Muziek / Toplijsten en favorieten / Reijersen's Ranglijst ( [nu]Soul/R&B )
zoeken in:
0
geplaatst: 19 januari 2011, 19:16 uur
2494 . Dee Dee Sharp - Gravy(for My Mashed Potatoes)
Luister
Vorige positie: -
Afkomstig van het album: It's Mashed Potato Time (1962)
De nieuwkomer op 2494 is die van Dee Dee Sharp. Deze dame zingt wat men vroeger nog RB noemde, maar nu vooral onder de soul wordt geschaard. Mooie knauw in haar stem en een lekker swingend nummer. Vooral de sax is lekker.
2493 . India.Arie - God is Real
Luister
Vorige positie: 1771
Afkomstig van het album: Voyage to India (2002)
India.Arie heeft op haar albums altijd wel een nummer over voor haar geloof. Dat was dus op haar tweede album niet anders. Resultaat is dit prachtige nummer die wel heel veel plaatsen gezakt is.
2492 . Me'Shell NdegéOcello - Crying in Your Beer
Luister
Afkomstig van het album: Devil's Halo (2009)
Het kost wat moeite om haar naam goed te schrijven, maar het kost dan ook geen enkele moeite om naar haar prachtige, warme stem te luisteren. Dit nummer is afkomstig van het laatste plaat die toch wat aandacht gemist heeft die het zeker wel verdient.
Luister
Afkomstig van het album: It's Mashed Potato Time (1962)
De nieuwkomer op 2494 is die van Dee Dee Sharp. Deze dame zingt wat men vroeger nog RB noemde, maar nu vooral onder de soul wordt geschaard. Mooie knauw in haar stem en een lekker swingend nummer. Vooral de sax is lekker.
Luister
Vorige positie: 1771
Afkomstig van het album: Voyage to India (2002)
India.Arie heeft op haar albums altijd wel een nummer over voor haar geloof. Dat was dus op haar tweede album niet anders. Resultaat is dit prachtige nummer die wel heel veel plaatsen gezakt is.
Luister
Het kost wat moeite om haar naam goed te schrijven, maar het kost dan ook geen enkele moeite om naar haar prachtige, warme stem te luisteren. Dit nummer is afkomstig van het laatste plaat die toch wat aandacht gemist heeft die het zeker wel verdient.
0
geplaatst: 19 januari 2011, 19:43 uur
Twee onbekende nummers voor mij. Het liedje van Dee Dee Sharp klinkt wat 'dom', snel alweer vergeten. Van Meshell heb ik nog lang niet alle albums geluisterd, ook niet haar laatste. Dit nummer doet wel vermoeden dat het weer van kwaliteit is, zoals gewend van haar!
0
Mb.
geplaatst: 19 januari 2011, 22:02 uur
Reijersen schreef:
Dat merk ik zelf ook. Ik luister er vooral minder naar, maar houd zo nu en dan wel wat favorietjes achter de hand. Die zijn dan ook in mijn lijst gekomen. Maar het oudere werk zal wel steeds meer de overhand hebben.
(quote)
Dat merk ik zelf ook. Ik luister er vooral minder naar, maar houd zo nu en dan wel wat favorietjes achter de hand. Die zijn dan ook in mijn lijst gekomen. Maar het oudere werk zal wel steeds meer de overhand hebben.
Hoezo is deze ontwikkeling tot stand gekomen dan? Of heb je daar geen verklaring voor? Ik ben nieuwsgierig.

0
geplaatst: 19 januari 2011, 22:44 uur
Ach, als 1 van de 2500 nummers dit al teweeg brengt dan is de lijst het misschien niet waard dat jij het volgt. Want aan dit soort overtrokken reacties hebben we natuurlijk niks.
0
geplaatst: 19 januari 2011, 22:45 uur
Mb. schreef:
Hoezo is deze ontwikkeling tot stand gekomen dan? Of heb je daar geen verklaring voor? Ik ben nieuwsgierig.
(quote)
Ik word zelf ook ouder

Nou, er zijn nog wel bepaalde soulartiesten van nu die me erg boeien (Saadiq, Hamilton, Ayo etc.) Maar die echte R&B laat ik nu veelal links liggen. Komt waarschijnlijk doordat ik me ook meer verdiep in de oude soul tegenover wat er nu nog uitkomt.
0
geplaatst: 20 januari 2011, 00:48 uur
Reijersen schreef:
Ach, als 1 van de 2500 nummers dit al teweeg brengt dan is de lijst het misschien niet waard dat jij het volgt. Want aan dit soort overtrokken reacties hebben we natuurlijk niks.
