MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Het Rock Album van de Week

zoeken in:
Het nieuwe album van de week is na veelvuldig wikken en wegen, toch één van mijn favoriete rock albums die er bestaan. Het is zacht, duister, gloomy maar bovenal één en al gevoel. Nadat het album Kerretta - Vilayer (ook een tip, het was nek aan nek) is het album van de week geworden:

Dax Riggs - Say Goodnight to the World (2010)

(afbeelding)

Ik heb een kleine beschrijving gepost bij het album zelf, wat het eigenlijk direct uitlegt. Best passend 's avonds op te leggen als je moe bent en in de stemming ervoor.
hieronder nog even wat youtube met twee songs van het album:

YouTube - Dax Riggs - "Say Goodnight To The World" - HearYa Live Session 8/20/10
YouTube - Dax Riggs - "Let Me Be Your Cigarette" - HearYaLive Session 8/20/10

Vanaf morgenvroeg ben ik een weekend naar zuid Duitsland voor een metalfestival.
Zal zondagmiddag als ik thuis kom dit album beluisteren om weer tot rust te komen

Een kort album met een hoog gemiddelde. Altijd geïnteresseerd.

Aangezien dit album wel al sinds 2009 uit is maar deze week pas toegevoegd... stel ik u voor:
Mutiny On the Bounty - Danger Mouth (uit Luxemburg)
Liefhebbers van The Mars Volta zullen dit album wel kunnen waarderen denk ik.

Mutiny On The Bounty - Danger Mouth (2009)

(afbeelding)

The Blackwater Fever - In Stereo

Australisch bluesrockduo à la The Black Keys

In plaats dat men zomaar wat gaat plaatsen kunnen we beter kijken fo er nog interesse is voor een nieuwe ronde.

Helemaal mee eens Guinness.

Vóór!

Alhoewel ik betwijfel of er vele lieden mijn bijdrage beluisterd hebben, heb ik zelf toch enkele leuke dingen hier leren kennen. So, count me in!

Ik heb het album van Spiteri wel beluisterd. Maar ik vond het hele verhaal erachter interessanter dan de muziek zelf.

Onlangs overigens nog op vinyl zien liggen, met de andere hoes.

(afbeelding)

Tsja, het is natuurlijk wel even iets anders dan wat hier gemiddeld voorgesteld word. Ik heb de versie met de bonus-tracks, waarin nog meer de nadruk ligt op de soul invloed. Vind ik wel lekker...

Als het verhaal achter het album klopt, moet die plaat met de andere hoes voor de liefhebber hier een echt hebbeding zijn, want die eerste persing zou zo alleen in Venezuela zijn uitgebracht.

edit: of bedoel je met de hoes die je hier zonet hebt geplaatst?

Doen ik ook weer mee!!

Cabeza Borradora schreef:
edit: of bedoel je met de hoes die je hier zonet hebt geplaatst?

Jep. Sorry voor de verwarring. De andere hoes dan hier op de site staat bedoel ik. Niet de originele.

Ik heb Spiteri ook beluisterd. Was me goed bevallen.
Wellicht dta ik nog een top 3 ofzo maak van deze ronde (Nadat ik alles weer beluisterd heb)

Ik zie trouwens ook wel wat zitten in een nieuwe ronde

Aan dit tempo hebben we omstreeks 2015 weer genoeg volk om opnieuw van start te gaan!

In volgorde van geïnteresseerd reageren op het voorstel van Guinness kom ik tot dit imponerende lijstje.

Guinness1980
Kronos
cornucopia
Cabeza Borradora
laboomzaa
Bardt1980

We hebben er nog minstens 5 nodig om fatsoendelijk te kunnen starten.

Voeg mij ook maar toe

done

Me too

En toen waren we al met z'n zeven.

Guinness1980
Kronos
cornucopia
Cabeza Borradora
laboomzaa
Bardt1980
Papartis
Quadraphonic

Edit: zeven + een = acht

Ik wil ook wel meedoen..

Welcome to the show.

Ik heb je naam toegevoegd.

Guinness1980
Kronos
cornucopia
Cabeza Borradora
laboomzaa
Bardt1980
Papartis
Quadraphonic
Don Cappuccino

Ik zou best mee willen doen, maar ik denk dat het gewoon net zoals de voorgaande rondes zal gaan. Men vergeet dat hij aan de beurt is en zo duurt het een tijd voordat er een nieuw album er is. En als die er al is, wordt die hooguit door 2 mensen beluisterd en zodoende bloed het topic weer dood. Zelf maak ik me daar overigens ook schuldig aan..

We gaan nu dus wachten op nog 3 kandidaten?

Met Don erbij zijn we inmiddels met z'n 9.

Misschien woensdag hoe dan ook starten en intussen hopen dat zich nog enkele mensen aanmelden?

Houden we dit lijstje aan of nemen we de volgorde van de vorige rondes?

@chevy93: als er toch weer eerdere deelnemers zich terug aanmelden, wil dat toch zeggen dat de posts op zijn minst gelezen worden. Aan de voorstellers dus de taak de lezers te overtuigen om het album in kwestie toch op te zoeken.

edit:

Ik heb trouwens je laatste keuze-album (van Immanu El) meermaals beluisterd, maar het heeft me niet weten te beroeren. Het kan ook niet altijd en bij iedereen prijs zijn natuurlijk.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:58 uur

geplaatst: vandaag om 12:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.