menu

Overig / Apparatuur / MP3-speler

zoeken in:
Ziegler
Begrijp ik nu goed dat jullie lossless bestanden op je telefoon willen hebben en dat jullie verwachten dat jullie dan beter geluid hebben?

FRIPI
Ziegler schreef:
Begrijp ik nu goed dat jullie lossless bestanden op je telefoon willen hebben en dat jullie verwachten dat jullie dan beter geluid hebben?


Nee alleen de mogelijkheid. Mijns S3 Mini heeft betere audio converters dan mijn Go Gear van Philips maar kan geen lossless afspelen en aangezien ik alleen lossless gebruik is dat toch lastig.

Ik Ga ff tips over Cowon uitzoeken aangezien dat hele goede spelers zijn.

Ziegler
Dat is dan toch weer handig van iTunes: die zet naar wens automatisch gecomprimeerde bestanden op de telefoon. Kan je als je dat wilt op je pc gewoon lossless gebruiken.

beatcluster
Een tijdje terug is mijn mp3-speler overleden na ruim 7 jaar intensief gebruik overleden

Meteen ging ik op zoek naar een vervangend toestel, maar dat bleek toch lastiger dan gedacht, zeg! Creative (het merk van mijn kapotte mp3-speler) produceert geen mp3-spelers meer, erg jammer want ik vond de mijne fijn werken.
Uiteindelijk ben ik bij de FiiO X1 uitgekomen. Heeft iemand hier daar ervaring mee? Voor een scholier zoals ik is het namelijk niet een koopje, dus ik wil zeker weten of ik waar krijg voor mijn geld.

En weet iemand toevallig anders een goede mp3-speler onder de 100 euro die nog steeds verkrijgbaar is? Vereisten zijn o.a. goed geluid (uiteraard), fijne UI en een accuduur van minstens +/- 15 uur.

FRIPI
Cowon iAudio 9+ 16 GB Zwart - MP3shop.nl

Dit merk is heer en meester op het gebied van mp3. Het is een prijzig merk maar kwa audio de mooiste beleving.

avatar van Brunniepoo
Fijne UI en Cowon...

Ik ben gematigd enthousiast over Cowon. Goed geluid, waardeloze UI en oorspronkelijk een zeer goede accuduur (maar die begon rap terug te lopen)

Verder is de mp3spelermarkt ingestort dus echt veel keus is er niet meer. Denk dat de belangrijkste vraag vooral is hoeveel geheugen je wil hebben en daarnaast kun je nog wat dealbreakers hebben (zoals in mijn geval dat zo'n speler gapless spelen moet kunnen bieden).

beatcluster
129 euro voor een speler met maar 8 gb geheugen vind ik wel een beetje aan de dure kant

16 gigabyte is voor mij het minimum en gapless spelen zou inderdaad wel fijn zijn. Misschien dan toch maar die FiiO..

avatar van Brunniepoo
De markt voor spelers met meer dan acht GB is vrij klein, zal moeilijk zijn om er een onder de honderd euro te vinden. Apparaten die externe geheugenkaartjes ondersteunen zijn dan wellicht een betere keus?

Op Amazon vond ik deze, wellicht is dat iets?

avatar van bas2204
Is een gereviseerde Ipod Nano misschien een optie? 16GB heb je al voor 109 euro: Gereviseerde iPod nano, 16 GB, zilver (7e generatie) - Apple (NL)

avatar van Bruno_6
Iemand ervaring met de mp3-spelers van Cowon? Ik lees daar veel goede recenties van, maar begrijp niet goed wat de verschillen zijn tussen de verschillende modellen. (Lijken mij ongeveer allemaal hetzelfde que kenmerken?)

avatar van Brunniepoo
Ik heb zelf een Cowon D20 en hiervoor had ik een C2. Qua kenmerken heb je volgens mij verschillen in user interface, wellicht ook in het al dan niet ondersteunen van sd-kaarten en in opslagruimte. In geluidskwaliteit zal er niet veel verschil zijn (denk ik).