(quote)

Je bent natuurlijk niet verplicht om het volgen. Ik neem aan dat Daniël ten eerste zijn lijst maakt omdat hij er zelf plezier in heeft en ten tweede om er anderen een plezier mee te doen ( mij doet hij er in ieder geval een groot plezier mee!). Ik zal ook niet alle nummers goed vinden. Ik ben ook meer van de oude soul en niet van de hedendaagse R&B, maar dat wil toch niet zeggen dat je gelijk zo'n reactie moet plaatsen als 1 artiest je niet aanstaat
.
0
geplaatst: 20 januari 2011, 10:13 uur
Over de laatste 3 nummers : we zijn duidelijk nog niet in de hogere regionen van de lijst aanbeland 
India.Arie heeft wel betere nummers ( maar die komen nog langs neem ik aan) en bij de andere 2 vind het predikaat "aardig" al meer dan voldoende eigenlijk.

India.Arie heeft wel betere nummers ( maar die komen nog langs neem ik aan) en bij de andere 2 vind het predikaat "aardig" al meer dan voldoende eigenlijk.
0
geplaatst: 20 januari 2011, 11:16 uur
Reijersen schreef:
Nou, er zijn nog wel bepaalde soulartiesten van nu die me erg boeien (Saadiq, Hamilton, Ayo etc.)
Nou, er zijn nog wel bepaalde soulartiesten van nu die me erg boeien (Saadiq, Hamilton, Ayo etc.)
Ik noem de artiesten die jij hier opsomt eerder nu-soul, maar het is (soms) onduidelijk waar de scheiding ligt. In ieder geval schrijf ik nieuwe soul / r&b niet af, maar het merendeel is helemaal niks meer voor mij. Geldt bij mij overigens ook voor hip-hop.
0
geplaatst: 20 januari 2011, 11:19 uur
Ook de laatste 3 nummers zijn wel goed. Niet super (zoals jeroentjuhh al aangaf), maar wel aangenaam. Me'shell is een van mijn favorieten met haar donkere stem onder begeleiding van beats waarin de basgitaar vaak de voorhand heeft. Hopelijk komen we nog meer van haar tegen in de lijst. Haar nieuwere albums moet ik (net als Kemm) ook nog checken. India.Arie vind ik in bepaalde buien ook wel goed. Haar laatste album zal ik ook nog eens aanschaffen.
0
geplaatst: 20 januari 2011, 11:38 uur
Dit ga ik ook eens volgen. Er is voor mij nog veel te ontdekken in deze genre's en daar lijkt dit topic me zeer geschikt voor. 

0
geplaatst: 20 januari 2011, 20:54 uur
Even een korte inhaalslag:
2497 . Waylon - Sometimes an Angel
Op zich vind ik dit best een aardig nummer, al mis ik een (al is het maar een kleine) climax in het nummer. Vocaal gezien is hij absoluut niet slecht, maar altijd als ik ‘m zie op TV tijdens live-optredens, dan vind ik hem zo overdreven doen. Net een soort James Brown copycat ofzo. Dat overdreven gedoe mag hij best achterewege laten, want z’n stem is an sich al boeiend genoeg. Z’n album ging trouwens wel, al moet ik die altijd nog voorzien van een stem + bericht.
2496 . Jaheim - Finding My Way Back
Nee, vind ik toch weer te standaard. Gewoon het zoveelste R&B-liedje dat naar mijn idee niets bijzonders heeft.
2495 . Angela Johnson ft. Frank McComb – Play
Op zich best een aardig liedje, funky maar met een behoorlijke dosis R&B. Niet een hoogstandje, maar voor nu en dan best aardig. Denk dat ik haar album maar eens ga checken, als ik hem tenminste kan vinden.
2494 . Dee Dee Sharp - Gravy (for My Mashed Potatoes)
Tja, ik kan best voorstellen dat dit nummer nogal “dom” overkomt (op tekstueel gebied), maar met inachtneming dat het om een liedje gaat van bijna 50 jaar oud, vind ik hem nog niet eens zo heel slecht klinken. Als ik het me niet vergis, werd dit nummer indertijd ook een top 10 hit in Amerika. Ach ja, voor die tijd best begrijpelijk zal ik maar zeggen.
Dit nummer doet me nagenoeg niets. Ik heb ergens nog het album ‘Acoustic soul’ liggen, al heb ik die werkelijk jaren niet meer beluisterd. Daar stonden best een aantal leuke liedjes op (vooral de singles die van dit album werden uitgebracht), dus ik denk dat we vooral die nog wel in de lijst kunnen verwachten? Haar leukste nummer vind ik overigens ‘Can I walk with you?’ van d’r tweede album.
Niet helemaal mijn ding eerlijk gezegd. Wat ik er niet goed aan vind, kan ik niet concreet maken. Maar om deze stijl nummers te zingen, moet je naar mijn idee een redelijk bijzondere klankkleur hebben. Die heeft ze niet. Het nummer weet me vooralsnog niet te raken. Misschien dat ik ‘m in een later stadium meer ga waarderen.
