
Ik pak er zo nu en dan wat tussen uit:
2480 . Truth Hurts ft. Rakim - Addictive
Rakim past hier echt niet. De zangeres zelf en de productie zijn ook niet top. Waarschijnlijk zullen vele hier het een mooie vrouw vinden overigens, maar ik vind echt dat ze iets engs heeft. Bah!
2475 . Mary Jane Hooper - I've Got Reasons
I've got....... a whole lot..... reasons......... to put this song a few thousand places higher in the list!
2471 . Linda Jones - I (Who Have Nothing)
Aardige cover, maar haalt het bij lange na niet bij de oorspronkelijk versie van de King. En nee, ik doel nu niet op Elvis.
Ga zo door!
2480 . Truth Hurts ft. Rakim - Addictive
Rakim past hier echt niet. De zangeres zelf en de productie zijn ook niet top. Waarschijnlijk zullen vele hier het een mooie vrouw vinden overigens, maar ik vind echt dat ze iets engs heeft. Bah!

2475 . Mary Jane Hooper - I've Got Reasons
I've got....... a whole lot..... reasons......... to put this song a few thousand places higher in the list!
2471 . Linda Jones - I (Who Have Nothing)
Aardige cover, maar haalt het bij lange na niet bij de oorspronkelijk versie van de King. En nee, ik doel nu niet op Elvis.

Ga zo door!
0
geplaatst: 24 januari 2011, 12:36 uur
Truth Hurts is een halve man, die kun je niet aantrekkelijk vinden. Die enge, grote handen ook. Brrr.
0
geplaatst: 24 januari 2011, 20:36 uur
2470 . Average White Band - Person to Person
Luister
Vorige positie: -
Afkomstig van het album: AWB (1974)
Een band vol blanken dat kan funken als gekken. Erg lekkere muziek. Moest wel wat wennen aan het hoge stemgeluid.
2469 . The Budos Band - Aynotchesh Yererfu
Luister
Vorige Positie: -
Afkomstig van het album: The Budos Band (2005)
Dit nummer doet me vaak wat denken aan het funky werk dat Bobby Byrd ook kan maken.
Erg strakke ritmiek.
2468 . The Supremes - You Can't Hurry Love
Luister
Vorige Positie: 1822
Afkomstig van het album: The Supremes A' Go-Go (1966)
Is een dikke 400 plaatsen gezakt. Gewoon een goede Motown-hit. Want wie kan 'm niet meezingen?
2467 . Amy Winehouse - You Sent Me Flying
Luister
Vorige Positie: 1811
Afkomstig van het album: Frank (2003)
Prachtig nummer van het meer jazzy album Frank. Stond vorige keer wel een plaats of 300 hoger. Maar moest keuzes maken.
2466 . Angela Johnson ft. Rahsaan Patterson - Dream Flight
Luister
Vorige Positie: 1808
Afkomstig van het album: A Woman's Touch, Volume 1 (2008)
Wederom een dikke daler. En wederom Angela Johnson die samen met een sterke gastartiest een old-schoolvibe brengt.
Luister
Afkomstig van het album: AWB (1974)
Een band vol blanken dat kan funken als gekken. Erg lekkere muziek. Moest wel wat wennen aan het hoge stemgeluid.
2469 . The Budos Band - Aynotchesh Yererfu
Luister
Vorige Positie: -
Afkomstig van het album: The Budos Band (2005)
Dit nummer doet me vaak wat denken aan het funky werk dat Bobby Byrd ook kan maken.
Erg strakke ritmiek.
2468 . The Supremes - You Can't Hurry Love
Luister
Vorige Positie: 1822
Afkomstig van het album: The Supremes A' Go-Go (1966)
Is een dikke 400 plaatsen gezakt. Gewoon een goede Motown-hit. Want wie kan 'm niet meezingen?
2467 . Amy Winehouse - You Sent Me Flying
Luister
Vorige Positie: 1811
Afkomstig van het album: Frank (2003)
Prachtig nummer van het meer jazzy album Frank. Stond vorige keer wel een plaats of 300 hoger. Maar moest keuzes maken.
