Muziek / Toplijsten en favorieten / Één artiest, zes songs
zoeken in:
0
sxesven
geplaatst: 2 maart 2011, 00:50 uur
Van een ander forum waar ik weleens langs ga:
Mooie manier om kennis te maken met nieuwe artiesten, me dunkt.
Het uploaden is hier natuurlijk niet toegestaan, dus in plaats daarvan volstaan ook YouTube linkjes o.i.d. (alleen een lijstje kan ook, natuurlijk, maar toegankelijkheid is juist het idee
)
Ik trap af met Björk:

Björk - Six Songs
1. Hyperballad (Voltaïc live)
2. Vökuró
3. Jóga
4. Hunter (Voltaïc live)
5. Oceania
6. Pagan Poetry (Voltaïc)
Game on!
Pick an artist you're really familiar with and throw together a 6-song mix. It can be an introduction for people who are not familiar, or just your favorite songs, or whatever random theme you choose. There are a lot of bands you guys talk about that I don't know shit about, and I never feel like bothering trying to find out where to start and all that crap. Pick an artist, pick 6 songs, upload them, have fun.
Mooie manier om kennis te maken met nieuwe artiesten, me dunkt.
Het uploaden is hier natuurlijk niet toegestaan, dus in plaats daarvan volstaan ook YouTube linkjes o.i.d. (alleen een lijstje kan ook, natuurlijk, maar toegankelijkheid is juist het idee
)Ik trap af met Björk:

Björk - Six Songs
1. Hyperballad (Voltaïc live)
2. Vökuró
3. Jóga
4. Hunter (Voltaïc live)
5. Oceania
6. Pagan Poetry (Voltaïc)
Game on!
0
sxesven
geplaatst: 2 maart 2011, 01:21 uur

Utada Hikaru - Six Songs
1. Final Distance
2. Hikari
3. Be My Last
4. Stay Gold
5. About Me
6. Kremlin Dusk
0
geplaatst: 2 maart 2011, 08:21 uur
Misschien leuk als je een lijste van YouTube maakt. Je er ook een afspeellijst van maakt. Is zo gedaan. 

0
geplaatst: 2 maart 2011, 08:54 uur
Zo, afspeellijst is klaar. Ik heb een tijdje mijn mond gehouden over deze band, maar dit topic is te verleidelijk
.
Dir en grey
1. Shokubeni
2. Reiketsu Nariseba
3. Fukai
4. Dead Tree
5. Zan
6. Ain't Afraid to Die
.Dir en grey
1. Shokubeni
2. Reiketsu Nariseba
3. Fukai
4. Dead Tree
5. Zan
6. Ain't Afraid to Die
0
sxesven
geplaatst: 2 maart 2011, 10:24 uur
Die ga ik straks meteen even draaien 
Goed idee! Heb ze bij mij alsnog toegevoegd, 'artiest - Six Songs' is klikbaar en verwijst naar een playlist

chevy93 schreef:
Misschien leuk als je een lijste van YouTube maakt. Je er ook een afspeellijst van maakt. Is zo gedaan.
Goed idee! Heb ze bij mij alsnog toegevoegd, 'artiest - Six Songs' is klikbaar en verwijst naar een playlist

0
geplaatst: 2 maart 2011, 11:26 uur
Leuk initiatief!
Tijdens het beluisteren van Björk - Hyperballad dacht dat ik in een dance feest was beland. Maar holy shit! Wat een retevet nummer en optreden.
Opzet tot enthousiasmeren voor Björk is geslaagd!
Tijdens het beluisteren van Björk - Hyperballad dacht dat ik in een dance feest was beland. Maar holy shit! Wat een retevet nummer en optreden.
Opzet tot enthousiasmeren voor Björk is geslaagd!

0
Gallow
geplaatst: 2 maart 2011, 15:06 uur
Magnetic Fields
1. Famous
2. Desert Island
3. The Village in the Morning
4. Fear of Trains
5. Luckiest Guy
6. I Don't Know What to Say
1. Famous
2. Desert Island
3. The Village in the Morning
4. Fear of Trains
5. Luckiest Guy
6. I Don't Know What to Say
0
tip_of.yourstar
geplaatst: 2 maart 2011, 17:33 uur
Super, deze tread!