Ik zou sowieso eerst maar eens kijken wat er tegen een redelijke prijs te krijgen is. De verkrijgbaarheid is namelijk vaak dramatisch.

avatar van Brunniepoo
De Cowon heeft inmiddels de geest gegeven (de tweede al die de verwachte levensduur niet heeft kunnen waarmaken, einde oefening voor dit merk wat mij betreft).

Heb toen getwijfeld om te gaan voor een A&K (de opvolger van iriver), maar deze hebben toch wel een heel fors prijskaartje. Nu is dat wellicht nog aanvaardbaar als zo'n apparaat dan ook tien jaar meegaat, maar gezien mijn ervaringen met de Cowons durf ik daar eigenlijk niet meer op te vertrouwen.

Heb toen een FIIO M3 gekocht. Een compacte speler met 8 GB aan interne opslag en de mogelijkheid om dat flink uit te breiden met een micro-sdkaartje. Kosten waren zo'n zestig euro, voor mij acceptabel.

De speler is erg licht, redelijk prettig te bedienen en heeft een prima geluid (voor deze prijs). Wel vertoont de firmware fikse tekortkomingen, die voor mij het plezier in het gebruik nogal vergallen. Het gaat dan vooral om het werken met de mediabibliotheek van het apparaat. De sortering van de albums gaat niet goed, nummers belanden in de verkeerde volgorde in een afspeellijst en de bibliotheek bevat óf de interne óf de externe opslag. Daarnaast zijn er nog wat weergave-issues. Allemaal problemen die te verhelpen zijn in een volgende firmware-update en dan wordt het vast een fijn apparaat. Tot dat moment is de M3 bepaald geen aanrader.

avatar van gigage
Ik hoor ook alleen maar goeie dingen over de Cowon, maar dat de levensduur zo kort is is wel opvallend. Welke muziek draai je eigenlijk dat de Cowon er geen zin meer in heeft? (geintje hoor)

Die Fiio serie die je aanhaalde even online bekeken en is wel erg leuk om te zien. De X1 heeft oa BT en de X3 kun je als DAC gebruiken (coax uit), erg gappig. Nadeel is dat iedere stap omhoog de prijs verdubbelt (ongeveer), m3: 60,-, X1-II 140,- X3 SG 250,-

Uitgebreide reviews op Picture Sunday: Audiophile DAPs - Headfonia Headphone ReviewsHeadfonia Headphone Reviews

avatar van Brunniepoo
Dan hoop ik dat de firmware van die duurdere modellen wel bugvrij is...

Ik heb geen idee hoe de kwaliteit van Cowon in zijn algemeenheid is, maar twee exemplaren hebben het bij mij nog geen twee jaar uitgehouden, toen was de batterij kaduuk.

avatar van gigage
Heb op MP geen Fiio maar een ibasso (type DX50) DAP gekocht. De nadelen: geen wifi, geen BT, redelijk groot (tov fiio of sony), saaie UI, geen video (zoals een ipod touch). Voordelen: Speelt naast flac ook High resolution files, geheugen uit te breiden (micro SD), accu is vervangbaar (itt Sony), aparte line out, micro USB voor opladen maar werkt ook als On The Go (OTG) waardoor je er ook een USB stick of HDD op kunt aansluiten, 3 gain settings om hogere Ohms hoofdtelefoons aan te sturen. Maar het leukste is een aparte digitale coaxiale uitgang (kabel meegeeverd) zodat ik 'm via mijn externe DAC op de stereoversterker thuis kan aansluiten. Nou, ja, leukste weet ik niet, maar het werkt in ieder geval erg leuk.

avatar van gigage
Zo'n extra micro SD kaartje erbij is wel een uitkomst. 64 GB volgestopt met allerlei formaten; mp3, flac, wav, 24/96, dsd, dsf, hij lust het allemaal. Alleen iso niet.

