Muziek / Toplijsten en favorieten / Één artiest, zes songs
zoeken in:
0
Yann Samsa
geplaatst: 6 maart 2011, 17:07 uur

1. Sober [Live]
2. Stinkfist
3. Eulogy
4. H.
5. The Grudge
6. Schism
geplaatst: 6 maart 2011, 17:21 uur

1. Perfect Day "I thought I was someone else, someone good..."
2. Halloween Parade
3. Last Great American Whale
4. Ride Into The Sun
5. Caroline Says II
6. Coney Island Baby
0
Yann Samsa
geplaatst: 6 maart 2011, 18:03 uur

1. ! (Foreword)
2. Rope Ends
3. Undertow [Live]
4. Imago / Pluvius Aestivus
5. Cribcaged
6. Spitfall
0
geplaatst: 6 maart 2011, 18:51 uur
Lol, ik zie nu pas dat een heleboel mensen zelf covers hebben gemaakt. 

0
Yann Samsa
geplaatst: 6 maart 2011, 22:15 uur
Dat aspect maakt het extra fun, en neemt bij mij net het meeste tijd in beslag...
Ja, ik vind het geestig
.
Ja, ik vind het geestig
.
0
geplaatst: 6 maart 2011, 23:17 uur
Ferre Clabau schreef:
Dat aspect maakt het extra fun, en neemt bij mij net het meeste tijd in beslag...
Ja, ik vind het geestig
.
(quote)
Ja, ik vind het geestig
. Ik zou zeggen, ga lekker zo door. Ik vond je Pink Floyd nummers erg leuk. De rest kende ik al erg goed.
0
geplaatst: 7 maart 2011, 22:03 uur
Op verzoek van Don Capuccino is hier een tweede lijstje van zes nummers van Dir en grey. Dir en grey is een lastige band om samen te vatten in zes nummers. Qua stijl verschilt hun materiaal van voor de EP Six Ugly zo sterk van hun nieuwere werk, dat een lijst waarin ik beide periodes zou verwerken een incoherent zootje zou worden. Hier zijn dus zes nummers die het oude Dir en grey beschrijven, voor het nieuwe Dir en grey verwijs ik je door naar pagina 1.

1. Pink Killer
2. Hydra
3. Raison D'etre
4. Wake/Riyuu
5. Schwein no Isu
6. Zomboid
Ik heb de lastigste twee nummers vooraan gezet, als je die twee kunt hebben valt de rest mee
.

1. Pink Killer
2. Hydra
3. Raison D'etre
4. Wake/Riyuu
5. Schwein no Isu
6. Zomboid
Ik heb de lastigste twee nummers vooraan gezet, als je die twee kunt hebben valt de rest mee
.
0
tip_of.yourstar
geplaatst: 9 maart 2011, 17:42 uur

The Smashing Pumpkins - 6
1 The Beginning Is the End Is the Beginning
2 Obscured
3 In My Body
4 Soot and Stars
5 Dreaming
6 Blissed and Gone
0
geplaatst: 10 maart 2011, 23:23 uur
Verrassende selectie. 
Als ik wat meer tijd heb, ga ik me ook eens op dit topic storten. Erg tof initiatief.

Als ik wat meer tijd heb, ga ik me ook eens op dit topic storten. Erg tof initiatief.

0
geplaatst: 19 april 2011, 17:51 uur
tip_of.yourstar schreef:
1 Does he love you?
2 Hail to whatever you found in the sunlight that surrounds you
3 It’s a hit
4 A man/me/then Jim
5 Pictures of success
6 Spectacular views
1 Does he love you?
2 Hail to whatever you found in the sunlight that surrounds you
3 It’s a hit
4 A man/me/then Jim
5 Pictures of success
6 Spectacular views
Leuk lijstje voor Rilo Kiley! Ik heb meteen maar een album van ze gedownload, want deze zes nummers klinken zeker niet verkeerd.
Btw: dit topic is toch niet aan het doodbloeden, he?
0
geplaatst: 19 april 2011, 18:48 uur
Tijd voor een nieuw lijstje: 6 nummers van de Duitse pop-rockband Wir sind Helden.

