MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Rene's Hip Hop Tips

zoeken in:
Blue Scholars - Blue School 7.5*

Heerlijke beat. Erg fijn om naar te luisteren.

El-P - Deep Space 9mm 9.0*

het blijft een fantastische producer, maar je moet er van houden.

Mobb Deep - Shook Ones Pt.II 9.0*

Goede track van het geweldige The Infamous.

panjoe (moderator)
Die clip van Deep Space 9mm is inderdaad doodziek...

Blue Scholars: 8-, leuke muziek is dit inderdaad.
El-P: 8,5.
Mobb Deep: 9,5.

MAS
31. Souls of Mischief – ’93 Till Infinity 8*
30. Pacewon & Mr. Green - Children Sing 8* Kon het nummer niet maar vind de beat echt dik!
29. Mos Def - Know That 7* Leuk nummer maar niets meer dan dat.
28. Blue Scholars - Blue School 7*
27. El-P - Deep Space 9mm 5* Dit is niet mijn ding.
26. Mobb Deep - Shook Ones Pt.II 10*

27. El-P - Deep Space 9mm

Signed to Rawkus? I'd rather be mouthfucked by nazi's unconscious!

Heerlijke line, zeer tof lied.

Shook Ones behoeft geen verdere uitleg natuurlijk, pure definitie van hiphop-classic.

Souls Of Misschief - '93 Till Infinity. 10. Voor mij een perfect nummer.
Pacewon & Mr. Green - Children Sing. -. Deze kon ik niet luisteren.
Mos Def - Know That. 6,5. Vind ik niet speciaal als jij dat blijkbaar vindt.
Blue Scholars - Blue School. 7. Leuk jazzy en degelijk.
El-P - Deep Space 9MM. 6,5. Te vreemde en bizarre beat om na één luisterbeurt gelijk lyrisch te zijn. Company Flow was voor mij in het begin ook wennen. Dit is misschien nog meer "afwijkend"
Mobb Deep - Shook Ones Pt. II. 8,5. Klassieker, die voor mij toch een beetje glans heeft verloren. Maar nog steeds een meer dan uitstekende beat & flow.

Edit: was de drie nummer ervoor vergeten.

Rene1979
25. Hell Razah - Project Jazz

Velen zullen dit anders zien maar deze mc's passen bij elkaar en op deze beat vandaar dat ik hem geweldig vind.!

24. Evidence - Mr. Slow Flow

Ja wat moet ik hier nu over zeggen. Luister en oordeel zelf.

23. Big L - Put it On

Waar mensen het vaak over Biggie en 2Pac hadden, vergaten ze outsider Big L. Deze man is misschien wel de meest legendarische MC ooit geleefd. RIP Big L

Big L Staat al een tijdje bovenaan in mijn top 10.

De andere twee nummers zijn ook weer erg lekker.

Die van Big L is sowieso classic.

P-DawG
Dope nummer van Hell Razah met Vaughn en Kweli! Renaissance Child wilde ik al een tijdje tjekken, moet ik binnenkort maar eens doen. Die van Evidence vind ik wel aardig maar niet geweldig, Put it On spreekt voor zich.

Hell Razah - Project Jazz 8.0*

Hell Razah is een aangename MC en de gastartiesten passen er inderdaad goed bij.

Evidence - Mr. Slow Flow8.5*

De beat is goed en Evidence rapt weer verdienstelijk. Ik verwacht veel van zijn nieuwe album dit jaar.

Big L - Put it On 9.0*

Classic.

panjoe (moderator)
Het enige nummer dat ik nog niet kende was van Hell Razah: masterlijk nummer zeg ! Vind de combinatie erg dope hoor, ook die beat erbij (al is ie iets te snel voor Vik). 8,5

Mr. Slow Flow is één van de betere nummers van EV, die ik altijd goed kan waarderen (ik vind hem niet echt geniaal qua raps maar wel qua stijl en imago). 8-

Put It On valt weinig over te zeggen. 9+

Ik vind die van Hell Razah minder
Zenuwachtige beat

Hell Razah: 5
Evidence: 9
Put It On: 8.5

toris
Je gaat wel wat snel, ik hou het allemaal niet bij...

