MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / MOOWS - Mjuman's Onbekende en Onbeminde Wave Sounds

zoeken in:
MOOWS - Mjuman's onbekende en onbeminde wave-sounds

Ik wil dit topic starten, omdat er aardig wat (wave-)albums uit de periode 1976 - 1990 - om het in de tijd af te bakenen - in de vergetelheid zijn geraakt. Albums die soms echt de moeite waard zijn (of curieus) en die ik daarom in de spotlight wil zetten, met YouTube-links om de muziek te leren kennen.

Dan heb ik het over albums hier op MuMe met een beperkt aantal stemmen en/of berichten van users. Zo'n post wil ik vergezeld laten gaan van links naar YouTube en een persoonlijk verhaal. Regelmatig wil ik andere users (wave belangstellenden) vragen bij bepaalde albums hun persoonlijke verhaal (zeg maar het hoe en wat) te geven.

Het uitgangspunten in een notendop:
* albums met weinig stemmen (max. 20) en/of weinig berichten (max. 15)
* periode '76 - '90;
* er wordt tweemaal per week (of om de drie dagen) een album gepost; in eerste door mijzelf (ik ga andere users benaderen);
* opmerkingen, aanvullingen en persoonlijke verhalen zijn welkom;
* er wordt niet gestemd; getuigenissen staan centraal;
* geen YouTubeLinks wordt een alternatief gezocht.

Vandaag wil ik aftrappen met een album uit 1982 van de Canadese band Rational Youth:

(afbeelding)

01. Close to Nature (4:40)
02. Beware the Fly (4:04)
03. Saturdays in Silesia (4:21)
04.Just a Sound in the Night (5:06)
05. Le Meilleur des Mondes (3:14)
06. Ring the Bells (5:13)
07. City of Night (4:02)
08. Dancing on the Berlin Wall (4:34)
09. Power Zone (3:39) *
10. I Want to See the Light (3:42) *

Als bonus, een Franse uitvoering van City of Night, Cité phosphore

Mijn Canadese nicht, trots als ze was, op een lokale band uit Montreal stuurde me een cassette met o.m. dit nummer erop. Wekenlang liep ik bij Platenmanneke (later Plato geheten) naar binnen om naar de band te vragen. Totdat de band werd opgepikt in New Musical Express, toen vond de inkoper (Martin) het tijd om het album in huis te halen voor de winkels.

Op een gegeven moment liep ik dus Platenmanneke binnen en toen werd daar goede (synthesizer-wave) muziek gedraaid, mij nog onbekend - bleek het inderdaad Rational Youth te zijn. Dat uurtje dat de lp draaide, werden 10 exemplaren verkocht. Rational Youth doet denken aan de eerste Depeche Mode (City of Night), heeft Kraftwerk- en ook Human League (1e twee albums) invloeden (Dancing on the Berlin Wall) en doet idd ook denken aan Twice a Man.

Uit mijn verzameling verdwenen, toen ik al het vinyl verkocht. Eind 2007 teruggekeerd van het dwaalpad en weer vinyl terug gaan kopen; onlangs deze schijf weer teruggekocht, tot tevredenheid.

Rational Youth - Cold War Night Life (1982)

Ik liet me leiden door Mjumans associaties
en vat even samen waar de luisterlinks me verder nog brachten.

Ik hoor een primitieve ritmebox die we ook kennen van Vince Clark.
Een geluid dat je meteen in de vroege jaren 80 catapulteert.

Een Canadeese synthband met new wave aspiraties.
Het mixen van Frans en Engels in de songtitels (en -teksten).
Ik vind het een kleine stap van Rational Youth naar Rhythm of Youth.
Men Without Hats - Rhythm of Youth (1982)

Ook een album uit 1982 dat wat in de vergeethoek van MuMe zit.
YouTube - Men Without Hats - Living In China (Demo Version)

Soms hoor ik flarden van Jean-Michel Jarre in City of Night
of zelfs vage fragmenten uit Kraftwerks Computer World album
in Dancing on the Berlin Wall ... toch wel meer dan toevallig.

Rational Youth lijkt te balanceren tussen catchy synthpop
en een iets experimenterele inkleuring van de composities.

Ik moet tenslotte ook aan onze Belgische Telex denken.
YouTube - TELEX Tour De France 1980
Meer over Telex in het tevens onvolprezen BELPOP topic.
Genres >> Rock >> BELPOP (the fradzler files)

You're welcome ...