2497 . Waylon - Sometimes an Angel
Op zich vind ik dit best een aardig nummer, al mis ik een (al is het maar een kleine) climax in het nummer. Vocaal gezien is hij absoluut niet slecht, maar altijd als ik ‘m zie op TV tijdens live-optredens, dan vind ik hem zo overdreven doen. Net een soort James Brown copycat ofzo. Dat overdreven gedoe mag hij best achterewege laten, want z’n stem is an sich al boeiend genoeg. Z’n album ging trouwens wel, al moet ik die altijd nog voorzien van een stem + bericht.
2496 . Jaheim - Finding My Way Back
Nee, vind ik toch weer te standaard. Gewoon het zoveelste R&B-liedje dat naar mijn idee niets bijzonders heeft.
2495 . Angela Johnson ft. Frank McComb – Play
Op zich best een aardig liedje, funky maar met een behoorlijke dosis R&B. Niet een hoogstandje, maar voor nu en dan best aardig. Denk dat ik haar album maar eens ga checken, als ik hem tenminste kan vinden.
2494 . Dee Dee Sharp - Gravy (for My Mashed Potatoes)
Tja, ik kan best voorstellen dat dit nummer nogal “dom” overkomt (op tekstueel gebied), maar met inachtneming dat het om een liedje gaat van bijna 50 jaar oud, vind ik hem nog niet eens zo heel slecht klinken. Als ik het me niet vergis, werd dit nummer indertijd ook een top 10 hit in Amerika. Ach ja, voor die tijd best begrijpelijk zal ik maar zeggen.
Dit nummer doet me nagenoeg niets. Ik heb ergens nog het album ‘Acoustic soul’ liggen, al heb ik die werkelijk jaren niet meer beluisterd. Daar stonden best een aantal leuke liedjes op (vooral de singles die van dit album werden uitgebracht), dus ik denk dat we vooral die nog wel in de lijst kunnen verwachten? Haar leukste nummer vind ik overigens ‘Can I walk with you?’ van d’r tweede album.
Niet helemaal mijn ding eerlijk gezegd. Wat ik er niet goed aan vind, kan ik niet concreet maken. Maar om deze stijl nummers te zingen, moet je naar mijn idee een redelijk bijzondere klankkleur hebben. Die heeft ze niet. Het nummer weet me vooralsnog niet te raken. Misschien dat ik ‘m in een later stadium meer ga waarderen.
0
geplaatst: 20 januari 2011, 22:15 uur
2491 . Eric Roberson - She Went Away
Luister
Vorige positie: 1724
Afkomstig van het album: Esoteric (2005)
Veel van de albums van Roberson vind ik niet boeiend genoeg, maar zo nu en dan zitten er wel pareltjes van nummers tussen. Zo kan zijn warme stem mij erg boeien en dat maakt dit nummer voor mij erg mooi.
2490 . Anthony David - 50/50 Love
Luister
Vorige positie: 1403
Afkomstig van het album: 3 Chords and the Truth (2004)
Dit nummer is samen met Julie Dexter. Nu-soulzanger is een artiest waar ik zin in moet hebben om te beluisteren wegens zijn ietwat zeurderige manier van zingen. Maar deze nu-soulsong met een reggaesausje bevalt altijd goed.
2489 . Waylon - Nothing To Lose
Luister
Afkomstig van het album: Wicked Ways (2009)
Speciaal voor R&P
Nee, dit is zijn hoogste notering. Het nummer knalt lekker weg en swingt er aardig op los. Mooi voluit gezongen ook.
2488 . Michael Jackson - Speechless
Luister
Afkomstig van het album: Invincible (2001)
Toen ik Invincible voor het eerst hoorde pakte dit nummer mij meteen. Naarmate de jaren vorderden vond ik het eigenlijk steeds simpeler worden. Maar het nummer zo nu eenmaal erg mooi gezongen en opgebouwd en verdiend alleen al daarom een plaatsje in mijn lijst.
2487 . Me'Shell NdegéOcello - White Girl
Luister
Voor de tweede keer dat we Me'Shell tegenkomen. En voor de tweede keer gaat het om een nummer van haar laatste album. Dit keer wat meer instrumentatie, wat meer swing en nog meer van haar warme stem.
2486 . Lefties Soul Connection - V2
Luister
Afkomstig van het album: Hutspot (2006)
Funk van Nederlandse bodem. Deze gasten hebben altijd goed naar The Meters geluisterd. Dat is tenminste de associatie die ik met hun muziek heb. Lekker knallen op de Hammond en swingen op de dansvloer.
Luister
Vorige positie: 1724
Afkomstig van het album: Esoteric (2005)
Veel van de albums van Roberson vind ik niet boeiend genoeg, maar zo nu en dan zitten er wel pareltjes van nummers tussen. Zo kan zijn warme stem mij erg boeien en dat maakt dit nummer voor mij erg mooi.