Hell Razah - Project Jazz. 4. Ik ben het inderdaad niet met je eens. Dit is een te veel vloekende combi voor mij.
Evidence - Mr. Slow Flow. 5. Beat vind ik matig. Scratches zijn wel tof.
Big L - Put It On. 9. Geen comm.

Shit is aan en heet, ik verbrand mijn handen aan deze heerlijke tracks.

Hell Razah: 8,75
Evidence: 9,25
Big L: 7,75

Rene1979
Omdat ik zo lekker snel ga.. Doe ik nu er nog drie.. Morgen tot 15 en dan gaan we donderdag laat weer verder met de top 15 dus dan kunnen jullie ff bijtrekken...(Toris )

22. Binary Star - Masters of the Universe

Het is jammer dat deze mannen samen maar 1 echte cd uit hebben gebracht. Dit is gewoon geweldige muziek. Maar de solo's van One.be.lo zijn ook bijna geniaal.

21. Brother Ali - Blah Blah Blah (met Slug)

Een (1) van mijn favoriete rappers mag natuurlijk niet ontbreken in deze lijst. En Slug hoort gewoon twee keer in het lijstje. Nou bij deze Brother Ali en Slug (die we later nog wel tegenkomen) Op 1 dikke track!

20. Cannibal Ox - Atom

Love it or leave it alone!!

Beste trio van tracks tot nu toe. Kende ze allemaal uiteraard al maar dat maakt ze niet slechter

Rene1979
Ja we komen steeds dichterbij he... Morgen 4 en dan donderdag dus verder met de top 15....
Ik denk dat er nu nog wel wat verrassingen gaan komen

panjoe (moderator)
22. Dit album wil ik al langer checken maar dat is er nog niet van gekomen... En zo te zien moet dat binnenkort wel even gebeuren. 8

23. Ik ben totaal geen fan van Brother Ali maar dit is nog best een knaller . Aanstekelijke beat en de raps kunnen er ook goed mee door. 7+

24. El-Producto . 9+

Wat is een betere manier om een zondagavond door te brengen met een lijst muziek waar je nog nooit van gehoord hebt?

Op deze manier bijzonder weinig, heb tot nu toe genoten van de lijst!

Luister erg weinig naar hiphop, behalve dan een aantal artiesten binnen de gebaande paden, dus leek me dit wel een leuk begin. Is zeker geen genre wat ik bij voorbaat niet leuk vind (heb zelfs Camp Lo - Uptown Saturday Night in m'n top 10 staan, al weet ik ook niet of het onder de noemer hiphop valt), maar hiphop heeft bij mij een beetje een nare bijsmaak gekregen door alle rotzooi die ik op de radio en tv voorbij zie komen.

Afijn, de lijst. Bij het zien van alle titels herkende ik op een paar artiesten na niets, en na het beluisteren van alle nummers had ik bij 2 het gevoel dat ik die eerder gehoord had (zijnde My Block & Shook Ones II). Wel te begrijpen dat die waren blijven hangen, vind die beide erg goed.

Tot nu toe nog geen nummer gehoord die mij helemaal niets deed (al moest ik het meest wennen als leek zijnde aan Children Sing & Mr Slow Flow), waarbij er een behoorlijk aantal meteen erg goed bevielen.

Favorieten tot nu toe naast de 2 bekenden:

93 til Infinity
Nostalgia
Back to the Grill
Put it on
Masters of the Universe

Ben erg benieuwd naar de rest van de lijst, heb de hoop opgegeven nog bekende nummers tegen te komen maar als dit zo doorgaat mag dat de pret zeker niet drukken

Hele sterke tracks weer!

Binary Star - Masters of the Universe 8.5*

One.Be.Lo zijn solo werk is ook zeker het beluisteren waard. Maar dit is ook gewoon een erg goede track.

Brother Ali - Blah Blah Blah (met Slug) 9.0*

Twee van mijn favoriete MC's op één track. Dat kan gewoon niet fout gaan.

