Muziek / Toplijsten en favorieten / Één artiest, zes songs
zoeken in:
0
geplaatst: 3 maart 2011, 21:48 uur
Als Fukai bevalt zou ik voor het album Vulgar gaan. Dir en grey is trouwens een vrij diverse band, ik met met de zes bovenstaande nummers een aantal kanten van de band in het duister gelaten. Het lijkt me geen goed idee om met de indruk van hierboven naar hun albums van voor Six Ugly te gaan luisteren. Vulgar is in ieder geval een plaat in de stijl van Fukai, of andersom (Fukai is een b-kant) .
0
sxesven
geplaatst: 4 maart 2011, 00:12 uur
MDV schreef:
Scandal
(afbeelding)
1. Beauteen
2. Shoujo S
3. Daydream (ja Sven, dit is wat je denkt dat het is
)
4. Nanka Buttobase
5. Kagerou
6. Taikimi
Japanse poprock die mij in ieder geval op wet te vrolijken. Niet diep, wel leuk!
Scandal
(afbeelding)
1. Beauteen
2. Shoujo S
3. Daydream (ja Sven, dit is wat je denkt dat het is
)4. Nanka Buttobase
5. Kagerou
6. Taikimi
Japanse poprock die mij in ieder geval op wet te vrolijken. Niet diep, wel leuk!
Ha, die JAM cover, geweldig - hoewel het origineel beter is natuurlijk
Leuk bandje dit!
0
geplaatst: 4 maart 2011, 01:01 uur
Zojuist de nummers van Anathema geluisterd. Ik heb A Natural Disaster een paar maanden geleden gekocht en vind het een erg sterk album. Nummer 2 en 5 kende ik dus al. Beide echt top nummers!!
A Dying Wish is muzikaal helemaal mijn ding maar die zang vind ik helemaal niks. Echt zonde van zo'n mooi nummer. Is dat dezelfde zanger als de huidige?
Angels Walk Among Us is een mooi sfeervol nummer. Niet echt bijzonder.
Judgement is weer helemaal mijn smaak. Mooie opbouw naar een climax en dan een abrupt einde. Zo'n welgeplaatste schreeuw vind ik dan wel weer heel vet.
Temporary Peace is ook weer een mooi sfeervol nummer. Deze bevalt me beter dan Angels.
Leuk om zo een paar verschillende nummers te horen. Als ik Judgement, het album, ergens zie liggen, neem ik em zeker mee.
A Dying Wish is muzikaal helemaal mijn ding maar die zang vind ik helemaal niks. Echt zonde van zo'n mooi nummer. Is dat dezelfde zanger als de huidige?
Judgement is weer helemaal mijn smaak. Mooie opbouw naar een climax en dan een abrupt einde. Zo'n welgeplaatste schreeuw vind ik dan wel weer heel vet.
Temporary Peace is ook weer een mooi sfeervol nummer. Deze bevalt me beter dan Angels.
Leuk om zo een paar verschillende nummers te horen. Als ik Judgement, het album, ergens zie liggen, neem ik em zeker mee.
0
Sammael
geplaatst: 4 maart 2011, 10:38 uur
Leuk topic inderdaad, ook maar eens een poging ondernomen
Zes nummers van Dead Can Dance. Heb me gericht op de eerste vijf albums, en geprobeerd om het enigszins coherent te maken qua sfeer en qua volgorde van de nummers. Hoop dat het bevalt 

1. De Profundis (Out of the Depths of Sorrow)
2. Severance
3. Black Sun
4. Cantara
5. In Power We Entrust the Love Advocated
6. The Host of Seraphim
Zes nummers van Dead Can Dance. Heb me gericht op de eerste vijf albums, en geprobeerd om het enigszins coherent te maken qua sfeer en qua volgorde van de nummers. Hoop dat het bevalt 

1. De Profundis (Out of the Depths of Sorrow)
2. Severance
3. Black Sun
4. Cantara
5. In Power We Entrust the Love Advocated
6. The Host of Seraphim
0
Misterfool
geplaatst: 4 maart 2011, 11:02 uur
King Crimson:

1.21st Century Schizoid Man
2.Lizard(The Peacock's Tale)
3.Dangerous Curves
4.Indiscipline
5.Fracture
6.Starless