Mooi topic.

Close to Nature is echt een geweldig nummer. Ik had nog nooit van Rational Youth gehoord, maar dit smaakt naar meer.

Mooi initiatief inderdaad!

En een heel goed synthpop plaatje om mee te beginnen!
Net als die drie andere bij het grote publiek schier onbekende pareltjes:
- Chinese Restaurant van het Italiaanse Chrisma
- From a Northern Shore van het Zweedse Twice a Man
- Autumnal Park van het Australische Pseudo Echo.
(Of komen die binnenkort ook nog aan de beurt? )

Heb er ook maar eens op gestemd, want dat had ik nog niet gedaan. Krijgt een verdiende 4* van mij! Prijsnummers w.m.b. zijn de singles City of Night en Dancing on the Berlin Wall. Het nummer Close to Nature is ook niet mis en doet mij altijd weer een beetje aan Back to Nature denken. Niet die van Magazine (uit '79 van hun album 'Secondhand Daylight'), maar wél die van Fad Gadget (van zijn single 'Back to Nature/The Box', eveneens uit '79): YouTube - Fad Gadget - Back to Nature

@Mjuman, Kleine opmerking... Je hebt met een sterretje twee tracks aangegeven die enkel op de cd release voorkwamen (9 en 10), Maar op de cd versie heb je volgens mij ook nog een nummer 11, te weten Coboloid Race. Moet die track er dan ook niet bij?
't Is het b-kantje van hun eerste single 'I Want to See the Light' en ook één van mijn favorieten. Ik heb ze nu alledrie even aangeduid met sterretje bij het album zélf, want dat was nog niet gebeurd door de toevoeger. Verder heb ik nog een paar andere platen toegevoegd van deze band die nog tot 2002 actief was...

dazzler schreef:
Ik vind het een kleine stap van Rational Youth naar Rhythm of Youth.
Men Without Hats - Rhythm of Youth (1982)

Kan kloppen, want Tracy Howe, het boegbeeld van Rational Youth is nog kort lid geweest van Men Without Hats. Ik heb meteen eens de leden ingevuld zodat de (weliswaar minieme) associatie tussen beide Canadese synthpop bands gelegd wordt.

Erg leuk topic inderdaad. Ik als wave-fan, moet hier zeker vaker gaan kijken.

Dat Rational Youth klinkt erg goed en gaat meteen op mijn wishlist!

Leuk initiatief, Mjuman! Topic staat alvast in mijn favorieten. Rational Youth klinkt lekker.

Aquila
Nog niet de tijd gehad om een serieuze luisterpoging te doen. Het eerste klinkt herkenbaar. En hoewel ik geen 'echte waver' ben (verre van) heb ik denk ik nog wel wat toevoegingen voor het topic. Dit klinkt wel als 'hardcore' in elk geval.

In het 'van de dag' topic is ook altijd wat te ontdekken. Zo vond ik Pylon een echte eye-opener.

Suggesties zijn welkom per pm. Bij voorkeur treed ik als 'keeper of the faith' op om uitgangspunten (O & O - zie bovenin) na te komen, wave-gehalte hoog te houden (zie eerdere discusies) en mogelijk bosting met dagtopic te voorkomen.

wijsneus

Deze is op 14 augustus in Album v/d Dag NW/PP aan de beurt geweest, dus Mjuman mag beslissen of die hier ook nog zijn opwachting mag maken..........

Dat specifieke album niet - dat zou niet stroken met de uitgangspunten - mogelijk een andere tiel; of anders de voorloper van Twice a Man.

Eind van de middag een nieuw, gitaar-georiënteerd album; frequentie is in overleg inmiddels vastgesteld op 3 * per week: ma wo vrij.

The Visitor uit Sneek. Fantastische liveband in de begin jaren tachtig en vaandeldrager van de Friese Bries.
Er is tot nu toe weinig tot niets heruitbracht van hun albums, dus heel moeilijk aan te komen Ik heb ze uiteraard wel op vinyl

Mooie onbekende parel; ik ga Premo vragen hier binnenkort uitgebreider op terug te komen (persoonlijk verhaal en links of audio-files).

freddze schreef:
Mooi initiatief inderdaad!

En een heel goed synthpop plaatje om mee te beginnen!
Net als die drie andere bij het grote publiek schier onbekende pareltjes:
- Chinese Restaurant van het Italiaanse Chrisma

Leuk om die plaat hier genoemd te zien worden! Gaat dat luisteren inderdaad.