Afspeellijst: Sechs Lieder
In de afspeellijst staan de volgende zes nummers:
1. Wenn es passiert: Hun bekendste nummer, is ook in Nederland een hitje geweest. Mijns inziens ook (een van) hun beste.
2. Aurélie: Afkomstig van hun debuut. Is geen single geweest, maar wel een van de betere nummers van Die Reklamation.
3. Von hier an Blind: Het titelnummer van hun succesvolste album, waar ook Wenn es passiert vanaf komt. Dit is mijn favoriete WsH-intro.
4. Alles: De eerste single van hun vierde en laatste plaat. Rustige nummers zijn niet zeldzaam bij deze band, maar als singles worden meestal de meer catchy nummers gekozen. Nu dus niet: goede keuze!
5. Endlich ein Grund zur Panik: Wéér zo'n introotje waar ik maar geen genoeg van kan krijgen! En er hoort ook nog eens een geinige videoclip bij. Dit komt van het album Soundso.
6. Nur ein Wort: Net als Wenn es passiert een van de beste nummers van de band. Komt ook van hetzelfde album. De videoclip die hierbij hoort zit echt ongelofelijk goed in elkaar. Met een flinke knipoog naar Bob Dylan

Afspeellijst: Sechs Lieder
In de afspeellijst staan de volgende zes nummers:
1. Wenn es passiert: Hun bekendste nummer, is ook in Nederland een hitje geweest. Mijns inziens ook (een van) hun beste.
2. Aurélie: Afkomstig van hun debuut. Is geen single geweest, maar wel een van de betere nummers van Die Reklamation.
3. Von hier an Blind: Het titelnummer van hun succesvolste album, waar ook Wenn es passiert vanaf komt. Dit is mijn favoriete WsH-intro.
4. Alles: De eerste single van hun vierde en laatste plaat. Rustige nummers zijn niet zeldzaam bij deze band, maar als singles worden meestal de meer catchy nummers gekozen. Nu dus niet: goede keuze!
5. Endlich ein Grund zur Panik: Wéér zo'n introotje waar ik maar geen genoeg van kan krijgen! En er hoort ook nog eens een geinige videoclip bij. Dit komt van het album Soundso.
6. Nur ein Wort: Net als Wenn es passiert een van de beste nummers van de band. Komt ook van hetzelfde album. De videoclip die hierbij hoort zit echt ongelofelijk goed in elkaar. Met een flinke knipoog naar Bob Dylan

0
geplaatst: 20 april 2011, 12:17 uur
Ben Christophers

1. Sunday
2. Nobody Knows
3. Leaving My Sorrow Behind
4. Good Day For The Hopeless
5. Stay
6. The Stream
Helaas staat er erg weinig op youtube van deze geweldige singer/songwriter. De keuze was anders geweest als al zijn nummers op youtube zouden staan.
Met deze nummers krijg je wel een goede indruk.

1. Sunday
2. Nobody Knows
3. Leaving My Sorrow Behind
4. Good Day For The Hopeless
5. Stay
6. The Stream
Helaas staat er erg weinig op youtube van deze geweldige singer/songwriter. De keuze was anders geweest als al zijn nummers op youtube zouden staan.
Met deze nummers krijg je wel een goede indruk.
0
geplaatst: 20 april 2011, 13:33 uur

Marillion (Fish Periode)
1. Script for a Jesters Tear
2. She Chameleon
3. Heart of Lothian
4. Slainte Mhath
5. Grendel
6. Market Square Heroes
0
geplaatst: 20 april 2011, 13:38 uur

Marillion (Hogarth periode)
1. Splintering Heart
2. The Great Escape
3. Out Of This World
4. This is the 21st Century
5. The Invisible Man
6. This Train is my Life
0
tip_of.yourstar
geplaatst: 20 april 2011, 18:04 uur
stoepkrijt schreef:
Leuk lijstje voor Rilo Kiley! Ik heb meteen maar een album van ze gedownload, want deze zes nummers klinken zeker niet verkeerd.
Super! Leuk om te horen dat het je kan bekoren.
0
geplaatst: 20 april 2011, 21:03 uur

Built to Spill
1. Stab
2. I Would Hurt a Fly
3. Time Trap
4. Carry the Zero
5. Traces
6. Things Fall Apart
0
geplaatst: 20 april 2011, 23:43 uur

White Denim
1. Radio Milk How Can You Stan...
2. Regina Holding Hands
3. Let's Talk About It
4. Shake Shake Shake
5. Paint Yourself
6. Syncn
en als bonus een stukje White Denim live.
0
geplaatst: 21 april 2011, 00:25 uur
Leuk topic! De zelfgemaakte hoesjes zien er ook prachtig uit. Hierbij mijn gefröbel.

