Muziek / Toplijsten en favorieten / New Wave top 5 nummers
zoeken in:
0
geplaatst: 29 december 2010, 13:20 uur
Mjuman schreef:
Die Bor toch, herkent het rode Cure-vlaggetje meteen. FYI - jouw wave-fave, The Cure, was als tweede band (in het door Wijsneus en Mjuman gestarte topic) al aan de orde geweest.
Verder, leuk Bor, die van dat teefje en erop duiken. Herken ik mezelf echt in
Bor, de Cure-wolf, bijt iedereen naar zijn benen die deze man wil afsminken.
Overigens het aangeleerde gedrag van de Pavlov-hond ging toch over eten en niet over seks? Is dat dan een nouveauté uit de Orbitiaanse standaard?
(quote)
Die Bor toch, herkent het rode Cure-vlaggetje meteen. FYI - jouw wave-fave, The Cure, was als tweede band (in het door Wijsneus en Mjuman gestarte topic) al aan de orde geweest.
Verder, leuk Bor, die van dat teefje en erop duiken. Herken ik mezelf echt in

Bor, de Cure-wolf, bijt iedereen naar zijn benen die deze man wil afsminken.
Overigens het aangeleerde gedrag van de Pavlov-hond ging toch over eten en niet over seks? Is dat dan een nouveauté uit de Orbitiaanse standaard?
Probeerde uw postgedrag te vergelijken met pavlov-gedrag, ik neem aan dat die essentie nog wel was te vatten?
En dat er expres het vlaggetje wordt gebruikt om terug te slaan waar jouw favoriete spasmo dreigt schade op te lopen met mijn posts was me allang duidelijk hoor.. dat spelletje wordt al sinds het begin der tijden gespeeld. Verder heb ik mijn top5 gister al opgestuurd en doe ik braaf mee. En nog liever 10x JD in de top10 van de top2000 dan wat er nu staat

0
geplaatst: 29 december 2010, 14:14 uur
't was ook maar een grapske. Ik vond The Cure in de herdraai geen straf hoor. Dat ik het nu even niet draai, ligt eraan dat ik de oogst van 2010 aan het evalueren ben en onlangs nog wat leuke dingen heb gekocht/gevonden.
Ian: had ie danslessen moeten nemen van Ig of anders van Ian Dury ("Spasticus Autisticus")? Hij was altijd wel present op een podium - daar kan je niet omheen. Heb Robert Smith wel eens heel stilletjes en onopvallend op het podium zien staan (Vredenburg ttv Seventeen Seconds-tour; of als gitarist bij Siouxsie). Maar ik hoor Smith en kompanen ook veel liever dan Klep Flesserin of Flos Mesjien of Zink Toyd.
Ian: had ie danslessen moeten nemen van Ig of anders van Ian Dury ("Spasticus Autisticus")? Hij was altijd wel present op een podium - daar kan je niet omheen. Heb Robert Smith wel eens heel stilletjes en onopvallend op het podium zien staan (Vredenburg ttv Seventeen Seconds-tour; of als gitarist bij Siouxsie). Maar ik hoor Smith en kompanen ook veel liever dan Klep Flesserin of Flos Mesjien of Zink Toyd.

0
geplaatst: 29 december 2010, 14:20 uur
Bad Crappelin.. volgens mij draait Ian zich ook om in zijn graf als ie hoort dat die troep nog steeds populair is onder "jongeren" (alhoewel, mag je ze zo nog wel noemen?) en Smith heeft zich al jaren in zijn landhuis opgesloten.. permanente depressie om zoveel onbegrip en stupiditeit 