Cannibal Ox - Atom 8.5*

In het begin moest ik heel erg wennen aan het geluid van dit album. En twijfelde ik nog of ik dit ooit wel leuk zou vinden. Maar daar is nu geen twijfel meer over. Geniale track van een geniaal album!

Rene1979
@mjvanderels

Wat een tof bericht! Ik ben blij dat je van deze lijst geniet. Ik hoop dat je van de laatste 20 net zo geniet.

@ AnneMaaike

Dat wat jij bij Cannibal Ox schrijft, had ik in het begin ook

Drie toppers (no Geer, Goor en Jeroen)

Binary Star: 8,25
Brother Ali: 8,75
Cannibal Ox: 9

Rhythm & Poetry schreef:
Drie toppers (no Geer, Goor en Rene)
Wel Rene, toch?

Je hebt gelijk, ik heb het aangepast.

Rene1979
19. Reflection Eternal - The Blast

Eenmaal heerlijke beat en eenmaal flowkoning Talib, maakt Reflection Eternal. Al was hun laatste album een tegenvaller. Is dit wel een track waar we van kunnen genieten.

18. Tonedeff - Porcelain

Tonedeff is de parel van het QN5 label. Maar tevens ook de man waar je het minst van ziet en hoort. Zijn enge echte album "Archetype" is in mijn ogen ook een klassieker. De flow en beats van deze man zijn buitenaards. Nu maar hopen dat Chico and the Man ook zo vet wordt.

17. Kero One - In all the Wrog Places

Kero is misschien niet de beste MC, maar zijn stem beats en sfeer passen echt prima bij elkaar. Dit is een gloeiplaatje in dit koude winterweer. Als ik dit nummer hoor trek ik het liefst een korte broek aan en een t-shirt terwijl ik lekker in de zon buiten loop en geniet van het weer en Kero's heerlijke muziek.

16. Channel Live - Mad Izm

Uit het mooie golden age tijdperk, Channel Live met een KRS die ik op deze manier graag hoor. In mijn ogen een classic track dit.!

Tot donderdag allemaal... Neem gerust de tijd om alle tracks tot nu toe te luisteren... Ik ga er even tussen uit.

Anne Maaike schreef:
In het begin moest ik heel erg wennen aan het geluid van dit album. En twijfelde ik nog of ik dit ooit wel leuk zou vinden. Maar daar is nu geen twijfel meer over. Geniale track van een geniaal album!

Dat heb ik nog steeds, gewoon niet mijn ding, heb het opgegeven al erken ik zeker wel de kwaliteit ervan. Renee mooi initiatief, ik luister net steady van cyne en kom tot de conclusie dat ik die plaat wel eens op 1 zou moeten zetten Al zijn er nog platen van the roots, wu-tang, cunninlynguists, atmosphere,... die ook kans maken Ik kijk uit naar je top 20

edit: Ben al te laat je top 20 is al 1/4de weg, hulde aan the blast en porcelain. Erg dikke nummers, al is porcelain wat emo

Allemaal prima nummers, Tonedeff en Channel Live zijn de uitblinkers.

Reflection Eternal: 8
Tonedeff: 9
Kero One: 7,25
Channel Live: 9

Rene1979
De top 15 zal misschien nog wel wat verrassingen opleveren..Achteraf hadden sommige tracks wel op een andere plek mogen staan, maar goed het gaat om 40 nummers die ik eigenlijk allemaal bijna even goed vind.

panjoe (moderator)
19. Ja, dit is een erg lekker nummer inderdaad al had ik van dit album Too Late gekozen. 7+

18. De beats op dit album trokken me de eerste paar keer dat ik het luisterde totaal niet, en daarom heb ik het maar met een 3,0* gewaardeerd. Van dit nummer vind ik de vocal sample ook nogal lame... Tonedeff daarentegen heeft me altijd zeer, zeer goed kunnen bekoren, en ik moet zeggen dat de raps een hoger cijfer waard zijn. Misschien dat ik dit nog eens moet herwaarderen. 7+

17. Lekkere jazzsample , goeie beschrijving ook. 7+

16. Mad dope. 8,5

Gast
geplaatst: vandaag om 18:54 uur

geplaatst: vandaag om 18:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.