01. Pastures of Plenty
02. Do Re Mi
03. Ship in the Sky
04. Pretty Boy Floyd
05. I Ain't Got No Home in This World Anymore
06. This Land is Your Land
"Pastures of Pleny" beschrijft de reis van de vele Amerikaanse arbeiders die tijdens de Great Depression naar "Het Beloofde Land" Californië trokken. In Californië kon men namelijk "Pastures of Plenty" (letterlijk "Weiden van Overvloed") vinden. Jammer genoeg bleek dit in vele gevallen niet de werkelijkheid te zijn aangezien er enorme hoeveelheden arbeiders naar het westen trokken, wat resulteerde in een enorm overschot aan arbeidskrachten. En voor arbeiders die geen "Do Re Mi" (lees: geld) hadden, waren de leefomstandigheden vaak schrijnend en mensonterend.
Aangezien Woody veel nummers schreef over sociale misstanden en vakbondsactiviteiten wordt hij vaak gekarakteriseerd als een over serieuze singer/songwriter. En dat terwijl hij vaak ook erg humoristische en liefelijke teksten schreef. (My Daddy Ride a) "Ship in the Sky" is een van de vele kinderliedjes die Woody - voor zijn kinderen - schreef. Een ander bekend kinderliedje van zijn hand is "Car Song.
Zoals het een "goede" folkzanger betreft zong en schreef hij ook veel over de helden en anti-helden van die tijd. Een van die anti-helden was de Amerikaanse bankovervaller Charles Arthur "Pretty Boy" Floyd. De afsluitende twee nummers zijn elkaars tegenpolen. In "I Ain't Got No Home in This World Anymore" verhaalt Woody (gedeeltelijk autobiografisch) nog over zijn ellendige leven; hij heeft geen onderdak, geen geld, en daar bovenop overlijd zijn vrouw ook nog eens. De tekst van "This Land is Your Land" is veel hoopgevender. Met "dit land is gemaakt voor jou en mij" eindigt hij elk refrein. En blijkbaar is de mens van nature toch optimistisch ingesteld aangezien dit nummer zijn grootste "hit" is geworden.

01. Pastures of Plenty
02. Do Re Mi
03. Ship in the Sky
04. Pretty Boy Floyd
05. I Ain't Got No Home in This World Anymore
06. This Land is Your Land
"Pastures of Pleny" beschrijft de reis van de vele Amerikaanse arbeiders die tijdens de Great Depression naar "Het Beloofde Land" Californië trokken. In Californië kon men namelijk "Pastures of Plenty" (letterlijk "Weiden van Overvloed") vinden. Jammer genoeg bleek dit in vele gevallen niet de werkelijkheid te zijn aangezien er enorme hoeveelheden arbeiders naar het westen trokken, wat resulteerde in een enorm overschot aan arbeidskrachten. En voor arbeiders die geen "Do Re Mi" (lees: geld) hadden, waren de leefomstandigheden vaak schrijnend en mensonterend.
Aangezien Woody veel nummers schreef over sociale misstanden en vakbondsactiviteiten wordt hij vaak gekarakteriseerd als een over serieuze singer/songwriter. En dat terwijl hij vaak ook erg humoristische en liefelijke teksten schreef. (My Daddy Ride a) "Ship in the Sky" is een van de vele kinderliedjes die Woody - voor zijn kinderen - schreef. Een ander bekend kinderliedje van zijn hand is "Car Song.
Zoals het een "goede" folkzanger betreft zong en schreef hij ook veel over de helden en anti-helden van die tijd. Een van die anti-helden was de Amerikaanse bankovervaller Charles Arthur "Pretty Boy" Floyd. De afsluitende twee nummers zijn elkaars tegenpolen. In "I Ain't Got No Home in This World Anymore" verhaalt Woody (gedeeltelijk autobiografisch) nog over zijn ellendige leven; hij heeft geen onderdak, geen geld, en daar bovenop overlijd zijn vrouw ook nog eens. De tekst van "This Land is Your Land" is veel hoopgevender. Met "dit land is gemaakt voor jou en mij" eindigt hij elk refrein. En blijkbaar is de mens van nature toch optimistisch ingesteld aangezien dit nummer zijn grootste "hit" is geworden.
0
geplaatst: 21 april 2011, 11:32 uur
Kijk, zo zie ik het graag L-T_B! Een mooi hoes/plaatje, zes nummers en een informatief inleidend verhaaltje. Blijkbaar werkt jouw verhaaltje aanstekelijk; ben nou jouw uitgebreide 'geschiedenisles' aan het lezen van Woody Guthrie wat je hebt geschreven bij The Asch Recordings Volume 1 (1997). Interessant levensverhaal 