Luister
Vorige positie: 1403
Afkomstig van het album: 3 Chords and the Truth (2004)
Dit nummer is samen met Julie Dexter. Nu-soulzanger is een artiest waar ik zin in moet hebben om te beluisteren wegens zijn ietwat zeurderige manier van zingen. Maar deze nu-soulsong met een reggaesausje bevalt altijd goed.
Luister
Afkomstig van het album: Wicked Ways (2009)
Speciaal voor R&P
Nee, dit is zijn hoogste notering. Het nummer knalt lekker weg en swingt er aardig op los. Mooi voluit gezongen ook.2488 . Michael Jackson - Speechless
Luister
Afkomstig van het album: Invincible (2001)
Toen ik Invincible voor het eerst hoorde pakte dit nummer mij meteen. Naarmate de jaren vorderden vond ik het eigenlijk steeds simpeler worden. Maar het nummer zo nu eenmaal erg mooi gezongen en opgebouwd en verdiend alleen al daarom een plaatsje in mijn lijst.
Luister
Voor de tweede keer dat we Me'Shell tegenkomen. En voor de tweede keer gaat het om een nummer van haar laatste album. Dit keer wat meer instrumentatie, wat meer swing en nog meer van haar warme stem.
Luister
Afkomstig van het album: Hutspot (2006)
Funk van Nederlandse bodem. Deze gasten hebben altijd goed naar The Meters geluisterd. Dat is tenminste de associatie die ik met hun muziek heb. Lekker knallen op de Hammond en swingen op de dansvloer.
0
geplaatst: 20 januari 2011, 22:19 uur
0
geplaatst: 21 januari 2011, 14:46 uur
Een R&B-zanger die een nummer in een ietwat akoestische sfeer brengt, kan best interessant zijn maar dit nummer vind ik niet echt memorabel. Ik had van hem trouwens een album uit 2005 (volgens mij?) beluisterd, maar die vond ook niet veel soeps.
Nummers met een ska-vleugje bevallen me normaal erg goed, maar deze vind ik IMO niet zo.
Ik vind dit één van z’n betere nummers op z’n debuut. Best lekker funky. In een soortgelijke lijst zou deze bij mij denk ik zelfs nog wel iets hoger komen.
MJ heeft naar mijn weten überhaupt geen slechte nummers gemaakt. Voor MJ-begrippen is dit nummer “aardig”, maar voor mij in ieder geval geen bepalend nummer voor het Invincible album geweest.
Zie eerdere commentaar bij dat andere nummer van haar.
Nederland kan er ook wat van! ’t Is geen meesterwerk ofzo, maar ik vind het voor af en toe zeker een lekker nummer. Ik denk dat dat beetje meerwaarde wat LSC nodig heeft, ze zouden kunnen krijgen met de juiste zanger or zangeres erbij. Dan hebben we toch echt een band à la Sharon Jones & The Dap-Kings. Nou ja, bijna dan want zo goed zijn ze naar mijn bescheiden mening (net) niet.
Een R&B-zanger die een nummer in een ietwat akoestische sfeer brengt, kan best interessant zijn maar dit nummer vind ik niet echt memorabel. Ik had van hem trouwens een album uit 2005 (volgens mij?) beluisterd, maar die vond ook niet veel soeps.
Nummers met een ska-vleugje bevallen me normaal erg goed, maar deze vind ik IMO niet zo.
Ik vind dit één van z’n betere nummers op z’n debuut. Best lekker funky. In een soortgelijke lijst zou deze bij mij denk ik zelfs nog wel iets hoger komen.
MJ heeft naar mijn weten überhaupt geen slechte nummers gemaakt. Voor MJ-begrippen is dit nummer “aardig”, maar voor mij in ieder geval geen bepalend nummer voor het Invincible album geweest.
Zie eerdere commentaar bij dat andere nummer van haar.
Nederland kan er ook wat van! ’t Is geen meesterwerk ofzo, maar ik vind het voor af en toe zeker een lekker nummer. Ik denk dat dat beetje meerwaarde wat LSC nodig heeft, ze zouden kunnen krijgen met de juiste zanger or zangeres erbij. Dan hebben we toch echt een band à la Sharon Jones & The Dap-Kings. Nou ja, bijna dan want zo goed zijn ze naar mijn bescheiden mening (net) niet.

0
geplaatst: 21 januari 2011, 16:20 uur
2485 . Aaron Neville - Over You
Luister
Vorige positie: 1810
Afkomstig van het album: The Very Best of Aaron Neville (2000)
Ik moest altijd erg wennen aan het fijnbesnaarde stemgeluid van Aaron Neville. En eerlijk gezegd is dat op dit nummer sowieso minder als op bijvoorbeeld zijn ballads. Gewoon een lekkere soulswinger.