3.Dangerous Curves
4.Indiscipline
5.Fracture
6.Starless
0
geplaatst: 4 maart 2011, 11:20 uur
Leuk topic Sven! Topidee!
Ik heb al een aantal interessante artiesten zien staan die ik zeker even ga beluisteren: Supertramp en Anathema. Van Supertramp ken ik veel te weinig en naar Anathema ben ik best benieuwd.
Ik heb al een aantal interessante artiesten zien staan die ik zeker even ga beluisteren: Supertramp en Anathema. Van Supertramp ken ik veel te weinig en naar Anathema ben ik best benieuwd.
0
Aquila
geplaatst: 4 maart 2011, 11:27 uur
Misterfool schreef:
King Crimson:
3.Dangerous Curves
4.Indiscipline
5.Fracture
6.Starless
King Crimson:
3.Dangerous Curves
4.Indiscipline
5.Fracture
6.Starless
Zou ook een artiest zijn die ik goed zou kunnen doen. Ken het immers als mijn broekzak. Moet zeggen dat ik dit een heel goede poging vind Misterfool. Alle periodes wel een behoorlijk goede opeenvolging van nummers (zonder de chronologie aan te houden). Echter één ding moet ik met je oneens zijn. Ik vind 'Fracture' hogere school King Crimson en niet goed geschikt als instapper/kennismaking. Ik zou dan kiezen voor 'Easy Money' of 'Talking Drum'.
1. 21st Century Schizoid Man
2. Easy Money
3. Dangerous Curves
4. Indiscipline
5. Lizard (A Peacock's Tale) - een instrumentaal stuk van "Islands" zou wellicht nog meer voorkeur hebben 'Sailor's Tale' of zo.
6. Starless
0
Misterfool
geplaatst: 4 maart 2011, 11:35 uur
Kan ook erg goed: al vind ik Easy money voor king crimson doenen een vrij recht- toe -recht aan rocknummer die niet de immense kwaliteiten van dit collectief laat zien. Talking drum vind ik juist een van de meer experimentelere nummers van KC, bovendien werkt dat nummer erg goed samen met larks tongue in aspic part 2 en dat betekend dus dat ik twee nummers voor dat album had moeten inruimen. Wellicht was lament een nog beter alternatief geweest aangezien hier goed te horen is waar Tool de mosterd vandaan haalt.
0
Aquila
geplaatst: 4 maart 2011, 11:44 uur
'Lament' ja ook een heel goede keuze, maar ik wilde dan weer per sé een track van Larks' Tongues. 'Easy Money' is door die rechttoe-rechtaan benadering wel makkelijk als instaper dacht ik. Ik vind 'Exiles' oneindig veel mooier en complexer, maar dat openbaart zich pas later denk ik.
Zullen we dan dit als definitef compromis aanraden aan alle King Crimson-instappers:
King Crimson (of heb je liever toch A Peacock's Tale?):
2. Lament
3. Dangerous Curves
4. Indiscipline
5. Sailor's Tale
6. Starless
Zullen we dan dit als definitef compromis aanraden aan alle King Crimson-instappers:
King Crimson (of heb je liever toch A Peacock's Tale?):
2. Lament
3. Dangerous Curves
4. Indiscipline
5. Sailor's Tale
6. Starless
0
Aquila
geplaatst: 4 maart 2011, 12:08 uur
Dit is geen forum om een 'best of' samen te stellen. Mijn favoriete King Crimson nummer staat hier ook niet bij.
Users die goed ingevoerd zijn in het oeuvre van een artiest stellen een instap-album van zes nummers samen. Ik ken het hele oeuvre van King Crimson van voor tot achter, inclusief 30 live abums. Dit lijkt mij een prima instapper - maar ik zou zeggen doe een onderbouwd tegenvoorstel die recht doet aan én het hele oeuvre en incarnaties én de diverse disciplines binnen de band én een prima instapper is. Ik denk niet dat het veel zal afwijken - zeker niet als je kennis is beperkt is tot hun bekendste werk. Luister eens naar dit goede (compromis) voorstel van twee 'ingewijden' en kijk zo eens verder binnen het oeuvre dan alleen het debuut.
Users die goed ingevoerd zijn in het oeuvre van een artiest stellen een instap-album van zes nummers samen. Ik ken het hele oeuvre van King Crimson van voor tot achter, inclusief 30 live abums. Dit lijkt mij een prima instapper - maar ik zou zeggen doe een onderbouwd tegenvoorstel die recht doet aan én het hele oeuvre en incarnaties én de diverse disciplines binnen de band én een prima instapper is. Ik denk niet dat het veel zal afwijken - zeker niet als je kennis is beperkt is tot hun bekendste werk. Luister eens naar dit goede (compromis) voorstel van twee 'ingewijden' en kijk zo eens verder binnen het oeuvre dan alleen het debuut.
0
geplaatst: 4 maart 2011, 14:19 uur
The Dillinger Escape Plan

