MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Apparatuur / MP3-speler

zoeken in:
frankvankesteren schreef:
(quote)

Misschien is deze wat voor je:

(afbeelding)

Ik heb hem zelf ook, heeft inderdaad niet alleen het scherm waarin staat wat er gedraaid wordt, maar heeft ook de 'i-pod-functies' zodat je muziek kan onderverdelen in artiest, genre, nummers, albums of favorieten... allemaal erg handig.

Persoonlijk vind ik het een prima ding, kan prima tegen een stootje, heeft niet de kleine knopjes die jij kennelijk niet wil en hij is nog redelijk goedkoop ook (ik kocht hem een half jaar geleden: 1 GB voor €55,-

Das niet gek voor zo'n prijs. En hoelang heb je die al, en heeft hij ook USB-functie?

Bedankt voor de tip

Ik heb hem nu ong een half jaar, ik heb er nog geen problemen mee gehad...

Hij heeft uiteraard een USB-functie, kabeltje krijg je er gewoon bij, niks moeilijks aan..

Veel plezier als je hem gaat kopen, de verschillende functies van dat ding zijn erg handig

MattDamon2
Jongens ik heb echt advies nodig , Ik had in Januari een Phillips GoGear mp3 speler van 4 GB ,

Opeens ging hij kapot, zonder enige reden, als je hem aandoet zie je alleen het hoofdmenu,
Opladen werkt niet , niets werkt, In mijn ogen is dat apparaat gewoon wack, maja ik had me garantie bon kwijt geraakt dus ook dom van me.
Vrijdag ben ik van plan om nieuwe mp3 speler te halen enne aangezien die gogear 4 Gb is en maar 99.99 euro kost ga ik die misschien wel kopen..

Welke apparaat adviseren julie mij???

Ik ga niet boven de 100 euro anders had ik wel een ipod van 30 GB gehaalt

Alvast Bedankt.

rico-bballer
Hoeveel Gb wil je? Ik zou anders misschien een sony halen zijn best fijne apparaten ik heb zelf die oude ipod van 4 gb vind het best maar werkt best klote eigenelijk.

Ik heb een Zune, En ik vind hem perfect!

frankvankesteren schreef:
Ik heb hem nu ong een half jaar, ik heb er nog geen problemen mee gehad...

Hij heeft uiteraard een USB-functie, kabeltje krijg je er gewoon bij, niks moeilijks aan..

Veel plezier als je hem gaat kopen, de verschillende functies van dat ding zijn erg handig

Ik heb hem nu al ongeveer een maand en ben er zeer te spreken over! Alsnog bedankt

EVANSHEWSON
Ik won ooit een "mini-disc player" op Radio Donna, door een muziekkwis te winnen.

Nou, dat was aan deze techno-wizzard niet besteed natuurlijk.

Ik kon er wel mijn eigen stem mee opnemen, maar heb er nooit één muziekse ingestopt gekregen.

Noodgewongen heb ik het onding (waarde destijds, ik schat 15 jaar geleden ca; 500 €) voor een appel en een ei verkocht aan een collega op het werk, wegens totaal onkundig in die dingen.

Een mini-disc player was de middeleeuwse voorganger van wat nu een MP3 player (Vanwaar die naam komt zal Joost weten, MP3, not the slightest idea overigens!).

Kijk dus met lede ogen die grote technische revolutie tegemoet, want ik ben helaas al lang niet meer mee.

Ik zal het dus wel bij mijn ceedees houden, jammer want van mijn ca. 3000 ceedees zou ik heel veel materiaal op MP3 willen, makkelijk om mee te nemen.

Langs de andere kant ben ik wèl veeleisend wat geluidskwaliteit betreft, en die onnozele oordingetjes kunnen nooit een echte koptelefoon (Ik heb een top-Sennheiser) vervangen, ik verfoei die ondingetjes, wie geluidskwaliteit wil stopt toch niet zulk speelgoed in zijn oren ?????

Nou, heel die MP3 zooi is dus niet aan een technisch-totaal-onkundige besteed.

En een opleiding kun je er niet voor volgen, de fabrikanten gaan er van uit dat iedereen dat zo maar kan!

Fuck off met die rommel!

groetjes

Sheplays
Nou, nou...meneer!

Er zijn toch wel gelegenheden te bedenken dat je je muziekjes wilt luisteren maar er niet meteen als een alien wilt uitzien? Ik denk aan vakantie enz.

Een "top" Sennheiser heb ik ook aan mijn computer hangen maar voor het echte geluid zet ik toch echt liever de headspeakers van Stax op .