2466 . Angela Johnson ft. Rahsaan Patterson - Dream Flight
Luister
Vorige Positie: 1808
Afkomstig van het album: A Woman's Touch, Volume 1 (2008)
Wederom een dikke daler. En wederom Angela Johnson die samen met een sterke gastartiest een old-schoolvibe brengt.
0
geplaatst: 24 januari 2011, 21:56 uur
Toch al enkele toppers gepasseerd:
Aaron Neville is sowieso een held
You Can't Hurry Love is een classic
het (wat mij betreft) schandalig laag geklasseerde 'I Who Have Nothing' van de fantastische Linda Jones. Beste versie van dit nummer vind ik, heerlijk bombastisch net als de versie van Tom Jones en i.t..t. de meer ingetogen Ben E King.
Aaron Neville is sowieso een held
You Can't Hurry Love is een classic
het (wat mij betreft) schandalig laag geklasseerde 'I Who Have Nothing' van de fantastische Linda Jones. Beste versie van dit nummer vind ik, heerlijk bombastisch net als de versie van Tom Jones en i.t..t. de meer ingetogen Ben E King.
0
geplaatst: 24 januari 2011, 22:19 uur
De versie van Linda Jones vind ik ook erg leuk, ik heb op m'n externe hardeschijf nog een album van haar als het goed is. Die heb ik in geen eeuwen meer beluisterd, dus leuk dat ik vandaag weer even aan haar herinnerd werd! 
Die van de Average White Band vind ik ook wel leuk, zij hebben trouwens een leuk album gemaakt met Ben E. King in de jaren '70!
Het nummer van The Supremes vind "aardig", en hoewel het één van hun grootste hits werd, vind ik dat ze veeeeeel betere nummers hebben gemaakt.
Ook die van Amy Winehouse vind ik wel leuk, maar ook hier geldt dat ze veel betere nummers heeft gemaakt. Daarom vind ik het ook begrijpelijk dat hij niet al te hoog in jouw lijst staat!

Die van de Average White Band vind ik ook wel leuk, zij hebben trouwens een leuk album gemaakt met Ben E. King in de jaren '70!
Het nummer van The Supremes vind "aardig", en hoewel het één van hun grootste hits werd, vind ik dat ze veeeeeel betere nummers hebben gemaakt.
Ook die van Amy Winehouse vind ik wel leuk, maar ook hier geldt dat ze veel betere nummers heeft gemaakt. Daarom vind ik het ook begrijpelijk dat hij niet al te hoog in jouw lijst staat!
0
geplaatst: 25 januari 2011, 11:06 uur
2465 . India.Arie ft. Keb'Mo' - Better Way
Luister
Vorige positie: 1763
Afkomstig van het album: Testimony: Vol. 2, Love & Politics (2009)
Bluesman Keb'Mo' is wel alleen te vinden op gitaar in dit groovende nummer. India.Arie laat eindelijk eens iets meer wilde haren zien.
2464 . Jamie Scott & the Town - Shadows
Luister
Vorige positie:1796
Afkomstig van het album: Park Bench Theories (2007)
Eigenlijk is het niet echt soul, meer richting Amos Lee. Maar het is wel erg mooi.
2463 . James Hunter - People Gonna Talk
Luister
Vorige positie:1795
Afkomstig van het album: People Gonna Talk (2006)
Blanke Brit maakt Rhythm & Blues met een vleugje soul zoals het hoort. Lekker nummer.
2462 . Beverley Knight - Why Me Why You Why Now
Luister
Vorige positie:1792
Afkomstig van het album: Music City Soul (2007)
Power-vocaliste Beverley Knight wist me alleen met dit album te overtuigen. En daarop staat dit lekkere nummer.
2461 . Roy Ayers Ubiquity - Henceforth
Afkomstig van het album:Red, Black & Green (1973)
Helaas kon ik dit nummer niet vinden op JijBuis en GrooveShark. Maar ik, en waarschijnlijk ook mede-user kemm, kan bevestigen dat dit een heerlijk nummer is.