0
geplaatst: 29 december 2010, 16:42 uur
Zo, Joy Division-lijstje ingestuurd:
2 keer Substance
1 keer Unknown Pleasures
2 keer Closer
2 keer Substance
1 keer Unknown Pleasures
2 keer Closer
0
geplaatst: 29 december 2010, 18:21 uur
Mijn lijstje is ook ingestuurd.
3 keer Closer
1 keer Unkown Pleasures
1 keer Substance
3 keer Closer
1 keer Unkown Pleasures
1 keer Substance
0
geplaatst: 29 december 2010, 18:27 uur
Als we nou allemaal vooraf biechten, haalt dat voor een deel de vreugde weg en druist dat in tegen de afspraken zoals die op p1 en 2 van dit topic zijn besproken (overigens de hoofdreden waarom Wijsneus er destijds mee is gekapt: het gedram eromheen).
Verder nog iemand die wil biechten dat ie wel eens appeltjes heeft gestolen of de kat van de buren nat gespoten
Verder nog iemand die wil biechten dat ie wel eens appeltjes heeft gestolen of de kat van de buren nat gespoten

0
Aquila
geplaatst: 30 december 2010, 09:15 uur
herman schreef:
ArthurDZ schreef:
Beiden dus niet 'She's Lost Control' in je lijstje gezet?

Ik heb inmiddels tien nummers in de laatste selectie zitten (de nummer één stond vooraf al vast). Ben geen verklaard JD-adept, maar moet zeggen dat het op 30 december in de voorzichtige ochtendmist wel goed bevallen is - meer sterke nummers dan verwacht.
0
geplaatst: 30 december 2010, 10:40 uur
herman schreef:
Ik snap de link met She's Lost Control niet helemaal?
Ik snap de link met She's Lost Control niet helemaal?
Dat je als een 'control'-freak verantwoording aflegt wellicht...?

0
geplaatst: 30 december 2010, 11:05 uur
Je wordt daar toch amper iets wijzer uit? Dat is toch helemaal niet erg?
0
geplaatst: 30 december 2010, 11:13 uur
Ik snap de link inmiddels wel. Scherp van Aquila. 
Ik zat ook eventjes te denken in de richting die Mjuman aangeeft, maar daarmee was ik abuis.

Ik zat ook eventjes te denken in de richting die Mjuman aangeeft, maar daarmee was ik abuis.
0
geplaatst: 30 december 2010, 16:15 uur
orbit schreef:
Ik zal dan ook maar eens meestemmen op het meest overschatte fenomeen uit Manchester in Decades
Ik zal dan ook maar eens meestemmen op het meest overschatte fenomeen uit Manchester in Decades
orbit schreef:
bedenk eens iets nieuws Mjuamjam
bedenk eens iets nieuws Mjuamjam
0
geplaatst: 30 december 2010, 16:19 uur
Mjuman schreef:
Als we nou allemaal vooraf biechten, haalt dat voor een deel de vreugde weg en druist dat in tegen de afspraken zoals die op p1 en 2 van dit topic zijn besproken (overigens de hoofdreden waarom Wijsneus er destijds mee is gekapt: het gedram eromheen).
Ik begrijp de vreugde van het spel niet helemaal, vrees ik.
Je mag op voorhand geen tip van de sluiter lichten
en na afloop geen individuele lijstjes plaatsen.
Enkel een uitslag dus, zonder dat we van elkaar weten waarop we gestemd hebben.
Explain me the fun?
Dat gezegd zijnde: mijn lijstje is onderweg.
0
geplaatst: 30 december 2010, 16:33 uur
dazzler schreef:
en na afloop geel individuele lijstjes plaatsen.
Explain me the fun?
(quote)
en na afloop geel individuele lijstjes plaatsen.
Explain me the fun?
De vreugde bestaat er - voor mij - ook uit dat ik tot op het tijdstip van de uitslag geen enkel gegeven hoef te lezen over aantal deelnemers, een afbakening van hun keuze etc. Ik word graag verrast op het moment zelve.
En dat gepraat achteraf hoeft voor mij ook niet tot op de persoon precies. Als ik écht iets wil weten informeer ik wel. Zo'n top5 is het geaggregeerde resultaat van een x aantal persoonlijke lijsten en dan hoef ik niet per se vanieder het resultaat te zien. En dat besluit is destijds ook genomen - voor mij voegt iig weinig toe, die specificering. Nogmaals, precies om het getouwtrek hierover is Wijsneus destijds afgehaakt.
Mijn lijst is al verzonden - ik wil erover kwijt dat er 5 nummers op staan van verschillende lengte en verschillende albums - ik heb expliciet geen specifieke versies aangegeven, maar gewoon de titel generiek.
0
geplaatst: 31 december 2010, 09:58 uur
De vreugde is dat je niks mag en het heel stiekem verborgen toch doet.
Daarnaast het herontdekken en beluisteren van oude plaatjes en eventueel opnieuw ontdekken.
Soms krijg je na een uitslag het "he dat nummer ben ik vergeten gevoel".
En wat ook leuk is de reactie van Users die er de gein niet van inzien terwijl je er zelf fanatiek mee bezig bent
Ik heb mijn lijstje al klaar en ga het binnenkort inzenden, ik wil wel onthullen dat het vijf verschillende nummers zijn
Daarnaast het herontdekken en beluisteren van oude plaatjes en eventueel opnieuw ontdekken.
Soms krijg je na een uitslag het "he dat nummer ben ik vergeten gevoel".
En wat ook leuk is de reactie van Users die er de gein niet van inzien terwijl je er zelf fanatiek mee bezig bent