Vond Gott Gott en Black Silk Stocking op YouTube. Niet onaardig, maar ik aarzel. Enerzijds moet het aanbod voldoende gevarieerd zijn, anders het wave-gehalte hoog genoeg. Dit Chrisma is vrij poppy en duidelijk van een ander gehalte dan een Rational Youth, Depeche Mode of Visage.

MOOWS - #2
Vandaag: het derde album van The Skids
(een opmerking vooraf: op YouTube: veel live materiaal en dat toon wat voor impact deze band live kon hebben)

(afbeelding)

01. Circus Games (3:51)
02. Out of Town (4:09)
03. Goodbye Civilian (4:18)
04. The Children Saw the Shame (3:41)
05. A Woman in Winter (4:03)
06. Hurry on Boys (3:43)
07. Happy to Be with You (3:36)
08. The Devil's Decade (5:33)
09. One Decree (3:25)
10. Arena (5:24)

Ooit stond ik achter een punk en één van de bandnamen (zo deed je dat: punks schreven met stiften namen op hun leren jack; wavers droegen wel colbertjes met speldjes erop) op zijn jack was die van The Skids. Kende ik niet en dus ik ging op zoek; bleek het eerste album [i[Scared to Dance[/i] in aantocht te zijn. Daarop o.m: Into the Valley dat thans het anthem van Dunfermline Athletic FC is en The Saints Are Coming. ook bekend van U2 / Greenday (benefiet ivm Katrina).

Waarom dan dit derde album? Het tweede Days in Europa is mij te veel ADHD en heroïek. Dit album is voor mij hun masterpiece: de afwisseling in tempo, het lyrische karakter van de teksten, het gitaarwerk van Stuart Adamson, een scheut melancholie, de totale muzikale performance - het klopt. Een song als Woman in Winter roept een ietwat melancholieke Schotse sfeer op: Robert Burns, Sir Walter Scott (Ivanhoe), Highlands, Lowlands, Balvenie, tartans en Kuifje en de Zwarte Rotsen.

Na dit derde album kwam nog een vierde, Joy, maar eigenlijk was Stuart Adamson al afgehaakt; hij zou nog mooi werk gaan doen - ook met een ferme Schotse tint - bij Big Country om ons vlak na de eeuwwisseling te verlaten. Op YouTube staan aardig wat clips van de memorial concerten uit 2007.Het vijfde album Fanfare is een soort 'kliekjesalbum' - wat singles en ander werk.

Richard Jobson, ooit ook verdienstelijk voetballer (spits, zie zijn rijzige gestalte), ging verder met The Armoury Show, alwaar hij opnieuw samenwerkte met een groot en betreurd gitaartalent, John McGeogh. Tegenwoordig is Richard Jobson filmer.

De nummers van de bonus-lp (experimenteel), bij de eerste editie zal ik nog toevoegen bij het album.

Klinkt erg leuk. Een soort punky versie van OMD (vooral Goodbye Civilian). Ga ik ook maar even uitchecken!

Tja, Daz spreekt: talking loud and clear. Wat hem betreft blijft deze schijf O en O (als in de titel). BTW: het helpt om de teksten te lezen; dezelfde Jobson heeft ooit nog albums met poëzie gemaakt voor Les Disques du Crépuscule en dat heeft Tony Hadley nog niet gepresteerd

Menig ander zou ik voorstellen: neem er eens een Balvenie bij, let the spirit flow; dat werkt in dit geval niet. A propos Burns en Sir Walter Scott, laat die dan ook maar dicht. Het zicht over de Firth of Forth (prachtige spoorbrug) zal je dan ook ontgaan

Het verschil tussen Tony Hadley en Jobbo (zoals ie ook wel werd genoemd) is hetzelfde als tussen Woolworth en Harrods.

wijsneus
Zoals reeds in een PM naar M(uziek)JU(nk)MAN doorgegeven, zou ik graag een bijdrage leveren hier met een van mijn absolute favo's uit de jaren 80.

Met uw permissie Mjuman, as. maandag ? ( zum beispiel ! )

Ik pm je - DR had zich ook al gemeld.

Een bespreking (op verzoek van de bespreker) weggehaald.

MOOWS - album 3a en 3b

Omdat het (bijna) weekend is een combiportie: 2 albums die nauw samenhangen; liever gezegd 1 album met aanhangsels en 1 soort spin-out ervan. Opgeteld, gedeeld en gewogen voldoen ze aan de O & O toets.