0
geplaatst: 27 april 2011, 01:14 uur

Toen ik dit topic een maandje geleden geboren zag worden dacht ik meteen : Swell ...

Swell is een heel gewoon Amerikaans West-coast bandje met heel degelijke liedjes die echter heel vaak iets droevigs en larmoyants over zich hebben. Echte missers staan er nooit op Swell-platen, en op iedere release zijn er wel één of twee bloedstollend mooie, droefgeestige pareltjes te vinden.
Hier komen er zes ... en de laatste is natuurlijk de mooiste

At Long Last
What I Always Wanted
Forget About Jesus
Tonight
Is It Important ?
Sunshine Everyday
0
geplaatst: 12 juli 2011, 20:47 uur
Eens kijken of we ook via deze weg deze helaas niet meer bestaande band wat meer bekendheid kunnen geven :
Heroes Del Silencio ( Spaanstalige rock )
( hiermee begon het voor mij; maar dan de gekuiste versie van de video! )
YouTube - Héroes del Silencio - Entre Dos Tierras (Video Oficial)
YouTube - Heroes Del Silencio - Nuestros Nombres
YouTube - Heroes del silencio - Avalancha
YouTube - Senda - Héroes del Silencio
YouTube - Culpable - Héroes del Silencio
YouTube - La alacena - Héroes del Silencio ( rustige ballad / piano )
Heerlijke muziek vind ik dit; en teksten bleken toch niet zo belangrijk voor mij te zijn als altijd gedacht. Het gaat er vaak meer om hoe iets wordt gezongen..
Heroes Del Silencio ( Spaanstalige rock )
( hiermee begon het voor mij; maar dan de gekuiste versie van de video! )
YouTube - Héroes del Silencio - Entre Dos Tierras (Video Oficial)
YouTube - Heroes Del Silencio - Nuestros Nombres
YouTube - Heroes del silencio - Avalancha
YouTube - Senda - Héroes del Silencio
YouTube - Culpable - Héroes del Silencio
YouTube - La alacena - Héroes del Silencio ( rustige ballad / piano )
Heerlijke muziek vind ik dit; en teksten bleken toch niet zo belangrijk voor mij te zijn als altijd gedacht. Het gaat er vaak meer om hoe iets wordt gezongen..
0
geplaatst: 12 juli 2011, 21:16 uur
Maar als tegengewicht van al dat "zware" werk van Marillion en later Queensryche luisterde ik in de jaren 80 en 90 vooral ook dit :
Corey Hart ; zeer onbekend hier; waarschijnlijk omdat het over het algemeen veel te "zoetige" pop is voor velen. Met Neil Diamond als voorbeeld voor mij kon ik echter wel wat hebben
Tja; en tegenwoordig luister ik ook een hoop Opeth...
YouTube - Corey Hart - In Your Soul Official Video
YouTube - Corey Hart - Komrade Kiev (HD) ( typische jaren 80 glamour "rock" )
YouTube - Corey Hart - Jimmy Rae (HD)
YouTube - Blind Faith-Corey Hart
( met deze laatste 2 nummers eindigt mijn favoriete album Fields Of Fire )
YouTube - Corey Hart - Back In The Hand (HD)
YouTube - Corey Hart - Angel of My Soul (HD) ( en dit wat ze nu "mierzoet" noemen
; maar mooi vind ik het wel ... )
Wel een uitkomst hoor; van deze artiest zag je destijds hier dus niets op de tv; behalve zijn 1e single Sunglasses At Night misschien uit 1984.
Zo, en nu eerst maar eens luisteren naar Heir Apparent en The Lotus Eater
Corey Hart ; zeer onbekend hier; waarschijnlijk omdat het over het algemeen veel te "zoetige" pop is voor velen. Met Neil Diamond als voorbeeld voor mij kon ik echter wel wat hebben