2484 . India.Arie - Long Goodbye
Luister
Vorige positie: 1769
Afkomstig van het album: Testimony: Vol. 2, Love & Politics (2009)
Ik kan altijd bijzonder genieten van India.Arie, haar mooie stem en gitaarwerk. Altijd erg gevoelig, goede ritmiek en sfeervol. Daar is dit nummer niet anders in.
2483 . Ellis Hooks - How Long
Afkomstig van het album: Up Your Mind (2003)
Helaas is dit nummer niet te vinden op Youtube of Grooveshark. Wat ik jullie wel kan vertellen is dat Ellis Hooks een bijzonder prettige combinatie maakt van blues en soul. Goed gitaarwerk vooral.
2482 . Baby Charles - I Bet You Look Good on the Dancefloor
Luister
Afkomstig van het album: Baby Charles (2008)
Een beetje van alles en nog wat, dit nummer. Ik hoor funk, ik hoor latin, ik hoor jazz, ik hoor soul. Ik hoor een swingend nummer. Ik hoor leuke muziek.
2481 . Jodeci - Freek'n You
Luister
Vorige positie: 1797
Afkomstig van het album: The Show, the Afterparty, the Hotel (1995)
Hier ga ik niet moeilijk over doen: CLASSIC!
En ook R&B-classics van dit formaat horen gewoon in de lijst thuis.
Luister
Vorige positie: 1810
Ik moest altijd erg wennen aan het fijnbesnaarde stemgeluid van Aaron Neville. En eerlijk gezegd is dat op dit nummer sowieso minder als op bijvoorbeeld zijn ballads. Gewoon een lekkere soulswinger.
Luister
Vorige positie: 1769
Afkomstig van het album: Testimony: Vol. 2, Love & Politics (2009)
Ik kan altijd bijzonder genieten van India.Arie, haar mooie stem en gitaarwerk. Altijd erg gevoelig, goede ritmiek en sfeervol. Daar is dit nummer niet anders in.
Afkomstig van het album: Up Your Mind (2003)
Helaas is dit nummer niet te vinden op Youtube of Grooveshark. Wat ik jullie wel kan vertellen is dat Ellis Hooks een bijzonder prettige combinatie maakt van blues en soul. Goed gitaarwerk vooral.
Luister
Een beetje van alles en nog wat, dit nummer. Ik hoor funk, ik hoor latin, ik hoor jazz, ik hoor soul. Ik hoor een swingend nummer. Ik hoor leuke muziek.
Luister
Vorige positie: 1797
Afkomstig van het album: The Show, the Afterparty, the Hotel (1995)
Hier ga ik niet moeilijk over doen: CLASSIC!
En ook R&B-classics van dit formaat horen gewoon in de lijst thuis.
0
geplaatst: 21 januari 2011, 17:35 uur
Leuke nummers, vooral Baby Charles en Aaron Neville! Er bestaat trouwens een geinig fragmentje van Family Guy over de zangstijl van Aaron: Aaron Neville Megaphone 

0
geplaatst: 21 januari 2011, 19:01 uur
De laatste 5 gecheckt (op Ellis Hooks na) en ze bievelen me allemaal behalve Jodeci. Vooral Baby Charles steekt er boven uit!
0
geplaatst: 21 januari 2011, 19:04 uur
Reijersen schreef:
en nu graag wat reacties op de andere nummers.
(quote)
en nu graag wat reacties op de andere nummers. Ik ga het bijhouden vanaf de top 1000, nu zijn het me allemaal te veel nummers die ik waarschijnlijk voor een groot gedeelte niet interessant genoeg vind. Als ik een interessant nummer denk te zien zal ik het wel al gaan beluisteren. Dus zorg nu maar dat je alle Adeles, Waylons en Jaheims van deze wereld plaatst en dat de Sam Cooks, Otis Reddings en Marvin Gayes van ons zonnestelstel in je top 1000 staan.

0
geplaatst: 21 januari 2011, 20:13 uur
Aardig nummertje. Iets te veel standaard r&b saus om echt wild van te worden, maar niet slecht.
Mwah. De ska-invloed is okay, maar de timing en zang is (soms) matig.
Dit vind ik best wel goed. Blazers doen het hem vooral, maar ook Waylon zelf doet het goed.
Geef mij maar de Mike van voor Dangerous (Off The Wall
). Het nummer zit goed in elkaar, maar is net iets te gelikt, net iets te glad, net iets te Mike in zijn latere periode.
Beetje vreemd nummer, maar dat is wel vaker zo bij Me'shell. Ik vind haar op haar best in meer donkere en grauwe nummer (Bitter
). Misschien meer een groei-nummer?
Funkee. Vocalen zouden inderdaad dit (nog) beter maken.
Ik vreesde ook voor die vervelende vibrerende piepstem, maar gelukkig had hij deze gimmick hier nog niet ontdekt. Nummer is wel okay, maar het is tegelijkertijd qua sound iets te gedateerd om echt hoge ogen te scoren voor mij.
