Muziek / Toplijsten en favorieten / Één artiest, zes songs
zoeken in:
0
geplaatst: 27 juli 2011, 22:03 uur
Misterfool schreef:
Bullshit
Lulkoek inderdaad. Zonder meningen geen discussie.(quote)
Bullshit
0
Yann Samsa
geplaatst: 27 juli 2011, 22:29 uur
En weet heeft dat nou ermee te maken. Man, je snapt het gewoon niet.
Tuurlijk heeft iedereen een eigen mening, ook over muziek. Mijn punt is dat er sommige muzikale punten zijn waarover je objectief kan zijn. Het beheersen van een instrument, productie, en dergelijke. De mening kan daar natuurlijk van afwijken...

Tuurlijk heeft iedereen een eigen mening, ook over muziek. Mijn punt is dat er sommige muzikale punten zijn waarover je objectief kan zijn. Het beheersen van een instrument, productie, en dergelijke. De mening kan daar natuurlijk van afwijken...

0
Misterfool
geplaatst: 27 juli 2011, 22:30 uur
Zelfs daar ben ik het niet mee eens. Ik zie techniek niet zo objectief als sommige dat doen en ook voor de productie zijn er meerdere mogelijkheden. Zo heb ik een rothekel aan de klinische jaren 80 productie, maar er zijn velen die dat wel mooi vinden.
0
geplaatst: 27 juli 2011, 22:33 uur
Ik hou van muzikanten die hun instrumenten zeer goed beheersen maar ook het songschrijven zeer goed kunnen.
Luister maar naar Mike Oldfield.
Luister maar naar Mike Oldfield.

0
geplaatst: 27 juli 2011, 23:24 uur
Terug naar de muziek met nu 6 studio tracks van Porcupine Tree ( op verzoek )
Porcupine Tree - Always Never (2004 version) - YouTube Van Up The Downstair ( remastered ) en 1 van mijn favorieten uit die periode.
Porcupine Tree - Up The Downstair (Live from Coma Divine) - YouTube
Porcupine tree - Waiting (Phase two). - YouTube Live van Coma Divine
Porcupine Tree - Dark Matter - YouTube van Signify
Porcupine Tree - Stop Swimming - YouTube van Stupid Dream
Porcupine Tree - Even Less - YouTube ook van het prachtige Stupid Dream
Als ik jou was Chevy93 ging ik nu voor Coma Divine ( live dubbel album uit 1997 ) en Stupid Dream uit 1999.
Porcupine Tree - Always Never (2004 version) - YouTube Van Up The Downstair ( remastered ) en 1 van mijn favorieten uit die periode.
Porcupine Tree - Up The Downstair (Live from Coma Divine) - YouTube
Porcupine tree - Waiting (Phase two). - YouTube Live van Coma Divine
Porcupine Tree - Dark Matter - YouTube van Signify
Porcupine Tree - Stop Swimming - YouTube van Stupid Dream
Porcupine Tree - Even Less - YouTube ook van het prachtige Stupid Dream
Als ik jou was Chevy93 ging ik nu voor Coma Divine ( live dubbel album uit 1997 ) en Stupid Dream uit 1999.
0
geplaatst: 27 juli 2011, 23:35 uur
Ah top! 
Stupid Dream ken ik overigens al. Alles vanaf Stupid Dream ken ik (behalve de nieuwste).

Stupid Dream ken ik overigens al. Alles vanaf Stupid Dream ken ik (behalve de nieuwste).
0
geplaatst: 28 juli 2011, 11:23 uur
Hey, heel dit topic wordt weer ondergesneeuwd door een hoop nutteloze berichten.
Dadelijk maar weer drie verzamelaars maken.
Dadelijk maar weer drie verzamelaars maken.
0
geplaatst: 28 juli 2011, 11:34 uur
Masta Ace - Era

1. Marley Marl - The Symphony
2. Me and the Biz
3. Jeep Ass Niguh
4. Rollin' ft Sauktrates en O.C.
5. Take a Walk
6. F.A.Y.

