MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Rene's Hip Hop Tips

zoeken in:
panjoe (moderator)
Alleen maar kneiterharde albums .

Rene, in hoeverre lijkt dat album van Kazi op zijn eerdere EP, Down for the Kaz?

Rene1979
Afgezien van de instrumentale tracks lijkt het er op.

panjoe (moderator)
Kan onmogelijk zo goed zijn denk ik. Oh No is ook nog lang niet zo goed als zijn broer. Als Kazi en Oh No een volledig album zouden maken met het niveau van Down for the Kaz zou ik diep buigen in eerbied. Toch maar eens luisteren.

Oh No is bij vlagen wel net zo goed als zijn broer en doet op bepaalde projecten helemaal niks onder van Madlib. Het debuut van Wildchild is een mooi voorbeeld.

panjoe (moderator)
Misschien bij vlagen wel. Maar over het algemeen echt niet, vind ik dan tenminste.

Rene1979
Ik vind Madlib wel beter, maar ook OhNo vindt ik geweldig. Ik hou gewoon van de beats die OhNo bakt. Heb ook al zijn cd's origineel. Zelfs die Disrupt Chronicles dingen en die zijn heel moeilijk te vinden.

MAS
Van je laatste update ken ik de meeste gelukkig allemaal wel. Allemaal vette albums alleen Cannibal Ox vind ik wat minder.

Rene1979
Nog een aantal albums te gaan dan komt de tip top 40.. En daarna stop ik er weer even mee

Rene1979
15. The Loyalists - Redemption (2008)

(afbeelding)

Niet een heel bekende groep maar wel een hele goede! Al hun cd's zijn bangers...

14. Collective Efforts - Medicine (2006)

(afbeelding)

Velen zullen het niet met eens zijn... Maar dit is gewoon zo relax en goed dat ik hem wel zo hoog moest zetten...

13. Brother Ali - Shadows on the Sun (2003)

(afbeelding)

In mijn ogen blijft dit Ali zijn beste album. Al is er eigenlijk geen slecht album te ontdekken van de man. Deze stond in mijn top 10, maar na alles nog eens geluisterd te hebben gaat hij naar deze plek. Dat betekent niet dat ik hem minder goed ben gaan vinden.

12. Jedi Mind Tricks - Violent by Design (2000)

(afbeelding)

De laatste tijd gaat de kwaliteit van de albums van JMT flink omlaag. Dat is jammer van deze eens zo kwalitatief hoogstaande Hip Hop groep!

11. Charizma & Peanut Butter Wolf - Big Shots (2003)

(afbeelding)

Ik ga hier niet eens meer over zeggen dan CLASSIC!!

panjoe (moderator)
Van the Loyalists ken ik alleen Moodswing en dat vind ik echt een dope album, laat ik de rest van hun ook maar es gaan pindakazen. Collective Efforts ken ik niet. Beste album van de update: Big Shots .

MAS
Ik ken van the Loyalists ook alleen Moodswing maar de rest van de albums zijn geniaal. Vooral nummer 13 t/m 11.

Cannibal Ox - The Cold Vein . De rest is ook goed alleen ken ik Kazi niet.

The Loyalists is een groep waar ik net naar ben gaan luisteren. Maar het klink in ieder geval goed. Van Collective Efoorts ken ik alleen Freezing World en dat vind ik een redelijk album.

Nummer 13 en 11 kan ik niet veel over zeggen het zijn erg goede albums. Die van Jedi Mind Tricks vind ik niet zo super, dan zou ik toch liever SIHKIH verkiezen boven Violent By Design.

Zitten wel heel veel albums bij die ik niet ken, zal ze snel 'es checken

Weer ijzersterk, hoewel Collective Efforts wel minder is.

8

panjoe (moderator)
Koninklijke albums , de DOOM albums staan ook in mijn top tien. Vooral Vaudeville Villain vind ik verschrikkelijk vermakelijk. De andere drie zijn ook schitterend.

Een heel goed rijtje weer dit, zeker top tien waardig. Nu ben ik al helemaal nieuwsgierig naar je top vijf.

haveman
Jammer dat het allemaal zo snel gaat. Laat mensen weinig ruimte om te reageren. Zeker als je de helft nog niet kent.

toris
Ja, dat vond ik ook al. Masta Ace en Mobb Deep zijn top, maar de andere 3 zijn wat minder. Ik ben dan ook geen Doom fan.

Rene1979
Als je dit dagelijks bekijkt dan gaat het niets te snel en anders moet je inhalen als alle lijsten zijn afgelopen. En jammer dat je alleen zegt dat het te snel gaat maar niet op de albums reageert.

toris
Ik reageer wel hoor! Maar ik ken de albums lang niet altijd. Ik ben trouwens ook bezig met de albums uit je lijst, kijk maar bij mijn stemmen.

Rene1979
Ik had het ook niet over jou Toris. Maar over Haveman. Dit is volgens mij al de tweede keer dat hij commentaar heeft zonder ergens inhoudelijk op in te gaan. Maakt niet uit maar van te voren was bekend 5 per dag.

Shit wordt nu ziekelijk als mensen met de griep.

9 (goede mengeling ook van verschillende stijlen).

JAAAAAAAAAAAAA venten The Infamous
Nu alleen nog Stankonia in de top 5

Die kans acht ik klein als Lil Wayne.

haveman
haveman schreef:
Goeie initiatief van je René. Zeker voor iemand als ik die op zoek is naar goede hiphop. Heb van de nummers 50 t/m 41 het meeste geluisterd. Het zit allemaal aardig in elkaar en hier en daar ook goede lyrics. Ik vind het bij de meeste alleen vocaal zo vlak, waardoor ik vaak wat emotie mis( o.a. Common Market en Lone Catalysts). Daardoor gaan de tracks imo nogal veel op elkaar lijken.

En als ik tracks als Father's Day en The Set Up van Q-Unique hoor kan ik niet anders dan denken aan hele, hele matige versies van Cleaning Out My Closet.

Maar nogmaals, goed initiatief en ik hoop dat er wat voor me tussenzit.

Hoi René

Rene1979
Ja maar dat was dan ook de enige keer volgens mij maar heb niet terug gelezen. Maar geniet er nou gewoon van en ga niet zeuren over de snelheid. Wat ik al zei als alles af is dan kan je alles rustig nakijken.

Rene1979
Rhythm & Poetry schreef:
Die kans acht ik klein als Lil Wayne.

Ik acht die kans net zo groot als Vanilla Ice op 1... Alhoewel..

Haters.
Rene ik zou het wel tof vinden als je een uitgebreid stukje schreef bij je top 5... want dat is wel specifiek JOUW smaak en ik zou het wel tof vinden om te weten hoe dat tot stand is gekomen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:20 uur

geplaatst: vandaag om 22:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.