Luister
Vorige positie: 1763
Afkomstig van het album: Testimony: Vol. 2, Love & Politics (2009)
Bluesman Keb'Mo' is wel alleen te vinden op gitaar in dit groovende nummer. India.Arie laat eindelijk eens iets meer wilde haren zien.
2464 . Jamie Scott & the Town - Shadows
Luister
Vorige positie:1796
Afkomstig van het album: Park Bench Theories (2007)
Eigenlijk is het niet echt soul, meer richting Amos Lee. Maar het is wel erg mooi.
2463 . James Hunter - People Gonna Talk
Luister
Vorige positie:1795
Afkomstig van het album: People Gonna Talk (2006)
Blanke Brit maakt Rhythm & Blues met een vleugje soul zoals het hoort. Lekker nummer.
Luister
Power-vocaliste Beverley Knight wist me alleen met dit album te overtuigen. En daarop staat dit lekkere nummer.
2461 . Roy Ayers Ubiquity - Henceforth
Afkomstig van het album:Red, Black & Green (1973)
Helaas kon ik dit nummer niet vinden op JijBuis en GrooveShark. Maar ik, en waarschijnlijk ook mede-user kemm, kan bevestigen dat dit een heerlijk nummer is.
0
geplaatst: 25 januari 2011, 16:26 uur
Sorry, Reijersen, dat nummer en album van Roy ken ik niet, maar ik vertrouw op je oordeel.
De overige nummers zijn ook wel aardig, maar een grote ontdekking zat er niet tussen.
Jammer dat in de vorige update al You Sent Me Flying zit, mijn favoriete nummer van Amy's debuut!
De overige nummers zijn ook wel aardig, maar een grote ontdekking zat er niet tussen.Jammer dat in de vorige update al You Sent Me Flying zit, mijn favoriete nummer van Amy's debuut!

0
geplaatst: 25 januari 2011, 17:58 uur
Ik vind Beverley Knight wel een erg fraaie ontdekking, thanks Daniël !!! Ik heb het album maar gelijk besteld.
Voor de rest een paar goede en wat mindere nummers. Oh ja, Mary Jane Hooper staat natuurlijk veel te laag, maar dat was je al duidelijk gemaakt toch
Voor de rest een paar goede en wat mindere nummers. Oh ja, Mary Jane Hooper staat natuurlijk veel te laag, maar dat was je al duidelijk gemaakt toch

0
geplaatst: 25 januari 2011, 18:09 uur
Reijersen schreef:
Luister
Luister
Geen woorden, maar een
! En dan te bedenken dat het één van de mindere nummers op dat album is. De rest vind ik aardig, m.u.v. Roy Ayers, want die ken ik niet.jeroentjuhh schreef:
Ik vind Beverley Knight wel een erg fraaie ontdekking, thanks Daniël !!! Ik heb het album maar gelijk besteld.
Je had mij natuurlijk ook een PM kunnen sturen, want ik heb die CD hier nog ergens dubbel liggen als ik het goed heb. 
0
geplaatst: 25 januari 2011, 18:25 uur
Angelo schreef:
Je had mij natuurlijk ook een PM kunnen sturen, want ik heb die CD hier nog ergens dubbel liggen als ik het goed heb.
Dat kan ik ook niet weten natuurlijk. Maar je post was net te laat, heb hem al besteld!
0
geplaatst: 26 januari 2011, 22:44 uur
2460 . The Budos Band - T.I.B.W.F.
Luister
Afkomstig van het album:The Budos Band (2005)
Toch fijn dat je weet als een label voor kwaliteitmuziek staat. Zo is het immers met Daptone.
2459 . Glenn Lewis - Beautiful Eyes
Luister
Vorige positie: 1782
Afkomstig van het album: World Outside My Window (2002)
Vond de stem altijd erg mooi van deze man. Eigenlijk nooit meer wat van gehoord en niet vaak meer beluisterd. Daarom een aardige daling.