Muzikaal en qua zang goed, maar het doet me toch weinig. Ik moet sowieso in een goede bui zijn om India.Arie lang aan te kunnen horen.
-
Muzikaal uitstekend! De zang vind ik minder, maar het verpest het nummer niet. Het is ook nooit goed bij mij.. Dit vind ik zelfs het leukste nummer / de leukste ontdekking uit je lijst tot nu toe.
Tsja, het is inderdaad een classic. Ik heb altijd heel weinig met deze band gehad. Toch is dit wel een redelijk sterk nummer.....als je moderne r&b kan luchten.
Aardig nummertje. Iets te veel standaard r&b saus om echt wild van te worden, maar niet slecht.
Mwah. De ska-invloed is okay, maar de timing en zang is (soms) matig.
Dit vind ik best wel goed. Blazers doen het hem vooral, maar ook Waylon zelf doet het goed.
Geef mij maar de Mike van voor Dangerous (Off The Wall
). Het nummer zit goed in elkaar, maar is net iets te gelikt, net iets te glad, net iets te Mike in zijn latere periode.2487 . Me'Shell NdegéOcello - White Girl
Beetje vreemd nummer, maar dat is wel vaker zo bij Me'shell. Ik vind haar op haar best in meer donkere en grauwe nummer (Bitter
). Misschien meer een groei-nummer?2486 . Lefties Soul Connection - V2
Funkee. Vocalen zouden inderdaad dit (nog) beter maken.
Ik vreesde ook voor die vervelende vibrerende piepstem, maar gelukkig had hij deze gimmick hier nog niet ontdekt. Nummer is wel okay, maar het is tegelijkertijd qua sound iets te gedateerd om echt hoge ogen te scoren voor mij.
Muzikaal en qua zang goed, maar het doet me toch weinig. Ik moet sowieso in een goede bui zijn om India.Arie lang aan te kunnen horen.
-
Muzikaal uitstekend! De zang vind ik minder, maar het verpest het nummer niet. Het is ook nooit goed bij mij.. Dit vind ik zelfs het leukste nummer / de leukste ontdekking uit je lijst tot nu toe.
Tsja, het is inderdaad een classic. Ik heb altijd heel weinig met deze band gehad. Toch is dit wel een redelijk sterk nummer.....als je moderne r&b kan luchten.
0
geplaatst: 22 januari 2011, 01:28 uur
Het kost me teveel tijd om ieder nummer apart te bespreken, maar Baby Charles is voor mij ook de leukste ontdekking.
Voor India.Arie heb ik toch altijd een beetje een zwak gehad, Aaron Neville kan ik waarderen, het nummer van Waylon is wel aardig en LSC heeft twee aardige platen gemaakt, maar zijn toch vooral een uitstekende liveband!
De rest is helaas toch wat minder aan mij besteed.
Voor India.Arie heb ik toch altijd een beetje een zwak gehad, Aaron Neville kan ik waarderen, het nummer van Waylon is wel aardig en LSC heeft twee aardige platen gemaakt, maar zijn toch vooral een uitstekende liveband!
De rest is helaas toch wat minder aan mij besteed.
0
geplaatst: 22 januari 2011, 11:22 uur
MAS schreef:
De laatste 5 gecheckt (op Ellis Hooks na) en ze bievelen me allemaal behalve Jodeci. Vooral Baby Charles steekt er boven uit!
En laat dat nu net de beste zijn van deze 5
0
geplaatst: 22 januari 2011, 11:43 uur
2480 . Truth Hurts ft. Rakim - Addictive
Luister
Vorige positie: 1865
Afkomstig van het album: Truthfully Speaking (2002)
Enige hit die deze dame ooit gehad heeft. En om eerlijk te zijn kan ik ook niet veel meer nummers van haar waarderen. Maar dit nummer blijft toch wel erg leuk.
2479 . Chaka Khan - Get Ready, Get Set
Luister
Vorige positie: 1861
Afkomstig van het album: Naughty (1980)
80's soul, ongelooflijk herkenbaar door de productie dat het de 80's zijn. Chaka Khan is een goede zangeres en het nummer is lekker catchy.
2478 . Amos Lee - Give it Up
Luister
Vorige positie: 1860
Afkomstig van het album: Amos Lee (2005)
Zijn nieuwe album komt dit jaar (2011) alweer uit. En Amos Lee blijft een artiest die ik blijf volgen. Altijd interessant wat de beste man dit keer gemaakt heeft. Het is allemaal begonnen met zijn eerste plaat, waar dit sterke nummer op staat.
2477 . Aaron Neville - Stardust
Luister
Vorige positie: 1858
Hadden we het eerder al over Aaron Neville en zijn vibrato-zang bij een nummer waarin hij dat trucje niet deed. Nu, hier doet hij dat wel. Ik vind het wel wat hebben, al moet ik er wel voor 'in the mood' zijn. Maar dit is gewoon een erg mooi nummer.