Shiina Ringo - 6 Songs
1 Gamble
2 Tsubi to Batsu
3 Yokyou
4 Tadashii Machi
5 Souretsu
6 Izonshou

Shiina Ringo - 6 Songs
1 Gamble
2 Tsubi to Batsu
3 Yokyou
4 Tadashii Machi
5 Souretsu
6 Izonshou
0
geplaatst: 2 maart 2011, 17:49 uur
Leuk topic inderdaad!
Zes nummers van Cass McCombs, aangezien ik hem één van de betere singer-songwriters van afgelopen jaren vind en hij desondanks zeer weinig populariteit geniet onder het MuMe publiek.
Enjoy!

YouTube - Broadcast Yourself.
1. When the Bible was Wrote
2. What isn't Nature
3. You Saved My Life
4. Sacred Heart
5. I Cannot Lie
6. Don't Vote
Zes nummers van Cass McCombs, aangezien ik hem één van de betere singer-songwriters van afgelopen jaren vind en hij desondanks zeer weinig populariteit geniet onder het MuMe publiek.
Enjoy!

YouTube - Broadcast Yourself.
1. When the Bible was Wrote
2. What isn't Nature
3. You Saved My Life
4. Sacred Heart
5. I Cannot Lie
6. Don't Vote
0
geplaatst: 2 maart 2011, 18:27 uur

Niet dat ze onbekend zijn, verre van zelfs, maar Björk is ook een redelijk bekende (*ahum*
). Ik vond het gewoon leuk om te proberen een lijstje samen te stellen die een beetje goed samen te vatten wat voor muziek zij hebben gemaakt. Iets wat toch nog redelijk moeilijk bleek. Een drietal nummers had ik al zo gevonden: Sultans of Swing is gewoon een 100% zekerheid. Daarbij vond ik dat het epos (Telegraph Road) en één van hun bekendste (Brothers In Arms) ook zeker niet mochten ontbreken. En dan begint het. Want welke 3 nummers nog meer?Ik heb gekozen voor Once Upon A Time In The West (omdat het nummer de sfeer goed weergeeft van het debuutalbum en Communiqué), Private Investigations (één van hun meest gewaardeerde en ook één van hun beste werken) en Tunnel of Love (van Making Movies moest ik ook een nummer hebben en dit vind ik de beste).
En uiteindelijk in deze volgorde:
01. Telegraph Road
02. Once Upon A Time In The West
03. Tunnel of Love
04. Private Investigations
05. Sultans of Swing
06. Brothers In Arms
Dire Straits (YouTube afspeellijst)
0
geplaatst: 2 maart 2011, 19:15 uur
Supertramp. Kan ook toch? Zijn natuurlijk niet heel onbekend..

Ben fan van hun geworden door het album Crime of the Century, wat ik tevens hun beste album vind en waar de meest tijdloze nummers op staan. Even een volgorde van 6 nummers:
1. School
2. Oh Darling (Begintune =
)
3. Bloody Well Right
4. The Logical Song
5. Dreamer
6. Crime Of The Century
Supertramp playlist