gigage schreef:
Heb op MP geen Fiio maar een ibasso (type DX50) DAP gekocht. De nadelen: geen wifi, geen BT, redelijk groot (tov fiio of sony), saaie UI, geen video (zoals een ipod touch). Voordelen: Speelt naast flac ook High resolution files, geheugen uit te breiden (micro SD), accu is vervangbaar (itt Sony), aparte line out, micro USB voor opladen maar werkt ook als On The Go (OTG) waardoor je er ook een USB stick of HDD op kunt aansluiten, 3 gain settings om hogere Ohms hoofdtelefoons aan te sturen. Maar het leukste is een aparte digitale coaxiale uitgang (kabel meegeeverd) zodat ik 'm via mijn externe DAC op de stereoversterker thuis kan aansluiten. Nou, ja, leukste weet ik niet, maar het werkt in ieder geval erg leuk.


Ben je tevreden met het geluid van je ibasso? Ik zoek een vervanger voor mijn ipod classic dus heb wel veel ruimte nodig. Ik zag dat de DX80 met twee sd-kaarten werkt dus dat zou perfect zijn voor mij. Alleen de klank twijfel ik over. Klinkt het dan ook beter dan mijn ipod?

avatar van gigage
Hi Mil-oh Ik ben dik tevreden over het geluid maar mijn oren zijn de jouwe niet haha. Je hebt op MP al een 80 gb ipod classic voor ca 100 euro en 160 gb voor 150. Ik heb nu een 64 gb micro sd in de ibasso zitten en die hoef ik niet iedere week op te schonen. 64 gb is namelijk best veel. Ik weet ook niet wat het voordeel is van 2 sd slots eigenlijk. Het kaartje is namelijk makkelijk uit te wisselen. Maar ieder heeft zo zijn eigen wensen.
Helaas moet je op een ipod classic veel nog omzetten naar itunes formaat, meen ik. Dat was naast de wat karige uitrusting mijn struikelblok. Ik hou meer van erop plempen en spelen die handel. Maar over het geluid hoor ik alleen maar positieve verhalen, zelf heb ik daar geen ervaring mee, sorry.
En als je (bij wijze van spreken) oortjes gebruikt van 12 euro dan hoor je sowieso geen verschil.
Wat een lap tekst weer. haha

avatar van gigage
vandaag een pioneer high res speler bij de bekendste dagdeal site in de aanbieding.

avatar van chevy93
gigage schreef:
Helaas moet je op een ipod classic veel nog omzetten naar itunes formaat, meen ik.
Er zijn wel middelen om dat te omzeilen (het wel/niet hoeven gebruiken van iTunes), maar iTunes ondersteund toch vrijwel alle gangbare bestandsextensies? Alleen .flac is volgens mij missende.

avatar van Brunniepoo
gigage schreef:
vandaag een pioneer high res speler bij de bekendste dagdeal site in de aanbieding.


Prijs valt me mee, maar wat ik lees over de accuduur is nogal een afknapper. Ik zoek nog even door...

avatar van gigage
chevy93, ah, ok. Deze DX 50 kwam op mijn pad en heb daar voor gekozen destijds. Ik heb wel voornamelijk flac moet ik eerlijk zeggen. Maar ik ben inderdaad wat onwetend mbt de ipod producten.

Brunniepoo Een indrukwekkende uitrusting heeft die Pioneer. Met alle streamingdiensten en draadloze verbindingen tot je beschikking ook nog. De prijs is nog best stevig maar dan heb je ook wat.

avatar van Brunniepoo
Het zal best, maar de opgegeven 16 uur (in hi res) vind ik al weinig en als ik dan in reviews lees dat die speeltijd bij lange na niet gehaald wordt... Een goede accuduur vind ik belangrijker dan wifi, streaming etc.

avatar van gigage
Dat is inderdaad kwalijk. Net alsof ze zo'n accu steeds opnieuw moeten uitvinden haha. Het zal wel mede te maken hebben dat het spelertje continu connectie zoekt met de wifi en op de achtergrond nog van alles meeloopt, denk ik.

avatar van Brunniepoo
Voor zo'n prijs mag je een accu met een behoorlijke capaciteit verwachten, dus het probleem zal inderdaad wel in een te hoge opname zitten.