1: The Mullet Burden
2: Sugar Coated Sour
3: 43% Burnt
4: Setting Fire to Sleeping Giants
5: Milk Lizard
6: Farewell, Mona Lisa
Ik wil met deze mini-compilatie goed laten horen wat voor enorme vooruitgang de band heeft gemaakt in 10 jaar.

1: The Mullet Burden
2: Sugar Coated Sour
3: 43% Burnt
4: Setting Fire to Sleeping Giants
5: Milk Lizard
6: Farewell, Mona Lisa
Ik wil met deze mini-compilatie goed laten horen wat voor enorme vooruitgang de band heeft gemaakt in 10 jaar.
0
Yann Samsa
geplaatst: 4 maart 2011, 18:43 uur
oceanvolta schreef:
De zang is net een enorme meerwaarde. Het lijkt wel een klaagzang. Vinnie draagt het nummer veel dieper door z'n lijdende vocalen. Het is dus inderdaad dezelfde zanger als de huidige. Enkel Serenades, Pentecost II en Crestfallen E.P. zijn met Darren White.
Die zang went, en moet je leren appreciëren. Ik kon er in het begin ook niet goed bij. Nu puur genieten. Grunts van Anathema zijn, samen met Opeth en My Dying Bride, de enige die ik verdragen kan.
oceanvolta schreef:
Niet zo bijzonder? Geloof me: wanneer je dit nummer meerdere malen beluisterd hebt, wel in albumverband - dat is belangrijk - zullen die beginnende noten (ieder maal het nummer begint) even magistraal zijn als de beginnoten van Judgement (nummer). Angels Angels Walk Among Us is een mooi sfeervol nummer. Niet echt bijzonder.

0
Yann Samsa
geplaatst: 4 maart 2011, 18:46 uur
@Samuel: Hé, leuke samenstelling en vooral mooi artwork! Caspard David Friedrich 

0
sxesven
geplaatst: 4 maart 2011, 21:24 uur
Don Cappuccino schreef:
Je bedoelt natuurlijk acheruitgang
Beter dan The Mullet Burden (en heel Under the Running Board) is het wat mij betreft niet meer geworden, hoewel Calculating Infinity natuurlijk ook nog een fantastische plaat is. 
0
Misterfool
geplaatst: 4 maart 2011, 21:25 uur
Tsja, het is een ondankbaar taakje. 6 nummers bij elkaar zoeken die een van de meest diverse euvre's uit de muziekgeschiedenis samenvatten. Hier toch een dappere poging.

Frank zappa In 6 songs:
1.Peaches and Regalia
2.Don't eat the Yellow snow
3.Inca Road
4.Watermellon In Easter Hey
5.Waka/Jawaka
6.Strictly Genteel

Frank zappa In 6 songs:
1.Peaches and Regalia
2.Don't eat the Yellow snow
3.Inca Road
4.Watermellon In Easter Hey
5.Waka/Jawaka
6.Strictly Genteel
0
geplaatst: 4 maart 2011, 21:29 uur
Luna Sea

1. Believe
2. In My Dream
3. Dejavu
4. G.
5. Rosier
6. Gravity
WAARSCHUWING: niet uitproberen als je David Bowie al te flamboyant (zeg maar gerust nichterig) vindt.

1. Believe
2. In My Dream
3. Dejavu
4. G.
5. Rosier
6. Gravity
WAARSCHUWING: niet uitproberen als je David Bowie al te flamboyant (zeg maar gerust nichterig) vindt.
0
geplaatst: 5 maart 2011, 11:27 uur
Anathema klinkt verrassend goed! Ik had eigenlijk verwacht dat die muziek veel te hard zou zijn voor mij, dat het totaal niet in mijn straatje zou passen. Daar heb ik me flink op verkeken. De meeste nummers zijn juist heerlijk melancholisch maar ook A Dying Wish bevalt goed.
Favoriete nummers aanwijzen kan ik nog niet, daarvoor moet ik ze eerst wat vaker horen. Maar een fijne ontdekking is het wel. Binnenkort eens een album van downloaden! Ferre bedankt
Favoriete nummers aanwijzen kan ik nog niet, daarvoor moet ik ze eerst wat vaker horen. Maar een fijne ontdekking is het wel. Binnenkort eens een album van downloaden! Ferre bedankt

