MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Apparatuur / MP3-speler

zoeken in:
Ik zou me een MP3-speler willen aanschaffen en wil er maximum rond de 150 Euro aan spenderen.
Wie kan me tips geven zodat ik me geen sleur aanschaf?

Hoeveel Gb wil je? Ik zou voor 159 de Nano nemen. 1Gb. 240 nummer ongeveer.

Je kan beter ipv een Ipod gewoon een Archos ofzo nemen. Dan heb je voor veel minder geld veel meer ruimte.

Kon ik maar een Ipod kopen

Ik zou in ieder geval is naar de Mediamarkt gaan, daar hebben ze goeie mp3's voor een prikkie.

De Marskramer zou ik niet doen, daar had ik er een en die is wel 3-4 keer kapot geweest. Nou had ik weer een nieuwe en weer kapot nou zit ik nog 6-8 weken zonder Mp3. (dus koop geen goedkope!)

Een mp3speler en de Marskramer is inderdaad geen combi.

Wat is de Nano?

neo
Heb nu zelf al bijna 2 jaar een Medion mp3 speler van de Mediamarkt met 130 mb. Wat meer ruimte zou ik op zich wel kunnen gebruiken. Ik snap eerlijk gezegd niet wat je in hemelsnaam aan een paar gb heb. Hoe dan ook, deze die ik nu heb vertoont af en toe kuren. Zo wilde het vaak niet lukken met het uploaden van muziek erop, wat vreemd genoeg alleen in het eerste jaar praktisch iedere dag gebeurde. Heeft wellicht met de computer te maken, de aansluiting ik weet het niet. Af en toe stoort ie ook zomaar ineens en hoor krigkrag geluiden. Iemand anders dat ook weleens gehad?

HiLL schreef:
Hoeveel Gb wil je? Ik zou voor 159 de Nano nemen. 1Gb. 240 nummer ongeveer.

Ik zou voor 200 euro de sony hd1 proberen te krijgen (Correct misschien nog) 20 GB, 900 cd's (op Atrac) ongeveer . Werkelijk geweldig apparaatje. Een groot deel van je verzameling mee op vakantie. Apparaatje formaat credit card

Ik heb me gisteren de witte 1 GB-versie van de Zen Nano Plus van Creative aangeschaft voor 90 euro (Krefel Grimbergen).
Nog maar 1 dag in bezit, maar tot nu toe bevalt het me prima. Ben benieuwd hoe lang het AAA-batterijtje zal meegaan...

Wat je ook doet neem er geen van de Phillips HDD-versie!
Ik heb de Philips HDD-120 (GoGear) en dat ding is zo verrot als de tering. Sorry dat ik het zet maar het is echt zo.

Zonder dat ik hem heb laten vallen, veel te lang aan de opladder heb laten zitten of andere foute dingen mee heb gedaan, is 'ie erg achteruit gegaan.

Ooit kon je er 10 uur mee doen- nu 5
Met het uploaden naar dat apparaat ben ik nu ook zo een uur bezig- vroeger een fluitje van een cent
En de besturing flipt nu ook; ik ben blij als het me lukt om een liedje af te spelen. (hij wil de nummers ook nog wel eens ongevraagd mixen, dat krijg je alles door elkaar te horen)

'Helaas' is 'ie een geruime tijd gegeleden geneuveld in mijn schooltas, maar achteraf geloof ik dat er voor dat ding geen andere manier was: HIJ MOEST GEWOON KAPOT. Binnen een jaar 'ie niets meer...

EDIT Over één ding was ik nog wel tevreden: de Radio-functie. Die deet het altijd en het geluid was loepzuiver

Mp3 speler van Sony is ook niet echt aan te raden. Het programma dat daarbij geleverd wordt, kan niet samenwerken met Winamp. Erg vervelend.

ik heb vandaag deze binnen gekregen.
goede keuze?

Glurp schreef:
ik heb vandaag deze binnen gekregen.
goede keuze?

Deze is zeer goed. Een vriend van mij heeft deze en is er zeer tevreden over. Ik ben wel bang dat hij ruim over je vooropgestelde budget gaat?

Wouter Moons schreef:
(quote)

Deze is zeer goed. Een vriend van mij heeft deze en is er zeer tevreden over. Ik ben wel bang dat hij ruim over je vooropgestelde budget gaat?

haha nou het zat zo.. me ouders wilden me een kado geven omdat ik geslaagd ben. Mijn vader begon tegen mij over een mp3 speler, omdat hij wist niet goed welke die voor me moest kopen. Toen dacht ik als ik nou wat bijleg kan ik echt een vette kopen.
's Avonds besteld, die volgende morgen had ik m in huis Ongelofelijk

En wat vind je ervan? Best wel goed dingetje niet? Zelf heb ik een sony nw hd 3. Overigens zeer tvreden ermee, buiten de ongeloofelijk trage software.

Ik ben sinds kort in t bezit van een iRiver H340, tweedehands gekocht. Wat mij betreft één van de beste spelers ooit gemaakt. Het geluid is onovertroffen, fantastisch apparaat!