2458 . India.Arie - The One
Luister
Vorige positie: 1766
Afkomstig van het album: Voyage to India (2002)
Ik vind het altijd toch wel bijzonder hoe India.Arie met de juiste, simpele muzikale ingrediënten de meest catchy songs kan maken.
2457 . Seal - Where There's Gold
Luister
Vorige positie: 1750
Afkomstig van het album: IV (2003)
Live gezien, en heb nog nooit iemand zo makkelijk zien zingen als deze man. Geweldige warme stem ook.
2456 . Jaheim - Lonely
Luister
Vorige positie: 1743
Afkomstig van het album: The Makings of a Man (2007)
Kan altijd erg genieten van de vrij simpele R&B van deze man.
Luister
Afkomstig van het album:The Budos Band (2005)
Toch fijn dat je weet als een label voor kwaliteitmuziek staat. Zo is het immers met Daptone.
2459 . Glenn Lewis - Beautiful Eyes
Luister
Vorige positie: 1782
Afkomstig van het album: World Outside My Window (2002)
Vond de stem altijd erg mooi van deze man. Eigenlijk nooit meer wat van gehoord en niet vaak meer beluisterd. Daarom een aardige daling.
2458 . India.Arie - The One
Luister
Vorige positie: 1766
Afkomstig van het album: Voyage to India (2002)
Ik vind het altijd toch wel bijzonder hoe India.Arie met de juiste, simpele muzikale ingrediënten de meest catchy songs kan maken.
2457 . Seal - Where There's Gold
Luister
Vorige positie: 1750
Afkomstig van het album: IV (2003)
Live gezien, en heb nog nooit iemand zo makkelijk zien zingen als deze man. Geweldige warme stem ook.
2456 . Jaheim - Lonely
Luister
Vorige positie: 1743
Afkomstig van het album: The Makings of a Man (2007)
Kan altijd erg genieten van de vrij simpele R&B van deze man.
0
geplaatst: 27 januari 2011, 21:54 uur
2455 . Betty Davis - Anti Love Song
Luister
Afkomstig van het album: Betty Davis (1973)
Ben geen groot Betty Davis liefhebber. Maar deze is wel lekker vuig.
2454 . Dwele - A.N.G.E.L.
Luister
Vorige positie: 1723
Afkomstig van het album: Subject (2003)
Samen met zijn vrienden van Slum Village zet Dwele hier een sterk nummer neer.
2453 . Eric Roberson - Only for You
Luister
Vorige positie: 1721
Afkomstig van het album: ...Left (2007)
Dit nummer doet me altijd wat aan Anthony David denken. Just sit back and relax.
2452 . Floetry - Fun
Luister
Vorige positie: 1702
Afkomstig van het album: Floetic (2002)
Floetry brengt altijd een leuke combinatie van zang en spoken word/rap.
2451 . Buddy Miles Express - Train
Luister
Afkomstig van het album: Expressway to Your Skull (1968)
Ben de muziek van Buddy Miles meer en meer aan het ontdekken. Geweldig vol en organisch nummer.
Luister
Afkomstig van het album: Betty Davis (1973)
Ben geen groot Betty Davis liefhebber. Maar deze is wel lekker vuig.
2454 . Dwele - A.N.G.E.L.
Luister
Vorige positie: 1723
Afkomstig van het album: Subject (2003)
Samen met zijn vrienden van Slum Village zet Dwele hier een sterk nummer neer.
2453 . Eric Roberson - Only for You
Luister
Vorige positie: 1721
Afkomstig van het album: ...Left (2007)
Dit nummer doet me altijd wat aan Anthony David denken. Just sit back and relax.
2452 . Floetry - Fun
Luister
Vorige positie: 1702
Floetry brengt altijd een leuke combinatie van zang en spoken word/rap.
2451 . Buddy Miles Express - Train
Luister
Afkomstig van het album: Expressway to Your Skull (1968)
Ben de muziek van Buddy Miles meer en meer aan het ontdekken. Geweldig vol en organisch nummer.
0
geplaatst: 27 januari 2011, 23:30 uur
Yes! Doe ik er vandaag gewoon 5 extra! En alle 5 nieuwe binnenkomers.