Young Marble Giants:

(afbeelding)

Oorsrponkelijke (vinyl) album:
01. Searching for Mr. Right (3:01)
02. Include Me Out (1:58)
03.The Taxi (2:05)
04. Eating Noddemix (2:01)
05. Constantly Changing (2:02)
06. N.I.T.A. (3:29)
07. Colossal Youth (1:53)
08. Music for Evenings (3:00)
09. The Man Amplifier (3:13)
10. Choci Loni (2:35)
11. Wurlitzer Jukebox (2:44)
13. Salad Days (1:59)
14. Credit in the Straight World (2:27)
15.Brand - New - Life (2:52)
16.Wind in the Rigging (2:26)

En : The Gist:

(afbeelding)

01. Far Concern (2:51)
02. Love at First Sight (3:44)
03. Fretting Away (2:19)
04. Public Girls (3:28)
05. Clean Bridges (3:09)
06. Simian (2:55)
07. Embrace the Herd (2:41)
08. Iambic Pentameter (2:53)
09. Carnival Headache (3:52)
10. Concrete Slopes (2:22)
11. The Long Run (3:08)
12. Dark Shots (3:05)
13. Four Minute Warning * (3:20)
14. Problem Attics * (3:05)
15. Light Aircraft * (3:40)
16. Love at First Sight [Demo Version] * (3:58)

Colossal Youth: minimalistisch debuutalbum van twee broers uit Cardiff, Stuart en Philip Moxham en Alison Statton, meisje uit de buurtwinkel in bloemetjesjurk. Zoals dit album hier op de site staat is het (voor 20 euro) een ultieme package-deal zie mijn post alhier van 7 aug 08.

Twee broers en een meisje, dat met één van de twee een relatie had; 't liep stuk tijdens de tour eind '80 in de USA; band maakte nog wel opnamen voor een e.p. en nieuw album (zie de link), maar de band - eind '80 nog door lezers van NME (New Musical Express) gekozen als een van de meestbelovende nieuwe bands ging uit elkaar. Op dat moment waren ze de op-één-na-succesvolste act van Rough Trade - de meest succesvolle? deze band.

In 1982 begon Stuart Moxham met zijn eigen project, The Gist, zijn broer Philip en Alison Statton deden nog wel mee, maar zo succesvol als voorheen werden ze niet; er verschenen in totaal 3 singles en dit album Embrace the Herd, in 1983 Het prijsnummer van dit album is track 2 Love at First Sight een low tempo nummer dat menigeen nog wel zal kennen van verschillende chill-out compilaties.

Zelf heb ik bij dit album van The XX The Young Marble Giants als referentiepunt genoemd; het zou mooi zijn als er nu meer aandacht voor deze beide albums kwam, want ook dat van The Gist, met het transparante en broze Love at First Sight verdient aandacht.

Bij de vermelde YouTube staan diverse recente opnames; er zal dus een soort reünie zijn geweest; enjoy the music!

Mjuman schreef:
enjoy the music!

Dat zal wel lukken met 5 * voor Colossal Youth en een dikke 4,5 voor The Gist.
Briljante minimalistiche juweeltjes!

Die vergelijking met The xx is idd behoorlijk treffend - wat sfeer betreft. Toch heeft het nooit echt willen klikken tussen 'Colossal Youth' en CD. Kan de vinger er niet op leggen. Mss maar weer eens proberen.

The Gist ken ik niet. 'Love at First Sight' klinkt wel erg goed. Ook maar eens gaan proeven.

Een bijdrage van Deric Raven:

MOOWS #4

Het eerste Human Drama album Feel

(afbeelding)

01. Death of an Angel (3:48)
02. Never Never (4:02)
03. I Could Be a Killer(4:22)
04. Tumble (3:33)
05. Through My Eyes (5:03)
06. The Waiting Hour (6:33)
07. Dying in a Moment of Splendor (3:30)
08. Heaven on Earth (4:21)
09. Old Man (3:42)
10. There Is Only You (5:24)

Na de start van dit mooie topic door Mjuman, en een pm naar hem is mijn toevoeging nu een feit.

Na verschillende ondernemingen van aERodynamIC om deze band bij meer bezoekers hier onder de aandacht te brengen, hier een poging van deric raven.