Ik heb mijn lijstje al klaar en ga het binnenkort inzenden, ik wil wel onthullen dat het vijf verschillende nummers zijn

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 7 januari 2011, 13:29 uur
Nog 3 dagen en dan weten we welke J D song het best gewaardeerd wordt.
0
geplaatst: 7 januari 2011, 13:48 uur
DjFrankie schreef:
Dat kan ik je nu al vertellen. Dat is: 'Decades'.

Interessanter is welke song als tweede het best gewaardeerd wordt.
0
geplaatst: 7 januari 2011, 13:57 uur
Chameleon Day schreef:

Ik denk dat het wat spannender gaat worden, maar ik hou op met het speculeren anders wordt Mju boos

Kan de reageertermijn niet wat worden ingekort in vervolg, een week is toch voldoende?
0
geplaatst: 7 januari 2011, 14:03 uur
Premonition schreef:
Ik denk dat het wat spannender gaat worden,....
Ik denk dat het wat spannender gaat worden,....
Heb je voorkennis of zo?
0
geplaatst: 7 januari 2011, 14:18 uur
Nee, maar dat dacht ik juist van jou gezien jouw stelligheid van de winnaar. Om er dan toch op in te gaan, het zal tussen Decades, Shadowplay, Love Will Tear Us Apart, Atmosphere gaan denk ik. Mijn nummer 1 zit er dan niet bij 

0
geplaatst: 7 januari 2011, 15:21 uur
Chameleon Day schreef:
(quote)

Niet als het aan mij ligt in ieder geval..
0
skyline
geplaatst: 7 januari 2011, 15:39 uur
Chameleon Day schreef:
Voeg New Dawn Fades dan ook maar aan dat lijstje toe.
Voeg New Dawn Fades dan ook maar aan dat lijstje toe.
En het monumentale The Eternal natuurlijk!
0
Aquila
geplaatst: 7 januari 2011, 15:45 uur
skyline schreef:
(quote)
Voor het eerst dat er een nummer uit mijn Top 5 wordt genoemd geloof ik...Ik dacht al even dat ik gek werd

0
geplaatst: 7 januari 2011, 15:48 uur
skyline schreef:
(quote)
Ha kijk, now we're talking...

0
geplaatst: 7 januari 2011, 16:06 uur
0
geplaatst: 7 januari 2011, 16:34 uur
skyline schreef:
(quote)
Bingo! Die staat in elk geval wel in mijn top5..
0
geplaatst: 7 januari 2011, 16:37 uur
The Eternal had het laatste nummer van Closer moeten zijn ipv Decades
* denotes required fields.