2450 . Bonobo ft. Andreya Triana - Eyesdown
Luister
Afkomstig van het album: Black Sands (2010)
Twee superontdekkingen van 2010 in één nummer! Betoverend mooi.
2449 . Ohio Players - Words of Love
Luister
Afkomstig van het album: Skin Tight (1974)
Normaal gesproken zijn the Ohio Players vrij funky. Dit keer doen ze het wat rustiger aan, maar met funkyness
2448 . Wah Wah Watson - Goo Goo Wah Wah
Luister
Wat is nu lekkerder als een Wah Wah gitaar! Niets dus. Gesampled door GangStarr.
2447 . Cookin' on 3 burners - Keb's bucket
Luister
Afkomstig van het album: Baked, Broiled and Fried (2007)
Sterke funk van Down Under!
2446 . Bohannon - Save Their Souls
Luister
Afkomstig van het album: Stop & Go (1973)
Bijzonder fijne funk en soul combinatie. Moet zeker eens achter het album van deze man aan.
Musiq Soulchild samplede dit nummer voor 'Caughtup' die ook in de lijst staat.
2450 . Bonobo ft. Andreya Triana - Eyesdown
Luister
Afkomstig van het album: Black Sands (2010)
Twee superontdekkingen van 2010 in één nummer! Betoverend mooi.
2449 . Ohio Players - Words of Love
Luister
Afkomstig van het album: Skin Tight (1974)
Normaal gesproken zijn the Ohio Players vrij funky. Dit keer doen ze het wat rustiger aan, maar met funkyness
Luister
Wat is nu lekkerder als een Wah Wah gitaar! Niets dus. Gesampled door GangStarr.
2447 . Cookin' on 3 burners - Keb's bucket
Luister
Afkomstig van het album: Baked, Broiled and Fried (2007)
Sterke funk van Down Under!
2446 . Bohannon - Save Their Souls
Luister
Afkomstig van het album: Stop & Go (1973)
Bijzonder fijne funk en soul combinatie. Moet zeker eens achter het album van deze man aan.
Musiq Soulchild samplede dit nummer voor 'Caughtup' die ook in de lijst staat.
0
geplaatst: 28 januari 2011, 00:39 uur
Ik zie wat nummers voorbijkomen uit mijn Funky 45 destijds: Mary Jane Hooper, Betty Davis, Bohannon, die staan hier allemaal toch wel vrij laag hoor, Reijersen. 
Die van Buddy Miles is net als z'n andere ook weer erg tof! Van die man moet ik nodig eens wat meer gaan checken!

Die van Buddy Miles is net als z'n andere ook weer erg tof! Van die man moet ik nodig eens wat meer gaan checken!
0
geplaatst: 28 januari 2011, 10:20 uur
Heeft het soulalbum van deze week nog enige invloed op de lijst gehad
(2447)?
Er staan weer een paar hele fijne nummers tussen, ga zo door!
(2447)?Er staan weer een paar hele fijne nummers tussen, ga zo door!
0
geplaatst: 28 januari 2011, 11:47 uur
Nope! maar wel het plaatsen van het nummer in het topic 'Maar kennis met....'
@kemm, sorry
Maar ze zijn wel in de lijst gekomen door die lijst 
0
geplaatst: 28 januari 2011, 12:03 uur
2445 . Dave Serrano - Ou-Wee Man
Luister
Afkomstig van het album: Keb Darge's Legendary Deep Funk (1997)
Altijd leuk, dit soort vage, psychadelic achtige funk nummers. Hoor ik daar Batman?
2444 . Raul Midón - Peace on Earth
Luister
Vorige positie: 1651
Afkomstig van het album: A World Within a World (2007)
Was een tijdje helemaal leip van de muziek van deze man. Live nog steeds een beleving, maar ik luister er bijna nooit meer naar. Daarom een stevige daler.
2443 . Arthur Alexander - The Wanderer
Vorige positie: 1813
Afkomstig van het album:You Better Move On (1962)
Helaas geen linkje te vinden. Gewoon een goed soulnummer. Goede stem vooral!