Blijft een merkwaardige keuze, kun je er (met 2 sd-kaartjes) zo'n 430 GB aan muziek opzetten - wat zelfs in hi res nog honderden uren aan muziek is - en moet je het apparaat na een dag gebruik alweer opladen. Onbegrijpelijk. Dan waren de Cowons (bij aankoop) toch beter, al ging de accu daarvan bij mij wel hard achteruit.

avatar van Rufus
De batterij van mijn MP3 speler van Fiio X5ii met 2x SD van 128G gaat maar ongeveer 8 uur mee.
Vind ik wel weinig voor zo'n apparaat, zeker als je de display bijna niet gebruikt.

met mp3 of FLAC? Voor Flac vind ik 8 uur zeer knap, want mij Clip+ trekt dan ook sneller leeg. Geen idee waarom.. Bij mp3 is het weinig ja.

avatar van gigage
Maar de sandisk clip is een speler van 4 a 5 tientjes, daar ligt dat verwachtingspatroon misschien anders dan bij een pioneer voor het 10 voudige

avatar van Rufus
ThirdEyedCitizen schreef:
met mp3 of FLAC? Voor Flac vind ik 8 uur zeer knap, want mij Clip+ trekt dan ook sneller leeg. Geen idee waarom.. Bij mp3 is het weinig ja.


Met MP3.

avatar van gigage
gigage schreef:
vandaag een pioneer high res speler bij de bekendste dagdeal site in de aanbieding.

Opnieuw

gigage schreef:
Hi Mil-oh Ik ben dik tevreden over het geluid maar mijn oren zijn de jouwe niet haha. Je hebt op MP al een 80 gb ipod classic voor ca 100 euro en 160 gb voor 150. Ik heb nu een 64 gb micro sd in de ibasso zitten en die hoef ik niet iedere week op te schonen. 64 gb is namelijk best veel. Ik weet ook niet wat het voordeel is van 2 sd slots eigenlijk. Het kaartje is namelijk makkelijk uit te wisselen. Maar ieder heeft zo zijn eigen wensen.
Helaas moet je op een ipod classic veel nog omzetten naar itunes formaat, meen ik. Dat was naast de wat karige uitrusting mijn struikelblok. Ik hou meer van erop plempen en spelen die handel. Maar over het geluid hoor ik alleen maar positieve verhalen, zelf heb ik daar geen ervaring mee, sorry.
En als je (bij wijze van spreken) oortjes gebruikt van 12 euro dan hoor je sowieso geen verschil.
Wat een lap tekst weer. haha


Thanks, maar MP heb ik niet zoveel zin in. Laatste tijd een paar keer een vervelende koper/verkoper getroffen dus ga liever voor nieuw. De laatste keer stond ik bij een verkoper voor de deur om iets op te halen, alles was geregeld. Bleek dat hij de dag ervoor het product alsnog voor iets meer had verkocht. Ben daar wel even klaar mee dus. Zag dat je in Amsterdam kunt luisteren naar iBasso, misschien doe ik dat wel. Ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer. Je hebt Fiio, iBasso, Onkyo, Pioneer etc en ik zie wel verschillen maar hoe het klinkt weet je dus niet.

Misschien was die dagdeal wel iets, maar die heb ik dus gemist

avatar van gigage
Vergeet de nieuwe walkman van Sony niet, nog meer keus! En cowon is ook al eerder aangehaald. Op yt staan ook wat reviews, misschien heb je er iets aan. Succes met je speurtocht.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:25 uur

geplaatst: vandaag om 15:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.