Ach, ik heb Sennheiser oordopjes en die doen het ook prima hoor. Zijn zeker geen 'onnozele oordingetjes'... Maar wat ik inderdaad niet snap is dat mensen zo'n dure iPod kopen en dan nog die brakke oordopjes die daarbij zitten gebruiken...

En je kunt ook muziek comprimeren zonder dat er wat van de geluidskwaliteit verloren gaat...

fuckin' Ipod is kapot. Ben DIRECT naar apples winkel gestormd en geeist dat dit probleem gefixt zou worden. Maar Ipods worden niet gerepareerd dus krijg ik er gewoon een nieuwe. Nog beter! maar wie weet, met die bureaucratische instellingen, hoe lang dit wel kan duren...

Ik heb sinds vrijdag een Creative Zen V plus met 2gb ruimte en ben er heel tevreden mee .

kijk mp3 spelers is natuurlijk een uitkomst als je weg bent van huis bv zoals ik op mijn werk , ik werk 10 keer plezieriger met lekkere muziek op mijn harses .
overigens denken niet alle bazen daar ook zo over
en thuis zet ik lekker de bose speakers aan , dat klinkt natuurlijk als een tiet

EVANSHEWSON schreef:
Ik won ooit een "mini-disc player" op Radio Donna, door een muziekkwis te winnen.

Nou, dat was aan deze techno-wizzard niet besteed natuurlijk.

Ik kon er wel mijn eigen stem mee opnemen, maar heb er nooit één muziekse ingestopt gekregen.

Noodgewongen heb ik het onding (waarde destijds, ik schat 15 jaar geleden ca; 500 €) voor een appel en een ei verkocht aan een collega op het werk, wegens totaal onkundig in die dingen.

Een mini-disc player was de middeleeuwse voorganger van wat nu een MP3 player (Vanwaar die naam komt zal Joost weten, MP3, not the slightest idea overigens!).

Kijk dus met lede ogen die grote technische revolutie tegemoet, want ik ben helaas al lang niet meer mee.

Ik zal het dus wel bij mijn ceedees houden, jammer want van mijn ca. 3000 ceedees zou ik heel veel materiaal op MP3 willen, makkelijk om mee te nemen.

Langs de andere kant ben ik wèl veeleisend wat geluidskwaliteit betreft, en die onnozele oordingetjes kunnen nooit een echte koptelefoon (Ik heb een top-Sennheiser) vervangen, ik verfoei die ondingetjes, wie geluidskwaliteit wil stopt toch niet zulk speelgoed in zijn oren ?????

En een opleiding kun je er niet voor volgen, de fabrikanten gaan er van uit dat iedereen dat zo maar kan!

Fuck off met die rommel!

groetjes

ja hoor evans, ik ben akkoord wat de twee heren me hebben voorgezegd. MP3 kan écht wel goede kwaliteit leveren. Vooral de lossless technieken, alleen zijn die iets zwaarder qua bestanden. En wat die oortjes betreft: als je er iets meer geld tegenaan wilt smijten, dan is dat "speelgoed" écht kwaliteit hoor!

Het probleem met minidisc is altijd geweest dat het van SONY is. Zij hebben nooit de overstap gemaakt naar MP3 zodat je voor de minidisc énkel ATRAC bestanden erop kon pompen. Die ATRAC techniek is nooit echt succesvol geweest zodoende je niet veel muziek kon beluisteren op je minidisc.

De mp3's zijn écht wel makkelijk hoor, evanshewson!!! vooral de Ipods zijn extreem goed in gebruiksgemak!

Pink Queen
Carow schreef:
Ik heb sinds vrijdag een Creative Zen V plus met 2gb ruimte en ben er heel tevreden mee .

Ikzelf ben al een halfjaar in het bezit van een Creative Zen V plus met 4 gb. En zeer tevreden. Hoewel ik de radiofunctie praktisch nooit gebruik.

MattDamon2
rico-bballer schreef:
Hoeveel Gb wil je? Ik zou anders misschien een sony halen zijn best fijne apparaten ik heb zelf die oude ipod van 4 gb vind het best maar werkt best klote eigenelijk.

Volgens mij werken alle MP3 spelers klote na een tijdje.

Ik heb Een creative V Zen op het oog slechts 100 bakkies.

4GB en heeft dezelfde vaardigheden als ipod (flash geheugen etc)

Maja natuurlijk moet ik dan dit keer niet de bon kwijtraken

Weet iemand welk software de Creative V Zen gebruikt toevallig?

Windows Media player of Itunes

Alvast Bedankt,

P.S. Ik ben morgen Jarig

Harco
Niet een van beiden. Ander progamma, speciaal voor Zen, volgens mij.