Ben fan van hun geworden door het album Crime of the Century, wat ik tevens hun beste album vind en waar de meest tijdloze nummers op staan. Even een volgorde van 6 nummers:
1. School
2. Oh Darling (Begintune =
)3. Bloody Well Right
4. The Logical Song
5. Dreamer
6. Crime Of The Century
Supertramp playlist
0
geplaatst: 2 maart 2011, 19:17 uur
Beetje erg veel Crime of the Century. Waar is bijvoorbeeld Fool's Overture? Of een nummer als Give a Little Bit/It's Raining Again/Breakfast in America?
0
geplaatst: 2 maart 2011, 19:18 uur
Shiina Ringo klinkt in ieder geval apart. Of het voor iets voor mij is weet ik nog niet, maar het waren zes interessante nummers, dat zeker.
0
geplaatst: 2 maart 2011, 19:24 uur
chevy93 schreef:
Beetje erg veel Crime of the Century. Waar is bijvoorbeeld Fool's Overture? Of een nummer als Give a Little Bit/It's Raining Again/Breakfast in America?
Ik ken nog maar 2 albums van hun...
(Crime en Breakfast in America) Die andere moet ik nog luisteren..
0
geplaatst: 2 maart 2011, 19:27 uur
Het topic begint toch echt met Pick an artist you're really familiar with. 
Probeer deze eens: Supertramp - Paris (1980)
En deze twee verzamelaars om meer kennis te maken met Supertramp:
Supertramp - The Very Best of Supertramp (1990)
Supertramp - The Very Best of Supertramp 2 (1992)
Of als je gelijk aan de albums wilt beginnen:
Supertramp - Even in the Quietest Moments (1977)
Supertramp - ...Famous Last Words... (1982)
Supertramp - Crisis? What Crisis? (1975)

0
geplaatst: 2 maart 2011, 19:41 uur
chevy93 schreef:

Ik zal ze eens proberen. Thnx!

0
sxesven
geplaatst: 2 maart 2011, 22:53 uur
Dat gaat goed zo
Die McCombs en Magnetic Fields wil ik sowieso wel horen, benieuwd! Thomzic, blij dat Hyperballad zo bevalt - tja, echt zo een geniale uitvoering! tip, mooi Ringo-lijstje, hoewel die van mij er waarschijnlijk heel anders uit zou zien 

Bill Callahan - Six Songs
1. Smog - I Break Horses (John Peel live)
2. Bill Callahan - Diamond Dancer (Rough Travel live)
3. Smog - Let Me See the Colts
4. Smog - All Your Women Things
5. Smog - I Was a Stranger
6. Smog - Running the Loping
Die McCombs en Magnetic Fields wil ik sowieso wel horen, benieuwd! Thomzic, blij dat Hyperballad zo bevalt - tja, echt zo een geniale uitvoering! tip, mooi Ringo-lijstje, hoewel die van mij er waarschijnlijk heel anders uit zou zien 

Bill Callahan - Six Songs
1. Smog - I Break Horses (John Peel live)
2. Bill Callahan - Diamond Dancer (Rough Travel live)
3. Smog - Let Me See the Colts
4. Smog - All Your Women Things
5. Smog - I Was a Stranger
6. Smog - Running the Loping
0
geplaatst: 2 maart 2011, 23:06 uur
Woepie... I Was a Stranger 
mijn meerdere-kanten-van-Motorpsycho plaatje:

1. Sinful Wind-Borne (Blissard)
2. Demon Box (Demon Box) (mist wel een stuk halverwege)
3. True Middle (Blissard) (geen youtube-filmpje van
)
4. A K9 Suite (Roadwork vol. 1) deel 2 deel 3 (slecht filmpje, nog best goed geluid)
5. Bedroom Eyes (Phanerothyme)
6. The Golden Core (Roadwork vol. 2) (alleen de Timothy's Monster versie online, niet de live versie met The Source die ik eigenlijk bedoel)
Van lekker vlot rockwerk, tot herrierock-meesterwerk, tot artsy-fartsy nummer met dichter, tot psychedelische suite, tot fijne popsong, tot grandioos wegdroomnummer

mijn meerdere-kanten-van-Motorpsycho plaatje:

1. Sinful Wind-Borne (Blissard)
2. Demon Box (Demon Box) (mist wel een stuk halverwege)
3. True Middle (Blissard) (geen youtube-filmpje van
)4. A K9 Suite (Roadwork vol. 1) deel 2 deel 3 (slecht filmpje, nog best goed geluid)
5. Bedroom Eyes (Phanerothyme)
6. The Golden Core (Roadwork vol. 2) (alleen de Timothy's Monster versie online, niet de live versie met The Source die ik eigenlijk bedoel)
Van lekker vlot rockwerk, tot herrierock-meesterwerk, tot artsy-fartsy nummer met dichter, tot psychedelische suite, tot fijne popsong, tot grandioos wegdroomnummer
0
Yann Samsa
geplaatst: 2 maart 2011, 23:09 uur

