MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Rene's Hip Hop Tips

zoeken in:
haveman
Rene1979 schreef:
Dat kan prima, alleen de manier hoe jij dat doet bevalt me niet. Het is mijn lijst en mijn snelheid. En als dat je niet bevalt heb je pech. Ik verplicht je tot niks. En als ik me uit de hoogte zou gedragen zou ik de moeite niet nemen mensen een lijst te tonen zodat ze wat meer albums leren kennen.

Ik zei alleen dat ik het jammer vond dat het zo snel ging omdat ik de helft niet ken.

Maar oké René; nogmaals super goed initiatief dit topic. Heel goed gedaan en ik hoop dat je er mee doorgaat.

Rene1979
Ik post hierna een Tip Top 40 en die zal ik drie per dag doen.

MAS
Dope update Rene! The Pharcyde heb ik zelf ook in mijn top 10 staan en die andere albums heb ik ook heel hoog zitten.

haveman
Rene1979 schreef:
Ik post hierna een Tip Top 40 en die zal ik drie per dag doen.

Super René

Wat slowchat verwijderd. Dit bericht lijkt me mooi om de discussie af te sluiten:

haveman schreef:
(quote)

Ik zei alleen dat ik het jammer vond dat het zo snel ging omdat ik de helft niet ken.

Maar oké René; nogmaals super goed initiatief dit topic. Heel goed gedaan en ik hoop dat je er mee doorgaat.

Rene1979
Robbie Keane schreef:
Haters.
Rene ik zou het wel tof vinden als je een uitgebreid stukje schreef bij je top 5... want dat is wel specifiek JOUW smaak en ik zou het wel tof vinden om te weten hoe dat tot stand is gekomen.

Ga ik doen/proberen

Arrie schreef:
Wat slowchat verwijderd. Dit bericht lijkt me mooi om de discussie af te sluiten:

(quote)

Mijn berichten waren mooier. Ook al zaten er geen plaatjes bij.

Heb alle albums die je hier hebt neergezet die ik nog niet kende (en dat waren er een hoop) even overgenomen en in een word bestand gestopt, hoop ze ooit allemaal te werken en mooie dingen te ontdekken. Ik ken niet zoveel hip-hop dus ik ben hier wel even zoet mee

Rene1979
5. Asheru & Blue Black of the Unspoken Heard - Soon Come (2001)

(afbeelding)

Dit zal voor velen een onbekend album zijn. Je kan op dit album een jazzy/soul sfeer verwachten. Asheru is in mijn ogen een zeer ondergwaardeerde rapper. Dit omdat velen hem niet kennen. Ook het album is in mijn ogen ondergewaardeerd. Maar ik vind dit een klassieker een aanrader dus.

4. GZA - Liquid Swords (1995)

(afbeelding)

Ik ben niet zo goed in het schrijven stukjes. En ik denk ook dat dit album niet veel toelichting nodig heeft. De rauwe Wu sound vind je constant terug in dit album. GZA is in mijn ogen samen met Method Man, de meest constante MC binnen het collectief. De mooie samples (Soul en Kung Fu) maken dat dit album niet verveelt. Dit is in mijn ogen het beste Wu gerelateerde album. En dit de beste track:

Album van Asheru voel ik nog niet zo, binnenkort nog maar eens proberen (3*). De plaat van GZA is uiteraard wel zeer dope.

7,25

Rene1979
Top 3 morgen:)

haveman
Goed gedaan weer René

Propjes voor je mooie lijst Rene!

MAS
2 dope albums weer al zal Soon Come bij mij niet zo snel in een toplijst voorkomen.

Leuke lijst inderdaad, veel dingen die ik nog niet ken. Ik ga de voor mij onbekende tracks/albums zeker later nog eens op m'n dooie gemakje checken.

Het GZA album is top, die andere ken ik (nog) niet.

Rene1979
3. Lootpack - Soundpieces: Da Antidote! (1999)

(afbeelding)

Madlib en Wildchild maken hier een meer dan geniaal album. Dit album verveelt gewoon nooit.!
Lekker funky en madlib style beats en Wildchild die het gewoon perfect doet en ook prima bij de beats past. En ook Quasimoto komt zo af en toe langs..