Ongeveer 2 maanden nu in het bezit van de Creative Zen Micro Photo 8 gb. Ziet er heel erg mooi uit. Ook alleen positieve dingen over te melden buiten de duur van de accu. Toen ik hem kocht stond er geloof ik 10 uur, als ie t dan 8 uur doet okeey maar 6 valt me wel behoorlijk tegen. Ik was eerst aan het denken voor ene met een grotere capaciteit maar ik ben heel erg blij dat ik dat niet gedaan heb. Op deze staat nu zo'n 4 gb aan muziek al moeten er nog een aantal cd's op. En deze past perfect in mijn broekzak lekker klein. Ook met het erop zetten van muziek heb ik geen enkel probleem. Programmaatjes installeren en nu gaat alles ongelooflijk snel. Waar het bij mijn oude mp3speler nog wel eens voor 2 cd's zo'n 3 minuten wilde duren, duurt het nu nog geen halve minuut. Prachtig apparaat ik zou hem iedereen aanraden

(afbeelding)

ja creative is zéér goed. ik ken twee mensen die ze hebben. Ik praktisch even goed als Ipod en is goedkoper. Alleen gaat het scherm ook wel snel stuk en duren de reparaties lang. Hoewel dit ook het geval is bij de Ipods...

Iceman schreef:
Ongeveer 2 maanden nu in het bezit van de Creative Zen Micro Photo 8 gb. Ziet er heel erg mooi uit. Ook alleen positieve dingen over te melden buiten de duur van de accu. Toen ik hem kocht stond er geloof ik 10 uur, als ie t dan 8 uur doet okeey maar 6 valt me wel behoorlijk tegen. Ik was eerst aan het denken voor ene met een grotere capaciteit maar ik ben heel erg blij dat ik dat niet gedaan heb. Op deze staat nu zo'n 4 gb aan muziek al moeten er nog een aantal cd's op. En deze past perfect in mijn broekzak lekker klein. Ook met het erop zetten van muziek heb ik geen enkel probleem. Programmaatjes installeren en nu gaat alles ongelooflijk snel. Waar het bij mijn oude mp3speler nog wel eens voor 2 cd's zo'n 3 minuten wilde duren, duurt het nu nog geen halve minuut. Prachtig apparaat ik zou hem iedereen aanraden

(afbeelding)

Ik moet het nog doen met een creative nano, zonder kleuren scherm, maar 256 mb. Zoveel geld heb ik niet

JonnieBrasco
Denk ik een mp3-speler gekocht te hebben (van Sony, NW-E003), is het niet eens een mp3-speler! Je bent verplicht je mp3's via "SonicStage" (dat aan alle kanten crasht) te converteren naar een .dat formaat. Ik heb dus een .dat-speler gekocht. Morgen maar even bij de MediaMarkt zeggen dat ik genaaid ben en een andere wil, en me er van te voren even wat beter in verdiepen...

JonnieBrasco schreef:
Denk ik een mp3-speler gekocht te hebben (van Sony, NW-E003), is het niet eens een mp3-speler! Je bent verplicht je mp3's via "SonicStage" (dat aan alle kanten crasht) te converteren naar een .dat formaat. Ik heb dus een .dat-speler gekocht. Morgen maar even bij de MediaMarkt zeggen dat ik genaaid ben en een andere wil, en me er van te voren even wat beter in verdiepen...
Ben je daar zeker van? Ik heb deze speler wel nooit gebruikt maar het lijkt me straf. Heb je al eens geprobeerd gewoon mp3 bestanden naar de stick te slepen vie windows-explorer?

JonnieBrasco
grovonion schreef:
(quote)
Heb je al eens geprobeerd gewoon mp3 bestanden naar de stick te slepen vie windows-explorer?

Ja, het rechtstreeks kopiëren van mp3's naar de stick gaat wel (anders zou je het ook niet kunnen gebruiken als usb memory-stick), maar de embedded software van die stick zorgt er voor dat je alleen de geconverteerde .dat bestanden af kan spelen... en niet de mp3's die je er zelf 1 op 1 naar toe hebt gesleept. Sony, like.no.other...

Sietse
lang leven atrac3.... :/

ik heb zelf al een tijdje nu een hele mooi cowon iaudio x5 die het echt super goed doet.
Ben er erg blij mee, ook al was het een vrij dure aankoop.

teutoon
@ Jonniebrasco

Tsja Sony, het is kwaliteit, maar Sonicstage is natuurlijk frustrerend als je gewoon MP3s wil slepen. Heb het zelf ook.
Typisch Sony, met digicams hebben ze ook eigen geheugenkaarten meen ik, ipv Scandisk.

Ik heb een Sony Walkman, maar ben niet verplicht om atrac te nemen hoor.

HiLL schreef:
Ik heb een Sony Walkman, maar ben niet verplicht om atrac te nemen hoor.

Nee, maar op de speler zelf staat het op atrac formaat. Ik heb zelf ook een speler van sony, ben er zeer blij mee, maar die software is echt ongeloofelijk slecht.

Nee hoor je kunt ook gewoon mp3 formaat erop gooien. De software die erbij zit is niet zozeer slecht, wel tergend traag.

Ja idd, maar wat de speler zelf "leest" is atrac. Als je de nummers van je speler terug op je compuer zou zetten, is het wss zo (ik heb het nog niet geprobeerd), dat ze er in atrac opgezet worden. Dit heeft alles te maken met het feit dat sony zijn eigen platenlabel heeft en dus alles "copycontrolled" maakt.
Je kan trouwens zien als je je speler aansluit op de computer, dan kun je via verkenner je speler openen als een externe schijf. daarin staan er allerlei mappen waarin de nummers zelf zijn opgeslagen. Onder het vakje format zie je duidelijk "atrac" staan.
En de software blijf ik bagger vinden

Ja ok, je hebt gelijk. Ik blijf er alleen bij dat de software opzich niet slecht is, maar zooooo traag dat het toch wel een beetje slecht is ja.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:09 uur

geplaatst: vandaag om 12:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.