MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Één artiest, zes songs

zoeken in:
:)

jassn schreef:
3 liedjes zijn van het album Quadrophenia, voor mij misschien wel het beste album ooit gemaakt, maar toch zo onbekend, terwijl Tommy zo bekend is en het eigenlijk met moeite mee kan van niveau met Quadrophenia. Daarom ook maar 1 lied van Tommy: The Acid Queen. Van hun ander bekend Album Who's next ook 2 liedjes, toch 1 lied: Getting in Tune en 1 bonustrack : Naked Eye (1 van mijn lievelingsliedjes van hen).
Jammer dat je niks van hun beginperiode heb. Of van hun fameuze live-optredens. Of bv. van The Who - The Who Sell Out (1967). Misschien een leuke artiest voor mij om ook eens te doen zodra ik wat meer albums ken.

sxesven

(afbeelding)
Oh Noes - Six Gero Songs

1. Endless Humiliation
2. Story of the Thalaba
3. Yasukuni Jinja Pt. I
4. 1991年3月2日 川崎クラブチッタ
5. Live on Air TV ASAHI ~ Pre Stage
6. All You Need Is Audio Shock (Side B)

Gallow
Mooie intro keuze

Don Cappuccino schreef:

Ik vind het altijd wel leuk als iemand er iets bijschrijft. Maar dat mag je zelf weten. Ik doe ook geen 10 lijstjes per dag en dat mag iedereen natuurlijk ook zelf weten.

Ja die liner notes en zelf gemaakte hoesjes geven "de zes " wel iets extra's.

Zeg maar als je een album koopt met mooie hoes / verpakking.
Natuurlijk hoeft het allemaal niet en gaat het om de muziek, maar soms is achtergrond info (over de muziek of wat drijft de User bij die muziek) bij muziek best wel belangrijk.

chevy93 schreef:

(quote)
Jammer dat je niks van hun beginperiode heb. Of van hun fameuze live-optredens. Of bv. van The Who - The Who Sell Out (1967). Misschien een leuke artiest voor mij om ook eens te doen zodra ik wat meer albums ken.
die andere albums ken ik gewoon niet zo goed, live albums beluister ik nooit (zie het nut er niet van in).

Dat laatste slaat nergens op. Leg de studioversie van My Generation maar eens naast die van Live at Leeds. Ze waren beroemd om hun live-optredens en dan kijk jij daar niet naar onder het mom "Wat is het nut ervan?". Vind ik een beetje raar. Het begint toch echt met Pick an artist you're really familiar with

Als ik iets Live wil horen ga ik wel naar een concert, ik moet dat niet horen op een CD.

Faberyayo - Faberjemig, 6 Tracks voor Patty Brard

(afbeelding)

1. Uniform
2. Miss Piggy
3. Flashy ft Sef
4. LeLe - Hard
5. SLB Money Gang - Brandend Sneeuw
6. De Jeugd van Tegenwoordig - Sterrenstof

50 Cent - Nobody Likes Me

(afbeelding)

1. Your Life's On the Line
2. Ghetto Qu'ran
3. Who U Rep With ft Nas & The Bravehearts
4. Many Men [Wish Death]
5. Outta Control [Remix] ft Mobb Deep
6. G-Unit - G-Unit

Opeth - Mopeth

(afbeelding)

1. Advent
2. The Moor
3. Bleak
4. Deliverance
5. Isolation Years
6. The Devil´s Orchard

Opeth. Mijn favoriete band. Geen album van in mijn top 10 maar het is de enige band die ik ken die 9 (waarschijnlijk 10) superalbums achter elkaar uitbracht.

We beginnen gelijk met mijn favoriete nummer van Opeth, Advent van Morningrise. Een van de dingen die ik zo heerlijk vind aan dat nummer is die heerlijke jazzy bas. Je merkt hier dat die typische Opeth-sound begint te komen.

En die kun je zeer goed horen op The Moor van het album Still Life. Het intro is echt prachtig en de lange nummers boeien me mateloos. Bleak is waarschijnlijk een van de bekendste nummers van hun maar ook een van de beste. Deliverance staat bekend om zijn toch wel onvergetelijke drumritme aan het eind.

Dan komt het nummer waar mijn reis door Opeth-land mee begon toen ik 9 was. Veel zien deze jammer genoeg over het hoofd en het is echt een prachtnummer. The Devil´s Orchard komt van het nog uit te komen album Heritage en de jaren 70 invloeden worden steeds duidelijker.

Mopeth

'Ghost Reveries' staat toch in je top 10? Zowiezo mooi lijstje, hoor. Ik heb het nieuwe nummer echter nog niet beluisterd, ik wacht liever de release af. Of misschien ga ik het binnenkort toch maar eens beluisteren, Opeth is gewoon zo goed, dat ik me misschien niet kan bedwingen.

O ja, Ghost Reveries staat in mijn top 10. Een kleine vergissing.