1. A Dying Wish
2. Closer
3. Angels Walk Among Us
4. Judgement
5. Pulled Under At 2000 Metres...
6. Temporary Peace
Track 1. prachtige choas, ruwe paniek.
Track 2. hypnotiserende synth
Track 3. pure, tedere schoonheid
Track 4. epische climax
Track 5. geniale lyrics
Track 6. melancholische rust
Het was haast onmogelijk om een tracklist met slechts 6 nummers op te stellen, maar hier is 'ie dan.
Welkom in de wereld van Anathema
Ik heb me enorm geamuseerd hiermee, tof topic. Thumbs Up

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 2 maart 2011, 23:15 uur
Spacemen 3, de voorloper van spiritualized, soms hard 2,3,4,. En soms heel rustig 1,5,6,

1. Lord Can You Hear Me
2. Take Me To The other Side
3. Suicide
4. Revolution
5. Walkin With Jesus
6. Ode To Street Hassle
1. Lord Can You Hear Me
2. Take Me To The other Side
3. Suicide
4. Revolution
5. Walkin With Jesus
6. Ode To Street Hassle
0
sxesven
geplaatst: 2 maart 2011, 23:45 uur
Ferre Clabau schreef:
Ten eerste ben ik absoluut niet zo handig in foto's bewerking als sxesven en tip_of.yourstar
Ten eerste ben ik absoluut niet zo handig in foto's bewerking als sxesven en tip_of.yourstar
Heb je toch verdomd netjes gedaan
Op de luisterlijst!
0
Yann Samsa
geplaatst: 3 maart 2011, 00:17 uur
Dankje, ik heb behoorlijk wat geprutst met dat plaatje. Veel luisterplezier, hoewel ik denk dat het jou niet echt gaat liggen. Ook hier een luisterlijstje: Hikaru en Callahan komen zeker 'es aan bod. Björk is reeds gekend natuurlijk, interessante samenstelling by the way (en die cover: top!) 

0
sxesven
geplaatst: 3 maart 2011, 00:27 uur
Ik vrees dat die Utada Hikaru jou dan weer niet zo zal bevallen, maar het proberen is 'ie natuurlijk wel waard
Die Anathema ga ik me gewoon eens aan wagen - staat nu net op!
Tevens, dank, zeker trouwens die Hyperballad eens luisteren als je die uitvoering nog niet kent, die heb ik er specifiek ingezet, zo geweldig!
Re:specifieke uitvoeringen, dat geldt in mijn lijstjes wel voor alle keuzes, trouwens (gekozen versie = favoriet, dus), ik vraag me af of dat ook voor andere lijstjes geldt (bepaald geen verplichting, natuurlijk - slechts nieuwsgierig na net MDV's DeG songs te hebben gedraaid
)? Beschikbaarheid op YT is wel een probleem, soms, begrijp ik, want lang niet alles staat er op... Gelukkig heb ik zelf een account 
Die Anathema ga ik me gewoon eens aan wagen - staat nu net op!
Tevens, dank, zeker trouwens die Hyperballad eens luisteren als je die uitvoering nog niet kent, die heb ik er specifiek ingezet, zo geweldig!
Re:specifieke uitvoeringen, dat geldt in mijn lijstjes wel voor alle keuzes, trouwens (gekozen versie = favoriet, dus), ik vraag me af of dat ook voor andere lijstjes geldt (bepaald geen verplichting, natuurlijk - slechts nieuwsgierig na net MDV's DeG songs te hebben gedraaid
)? Beschikbaarheid op YT is wel een probleem, soms, begrijp ik, want lang niet alles staat er op... Gelukkig heb ik zelf een account 
0
geplaatst: 3 maart 2011, 16:25 uur
sxesven schreef:
Ik heb de zin een paar keer gelezen, maar ik volg 'm nog steeds niet echt. Bedoel je te vragen of ik mijn favoriete uitvoeringen van de nummers gekozen heb? Voor Ain't Afraid to Die en Fukai geldt dat in ieder geval wel, Shokubeni heeft nog een paar andere opnames die allemaal hun sterkere en zwakkere kanten hebben. Ik vind de studioversie van Reiketsu Nariseba beter dan de live-uitvoering die ik gelinkt heb, maar een studio-opname in een lijstje van live-opnames zou een beetje raar staan.
0
geplaatst: 3 maart 2011, 18:30 uur
Scandal