0
Yann Samsa
geplaatst: 5 maart 2011, 11:32 uur
Graag gedaan
Nu is het aan jou: maak 'es één v/d The Last Shadow Puppets, zodat ik me daar ook 'es op kan werpen 
Nu is het aan jou: maak 'es één v/d The Last Shadow Puppets, zodat ik me daar ook 'es op kan werpen 
0
geplaatst: 5 maart 2011, 11:35 uur
Ferre Clabau schreef:
Graag gedaan
Graag gedaan
Dat wil ik best doen hoor, maar die hebben pas 1 album uitgebracht. Hun hele oeuvre beslaat maar 34 minuten muziek. Misschien is het een beetje onzinnig om daar dan een selectie uit te maken.
0
Yann Samsa
geplaatst: 5 maart 2011, 11:39 uur
Ah zo zit dat. Wel dan beluister ik simpelweg het volledige album hé 

0
geplaatst: 5 maart 2011, 11:44 uur
tof topic! Dan doe ik een duit het zakje met zo'n beetje m'n favoriete bandje allertijden:

Learning to Love To La Tengo in 6 Movements
YouTube - Broadcast Yourself.
01 Today is the Day
02 Sugarcube
03 Sea Urchins
04 Pablo & Andrea
05 Pass the Hatchet I think I'm Goodkind
06 Little Eyes
zes nummers die verschillende kanten van de band laten horen. Allemaal verschillende albums uit de laatste twintig jaar.

Learning to Love To La Tengo in 6 Movements
YouTube - Broadcast Yourself.
01 Today is the Day
02 Sugarcube
03 Sea Urchins
04 Pablo & Andrea
06 Little Eyes
zes nummers die verschillende kanten van de band laten horen. Allemaal verschillende albums uit de laatste twintig jaar.
0
geplaatst: 5 maart 2011, 11:44 uur
Ferre Clabau schreef:
Ah zo zit dat. Wel dan beluister ik simpelweg het volledige album hé
Ja, zo zit dat. veel plezier met luisteren dan Ah zo zit dat. Wel dan beluister ik simpelweg het volledige album hé

0
geplaatst: 5 maart 2011, 12:16 uur
we tigers schreef:
01 Today is the Day
02 Sugarcube
03 Sea Urchins
04 Pablo & Andrea
06 Little Eyes
01 Today is the Day
02 Sugarcube
03 Sea Urchins
04 Pablo & Andrea
06 Little Eyes

Sea Urchins ken ik niet, gelukkig, er liggen nog genoeg Yo La Tengoklassiekers op mij te wachten
.
0
tip_of.yourstar
geplaatst: 5 maart 2011, 13:47 uur

Rilo Kiley - 6 Songs
1 Does he love you?
2 Hail to whatever you found in the sunlight that surrounds you
3 It’s a hit
4 A man/me/then Jim
5 Pictures of success
6 Spectacular views
0
geplaatst: 5 maart 2011, 13:51 uur
John Frusciante in chronologische volgorde:

1. My Smile Is a Rifle
2. Going Inside
3. Cut-Out
4. The Will to Death
5. Anne
6. Central

1. My Smile Is a Rifle
2. Going Inside
3. Cut-Out
4. The Will to Death
5. Anne
6. Central
0
geplaatst: 5 maart 2011, 19:24 uur
Ik zie net dat meneer Frusciante vandaag jarig is. Ook toevallig. Gefeliciteerd! 

0
Yann Samsa
geplaatst: 5 maart 2011, 20:52 uur

1. B.Y.O.B. / 2005
2. Suggestions / 1998
3. Hypnotize / 2005
4. Suite Pee / 1998
5. Psycho [Live] / 2001
6. Aerials / 2001
ps: Ik begin het bewerken van foto's wat onder de knie te krijgen

0
Yann Samsa
geplaatst: 6 maart 2011, 16:25 uur

1. Point Me At The Sky
2. Julia's Dream
3. Pink Blues Pt. II [Live]
4. Embryo
5. Violent Sequence
6. Corrosion In The Pink Room
De hoes past dus niet echt bij de sfeer v/h album, voor de rest een vreemde maar intrigerende trip

* denotes required fields.