MattDamon2
Ownee he..dan moet ik weer nieuwe bestanden downloaden

Me pc crasht zometeen nog. btw heb je ook een oplader voor normale stroom(niet via pc dus)

Lennonlover schreef:

Het probleem met minidisc is altijd geweest dat het van SONY is. Zij hebben nooit de overstap gemaakt naar MP3 zodat je voor de minidisc énkel ATRAC bestanden erop kon pompen. Die ATRAC techniek is nooit echt succesvol geweest zodoende je niet veel muziek kon beluisteren op je minidisc.
mini-disc is inderdaad nooit zo populair geweest als de CD of MP3. maar anderszijds is het ook niet echt een flop geweest zoals bijvoorbeeld de DCC die Philips ooit heeft proberen te lanceren (een opvolgr voor de cassettespeler in een tijdperk ~1995 toen die allang geen kans meer maakte, nota-bene). Als ik me niet vergis kan je tot vandaag nog mini-discs spelers kopen. Blijkbaar heeft de mini-disc wel ooit zijn toepassingen gekend, nu met goedkoop flash geheugen is het natuurlijk gedaan.

EVANSHEWSON schreef:
MP3 komt van de MPEG1 standaard. Dat is een (de-facto) officiele standaard van de "Moving Pictures Expert Group" om de eigenschappen van digitale video-compressie te definieren. MPEG1 heeft ook een onderdeel audio-compressie met name de MP(EG-audio-layer)3, beter bekend als MP3 .

MPEG1 kende zijn toepassing bv. in de VideoCD (die in Europa nooit populair is geweest maar in Azie wel).

DVD's gebruiken MPEG2, de opvolger van MPEG1. Qua audio compressie heeft MPEG2 enkel multi-kanaals toegevoegd.
EVANSHEWSON schreef:

...

Fuck off met die rommel!

groetjes
Je hebt klaarblijkelijk een PC met internet toegang, die je ook kunt gebruiken. Ik kan me eigenlijk moeilijk voorstellen dat het dan met een kleine moeite niet mogelijk zou moeten zijn je het gebruik van mp3's eigen te kunnen maken. Dat zijn tenslotte ook slechts bestanden die je moet aanklikken en zelfs op een doodgewone PC vanzelf afspelen (mediaplayer als standaard player). Als het je vooral gaat om zelf je CD's te converteren in MP3's dan is dat al iets moeilijker, maar ook dat moet kunnen mits wat help. Ik gebruik hiervoor iTunes en dat is best gebruiksvriendelijk.

Ik gebruik er geen software voor (ik heb een hekel aan windowsmediaplayer)... maar gebruik gewoon verkenner . Die software die er bij zat vond ik niet goed, vandaar. Werkt prima, zelfs op Linux.

Bovendien, EVANSHEWSON, die grote Sennheiser past ongetwijfeld ook op een mp3-speler. En mocht de plug te groot zijn kun je er altijd een koppelstukje voor vinden. Ik heb in ieder geval zo op zijn tijd een paar grote kleppen op mijn oren Dus nu zijn ongeveer al jouw bezwaren verworpen

MattDamon2 schreef:

4GB en heeft dezelfde vaardigheden als ipod (flash geheugen etc)

Ipod heeft een ingebouwde harde schijf en werkt dus niet op Flashgeheugen.

gelukkige verjaardag!

Pink Queen
MattDamon2 schreef:

Weet iemand welk software de Creative V Zen gebruikt toevallig?

Windows Media player of Itunes

Ik gebruik altijd gewoon Windows Media Player voor het synchroniseren. Verkenner kan ook.
Je kan ook Creative's eigen software gebruiken, die zit er gewoon bij, dus je hebt meerdere opties .

Het opladen is inderdaad wel het grootste minpunt wat mij betreft, je moet hem standaard opladen via je computer die dus aan moet staan tijdens het laden. Er zit geen adapter bij geleverd, wel apart te bestellen.

P.S. Ik ben morgen Jarig
Van harte.