Human Drama is het project van Johnny Indovina die probeert om aansluiting te vinden bij de New Wave uit de jaren 80. Helaas zonder grote naamsbekendheid. Vanuit Feel ontwikkeld hij zich als wave act via The World Inside (Look into a Stranger’s Eyes) uit 1991 met o.a. violen naar een meer folk aanpak op Solemn Sun Setting ( A single white rose)uit 1999.

Op het cover album Pinups staan versies van Decades en Love Will Tear Us Apart van Joy Division, wat bezoekers van dit topic zeker zal aan spreken.

Na ooit het album Solemn Sun Setting twijfelend in mijn handen heb gehad, maar vanwege gebrek aan kennis deze toen niet gekocht te hebben, kom ik een paar maanden terug Feel tegen.
Gelukkig nu wel met voorkennis.
Want hier hoor je een sfeervol wave album, waarbij de zang veel weg heeft van Ed Kowalczyk van Live, maar door de symfonische aanpak wel degelijk een eigen geluid neerzet.

Mjuman schreef:
Na verschillende ondernemingen van aERodynamIC om deze band bij meer bezoekers hier onder de aandacht te brengen, hier een poging van deric raven.

Deze band verdient zo veel meer (vergeet ook de opvolgende band van Johnny Indovina niet genaamd: Sound of the Blue Heart)

Vandaag een bijdrage van Wijsneus

MOOWS - # 5 het tweede album van Section 25 (op Factory Benelux - FBN 14)

(afbeelding)

01. Always Now (1:52)
02. Visitation (3:19)
03. Regions (3:51)
04. The Wheel (4:06)
05. No Abiding Place (5:02)
06. Once Before (2:47)
07. There Was a Time (5:24)
08. Wretch (1:53)9.Sutra (14:44)
10. The Beast * (8:25)
11. Sakura * (4:01)12.
12. Je Veux Ton Amour * (5:20)
13. Sakura [Matrix mix] * (5:37)
14. Hold Me * (5:57)

Een opmerking vooraf: op YouTube is weinig van dit album te vinden, want vond ik twee andere songs (die zeker representatief zijn voor Section 25):
Inspiration
New Horizon
Er staat ook aardig wat live materiaal, ook van de laatste tour vorig jaar (o.a. in Oss), met Peter Hook en dat toont aan dat de band live nog goed overeind blijft.

Begin jaren 80 werd ik door sportvrienden op het "new-wave"-spoor gezet. Eén van hen zocht in platenwinkels altijd bewust naar nieuwe c.q. andere muziek.

Regelmatig ging ik bij hem platen luisteren, en op een avond was het de beurt aan Section 25 - The Key Of Dreams.Vervreemde, psychedelische klanken, kaal en strak geproduceerd, deze Factory-release.
Dacht eerst aan een productie van Martin Hannett, maar dat klopte niet, de productie had de band zelf gedaan.
Maar toch wel de nodige raakvlakken met New Wave.

Moest wennen aan het "droge" geluid, waarin de drums wel erg sterk op de voorgrond treden.
Maar na een aantal draaibeurten begon de plaat te groeien, en langzamerhand scoorde het album een plek op de Eeuwige Lijst.

Raakvlakken : moeilijk, misschien in de verte Joy Division; Crispy Ambulance ligt op de loer.

Voor mij persoonlijk is dit één van de hoogtepunten uit de vroege jaren 80, en ook uit de New Wave-hoek.

Ten gevolge van het platliggen van de site vindt het posten van deel 6 (de combi-post) nu morgen in de loop van de ochtend plaats. Voorbereiding op posten vergt nl een hoge mate van interactie en die was vandaag vanaf de middag nagenoeg niet mogelijk.

MOOWS - album 6a en 6b

Omdat het (iets verlaat) weekend is een combiportie: 2 albums die nauw samenhangen, beide uit 1986; een compilatie-album met de songs van de eerste 5 e.p.'s (12"s) en het debuutalbum op Virgin; de band Balaam and the Angel (naam ontleend aan een bijbelse vertelling):

Het compilatie-album:

(afbeelding)

01. Love Me (3:34)
02. Isabella's Eyes (3:57)
03. Darklands (2:55)
04. Thought Behind It All (3:22)
05. A New Dawn (2:26)
06. Family and Friends (3:40)
07. World of Light (3:37)
08. For More Than a Day (2:12)
09. Touch (3:21)
10. I Believe (4:44)
11. Day and Night * (3:19)
12. Return Again * (4:07)
13. 15th Floor * (3:06)
14. Dream Wide Awake * (3:02)
15. Travel On * (2:39)
16. In the Morning * (2:53)
17. Walk Away * (3:41)
18. Sister Moon * (3:29)
19. Two into One * (3:36)