1. Marley Marl - The Symphony
2. Me and the Biz
3. Jeep Ass Niguh
4. Rollin' ft Sauktrates en O.C.
5. Take a Walk
6. F.A.Y.
0
geplaatst: 28 juli 2011, 11:53 uur
Alchemist - I'm in the Kitchen

1. Prodigy - Keep it Thoro
2. Dilated Peoples - Worst Comes to Worst
3. Jadakiss - Still Feel Me
4. Dilated Peoples - Back Again
5. Prodigy - The Life
6. Evidence - To Be Determined

1. Prodigy - Keep it Thoro
2. Dilated Peoples - Worst Comes to Worst
3. Jadakiss - Still Feel Me
4. Dilated Peoples - Back Again
5. Prodigy - The Life
6. Evidence - To Be Determined
0
geplaatst: 28 juli 2011, 12:08 uur
Naast mijn eigen lijstjes niet heel veel. Die van harco en bennerd voor Curren$y waren echter zeer dope. 

0
geplaatst: 28 juli 2011, 12:18 uur
En de laatste voor vandaag, dan zijn jullie van me af:
P.O.S - Rhymesayers Has Ruined My Life

1. Music for Shoplifting
2. De La Souls
3. Bleeding Hearts Club (MPLS. Chapter)
4. Drumroll (We're All Thirsty)
5. Goodbye
6. Doomtree - Drumsticks
P.O.S - Rhymesayers Has Ruined My Life

1. Music for Shoplifting
2. De La Souls
3. Bleeding Hearts Club (MPLS. Chapter)
4. Drumroll (We're All Thirsty)
5. Goodbye
6. Doomtree - Drumsticks
0
geplaatst: 28 juli 2011, 14:43 uur
Gezien je top 10 is het bijna vreemd dat je dat nog niet eerder had gedaan, is geen verwijt overigens want met je top 10 is niks mis

0
geplaatst: 28 juli 2011, 14:46 uur
Merci maar ik had er eigenlijk nog nooit van gehoord tot gisteren.
King Crimson en Mike Oldfield , ga ik ook wel eens een album van beluisteren.
0
geplaatst: 28 juli 2011, 19:10 uur
Het wordt eens tijd dat ik mijn (op een na) favoriete band eens in de schijnwerpers ga zetten: The Killers. Deze alternatieve rockband uit Las Vegas heeft pas drie albums uitgebracht, maar heeft al genoeg interessant materiaal om een leuke ep van samen te kunnen stellen. De volgende zes nummers komen op een na allemaal van hun reguliere albums en geven een evenwichtig en reëel beeld van wat deze band allemaal in zijn mars heeft. Om het plaatje nog wat completer te maken is het laatste nummer een live-versie, want live-optredens behoren ook zeker tot The Killers' sterke punten.
Ik ben ook weer lekker aan het knutselen geslagen en met een beetje knip- en plakwerk is daar deze hoes uit voort gekomen. Veel tijd is er niet in gaan zitten en het resultaat vind ik toch stukken leuker dan een gewoon, onbewerkt plaatje. Ach ja, ieder zijn keus