2. Atmosphere - When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold (2008)

(afbeelding)

In het begin moest ik wennen aan deze sound. Maar toen het kwartje viel heb ik Atmosphere in mijn hart gesloten. Wie kon zeggen dat een album uit 2008 een klassieker kon zijn.. ? Nou dit is een legendarisch Hip Hop album.

1. CYNE - Time Being (2003)

(afbeelding)

Mijn onbetwiste nummer 1 is en blijft Cyne. Beats die niet te evenaren zijn en Mc's die constant on point zijn met een flow die de tent afbreekt. Je kan als Hip Hop liefhebber niet om deze plaat heen.

Dit was mijn Album top 50. Hierna ga ik verder met drie tips per dag. Bij elkaar zullen het er 40 worden. Als je nieuwe Hip Hop wilt ontdekken dan is de aankomende lijst erg handig.

Jammer, geen Jurassic 5. Eigenlijk de enige echte smet van deze toplijst. Je top 3 is netjes, hoewel Lootpack en CYNE in mijn ogen niet goed genoeg zijn voor een dergelijke klassering. Toch zijn het wel degelijk erg dope albums die ik graag beluister.

8,75

First Person

Atmosphere dig ik niet zo

Rene1979
Ik heb nog heel erg zitten twijfelen over J5 en was het eigenlijk alweer vergeten. Maar goed. de top 3 is voor mij onbetwist.

MAS
Mooie top 3. Lootpack had ik niet verwacht maar dat is zeker een erg sterk album!

Ulfat-e-Zulmat
Rhythm & Poetry schreef:
Je top 3 is netjes, hoewel Lootpack en CYNE in mijn ogen niet goed genoeg zijn voor een dergelijke klassering.

Never Better van P.O.S. wel zeker..

Da Antidote! heb ik heel lang niet gehoord, dus daar kan ik niet veel zinnigs over zeggen. Time Being behoort ook tot mijn top3. Hoewel ik When Life... een erg sterk album van Atmosphere vind, ben ik van mening dat Lucy Ford constanter is en de sfeer van dat album spreekt mijn net wat meer aan. Tekstueel levert Slug misschien wel zijn beste werk af.

Je top drie is mooi. Je top 40 begon met een aantal albums die ik nog niet ken. Ik ga ze binnenkort allemaal eens luisteren omdat jouw smaak wel voor het grootste deel overeen komt met die van mij. Je tip top 40 zal ik af en toe ook zeker in de gaten houden.

Rene1979
De Tip Top 40, mensen. Alvast op voorhand.. Het staat door elkaar heen. Dus het zal niet zo zijn dat 40 minder goed is als nummer 1. Deze lijst is puur voor de liefhebbers die nieuwe Hip Hop willen ontdekken... Ik zal erbij zetten welke stijl je kan verwachten doormiddel van een Youtube clipje.

40. 1773 - Constant Motion (2007)

39. 3582 - Situational Ethics (2003)

38. Above Ave. - Mission (2008)

Kon alleen een live versie vinden maar dit is een erg lekkere cd, met oa Illmind producties.

Rene1979
Omdat ik bang ben dat hier minder naar gekeken zal worden dan mijn vorige lijstjes plaats ik er nu nog 3 om er toch iets sneller doorheen te gaan.

37. Alpha.Noise - The Forgotten (2008)

36. Blame One - Chemically Imbalanced (2003)

35. Choice37 - Diligence (2007)

Allemaal platen die om een paar keer te draaien leuk zijn, maar niet echt bijblijven. Hopelijk ontdek ik wat leuks Rene, succes!

Mb.
Nog respect voor je top 40 albums, Rene. Nu ben ik zelf niet zo dol op CYNE (album staat op een 3*, meen ik), maar er stonden een paar toffe platen tussen. Dat zeker!

Leuk begin van je Tip Top 40. Ik kende enkel Above.Ave nog niet. Wel jammer dat je één van de minste nummers van Choice37 uitkiest, maar ik kan iedereen dat album aanraden. Ik vind dat toch echt wel bijblijven.

Rene, bezig baasje

Rene1979
Alle platen die ik hier drop heb ik in bezit en vind ik meer dan de moeite..

Rene1979 schreef:
Alle platen die ik hier drop heb ik in bezit en vind ik meer dan de moeite..

Dat vind jij ja

Maar zit wel aardige muziek tussen hoor

Gast
geplaatst: vandaag om 17:11 uur

geplaatst: vandaag om 17:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.