Tja; en tegenwoordig luister ik ook een hoop Opeth...

YouTube - Corey Hart - In Your Soul Official Video
YouTube - Corey Hart - Komrade Kiev (HD) ( typische jaren 80 glamour "rock" )
YouTube - Corey Hart - Jimmy Rae (HD)
YouTube - Blind Faith-Corey Hart
( met deze laatste 2 nummers eindigt mijn favoriete album Fields Of Fire )
YouTube - Corey Hart - Back In The Hand (HD)
YouTube - Corey Hart - Angel of My Soul (HD) ( en dit wat ze nu "mierzoet" noemen
; maar mooi vind ik het wel ... )Wel een uitkomst hoor; van deze artiest zag je destijds hier dus niets op de tv; behalve zijn 1e single Sunglasses At Night misschien uit 1984.
Zo, en nu eerst maar eens luisteren naar Heir Apparent en The Lotus Eater

0
geplaatst: 12 juli 2011, 22:08 uur
Ook deze hoort er voor mij bij:
Jan Smit

Veel vrolijke, simpele muziek die goed in het oor ligt. Diepe symboliek of rare (muziek)structuren zul je niet vinden, maar daarom hoeft het nog niet slecht te zijn. Gewoon lekkere niks-aan-de-hand muziek die veel te vaak ondergewaardeerd wordt door de "kenners".
01. Als De Morgen Is Gekomen
Het eerste nummer ligt uiteraard voor de hand. Zijn bekendste hit. Een uitstekende pophit. Ik herinner me nog goed toen ik dit nummer voor het eerst hoorde. Ik lag tv te kijken op mijn ouders bed en dacht "Oh, heeft hij weer een nieuwe?" Ik was gelijk verkocht. De ultieme meezinger.
02. Vrienden Voor Het Leven
Of is dit toch de beste meezinger? Waarschijnlijk wel de bekendste. Heerlijk vrolijke muziek en precies zoals een nummer als deze hoort te zijn. Daar sta je dan, schouder aan schouder, met je vrienden, keihard meebrullen met dit nummer. Ik kan je één ding vertellen: het zou verboden moeten worden om zo'n gevoel niet minstens één keer in je leven te hebben. Laat je betoveren door de meesterlijke sfeer van een concert van deze rasartiest. Live zo enorm sterk. Ga naar een willekeurig optreden en de saamhorigheid is er eentje waar de bands die hier zo gewaardeerd worden nog een puntje aan kunnen zuigen.
03. Als De Nacht Verdwijnt
Slechts één live-nummer? Zeker niet. Ditmaal zijn fameuze optreden in de Brabanthallen. De CD hiervan staat bij mij nog altijd op een stevige 4,5*. Elk nummer is raak bij dit optreden en dit was toevallig een nummer dat ik eruit koos, omdat hiervan een redelijke video beschikbaar is. Zie ook de polonaise die spontaan ontstaat op 0:17. Want zo is het gewoon, één groot feest.
04. Calypso (met John Denver)
Jan's voorliefde voor John Denver hoort gewoon in deze lijst. Vaak brengt hij covers ten gehoren van hem. Overigens niet alleen van hem, sowieso doet hij veel covers. Vaak komen ze niet op CD, maar kijk maar eens naar zijn soaps en je zult zien dat ze, de Volendamse kliek, het vaak doen. En met plezier. Velen zullen dit heiligschennis noemen. Ik vind het iemand die er plezier in heeft de liedjes van zijn held ten gehore te brengen. En waarom ook niet? Hij doet het best goed.
05. Aus Purem Gold
Ook zijn Duitse nummers mogen niet ontbreken. Wat mij betreft is dit zijn beste. Een vertaling van de Nederlandse versie (Ze is van goud). Ik begon me te interesseren in zijn Duitse kant toen ik tijdens Gewoon Jan Smit een Duitse versie van Als De Morgen Is Gekomen ten gehoren kreeg. Die heet Neuer Morgen, Neues Leben en staat tevens op Op Weg Naar Geluk als bonustrack. Andere Duitse nummers zijn o.a. Paris (vertaling van Parijs), Lass Das Ende Des Sommers Nie Kommen (De Zomer Voorbij) en Eine Nacht Vieleicht (Als De Nacht Verdwijnt
06. Omdat Wat Ik Droom Niet Mag
En tot slot mijn favoriet. Staat al sinds het begin in mijn top 250. Waarom moeilijk als het ook makkelijk kan? Geen moeilijke metaforen, geen rare akkoorden, gewoon recht toe, recht aan muziek. Maar oh zo mooi gezongen. Tevens staat dit nummer voor de mooie ballades die hij gemaakt heeft. Denk hierbij ook aan nummers als Laura en het door mij een stuk minder geliefde Cupido.
I rest my case...
Jan Smit