The Killers - I Saw Dust
1. Somebody Told Me: Dit nummer was de eerste single van The Killers en werd in veel landen een hit. Het album Hot Fuss (en in het bijzonder dit nummer) zorgde meteen voor een wereldwijde doorbraak. Somebody Told Me is nog altijd een van mijn favoriete Killers-songs en zal dat waarschijnlijk altijd blijven. Deze rock-klassieker gaat niet snel vervelen.
2. A Dustland Fairytale: Dit is een van de singles van hun laatste album: Day & Age. Het album werd als geheel vrij kritisch ontvangen, maar dat is niet te wijten aan dit nummer. A Dustland Fairytale behoort tot hun betere nummers, voornamelijk door de geweldige opbouw in dit nummer.
3. Sam's Town: De openingstrack van hun gelijknamige tweede album. Live spelen ze regelmatig een akoestische versie die ook erg mooi is, maar ik geef de voorkeur aan de originele versie: Rockend! Dit nummer heeft ook een goede tekst en is voor mij een heel compleet nummer.
4. Midnight Show: Een persoonlijke favoriet van Hot Fuss. Een stevig nummer met een uitblinkende Dave Keuning (op gitaar) en Mark Stoermer (op bas).
5. All These Things That I've Done: 'I’ve got soul but I’m not a soldier’. Veel mensen zullen dit stukje wel kennen, omdat het tijdens de Olympische Spelen in Beijing werd gebruikt in een reclamespotje van Nike. De rest van het nummer mag er echter ook zijn! De opbouw in dit nummer is geweldig en werkt toe naar een heerlijke climax. Dit nummer is pure klasse.
6. For Reasons Unknown (Live): For Reasons Unknown komt van het album Sam’s Town en is geen in het oog springend nummer. Déze versie daarentegen springt wel degelijk in het oog. Dit is een live-versie van tijdens hun optreden in de Royal Albert Hall in 2009. Brandon Flowers is een meester in het bespelen van het publiek en dat laat hij hier goed zien.
Ik ben ook weer lekker aan het knutselen geslagen en met een beetje knip- en plakwerk is daar deze hoes uit voort gekomen. Veel tijd is er niet in gaan zitten en het resultaat vind ik toch stukken leuker dan een gewoon, onbewerkt plaatje. Ach ja, ieder zijn keus

The Killers - I Saw Dust
1. Somebody Told Me: Dit nummer was de eerste single van The Killers en werd in veel landen een hit. Het album Hot Fuss (en in het bijzonder dit nummer) zorgde meteen voor een wereldwijde doorbraak. Somebody Told Me is nog altijd een van mijn favoriete Killers-songs en zal dat waarschijnlijk altijd blijven. Deze rock-klassieker gaat niet snel vervelen.
2. A Dustland Fairytale: Dit is een van de singles van hun laatste album: Day & Age. Het album werd als geheel vrij kritisch ontvangen, maar dat is niet te wijten aan dit nummer. A Dustland Fairytale behoort tot hun betere nummers, voornamelijk door de geweldige opbouw in dit nummer.
3. Sam's Town: De openingstrack van hun gelijknamige tweede album. Live spelen ze regelmatig een akoestische versie die ook erg mooi is, maar ik geef de voorkeur aan de originele versie: Rockend! Dit nummer heeft ook een goede tekst en is voor mij een heel compleet nummer.
4. Midnight Show: Een persoonlijke favoriet van Hot Fuss. Een stevig nummer met een uitblinkende Dave Keuning (op gitaar) en Mark Stoermer (op bas).
5. All These Things That I've Done: 'I’ve got soul but I’m not a soldier’. Veel mensen zullen dit stukje wel kennen, omdat het tijdens de Olympische Spelen in Beijing werd gebruikt in een reclamespotje van Nike. De rest van het nummer mag er echter ook zijn! De opbouw in dit nummer is geweldig en werkt toe naar een heerlijke climax. Dit nummer is pure klasse.
6. For Reasons Unknown (Live): For Reasons Unknown komt van het album Sam’s Town en is geen in het oog springend nummer. Déze versie daarentegen springt wel degelijk in het oog. Dit is een live-versie van tijdens hun optreden in de Royal Albert Hall in 2009. Brandon Flowers is een meester in het bespelen van het publiek en dat laat hij hier goed zien.
0
geplaatst: 28 juli 2011, 19:39 uur
Mooiste zelfgemaakte hoes uit dit topic!

Wat voor programma is eigenlijk handig voor het maken van een hoes?