2442 . Joyce Williams - The First Thing I Do in the Morning
Luister
Voor mij is dat douchen. Voor Joyce Williams? Zingen? Komt van een erg sterke verzamelaar.
2441 . The Poets of Rhythm - Ham Gallery
Luister
Afkomstig van het album: Discern / Define (2001)
Fantastische drumbreak staat aan de basis van dit swingende nummer. En het komt uit Duitsland
Luister
Altijd leuk, dit soort vage, psychadelic achtige funk nummers. Hoor ik daar Batman?
Luister
Vorige positie: 1651
Afkomstig van het album: A World Within a World (2007)
Was een tijdje helemaal leip van de muziek van deze man. Live nog steeds een beleving, maar ik luister er bijna nooit meer naar. Daarom een stevige daler.
2443 . Arthur Alexander - The Wanderer
Vorige positie: 1813
Afkomstig van het album:You Better Move On (1962)
Helaas geen linkje te vinden. Gewoon een goed soulnummer. Goede stem vooral!
2442 . Joyce Williams - The First Thing I Do in the Morning
Luister
Voor mij is dat douchen. Voor Joyce Williams? Zingen? Komt van een erg sterke verzamelaar.
2441 . The Poets of Rhythm - Ham Gallery
Luister
Afkomstig van het album: Discern / Define (2001)
Fantastische drumbreak staat aan de basis van dit swingende nummer. En het komt uit Duitsland
0
geplaatst: 28 januari 2011, 20:39 uur
De 2 Keb Darge nummers zijn killer! 
Die Poets of Rhythm kende ik enkel van naam, maar klinkt als een fijne groep (alias van The Whitefield Brothers). Het album scoort niet al te goed zie ik, maar die 1* van herman is natuurlijk sowieso een haatstem.

Die Poets of Rhythm kende ik enkel van naam, maar klinkt als een fijne groep (alias van The Whitefield Brothers). Het album scoort niet al te goed zie ik, maar die 1* van herman is natuurlijk sowieso een haatstem.

0
geplaatst: 28 januari 2011, 22:38 uur
Tijd tekort gehad deze week, dus om het goed te maken de lijst maar een beetje doorgesnuffeld vanavond. Paar erg interessante dingen gehoord: Budos Band, Bette Davis, Buddy Miles, Joyce Williams en, gek genoeg, Amy Winehouse.
Ga zo door, Reijersen. Zal mijn best doen om bij te blijven.
Gek dat er zo weinig muziek van Arthur Alexander te beluisteren is op internet, trouwens. Dacht dat hij toch wel een gevestigde naam was.
Ga zo door, Reijersen. Zal mijn best doen om bij te blijven.
Gek dat er zo weinig muziek van Arthur Alexander te beluisteren is op internet, trouwens. Dacht dat hij toch wel een gevestigde naam was.
0
geplaatst: 29 januari 2011, 00:30 uur
Keb Darge is een held
. Waar haalt die man toch altijd die geweldige funky nummers vandaan?
The Poets of Rhythm moet ik ook een keer wat meer van gaan opzoeken
. Waar haalt die man toch altijd die geweldige funky nummers vandaan?The Poets of Rhythm moet ik ook een keer wat meer van gaan opzoeken

0
geplaatst: 29 januari 2011, 11:19 uur
2440 . Amy Winehouse - Me & Mr. Jones (Fuckery)
Luister
Vorige positie: 1821
Afkomstig van het album: Back to Black (2006)
Lekker doorleefd gezongen. Gewoon een erg goed nummer, maar door de vele nieuwkomers aardig wat plaatsen gezakt.
2439 . Cody ChesnuTT - With Me in Mind
Luister
Vorige positie: 1804
Afkomstig van het album: The Headphone Masterpiece (2002)
Aaridge daler, wat in verhouding staat tegen wat stijgers van deze man die nog voorbij komen.
Moest altijd erg wennen aan deze plaat, maar dat is wel erg gelukt. Kijk uit naar zijn nieuwe werk.