Veel vrolijke, simpele muziek die goed in het oor ligt. Diepe symboliek of rare (muziek)structuren zul je niet vinden, maar daarom hoeft het nog niet slecht te zijn. Gewoon lekkere niks-aan-de-hand muziek die veel te vaak ondergewaardeerd wordt door de "kenners".
01. Als De Morgen Is Gekomen
Het eerste nummer ligt uiteraard voor de hand. Zijn bekendste hit. Een uitstekende pophit. Ik herinner me nog goed toen ik dit nummer voor het eerst hoorde. Ik lag tv te kijken op mijn ouders bed en dacht "Oh, heeft hij weer een nieuwe?" Ik was gelijk verkocht. De ultieme meezinger.
02. Vrienden Voor Het Leven
Of is dit toch de beste meezinger? Waarschijnlijk wel de bekendste. Heerlijk vrolijke muziek en precies zoals een nummer als deze hoort te zijn. Daar sta je dan, schouder aan schouder, met je vrienden, keihard meebrullen met dit nummer. Ik kan je één ding vertellen: het zou verboden moeten worden om zo'n gevoel niet minstens één keer in je leven te hebben. Laat je betoveren door de meesterlijke sfeer van een concert van deze rasartiest. Live zo enorm sterk. Ga naar een willekeurig optreden en de saamhorigheid is er eentje waar de bands die hier zo gewaardeerd worden nog een puntje aan kunnen zuigen.
03. Als De Nacht Verdwijnt
Slechts één live-nummer? Zeker niet. Ditmaal zijn fameuze optreden in de Brabanthallen. De CD hiervan staat bij mij nog altijd op een stevige 4,5*. Elk nummer is raak bij dit optreden en dit was toevallig een nummer dat ik eruit koos, omdat hiervan een redelijke video beschikbaar is. Zie ook de polonaise die spontaan ontstaat op 0:17. Want zo is het gewoon, één groot feest.
04. Calypso (met John Denver)
Jan's voorliefde voor John Denver hoort gewoon in deze lijst. Vaak brengt hij covers ten gehoren van hem. Overigens niet alleen van hem, sowieso doet hij veel covers. Vaak komen ze niet op CD, maar kijk maar eens naar zijn soaps en je zult zien dat ze, de Volendamse kliek, het vaak doen. En met plezier. Velen zullen dit heiligschennis noemen. Ik vind het iemand die er plezier in heeft de liedjes van zijn held ten gehore te brengen. En waarom ook niet? Hij doet het best goed.
05. Aus Purem Gold
Ook zijn Duitse nummers mogen niet ontbreken. Wat mij betreft is dit zijn beste. Een vertaling van de Nederlandse versie (Ze is van goud). Ik begon me te interesseren in zijn Duitse kant toen ik tijdens Gewoon Jan Smit een Duitse versie van Als De Morgen Is Gekomen ten gehoren kreeg. Die heet Neuer Morgen, Neues Leben en staat tevens op Op Weg Naar Geluk als bonustrack. Andere Duitse nummers zijn o.a. Paris (vertaling van Parijs), Lass Das Ende Des Sommers Nie Kommen (De Zomer Voorbij) en Eine Nacht Vieleicht (Als De Nacht Verdwijnt
06. Omdat Wat Ik Droom Niet Mag
En tot slot mijn favoriet. Staat al sinds het begin in mijn top 250. Waarom moeilijk als het ook makkelijk kan? Geen moeilijke metaforen, geen rare akkoorden, gewoon recht toe, recht aan muziek. Maar oh zo mooi gezongen. Tevens staat dit nummer voor de mooie ballades die hij gemaakt heeft. Denk hierbij ook aan nummers als Laura en het door mij een stuk minder geliefde Cupido.
I rest my case...

