MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Rene's Hip Hop Tips

zoeken in:
MAS
Allemaal platen die ik niet ken. Ik ga er zeker nog wat van checken.

Ook ik ken geen van deze albums. Maar er zitten wel interessante tracks tussen.

Rene1979
Weer 4 tipjes dame en heren.

34. Mission - One (2001) & Crown City Rockers - Crown City Rockers (2004)

Het zijn twee verschillende albums van dezelfde groep, maar onder een andere naam. ZIjn tevens ook de twee beste albums van deze groep. De tweede onder de naam Crown City Rockers is alleen in Japan uitgekomen.

33. Approach - Ultra Proteus (2004)

32. DJ Tonk - Frequent Flyers: The Best Album (2007)

31. Doujah Raze - Doujah Raze (2006)

haveman
René

Rene1979

Rene1979
Ik ga nu van 30 tot 21, mede omdat et niet heel veel animo meer is. Diegene die dan nieuwe dingen willen ontdekken kunnen op hun gemak dit topic nalezen.

30. E Reece - Concrete Steppin (2010)

Hij heeft ook nog deze en deze. Allemaal zeer de moeite

29. Elevated Ruffians - The Magnificent Soul LP (2009)

28. ArtOfficial - Stranger (2007)

27. F. Stokes & Lazerbeak - Death of a Handsome Bride (2009)

26. Freddie Joachim - In with Time (2008)

25. Invincible - Shapeshifters (2008)

Beste FemCee van het moment!

24. J-Live - Always Will Be (2003) & J-Live - Always Has Been (2003)

Walkman Music

23. Koncept - Playing Life (2010)

22. MaD SoN - Peace Amongst the MaDness (2004)

21. Mike Mictlan and Lazerbeak - Hand over Fist (2008)

MAS
Hand Over Fist is in ieder geval een heel dope album!

Sowieso, Lazerbeak is een sterk producer. Zijn werk met F.Stokes vind ik nog een stuk beter.

Mb.
Ik kende 33, 30, 27 en 23 nog niet. 27 kende ik nog wel bij naam, maar blijkbaar heb ik lopen slapen. Lijkt wel interessant. Nog even een correctie betreffende 34: in CCR zit Moe Pope niet meer. In Mission doet hij nog wel mee, naast Rashaan.

Rene1979
Mb. schreef:
Nog even een correctie betreffende 34: in CCR zit Moe Pope niet meer. In Mission doet hij nog wel mee, naast Rashaan.

Wist ik alleen het is nog steeds wel dezelfde groep, alleen gewijzigd in samenstelling.. Nieuwe Solo van Moe Pope vind ik ook vet net als Push van Rashaan

Mb.
Enfin, verschil van perspectief dan. Ik vind als één van je rappers weggaat en je verandert de naam van de groep, dan hebben we niet meer met dezelfde groep te maken. Die nieuwe solo van Moe Pope heb ik nog niet geprobeerd - maar zijn werk met Project Move is zeker goed - en Push had ik geprobeerd, maar ik ben wederom tot de conclusie gekomen dat het werk van Rashaan me iets te braaf is.

Rene1979
Ja ik begrijp jou in die zin ook hoor.. Alleen ik zie het nog als dezelfde groep..

Invincible is inderdaad een goede FemCee en ook J-Live vind ik een fijne MC om naar te luisteren. De rest is allemaal nieuw voor mij.

panjoe (moderator)
Ik ken alleen nog maar J-Live en de albums met Lazerbeak... Ik ga binnenkort eens alle nummers die je heb gepost beluisteren en kijken wat ik lust en wat niet .

Wtf, wat is Walkman Music een lekker nummer zeg.

ps. Je hebt het bij J-Live over twee EP's van hem. Is dat omdat zijn albums minder zijn of gewoon omdat Walkman Music op de EP staat?

Rene1979
Morgen weer 10

panjoe (moderator)
He$$el_01 schreef:
Je hebt het bij J-Live over twee EP's van hem. Is dat omdat zijn albums minder zijn of gewoon omdat Walkman Music op de EP staat?

Ik denk omdat zijn albums bekender zijn dan die twee EP's. Want zijn albums zijn zeer goed te pruimen.

Rene1979

Rene1979
20. MindsOne - The Time Space Continuum (2006)

Ook deze en deze zijn meer dan het luisteren waard. Onbekend groepje maar ze maken clasic Hip Hop.

19. Nieve & Cook - Away with Words (2007)

Nieve & Cook is alleen in Japan uitgebracht. ook het nieuwe album van Nieve is pas uitgekomen.

18. Ohene - Inner City Soul (2006)

Hier staan de andere albums van Ohene. In mijn ogen een fijne MC.

17. Psyche Origami - Is Ellipsis (2005)

Psyche Origami, is een crew met weinig bekendheid net als hun maatjes Collective Efforts. Maar dat maakt de muziek niet minder. Ook dit album is heerlijk!

16. Random - Mega Ran (2007)

Raps over video games en veel gebruik van 8 bit samples. Hier de discografie van deze rapper.

15. Restoring Poetry in Music - Cave Drawing (2008)

Een groep bestaande uit de leden van Panacea maar dan begeleid door een liveband. Het album wat hierboven staat is alleen in Japan uitgekomen. Later hebben ze dat album in tweeën gedeeld en onder twee verschillende titels met wat bonuscuts in Amerika uitgebracht.

14. Sandpeople - Long Story Short... (2009)

Sandpeople is een groep met een behoorlijk aantal rappers en huisproducer is Sapient, die zelf ook al heel wat albums op naam heeft staan. De groep kent een behoorlijk aantal aftakkingen. Als je die allemaal gaat uitzoeken dan blijkt dat deze crew behoorlijk productief is. En al vele albums op naam heeft staan. Klik

13. Sapient - Make More (2009)

Sapient is denk ik een van de meest productieve rappers/producers die ik ken. De man heeft zelf 5 albums op naam. En dan heeft hij ook nog met LuckyIAm een album opgenomen onder de naam The Prime. Daarbij zit hij ook nog in de groep Debaser en Sandpeople.

12. Scholarman - Gameshift: The Movement (2009)

11. Siah & Yeshua daPoED - The Visualz (1996)

Classic!

haveman
Eén smiley;

Klinkt weer allemaal erg goed dit. Ik ben vooral onder de indruk van nummer 20, 15 en 14.

Mb.
18. is de eerste echte ontdekking. Tof nummer. Daar zal ik is wat meer van gaan opzoeken.

Overigens maakt dat nieuwe album van Nieve gebruik van bekende producties. Dat vind ik wel jammer. Niet dat Nieve een goede rapper is om mee te beginnen, maar dat terzijde.

panjoe (moderator)
RPM is inderdaad erg dope . De rest ken ik nog niet, er valt nog genoeg te ontdekken dus...

Bedankt voor alle tips Rene!

toris
Inderdaad, het waren mooie lijsten! Ik ben nu een groot deel van de albums aan het afwerken.

haveman
Bedankt René

New Beginning is echt gruwelijk nummer!

Gast
geplaatst: vandaag om 17:12 uur

geplaatst: vandaag om 17:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.