0
geplaatst: 28 juli 2011, 19:45 uur
jassn schreef:
En van Anathema; al wel van gehoord?
ANATHEMA - EMOTIONAL WINTER - YouTube
Anathema - Wings Of God - YouTube
Anathema - Regret - YouTube
Anathema - Flying - YouTube
Anathema - Angels Walk Among Us - YouTube
ANATHEMA-UNIVERSAL - YouTube
0
geplaatst: 28 juli 2011, 19:53 uur
jasper1991 schreef:

Bedankt Jasper

Paint of Photoshop zal waarschijnlijk hartstikke handig zijn, maar ik gebruik altijd Microsoft PowerPoint
Dat programma biedt bij meer dan genoeg mogelijkheden.
0
geplaatst: 28 juli 2011, 20:25 uur
Rory Gallagher

1. Cradle Rock
2. Shin Kicker
3. Laundromat
4. Out On The Western Plain
5. Goin´ To My Hometown
6. A Million Miles Away
Waarom heb ik voor deze man gekozen?
Ik vind dat Rory Gallagher de beste gitarist aller tijden is. Technisch extreem goed maar altijd met heel veel gevoel, echt een virtuoos. De meesten kennen alleen maar Irish Tour en daarom heb ik mijn 6 favoriete nummers uitgekozen. De eerste 3 nummers zijn echte rockers, Cradle Rock is echt de perfecte opener. Shin Kicker is van het album Photo Finish en dat is echt een rockalbum. Laundromat is de opener van zijn debuutalbum en heeft voor mij echt een klassieke riff.
Rory Gallagher was niet alleen een meester op de elektrische gitaar maar ook op de akoestische gitaar. Dit kun je heel goed horen op Out On The Western Plain. Goin´ To My Hometown is zo´n nummer wat het live heel goed doet en daarom heb ik de Rockpalast-versie gekozen.
En dan misschien wel een van de mooiste nummers ooit gemaakt naar mijn mening: A Million Miles Away. Mijn moeder deelt dit met mij. Zij zou eigenlijk naar een concert van hem gaan maar paar dagen daarvoor zou de man overlijden.
Nog nooit heb ik een gitarist gehoord die met zoveel gevoel en passie speelt. Rory Gallagher is a million miles away from the rest....

1. Cradle Rock
2. Shin Kicker
3. Laundromat
4. Out On The Western Plain
5. Goin´ To My Hometown
6. A Million Miles Away
Waarom heb ik voor deze man gekozen?
Ik vind dat Rory Gallagher de beste gitarist aller tijden is. Technisch extreem goed maar altijd met heel veel gevoel, echt een virtuoos. De meesten kennen alleen maar Irish Tour en daarom heb ik mijn 6 favoriete nummers uitgekozen. De eerste 3 nummers zijn echte rockers, Cradle Rock is echt de perfecte opener. Shin Kicker is van het album Photo Finish en dat is echt een rockalbum. Laundromat is de opener van zijn debuutalbum en heeft voor mij echt een klassieke riff.
Rory Gallagher was niet alleen een meester op de elektrische gitaar maar ook op de akoestische gitaar. Dit kun je heel goed horen op Out On The Western Plain. Goin´ To My Hometown is zo´n nummer wat het live heel goed doet en daarom heb ik de Rockpalast-versie gekozen.
En dan misschien wel een van de mooiste nummers ooit gemaakt naar mijn mening: A Million Miles Away. Mijn moeder deelt dit met mij. Zij zou eigenlijk naar een concert van hem gaan maar paar dagen daarvoor zou de man overlijden.