2476 . Chaka Demus & Pliers - She Don't Let Nobody
Luister
Vorige positie: 1855
Afkomstig van het album: All She Wrote (1993)
De enige notering van Chaka Demus. Leuke R&B met een ska-dub. Was toendertijd een geweldige hit en ik vind het nog steeds erg fijn.
Luister
Enige hit die deze dame ooit gehad heeft. En om eerlijk te zijn kan ik ook niet veel meer nummers van haar waarderen. Maar dit nummer blijft toch wel erg leuk.
Luister
Vorige positie: 1861
Afkomstig van het album: Naughty (1980)
80's soul, ongelooflijk herkenbaar door de productie dat het de 80's zijn. Chaka Khan is een goede zangeres en het nummer is lekker catchy.
Luister
Vorige positie: 1860
Afkomstig van het album: Amos Lee (2005)
Zijn nieuwe album komt dit jaar (2011) alweer uit. En Amos Lee blijft een artiest die ik blijf volgen. Altijd interessant wat de beste man dit keer gemaakt heeft. Het is allemaal begonnen met zijn eerste plaat, waar dit sterke nummer op staat.
Luister
Vorige positie: 1858
Hadden we het eerder al over Aaron Neville en zijn vibrato-zang bij een nummer waarin hij dat trucje niet deed. Nu, hier doet hij dat wel. Ik vind het wel wat hebben, al moet ik er wel voor 'in the mood' zijn. Maar dit is gewoon een erg mooi nummer.
Luister
Vorige positie: 1855
Afkomstig van het album: All She Wrote (1993)
De enige notering van Chaka Demus. Leuke R&B met een ska-dub. Was toendertijd een geweldige hit en ik vind het nog steeds erg fijn.
0
geplaatst: 22 januari 2011, 12:07 uur
Het nieuwe album van Amos Lee komt zelfs komende week al uit!
Ik vind zijn eerste album tot nu toe het beste, ben erg benieuwd hoe zijn nieuwe klinkt!
Ik vind zijn eerste album tot nu toe het beste, ben erg benieuwd hoe zijn nieuwe klinkt!
0
geplaatst: 22 januari 2011, 12:24 uur
Truth Hurts ken ik natuurlijk wel erg leuk nummer! De nummers van Chaka Khan en Amos Lee zijn ook vet. Nu ga ik weer hiphop luisteren. 

0
geplaatst: 22 januari 2011, 15:40 uur
Jeetje, je houdt er veel vaart in zeg!
Even wat kortere reactie dan voorheen: die van Baby Charles vind ik het beste liedje tot nu toe, en die van Jodeci en Amos Lee vind ik ook wel te pruimen. Aaron Neville kan ik ook best hebben, hij heeft een aantal duetten zongen met countryzangeres Linda Ronstadt (de bekendste is 'Don't know much'), maar één van de onbekendere duetten vind ik een prachtig nummer: 'Please remember me' (al is dat geen soul-gerelateerd liedje).
Ja, hij blijft leuk hè!?
Ik heb toevallig een weekje geleden haar tweede album sinds een lange tijd weer eens beluisterd en ik vind hem zelfs nog wat beter dan haar debuut! Bovendien is het misschien wel leuk om erbij te vertellen dat dat album van haar volledig geproduceerd is door Raphael Saadiq, en het tevens op zijn platenlabel verscheen (al had ik dat ook al vermeld bij het album zelf). En om eerlijk te zijn, kan ik juist wel meer nummers van haar waarderen, sterker nog, ik vind haar nogal onderbelicht in de vrouwelijke R&B/hiphop scenè. Ze had meer nummers die hit potentie hadden, al blijft 'Addictive' wel haar beste nummer tot nu toe...
Even wat kortere reactie dan voorheen: die van Baby Charles vind ik het beste liedje tot nu toe, en die van Jodeci en Amos Lee vind ik ook wel te pruimen. Aaron Neville kan ik ook best hebben, hij heeft een aantal duetten zongen met countryzangeres Linda Ronstadt (de bekendste is 'Don't know much'), maar één van de onbekendere duetten vind ik een prachtig nummer: 'Please remember me' (al is dat geen soul-gerelateerd liedje).Reijersen schreef:
Ja, hij blijft leuk hè!?
Ik heb toevallig een weekje geleden haar tweede album sinds een lange tijd weer eens beluisterd en ik vind hem zelfs nog wat beter dan haar debuut! Bovendien is het misschien wel leuk om erbij te vertellen dat dat album van haar volledig geproduceerd is door Raphael Saadiq, en het tevens op zijn platenlabel verscheen (al had ik dat ook al vermeld bij het album zelf). En om eerlijk te zijn, kan ik juist wel meer nummers van haar waarderen, sterker nog, ik vind haar nogal onderbelicht in de vrouwelijke R&B/hiphop scenè. Ze had meer nummers die hit potentie hadden, al blijft 'Addictive' wel haar beste nummer tot nu toe...