Mopeth

Sonata Arctica - Arcticesta

(afbeelding)

1. My Selene (Reckoning Night)
2. Broken (Winterheart's Guild)
3. Deathaura (The Days of Grays)
4. It Won't Fade (Unia)
5. Kingdom For a Heart (Ecliptica)
6. The End of This Chapter (Silence)

Sonata Arctica heeft zes reguliere albums uitgebracht, dus ik heb de nummers over die albums verdeeld. Ik zie het niet alleen als een goede kennismaking met Sonata Arctica, maar ook met melodieuze metal in het algemeen.

tip_of.yourstar
Eén van mijn favoriete bands:

(afbeelding)

Pet Shop Boys - PSB_6

1 Closer to Heaven
2 You Only Tell Me You Love Me When You're Drunk
3 Miracles
4 I Get Along
5 Integral
6 King's Cross

De reden voor deze playlist is simpel: Dit zijn mijn 6 favoriete nummers van de heren Tennant en Lowe (die overigens in 2012 een b-sidecompilatie én een nieuw album uitbrengen).

Yann Samsa

(afbeelding)

1. Horn / Things Behind The Sun
2. Place To Be
3. At The Chime Of A City Clock
4. Way To Blue
5. Day Is Done
6. Sunday
Hidden Track: From The Morning

(afbeelding)

sxesven
Jeuj toptopic

(afbeelding)
Sticks - Sicks

Zes tracks van of met Sticky. Geen Hamvraag, niks van Vloeistof of Spuugdingen. Leef ermee, die shit is subjectief.

1. Sticks & Delic - Snelle Jongens ft. Rico
2. Zo Moeilijk - Nachtwakers ft. Rico en Sticks
3. Kubus & Sticks - Nix te Verliezen
4. Sticks & A.R.T. - Tijgers en Draken
5. Kubus - Zwolsche Boys ft. Rico, Kebap, Asrael en Sticks
6. Opgezwolle - Park

Leuk dit,
Nu maar eens een band die veel mensen kennen, maar toch niet echt, Modest Mouse.
Vrij veel mensen kennen ze vanaf Float On, terwijl de stijl daarvoor mij in ieder geval ook erg aansprak, dus nu maar eens een lijstje van Modest Mouse voor dat nummer.

(afbeelding)

De afspeellijst

1. 3rd Planet
2. Tundra/Desert
3. Dramamine
4. Doin' The Cockroach
5. Bankrupt On Selling
6. Tiny Cities Made Of Ashes

Edit: 3rd Planet en Tiny Cities Made Of Ashes doen het (af en toe) niet in de afspeellijst, dus daar maar ook de individuele links ingezet.

Daniel Johnston

(afbeelding)

Om maar weer te proberen het topic wat levendiger te krijgen, met een lijst muziek waarmee ik de lezer (en hopelijk luisteraar) kan overtuigen. Daniel Johnston, een puur en eerlijk artiest, alhoewel de parels soms wel tussen hopen rommelrotzooi staan. Daarom perfect geschikt voor dit concept, om 6 songs (van verschillende albums) eruit te filteren, en op gemakkelijke wijze de pracht van z'n muziek samen te vatten. Enfin:

1. Devil Town
2. True Love Will Find You In The End
3. An Idiot's End
4. Grievances
5. The Story of an Artist
6. Hate Song

KLIK HIER VOOR AFSPEELLIJSTJE

Totale duur: 16 min nog wat

(afbeelding)

Een overzicht onder de naam Pop Troubadour zou ooit moeten uitkomen maar zoals wel vaker ligt ook hier de artiest in kwestie, Marc Almond, overhoop met de beheerder van ouder werk en is het de vraag of er ooit een mooi overzicht op cd/dvd gaat komen. Niet de grote bekende hits maar onbekender werk om de enorme gevarieerdheid van de man in de spotlight te zetten en te laten horen dat er meer is dan Tainted Love presenteer ik hier een eigen 6 tracks tellende Pop Troubadour...

1. Little Rough Rhinestone (Soft Cell)
2. Catch a Fallen Star (Marc and the Mambas)
3. Burning Boats (met Foetus)
4. Mother Fist
5. Adored and Explored
6. Nijinsky Heart

Marc Almond

Madame de la Luna
Mother Fist
Ruby Red
Stories of Johnny
Tears Run Rings
Tenderness Is a Weakness

Soft Cell

Heat
Numbers
Say Hello Wave Goodbye
Seedy Films
... So (een dijk van een Dave Ball instrumental als b-kant van What)
Torch

Een Greatest Hits of Marc Almond (inclusief Soft Cell) ligt al een tijdje klaar.

Misterfool

(afbeelding)
Jean Michel Jarre- Six numeros:

01. Arpegiateur
02. Chronology 2
03. Zoolook
04 Equinoxe 4
05 Oxygene Pt 1
06. Last Rendevouz(ron's piece)

Fleetwood Mac

(afbeelding)

Geen schokkend zestal. De essentiële songs laten zich makkelijk raden.