Nog nooit heb ik een gitarist gehoord die met zoveel gevoel en passie speelt. Rory Gallagher is a million miles away from the rest....
0
geplaatst: 28 juli 2011, 21:08 uur
The Who

Bell Boy (Quadrophenia)
Naked Eye (Who's Next)
I’ve Had Enough (Quadrophenia)
Getting in Tune (Who's Next)
The Acid Queen (Tommy)
Sea and Sand (Quadrophenia)
Waarom ik deze liedjes kies?
3 liedjes zijn van het album Quadrophenia, voor mij misschien wel het beste album ooit gemaakt, maar toch zo onbekend, terwijl Tommy zo bekend is en het eigenlijk met moeite mee kan van niveau met Quadrophenia. Daarom ook maar 1 lied van Tommy: The Acid Queen. Van hun ander bekend Album Who's next ook 2 liedjes, toch 1 lied: Getting in Tune en 1 bonustrack : Naked Eye (1 van mijn lievelingsliedjes van hen).
Vooral ook om onbekendere liedjes gekozen al kan het bijna niet anders bij die van Quadrophenia, maar eigenlijk zijn dit gewoon de beste liedjes in mijn ogen van The Who.
Ik zou zeggen, beluister het zelf en geniet mee.

Bell Boy (Quadrophenia)
Naked Eye (Who's Next)
I’ve Had Enough (Quadrophenia)
Getting in Tune (Who's Next)
The Acid Queen (Tommy)
Sea and Sand (Quadrophenia)
Waarom ik deze liedjes kies?
3 liedjes zijn van het album Quadrophenia, voor mij misschien wel het beste album ooit gemaakt, maar toch zo onbekend, terwijl Tommy zo bekend is en het eigenlijk met moeite mee kan van niveau met Quadrophenia. Daarom ook maar 1 lied van Tommy: The Acid Queen. Van hun ander bekend Album Who's next ook 2 liedjes, toch 1 lied: Getting in Tune en 1 bonustrack : Naked Eye (1 van mijn lievelingsliedjes van hen).
Vooral ook om onbekendere liedjes gekozen al kan het bijna niet anders bij die van Quadrophenia, maar eigenlijk zijn dit gewoon de beste liedjes in mijn ogen van The Who.
Ik zou zeggen, beluister het zelf en geniet mee.
0
geplaatst: 28 juli 2011, 21:12 uur
Misschien moeten we ook nog als verplichting er een verhaaltje bij schrijven. Zes nummers uitkiezen is makkelijk maar het gaat ook om de toelichting.
0
geplaatst: 28 juli 2011, 21:18 uur
Daar ben ik het dus niet mee eens. Om dezelfde redenen als diegene die R&P aangaf. Als users er een uitleg bij willen schrijven, mogen ze, maar het verplicht maken is imo gewoon onnodig.
0
geplaatst: 28 juli 2011, 21:33 uur

Ik vind het altijd wel leuk als iemand er iets bijschrijft. Maar dat mag je zelf weten. Ik doe ook geen 10 lijstjes per dag en dat mag iedereen natuurlijk ook zelf weten.
0
geplaatst: 28 juli 2011, 21:35 uur
Don Cappuccino schreef:
Ik doe het in ieder geval wel. Een soort van liner notes.
Ik doe het in ieder geval wel. Een soort van liner notes.
Doe gerust hoor. Ik doe het liever niet, omdat het vaak dubbelop is: je favoriete nummers van die artiest. Als er een thema gebruikt wordt, wordt dat veelal aangegeven door de titel van de EP die men maakt.
Als die dingen niet het geval zijn, zou ik er wel een korte toelichting bij schrijven.
Maar iedere user is vrij om te doen en laten wat hij/zij wilt he, laat dat duidelijk zijn

0
geplaatst: 28 juli 2011, 21:38 uur
Dat is zeker duidelijk, bennerd. Ik vind het altijd leuk om te doen en ik luister m´n eigen lijstjes ook vaak. Soms komen er erg leuke dingen langs.
0
geplaatst: 28 juli 2011, 23:09 uur
Van mij hoeven de liner notes ook niet, laat de muziek maar voor zichzelf spreken. Al vind ik de foto's die sommigen erbij posten wel een mooie meerwaarde hebben.
Maar goed (hoi Chevy
), iedereen moet doen wat hij het fijnste vindt.
Maar goed (hoi Chevy
), iedereen moet doen wat hij het fijnste vindt.* denotes required fields.