2438 . Estelle ft. John Legend - You Are
Luister
Vorige positie: 1687
Afkomstig van het album:Shine (2008)
John Legend samen met zijn protege op haar album. Luister hier niet zoveel meer naar, wel een lekker nummer, maar daardoor ook een dikke daler.
2437 . Floetry - Getting Late
Luister
Vorige positie: 1719
Bovenstaande geldt eigenlijk ook voor dit nummer. Floetry zet ik nog maar zelden op. De muziek blijft wel heerlijk.
2436 . Joss Stone - Dirty Man
Luister
Vorige positie: 1050
Afkomstig van het album: The Soul Sessions (2003)
Zeker één van de grootste dalers van deze lijst. Met meer als 1000 plaatsen zal Joss voor haar positie moeten vrezen in een volgende lijst.
Wel knap dat je als 16-jarige al zo kan zingen. Want dat was haar leeftijd bij opnemen van die plaat.
Luister
Vorige positie: 1821
Afkomstig van het album: Back to Black (2006)
Lekker doorleefd gezongen. Gewoon een erg goed nummer, maar door de vele nieuwkomers aardig wat plaatsen gezakt.
2439 . Cody ChesnuTT - With Me in Mind
Luister
Vorige positie: 1804
Afkomstig van het album: The Headphone Masterpiece (2002)
Aaridge daler, wat in verhouding staat tegen wat stijgers van deze man die nog voorbij komen.
Moest altijd erg wennen aan deze plaat, maar dat is wel erg gelukt. Kijk uit naar zijn nieuwe werk.
2438 . Estelle ft. John Legend - You Are
Luister
Vorige positie: 1687
Afkomstig van het album:Shine (2008)
John Legend samen met zijn protege op haar album. Luister hier niet zoveel meer naar, wel een lekker nummer, maar daardoor ook een dikke daler.
2437 . Floetry - Getting Late
Luister
Vorige positie: 1719
Bovenstaande geldt eigenlijk ook voor dit nummer. Floetry zet ik nog maar zelden op. De muziek blijft wel heerlijk.
2436 . Joss Stone - Dirty Man
Luister
Vorige positie: 1050
Afkomstig van het album: The Soul Sessions (2003)
Zeker één van de grootste dalers van deze lijst. Met meer als 1000 plaatsen zal Joss voor haar positie moeten vrezen in een volgende lijst.
Wel knap dat je als 16-jarige al zo kan zingen. Want dat was haar leeftijd bij opnemen van die plaat.
0
geplaatst: 29 januari 2011, 12:00 uur
Wow, ik heb al aardig wat gemist zie ik net!
Maar de lijst wordt in ieder geval al stukken leuker met je laatste toevoegingen.
Die van Amy Winehouse bijvoorbeeld, heerlijk nummer! Ook Cody ChesnuTT, Ohio Players en Joss Stone zijn lekkere nummers, al vind ik 'Dirty man' van Laura Lee wat mooier dan Joss' versie. Maar goed, zoals je zelf zegt is het voor een 16-jarig meisje geweldig gedaan!
Maar de lijst wordt in ieder geval al stukken leuker met je laatste toevoegingen.
Die van Amy Winehouse bijvoorbeeld, heerlijk nummer! Ook Cody ChesnuTT, Ohio Players en Joss Stone zijn lekkere nummers, al vind ik 'Dirty man' van Laura Lee wat mooier dan Joss' versie. Maar goed, zoals je zelf zegt is het voor een 16-jarig meisje geweldig gedaan!
0
geplaatst: 29 januari 2011, 12:48 uur
Angelo schreef:
al vind ik 'Dirty man' van Laura Lee wat mooier dan Joss' versie.
al vind ik 'Dirty man' van Laura Lee wat mooier dan Joss' versie.
Die komt ook nog langs

0
Mb.
geplaatst: 29 januari 2011, 13:52 uur
--> Leuke ontdekking. Het mist misschien wel een beetje smoel.
--> Komt deze ook niet uit de funky 45, Reijersen?
--> Ik vond deze man ook heel leuk, maar kom nog zelden op hem terug.