En : het debuutalbumt:

(afbeelding)

01. New Kind of Love (4:01)
02. Don't Look Down (3:09)
03. She Knows (3:45)
04. Burn Me Down (3:59)
05. Light of the World (3:10)
06. Slow Down (4:29)
07. The Wave (3:26)
08. Warm Again (3:06)
09. Never End (3:21)
10. Nothing There at All (2:42)
11. Walk Away (3:45)
12. Day and Night (3:16)
13. Dreams Wide Awake *
14. Travel On *
15. In the Morning *
16. Light Of The World *

Extra:
I Love the Things You Do to Me
I'llShow You Something Special

De drie Schotse broers Morris trokken naar Cannock (in de Midlands) en van daaruit waren ze actief als Balaam and The Angel. Hun eerste 5 e.p’s (12”) verschenen op het (zelfopgerichte) label Chapter 22. Toen ze succesvol waren als voorprogramma van The Cult – en ondertussen een aardige following hadden opgebouwd – toonde Virgin interesse en bracht hun debuutalbum uit.

In het begin speelde de band behoorlijk melodieuze muziek, ergens tussen The Icicle Works, All about Eve en The Mission in.
Een song als Slow Down doet , qua samenzang en instrumentatie sterk denken aan 68 Guns van The Alarm.

Verkoopsuccessen bleven echter uit en de band ging mede door het live succes steeds harder spelen; in eerste instantie ontwikkelde de band zich richting Gothic, maar allengs werd het steeds meer (hard) rock. Dit is ook te horen aan de clips uit de verschillende periodes op YouTube, ook op die van 2 jaar terug toen de band toerde met The Mission.

Deze twee albums zijn in mijn ogen zeer de moeite waard; in beide gevallen zou ik kiezen voor de cd-versie; Sun Family is verschenen als cd in 2002 en The Greatest Story in 2008; in beide gevallen zijn alle tracks hoger dan nr 10 extra’s – maar dan wel afkomstig van de oorspronkelijke e.p.’s; die kenden in totaliteit ca 18 songs, beduidend meer dan de 10 van het oorspronkelijke compilatie-album of het debuut - op vinyl.

Veel luisterplezier!

MOOWS - album 7

Virna Lindt - Shiver:

(afbeelding)

01. Attention Stockholm
02. Shiver
03. Pillow Talk
04. Swedish Modern
05. I Beat the System
06. The Dossier on Virna Lindt
07. Episode One
08. Intelligence
09. Underwater Boy
10. Letter to Sergei
11. The Windmills of Your Mind *
12. Groom *
13. I Experienced Love *

Sommige albums worden bij hun release met raadselachtigheid en enige tam-tam omgeven. Dat is soms dan wel part of the fun. Dat was ook zo met dit album; het verscheen op vinyl bij het Londense (Cape) Compact label - volgens sommigen "alternative of the alternatives". Op hetzelfde label zat ook Mari Wilson, met het hoge suikerspinkapsel. Er bestaat een driedubbele 12", met 2 van Virna Lindt en 1 van Mari Wilson.

Virna is meer een diseuse (van het Franse dire) dan een chanteuse (chanter = zingen); haar onderkoelde parlando-zang met sythesizer begeleiding heeft wel een bijzonder effect. Deze filmische muziek is wel eens omschreven als "new wave meets John Barry" - componist van filmmuziek oa. James Bond en van de serie The Prisoner). De ontbrekende track-tijden zal ik binnenkort aanvullen, voorzover mogelijk.

Onder de indruk van Virna en haar muziek noemde een Belgische wave-band zich Bernthöler, naar een naam in de track Attention Stockholm.
Er is ook een behoorlijk complete compilatie verschenen, The Dossier on Virna Lindt en dat is echt wel een aanrader.

Een paar voorbeelden van songs:
Young and Hip
Wild Strawberries
Saillant detail: bij deze laatste clip is de aankondiging van Paula Yates.

Op Boomkat zijn hier soundbites van het album te horen.

Ook op LastFM staan songs van haar.
PM me eventueel voor een link.

Veel luisterplezier!

Gast
geplaatst: vandaag om 02:45 uur

geplaatst: vandaag om 02:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.