Need Your Love So Bad
Het is onvermijdelijk dit zestal te beginnen met Peter Green. Ik had ook kunnen kiezen voor Albatross of Black Magic Woman, maar het werd uiteindelijk deze.

Go Your Own Way
Nou, deze behoeft geen uitleg, me dunkt.

Tusk
Een opzwepend nummer van de moeilijke opvolger van Rumours.

Rhiannon (The Dance)
Fleetwood Mac was live ook behoorlijk goed en dan met name bij de Stevie Nicks-nummers. De emotie die zij in haar nummers kon leggen, was overdonderend. Wat mij betreft is de versie van The Dance nog net even wat beter dan die van Live 1980. Op YouTube ook nog betere versies dan die, maar ik beperk me tot de officiële releases.

Tango in the Night
Tango in the Night was hun laatste grote wapenfeit. Met Say You Will kwamen ze nog wel (goed) terug, maar het kreeg niet de grote aandacht die Tango in the Night wel kreeg. Het titelnummer is duister, heel anders dan bv. Little Lies, Big Love en Everywhere van hetzelfde album.

Oh Well
Het slotnummer is dan gelijk het langste nummer van Fleetwood Mac. Openend met een prima gitaarriff en met veel pit. Eindigend met een spaghettiwestern-achtige soundtrack. Een mooie afsluiter.

k.grubs

(afbeelding)

Pere Ubu / David Thomas

Wat zendingswerk van mijn kant: David Thomas is de frontman van Pere Ubu en werkt ook in vele samenwerkingsverbanden aan kleinere en grotere projecten. Bij deze een zestal songs van deze opvallende figuur.
Pere Ubu begon in 1975 en bracht in dat jaar de eerste single uit, 30 seconds over Tokyo. Hun eerste album Modern Dance (1980) geldt nog steeds als een klassieker, voor velen hun beste ooit. Nog in hetzelfde jaar verscheen het obscure Dub Housing, gevolgd door diverse andere albums.
In de loop van de jaren 80 viel Pere Ubu uit elkaar en Thomas deed veel projecten met verschillende musici. Mijn favoriete albums zijn More places forever van David Thomas & The Pedestrians en Blame The Messenger van David Thomas & The Wooden Birds.
In 1987 besloot de band weer op te treden onder de naam Pere Ubu, en bracht The Tenement Year uit. Deze ‘return of the avant garage’ markeert het einde van deze Top 6.

"Rock music is mostly about moving big black boxes from one side of town to the other in the back of your car."

- 30 seconds over Tokyo (single, 1975)
- Real World (Modern Dance, 1978)
- Codex (Dubhousing, 1978)
- Song Of The Bailing Man (More PLaces Forever, 1985)
- A Fact About Trains (Blame The Messenger, 1987)
- George had a hat (The Tenement Year, 1988)

(afbeelding)

1. Dead Presidents II
2. 99 Problems
3. Never Change
4. Run This Town
5. Niggas in Paris
6. Moment of Clarity

LAMBCHOP

(afbeelding)

Oorspronkelijk bedoelt als een lijstje om iemand over te halen mee te gaan naar z'n concert - past ook mooi in dit topic. Simpelweg fijne artiest met goed geschreven liedjes. Schurkt soms wat tegen 't zoete aan, maar och, mooi zoet - zomerse liedjes eigenlijk, hoewel lente ook niet misstaat. En toch subtiliteit en af en toe fragiel (Caterpiller), dat maakt 'm tot zeer sympathiek.

1. If Not I'll Just Die
2. All Smiles and Mariachi
3. Caterpiller
4. The Saturday Option
5. Slipped Dissolved and Loosed
6. Is A Woman

Youtube:
Afspeellijstje

Spotify:

Dit mini-album naar gelegenheid van Charles Mingus, artiest van de week:

(afbeelding)

1. Pithecanthropus Erectus: Klik..
2. Open Letter to Duke: Klik..
3. Mode D - Trio and Group Dancers / Mode E - Single Solos and Group Dance / Mode F - Group and Solo Dance: Deel 1..; Deel 2..
4. Moanin': Klik..
5. Devil Blues: Klik..
6. Wednesday Night Prayer Meeting (at Antibes): Klik..

Zes tracks, die de veelzijdigheid van Mingus als componist, muzikant en bandleider aantonen.

Misterfool
Ik ben niet de grootste fan van Mingus, maar Mode D en moanin' zijn wel twee van de spannendste jazz-nummers ooit gemaakt.

(afbeelding)

1. Bagagedrager
2. Smalfilm
3. Ik Wil Alleen Maar Zwemmen
4. Aan de Oevers van de Tijd
5. Oostende
6. Doris Day (met Sef en Doe Maar) + hidden bonustrack (Vinkspin - Mij)

Gast
geplaatst: vandaag om 04:32 uur

geplaatst: vandaag om 04:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.