--> Leuke ontdekking. Het mist misschien wel een beetje smoel.
--> Ik vond deze man ook heel leuk, maar kom nog zelden op hem terug.
0
geplaatst: 29 januari 2011, 14:04 uur
Goeie update weer, allemaal nieuwere soulnummers, maar van het goeie kaliber!
Leuk om te lezen dat Cody ChesnuTT nog wat stijgers heeft.
En tja, Joss, ze doet dat helemaal niet slecht, maar als je eenmaal dat origineel hoort...
Leuk om te lezen dat Cody ChesnuTT nog wat stijgers heeft.
En tja, Joss, ze doet dat helemaal niet slecht, maar als je eenmaal dat origineel hoort...
0
geplaatst: 29 januari 2011, 14:32 uur
Vandaag nog een extraatje, dat zit er in ieder geval wel in...
0
geplaatst: 29 januari 2011, 14:33 uur
Mb. schreef:
.
.
Goede bronnen krijgen hun respect

0
geplaatst: 29 januari 2011, 19:41 uur
Zoals beloofd, een extraatje:
2435 . Raul Midón ft. Jason Mraz - Keep on Hoping
Luister
Vorige positie: 1148
Afkomstig van het album:State of Mind (2005)
Veel zomerser kan het niet worden, maar wel een dikke daler. Nogmaals, dat komt omdat ik niet zoveel meer naar Midon luister.
2434 . R. Kelly - When A Woman Loves
Luister
Afkomstig van het album:Love Letter (2010)
Altijd interessant voor mij, nieuw werk van R. Kelly. Dat komt omdat ik vroeger altijd veel naar hem luisterde.
Nu was de laatste jaren de kwaliteit ver te zoeken, tot in 2010 deze single uit kwam. Wat een nummer zeg! Die uithaal!
2433 . Corinne Bailey Rae - Are You Here
Luister
Afkomstig van het album: The Sea (2010)
De kracht van CBR is toch wel haar breekbaarheid, hoor ingetogenheid. Prachtig nummer!
2432 . Tuomo - Don't Take it Too Hard
Luister
Afkomstig van het album: My Thing (2007)
Swingende, oldschool aanvoelende soul uit Finland. Tuomo maakt ook uitstekende albums.
2431 . Julius Brockington - In the Back of the Churchyard
Afkomstig van het album: The United Chair (1973)
God wat baal ik ervan dat dit niet op YouTube of Grooveshark staat. Had je jullie graag kennis willen laten maken met deze soultopper.
Probeer dan maar gewoon het hele album.
2435 . Raul Midón ft. Jason Mraz - Keep on Hoping
Luister
Vorige positie: 1148
Afkomstig van het album:State of Mind (2005)
Veel zomerser kan het niet worden, maar wel een dikke daler. Nogmaals, dat komt omdat ik niet zoveel meer naar Midon luister.
2434 . R. Kelly - When A Woman Loves
Luister
Afkomstig van het album:Love Letter (2010)
Altijd interessant voor mij, nieuw werk van R. Kelly. Dat komt omdat ik vroeger altijd veel naar hem luisterde.
Nu was de laatste jaren de kwaliteit ver te zoeken, tot in 2010 deze single uit kwam. Wat een nummer zeg! Die uithaal!
2433 . Corinne Bailey Rae - Are You Here
Luister
Afkomstig van het album: The Sea (2010)
De kracht van CBR is toch wel haar breekbaarheid, hoor ingetogenheid. Prachtig nummer!
2432 . Tuomo - Don't Take it Too Hard
Luister
Afkomstig van het album: My Thing (2007)
Swingende, oldschool aanvoelende soul uit Finland. Tuomo maakt ook uitstekende albums.
2431 . Julius Brockington - In the Back of the Churchyard
Afkomstig van het album: The United Chair (1973)
God wat baal ik ervan dat dit niet op YouTube of Grooveshark staat. Had je jullie graag kennis willen laten maken met deze soultopper.
Probeer dan maar gewoon het hele album.
* denotes required fields.