MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Rene's Hip Hop Tips

zoeken in:
Ulfat-e-Zulmat
Ik ben niet zo down met hiphop. Mij iets te saai. Maar vooruit; And So is een goed nummer. Kende ik nog niet. Make or Take begint goed totdat die neger in het zwart ( ) z'n mond opendoet. Nostolgia vind ik het beste nummer. Blijft jammer dat die albums van Ace mij nooit wild and crazy hebben gekregen. Dat nummer van Snowgoons is ronduit irritant en The Loyalists zijn altijd wel goed, maar weten mij zelden écht in vervoering te brengen.

Scarface is baas. Maar dat wist iedereen al.

Leuk idee, maar ik mis toch een beetje de uitleg bij de nummers. Leuke korte stukjes tekst bij de nummers maakt het mijn inziens net wat aantrekkelijker om te volgen

Rene1979
Ga ik doen Reijersen...

Eerste drie nummers vind ik ook verassend harde/rauwe hip-hop. Ik heb weinig aan te merken op deze nummers, alle drie zijn ze goed.

Dan de volgende drie. Marco Polo en Masta Ace zijn gewoon een erg goed duo, leuk nummer. The Loyalists ken ik eigenlijk niet zo goed, maar klinkt niet verkeerd. Het Snowgoons nummer vind ik het minst van de drie. De beat ligt mij niet zo.

Als ik cijfers zou geven:

Scarface - On My Block: 7.5
Nine - Make or Take: 8
Boot Camp Click - And So: 8

Marco Polo & Masta Ace - Nostalgia: 8.5
The Loyalists - Gasoline: 8
Snowgoons - This is Where the Fun Stops feat. Reef the Lost Cause: 6.8.

Zal dit topic dagelijks even in de gaten houden. Leuk idee!

panjoe (moderator)
Ja, ik ga ook even cijfers geven. Tot nu toe ken ik geen één (!) nummer, dus dat is perfect: ik ontdek graag nieuwe nummers. Ook ik vind het nummer van Snowgoons de minste, al is die klassieke sample erg dope.

Scarface - On My Block: 8+, super laid back.
Nine - Make it or Take it: 7,5, de raps spreken me niet zo aan maar de beat is erg nice.
Boot Camp Click - And So: 7,5, goed nummer.

Marco Polo & Masta Ace - Nostalgia: 8,5, heerlijk.
The Loyalists - Gasoline: 8, al vind ik dat op Moodswing betere nummers staan. Had trouwens niet verwacht dat ze blank waren, grappig.
Snowgoons - This is Where the Fun Stops feat. Reef the Lost Cause: 7

Opvallend dat zoveel actieve hiphopluisteraars een groot gedeelte van deze tracks nog niet kent. Staan toch wat quasi-klassiekers tussen.

cijfers is toch het leukste hea
Scarface - On My Block
Niet echt mijn soort hiphop, maar zeker niet verkeerd, eigenlijk best goed! 7*
Nine - Make Or Take
Vind het geschreeuw beetje té overkomen, maar als ik me daaroverheen zet, heel vet! 7,5*
BCC - And So
Één van mijn favoriete tracks of all times, Sean Price 9,5*
Marco Polo ft. Masta Ace - Nostalgia
Vette track, dope beat van Marco van Masta Ace doet wat hij altijd doet, gruwelijk spitten. 8+*
The Loyalists - Gasoline
Al vaak is me verteld the Loyalists te checken, doe ik nu dus. Klinkt netjes! 7,5*
Snowgoons ft. Reef - This Is Where The Fun Stops
Wat te zeggen? Snowgoons klassieker. 8,5*

Zeker leuk lijstje Rene!

Scarface - On My Block. 4. Bij het eerste nummer wijk ik gelijk af van de meesten hier. Dit vind ik matig.
Nine - Make Or Take. 8. Er goed. Jammer, want ik had hem nog op mijn lijstje staan voor HHAvdW. .
BCC - And So. 8,5. Lekkere, bijna ouderwetse Boot Camp Cliq. Voor zulke nummers waren zij een tijdje mijn favoriete posse.
Marco Polo - Nostalgia. 7,5. Gewoon goed. Masta Ace is altijd een prettige MC om te horen.
The Loyalists - Gasoline. 6,5. De beat mist nog net iets om echt tot topper gerekend te worden.
Snowgoons - This Is Where The Fun Stops. 8. Aparte beat en eigenlijk ook erg druk, maar ik vind het goed.

Ik kende hier (natuurlijk) helemaal niks van. Dus ik ga hier nog wel vaker een kijkje nemen.

Rene1979
En het is alweer tijd voor de volgende drie...

34. Zion I - Soo Tall

Dit is een heerlijke laidback track met een heerlijke beat en mc. Helaas ging het na dit album bergafwaarts met de mannen van Zion I.

33. Prolyphic & Reanimator - Survised Another Winter

Deze MC is door Sage Francis ontdekt en getekend. Het hele album is een aanrader. Maar deze track is toch wel erg vet. En Sage doet zelf ook nog even mee.!

32. MC Serch - Back to the Grill Again

Ik denk wel de eerste bekende blanke MC komt hier verrassend uit de hoek. Dez track is de opvolger op Live @ the BBQ van Main Source & Nas. Met als leuke bijkomstigheid dat NAS zelf ook een potje meerapt.

Chubb Rock

Zion I

MAS
Zion I - Soo Tall 7,5*
Apart nummer maar wel leuk! Kende hem nog niet.