0
geplaatst: 23 januari 2011, 14:42 uur
Dit vind ik echt helemaal niks. Toen dit nummer actueel was, kon ik het ook al niet luchten.
Ja, hier wordt ik vrolijk van. Ik ben sowieso wel van de 80's. Goed nummer en idd goede zangeres.
Dit album moet ik toch echt gaan beluisteren. Ik denk dat ik dat wel ga waarderen. Is dit nummer wel representatief voor zijn werk. Ik heb het idee dat zijn muziek over het algemeen wat rustiger is. Dit is wel een lekker uptempo en funky nummer.
Ook hier is zijn 'trilstem' nog niet zo irritant. Het nummer vind ik echter te kaal om echt wild van te worden. Overigens heb ik zelf Yellow Moon van The Neville Brothers, dus bij vlagen kan ik die trilstem ook wel luchten.
Popreggae. Ik ken de hitjes van Chaka Demus & Pliers ook nog. Deze was me niet zo heel erg bij gebleven. Typisch jaren '90. Wel okay.
Dit vind ik echt helemaal niks. Toen dit nummer actueel was, kon ik het ook al niet luchten.
Ja, hier wordt ik vrolijk van. Ik ben sowieso wel van de 80's. Goed nummer en idd goede zangeres.
Dit album moet ik toch echt gaan beluisteren. Ik denk dat ik dat wel ga waarderen. Is dit nummer wel representatief voor zijn werk. Ik heb het idee dat zijn muziek over het algemeen wat rustiger is. Dit is wel een lekker uptempo en funky nummer.
Ook hier is zijn 'trilstem' nog niet zo irritant. Het nummer vind ik echter te kaal om echt wild van te worden. Overigens heb ik zelf Yellow Moon van The Neville Brothers, dus bij vlagen kan ik die trilstem ook wel luchten.

Popreggae. Ik ken de hitjes van Chaka Demus & Pliers ook nog. Deze was me niet zo heel erg bij gebleven. Typisch jaren '90. Wel okay.
0
geplaatst: 23 januari 2011, 22:29 uur
2475 . Mary Jane Hooper - I've Got Reasons
Luister
Afkomstig van het album: Psychedelphia (1997)
New Orleans soul. Zit ook een goede funk in.
2474 . Baby Charles - Hard Man to Please
Luister
Tweede notering. Deze is wat steviger.
2473 . Screamin' Jay Hawkins - Frenzy
Luister
Afkomstig van het album: I Put a Spell on You (1958)
Fantastisch dit! Deze man tovert altijd een glimlach op mijn gezicht.
2472 . Buddy Miles Express - Funky Mule
Luister
Afkomstig van het album: Expressway to Your Skull (1968)
Funk, jazz, blues en soul worden door elkaar gegooid en gehusseld tot iets erg lekkers.
2471 . Linda Jones - I (Who Have Nothing)
Luister
Al vele versie van dit Ben E. King nummer. Maar deze is wel erg mooi.
Luister
Afkomstig van het album: Psychedelphia (1997)
New Orleans soul. Zit ook een goede funk in.
2474 . Baby Charles - Hard Man to Please
Luister
Tweede notering. Deze is wat steviger.
2473 . Screamin' Jay Hawkins - Frenzy
Luister
Afkomstig van het album: I Put a Spell on You (1958)
Fantastisch dit! Deze man tovert altijd een glimlach op mijn gezicht.
2472 . Buddy Miles Express - Funky Mule
Luister
Afkomstig van het album: Expressway to Your Skull (1968)
Funk, jazz, blues en soul worden door elkaar gegooid en gehusseld tot iets erg lekkers.
2471 . Linda Jones - I (Who Have Nothing)
Luister
Al vele versie van dit Ben E. King nummer. Maar deze is wel erg mooi.
0
geplaatst: 24 januari 2011, 00:43 uur
Mary Jane Hooper staat een paar duizend plaatsen te laag wat mij betreft
maar toch leuk dat ze ertussen staat!
De laatste 3 nummers waren mij onbekend, maar een opmerkelijk trio! Frenzy is wat bluesy op een blije manier en Funky Mule is een lekker gevarieerde instrumental, niet echt top, maar wel heel bijzonder! De cover op 2471 is inderdaad mooi gezongen, maar stelt verder weinig voor.
maar toch leuk dat ze ertussen staat!De laatste 3 nummers waren mij onbekend, maar een opmerkelijk trio! Frenzy is wat bluesy op een blije manier en Funky Mule is een lekker gevarieerde instrumental, niet echt top, maar wel heel bijzonder! De cover op 2471 is inderdaad mooi gezongen, maar stelt verder weinig voor.
* denotes required fields.