Lennonlover schreef:
(quote)

Ipod heeft een ingebouwde harde schijf en werkt dus niet op Flashgeheugen.

gelukkige verjaardag!
ipod shuffle en nano zijn wel degelijk mp3 spelers met flash geheugen. Pas vanaf 20GB is het HD.

fastpulseboy
grovonion schreef:
(quote)
mini-disc is inderdaad nooit zo populair geweest als de CD of MP3. maar anderszijds is het ook niet echt een flop geweest zoals bijvoorbeeld de DCC die Philips ooit heeft proberen te lanceren (een opvolgr voor de cassettespeler in een tijdperk ~1995 toen die allang geen kans meer maakte, nota-bene). Als ik me niet vergis kan je tot vandaag nog mini-discs spelers kopen. Blijkbaar heeft de mini-disc wel ooit zijn toepassingen gekend, nu met goedkoop flash geheugen is het natuurlijk gedaan.

de minidisc speler is er vanaf 1992 en idd nog steeds verkrijgbaar. Het grootste voordeel is eigenlijk dat het gewoon net iets beter klinkt. Zelfs wanneer ik mp3's overzet in atrac en ze naar md pomp klinkt het (in veel gevallen) beter. Daarnaast is het nog steeds het beste middel om zelf opnames te maken.....dat kan niet met een mp3 speler. Grote nadeel is wel dat het allemaal wat omslachtiger gaat. Ik wacht dus op een goeie betaalbare mp3 speler die ook goeie opnames kan maken.

Verder is de MD ook wel met de tijd meegegaan, zoals de longplay functie (3 cd's op een schijfje in goede kwaliteit (4 of 5 kan ook maar dan klinkt het redelijk verrot) en nu met de Hi-md kan je zelfs 1 gig per schijfje kwijt.

de omgang met MD en MP3 is natuurlijk zo simpel als een puzzel voor 3 jarigen... Je kunt je niet verschuilen achter de generatiekloof.

Ik wil binnenkort een nieuwe mp3-speler aanschaffen. Nu is er al een topic vol lofzangen en kritiek op de iPod, maar graag zou ik ook jullie meningen horen over andere recente apparaten. Om het kort samen te vatten ben ik op zoek naar zoveel mogelijk ruimte voor zo weinig mogelijk geld met een zo hoog mogelijke geluidskwaliteit

Ik heb sinds een half jaar deze:
http://www.kieskeurig.nl/mp3-speler/creative/zen_4_gb/specificaties/267438/

Prima speler, geheugen is uit te breiden middels een sd kaartje,
Foto's, mp3's, mpeg's zijn gemakkelijk en snel over te slepen naar de desbetreffende map op de speler. Verbinding met de computer wordt gelegd middels een ultrakort usb kabeltje. Zodra je de speler op de computer hebt aangesloten begint ie ook de accu op te laden via datzelfde kabeltje. Opladen kan ook via een, niet standaard meegeleverde, adapter. Heb zelf geen adapter en ook nog geen behoefte aan gehad. Display is mooi scherp, heb er zelfs al een paar maal een complete speelfilm op gekeken. Met een volle accu is de speeltijd voor audio circa 15 uur en voor video een uur of 5.
Een nadeel is dat het schermpje erg snel beschadigt raakt. Ook de bijgeleverde oortjes zijn niet geweldig maar schaf je er een sennheiser bij aan dan klinkt ie geweldig.

Father McKenzie

(afbeelding)

Deze kocht ik gisteren, een Apple i-pod Classic, en kijk, vandaaag is het me warempel al gelukt er muziek in op te slaan ook.
Alle begin is moeilijk, nu nog een systeem om die gedownloade bestanden in auto en vrachtwagen afgespeeld te krijgen....

NWZ-E436F (NWZE436F) : Overzicht : mp3-spelers en personal audio : Sony

Ik heb deze sinds kerst. Bevalt me zeer goed. Geen gezeik met MP3'tjes die je niet kan afspelen, geluidskwaliteit is goed (oordopjes kunnen beter), het apparaatje ziet er erg mooi uit en is ook lekker compact. Ook niet onbelangrijk is dat het gebruiksgemak vrij hoog is, en belangrijkste is misschien nog wel dat de batterij erg lang meegaat. Sterker nog, ik heb na al die weken nog geen een keer gehad dat ik hem niet kon gebruiken doordat de batterij op was. Iets wat ik bij vorige apparaten regelmatig had.
Filmpjes afspelen gaat ook prima. Nog aardig scherp beeld. De opslagruimte is trouwens wel wat aan de lage kant.
Dit is een beetje een goedkoper alternatief voor de I-Pod, en ik vind hem niet eens minder. Er zitten wel wat nadelen aan, maar die wegen niet zwaarder dan de voordelen ten opzichte van de Nano, wat mij betreft.

Father McKenzie schreef:

Deze kocht ik gisteren, een Apple i-pod Classic, en kijk, vandaaag is het me warempel al gelukt er muziek in op te slaan ook.
Alle begin is moeilijk, nu nog een systeem om die gedownloade bestanden in auto en vrachtwagen afgespeeld te krijgen....

Hoe is het geluid ?
120MB ?

Gast
geplaatst: vandaag om 15:49 uur

geplaatst: vandaag om 15:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.