Prolyphic & Reanimator - Survised Another Winter 7,5*
Deze kende ik ook nog niet ook wel een leuk nummer. Heeft heel dat album zo'n sound? Dan ga ik het binnenkort misschien eens checken.

MC Serch - Back to the Grill Again 10*
Deze al al er bij mij ook zeker in komen. Een van mijn favoriete hiphop tracks.

Rene1979
@ MAS, het hele album van Prolyphic moet gewoon geluisterd worden Net als poepen iets dat moet.

Zion I - Soo Tall. 8,5. Heel leuk en apart nummer. Is dat hele album zo, want hier wordt ik erg vrolijk van.
Prolypic & Reanimator - Survised Another Winter. 7. Goede beat, maar de stem van de eerste MC vind ik matig.
MC Serch - Back To The Grill Again. 9. Classic!!!

Zion I - Soo Tall 8.0*

Jammer inderdaad dat het na True and Livin' kwalitatief zo veel minder werd met Zion I. Deze track bewijst dat Zion I wel degelijk goede muziek kan maken.

Prolyphic & Reanimator - Survised Another Winter 8.0*

Deze beide heren kende ik nog niet. Maar dit klinkt goed zeg! Ik zal zeker even achter het gehele album aan.

MC Serch - Back to the Grill Again 8.5*

Zeker een classic!

Rene1979
Zion I heeft een album genaamd True & Livin en is echt geniaal..

True & Livin' is zeker een goed album. Ook echt de laatste goede van Zion I als je het mij vraagt.

Rene1979
Ben ik zeker met je eens Anne... Hun album erna was soms aardig maar nooit meer dan dat en hun laatste is niet goed.

Niet het beste nummer van Zion I (dat is voor mij Birds Eye View en The Bay), maar toch een lekker nummer.

Mijn cijfers:

Zion I: 7,25
Prolyphic & Reanimator: 8,25
MC Serch: 9

MAS
Rene1979 schreef:
@ MAS, het hele album van Prolyphic moet gewoon geluisterd worden Net als poepen iets dat moet.

Oke ik ga het in mijn nog-luisteren-lijstje zetten maar die is wel behoorlijk lang.

panjoe (moderator)
Dat album van Zion I heb ik onlangs gedownload. Back to the Grill is natuurlijk een classic en die andere ken ik nog niet. Luister ze vanavond wel even .

Rene1979
Dan doen we nogmaals voor het slapen gaan er drie bij:

31. Souls of Mischief – ’93 Till Infinity

Als we het over oldschool hebben dan mogen natuurlijk deze crew niet vergeten. Hun '93 till Infinity album was legendarisch

30. Pacewon & Mr. Green - Children Sing

Die Beat.... Meer zeg ik niet.

29. Mos Def - Know That

Mos Def en Taiib... Moet ik meer zeggen? Nou ok omdat het zo een moddervette track is! Zal niet zeggen zijn beste, maar wel 1 van de!

Souls of Mischief springt er nu echt uit, beste nummer tot nu toe.

'93 Till Infinity: 9,5
Children Sing: 7
Know That: 7,75 (beide heren hebben inderdaad betere tracks gemaakt )

34. Zion I - Soo Tall -- 7 Leuk nummertje.
33. Prolyphic & Reanimator - Survised Another Winter -- 8 Ik zet dat album meteen in mijn nog luisteren lijstje .
32. MC Serch - Back to the Grill Again 9.5 Classic .
31. Souls of Mischief – ’93 Till Infinity 9.5 ^^^^
30. Pacewon & Mr. Green - Children Sing -- 8 Wat Rene zei.
29. Mos Def - Know That -- 7.5 Dope combi.

'93 till infinity
voor de rest ook allemaal leuke nummers

Souls of Mischief - '93 Till Infinity 9.0*
Een hele goede track, eigenlijk is het hele album gewoon goed

Pacewon & Mr. Green - Children Sing 7.0*
Beat is erg goed inderdaad, maar ik vind de MC wat minder.

Mos Def - Know That 7.5*
Inderdaad een leuke combi.

panjoe (moderator)
Zion I: Heel apart, maar ik dig het . 7+.

Prolyphic & Reanimator: Nice, Prolyphic lijkt me een goeie MC (al outshinet Sage de anderen natuurlijk). 7,5.

Back to the Grill: I'm waving automatic guns at nuns . 9.

Souls of MIschief: Jaaaa . 9+.

Pacewon and Mr. Green: Inderdaad heerlijke beat, vind hem nu alweer beter dan toen ik hem gisteravond voor het eerste draaide (de rappers vielen me toen nogal tegen). 7,5.

Mos Def: Mwah. Vind dat Mos zowel solo als met Talib veel betere nummers heeft gemaakt. 6+.

Rene1979
28. Blue Scholars - Blue School

Deze crew heeft een lekker jazzy geluid. Alle albums van deze mannen zijn imo het beluisteren waard. Net als de albums van Common Market. Die hebben nl dezelfde producer

27. El-P - Deep Space 9mm

Dit nummer kent een geweldige beat, en in combinatie met de clip is het gewoon een geweldig nummer.

Deze behoort iedere zelfbenoemde kenner wel te kennen... Zo niet schaam je..
26. Mobb Deep - Shook Ones Pt.II

Shook Ones, altijd leuk.

Niet het beste nummer van Blue Scholars, wel gewoon een dope track. El-P is mijn favoriet van deze drie.

Blue Scholars: 7
El-P: 9,25
Mobb Deep: 9

Gast
geplaatst: vandaag om 04:01 uur

geplaatst: vandaag om 04:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.