1. Beauteen
2. Shoujo S
3. Daydream (ja Sven, dit is wat je denkt dat het is
)
4. Nanka Buttobase
5. Kagerou
6. Taikimi
Japanse poprock die mij in ieder geval op wet te vrolijken. Niet diep, wel leuk!

1. Beauteen
2. Shoujo S
3. Daydream (ja Sven, dit is wat je denkt dat het is
)4. Nanka Buttobase
5. Kagerou
6. Taikimi
Japanse poprock die mij in ieder geval op wet te vrolijken. Niet diep, wel leuk!
0
geplaatst: 3 maart 2011, 19:18 uur

Daniel Lohues - Zes liedegies
1. Annelie
2. Hier kom ik weg
3. Nooit stoppen met probeern
4. Angst is mar veur eben, spiet is veur altied
5. Heb de deure lös
6. Baat bij muziek
--------------
Ook ik doe een duit een zakje. De eer is aan een man uit het oosten des lands die inmiddels tot één van mijn favoriete artiesten is uitgegroeid, namelijk Daniël Lohues. De hit Op Fietse van Skik betekende zijn doorbraak. Voor velen is hij als singer-songwriter een ongeschreven blad, misschien door het Drentse accent, maar hij behoort tot de betere liedjesschrijvers van het land. Zo niet de beste. De liedjes die hij schrijft zijn eerlijk en puur, vol met relativering en wijsheden over het leven. Vaak vertelt hij een mooi verhaaltje over een liefde, vriend of familie, maar vaker nog laat hij horen hoe hecht hij is aan Drentse platteland. Door zijn dialect met mooie wijsheden is hij een ware ambassadeur voor het oosten, evenals Herman Finkers. Ik vind het zelf een extra charme meegeven, mede omdat ik ook bekend ben met deze taal. Maar laat je hierdoor niet afschrikken om eens goed naar deze klein kunstenaar te luisteren en te genieten.
0
geplaatst: 3 maart 2011, 19:40 uur
Ik moet zeggen dat ik jaloers ben op jullie kunsten met MS Paint. Ik luister nu naar de 6 songs van Daniel Lohues, ik kan niet zeggen dat ik ze slecht vind. Anathema had ook z'n charme, zeer sfeervolle muziek.
0
sxesven
geplaatst: 3 maart 2011, 21:36 uur
MDV schreef:
Ik heb de zin een paar keer gelezen, maar ik volg 'm nog steeds niet echt. Bedoel je te vragen of ik mijn favoriete uitvoeringen van de nummers gekozen heb? Voor Ain't Afraid to Die en Fukai geldt dat in ieder geval wel, Shokubeni heeft nog een paar andere opnames die allemaal hun sterkere en zwakkere kanten hebben. Ik vind de studioversie van Reiketsu Nariseba beter dan de live-uitvoering die ik gelinkt heb, maar een studio-opname in een lijstje van live-opnames zou een beetje raar staan.
(quote)
Ja, dat bedoelde ik
Die Fukai vond ik erg goed, bij de rest hang ik een beetje tussen mwoh en woei. Niet alle uitvoeringen lijken, vocaal vooral, even strak
Verder erg fijn, toch maar weer eens een plaatje van draaien.Die Scandal straks meteen even draaien

* denotes required fields.