0
geplaatst: 18 juli 2011, 21:39 uur
Genoeg palingsound wat mij betreft ( dan heb ik toch veel liever een broodje paling
) ; wat te denken van een band die helaas niet meer bestaat :
Deadsoul Tribe
1 Dead soul tribe- Spiders and flies - YouTube Het zeer fraaie begin van hun beste album wat mij betreft : The January Tree
2 DeadSoul Tribe-Toy Rockets - YouTube Wat mij betreft het mooiste nummer van The January Tree
3 Deadsoul Tribe - Here Come the Pigs (Audio Only) - YouTube En niet alleen kan Devon Graves mooi zingen volgens mij maar gitaar spelen kan hij ook; luister maar eens naar dit heftige nummer.
4 Deadsoul Tribe - Some things you can't return - YouTube Een zeer fraai nummer van wat over algemeen wordt gezien als hun beste album maar waar ik weer moeite mee heb.
5 Deadsoul Tribe - Why - YouTube Nog een sterk nummer van The January Tree
6 Deadsoul Tribe - A Stairway to Nowhere - YouTube En nog een nummer van helaas hun laatste cd..
Een band ontdekt dankzij Ayreon - The Human Equation
) ; wat te denken van een band die helaas niet meer bestaat :Deadsoul Tribe
1 Dead soul tribe- Spiders and flies - YouTube Het zeer fraaie begin van hun beste album wat mij betreft : The January Tree
2 DeadSoul Tribe-Toy Rockets - YouTube Wat mij betreft het mooiste nummer van The January Tree
3 Deadsoul Tribe - Here Come the Pigs (Audio Only) - YouTube En niet alleen kan Devon Graves mooi zingen volgens mij maar gitaar spelen kan hij ook; luister maar eens naar dit heftige nummer.
4 Deadsoul Tribe - Some things you can't return - YouTube Een zeer fraai nummer van wat over algemeen wordt gezien als hun beste album maar waar ik weer moeite mee heb.
5 Deadsoul Tribe - Why - YouTube Nog een sterk nummer van The January Tree
6 Deadsoul Tribe - A Stairway to Nowhere - YouTube En nog een nummer van helaas hun laatste cd..

Een band ontdekt dankzij Ayreon - The Human Equation

0
geplaatst: 18 juli 2011, 21:50 uur
Atmosphere - Fuck Seven

1. 1597
2. A Song About a Friend
3. Trying to Find a Balance
4. Say Hey There
5. Painting
6. She's Enough
Zes reguliere albums. Van elk album heb ik één track gekozen. Persoonlijke favorietjes.

1. 1597
2. A Song About a Friend
3. Trying to Find a Balance
4. Say Hey There
5. Painting
6. She's Enough
Zes reguliere albums. Van elk album heb ik één track gekozen. Persoonlijke favorietjes.
0
geplaatst: 19 juli 2011, 13:18 uur
J Dilla - Go Nuts

1. Slum Village - The Look of Love
2. The Pharcyde - Drop
3. De La Soul - Stakes is High
4. Common - The Light
5. Jaylib - Raw Shit
6. J Dilla - Time: The Donut of the Heart

1. Slum Village - The Look of Love
2. The Pharcyde - Drop
3. De La Soul - Stakes is High