Muziek / Muziekgames / ''Het Review-Album van de Maand!''
zoeken in:
0
geplaatst: 3 januari 2011, 17:14 uur
Het andere recensie-topic bloed toch een beetje dood ook al wil niemand dat toegeven. 
Daarom leek het mij leuk om dit topic te openen.
Wat is het plan:
Elke week kiest een willekeurige user (gewoon die de snelste is) een album uit die iedereen dan binnen het week gaat proberen te reviewen of gewoon een korte/of uitgebreide mening te schrijven.
Het lijkt mij ook leuk om te zien hoe smaken verschillen en natuurlijk hoop ik mooie recensie's te zien.
Natuurlijk is het makkelijk om een populair album die al wel 5 recensies heeft op te geven voor dit topic maar mijn idee was om albums met zo weinig mogelijk stemmen op te geven voor dit topic zodat die artiesten/albums meer aandacht krijgen en zo ontdekken wij ook onbekende muziek. Het leukst is dan om maximaal 100 stemmen als limiet te stellen, maar het leukst is zo min mogelijk.
Ik hoop dat jullie dit een leuk idee vinden en ik hoop dat er wat users zich achter dit topic scharen.
Dus recensisten of beginnenden: probeer dit topic eens!
En ja dit is echt anders dan het ''Ga dit album eens reviewen''-topic.

Daarom leek het mij leuk om dit topic te openen.
Wat is het plan:
Elke week kiest een willekeurige user (gewoon die de snelste is) een album uit die iedereen dan binnen het week gaat proberen te reviewen of gewoon een korte/of uitgebreide mening te schrijven.
Het lijkt mij ook leuk om te zien hoe smaken verschillen en natuurlijk hoop ik mooie recensie's te zien.
Natuurlijk is het makkelijk om een populair album die al wel 5 recensies heeft op te geven voor dit topic maar mijn idee was om albums met zo weinig mogelijk stemmen op te geven voor dit topic zodat die artiesten/albums meer aandacht krijgen en zo ontdekken wij ook onbekende muziek. Het leukst is dan om maximaal 100 stemmen als limiet te stellen, maar het leukst is zo min mogelijk.
Ik hoop dat jullie dit een leuk idee vinden en ik hoop dat er wat users zich achter dit topic scharen.
Dus recensisten of beginnenden: probeer dit topic eens!
En ja dit is echt anders dan het ''Ga dit album eens reviewen''-topic.
0
geplaatst: 3 januari 2011, 18:34 uur
Als er meer gegadigden zijn probeer ik wel mee te doen. Ik heb het andere recensie topic overigens nog steeds niet opgegeven, maar ik heb als opdracht nu een plaat waar ik nog niets zinnigs over heb weten te schrijven (Ascension van John Coltrane)...
0
geplaatst: 3 januari 2011, 19:23 uur
Leuk dat er al wat users interesse in hebben, nu hopen dat er meer komen. 

0
geplaatst: 3 januari 2011, 19:32 uur
Een interessant idee.
Misschien ter overweging ... als iemand nu aan het begin van de week
een lijstje van vijf albums plaatst. Dan kan iedereen er daar één (of meerdere) uit kiezen.
Als er keuzemogelijkheid is, lijkt het me altijd net wat aantrekkelijker om te spelen.
Ik probeerde een paar dagen geleden iets gelijkaardigs,
maar ik denk dat het voorstel van Ataloona beter is.
Muziek >> Toplijsten en favorieten >> Stem mee op onze ondergewaardeerde favorieten !
Ik plaats bij deze al een lijstje met vijf albums uit 1981
waarvan ik niet begrijp waarom ze zo weinig stemmen hebben op de site.
Kim Wilde - Kim Wilde (1981)
Split Enz - Waiata (1981)
The J. Geils Band - Freeze Frame (1981)
The Nits - Work (1981)
The Stranglers - The Meninblack (1981)
Ik schrijf al recensies bij al deze platen,
maar zou het fijn vinden als er nog mensen een stem uitbrachten.
Misschien ter overweging ... als iemand nu aan het begin van de week
een lijstje van vijf albums plaatst. Dan kan iedereen er daar één (of meerdere) uit kiezen.
Als er keuzemogelijkheid is, lijkt het me altijd net wat aantrekkelijker om te spelen.
Ik probeerde een paar dagen geleden iets gelijkaardigs,
maar ik denk dat het voorstel van Ataloona beter is.
Muziek >> Toplijsten en favorieten >> Stem mee op onze ondergewaardeerde favorieten !
Ik plaats bij deze al een lijstje met vijf albums uit 1981
waarvan ik niet begrijp waarom ze zo weinig stemmen hebben op de site.
Kim Wilde - Kim Wilde (1981)
Split Enz - Waiata (1981)
The J. Geils Band - Freeze Frame (1981)
The Nits - Work (1981)
The Stranglers - The Meninblack (1981)
Ik schrijf al recensies bij al deze platen,
maar zou het fijn vinden als er nog mensen een stem uitbrachten.
0
geplaatst: 3 januari 2011, 19:46 uur
Dat zijn wel leuke artiesten en die van The Stranglers ken ik al.
Mijn idee zou dan zijn als om de week 3 albums (het zou wel leuk zijn als er meerdere recensies zouden komen bij 1 plaat) te plaatsen. Elke week mag dan een ander user zijn lijstje plaatsen.
Ik denk dat als je platen uit 1 gaat plaatsen dat dan de interesse ietwat achteruit gaat.
Mijn idee zou dan zijn als om de week 3 albums (het zou wel leuk zijn als er meerdere recensies zouden komen bij 1 plaat) te plaatsen. Elke week mag dan een ander user zijn lijstje plaatsen.
Ik denk dat als je platen uit 1 gaat plaatsen dat dan de interesse ietwat achteruit gaat.
0
geplaatst: 4 januari 2011, 17:03 uur
Ikzelf wou zondag avond beginnen.
Dus ik hoop dat er nog wat meer users komen want anders is dit topic geen leven geschonken.
Dus ik hoop dat er nog wat meer users komen want anders is dit topic geen leven geschonken.
0
geplaatst: 4 januari 2011, 17:58 uur
Ataloona schreef:
Schreef je niet, een willekeurige user die de snelste is?
Grapje, jij open natuurlijk zelf, al zou ik dan eerder met een lijstje werken
van wekelijkse albumplaatsers ipv de snelste eerst (zoals bij de ko's).
0
geplaatst: 4 januari 2011, 18:22 uur
@ dazzler
Ik bedoel dat we met het topic op zondagavond gaan beginnen mits er redelijk wat users meedoen. Maar oké ik stel dan wel een lijst op en dan gooi ik hem wel op de random. Lijkt me fair.
@ chevy93
Het gaat erom dat er een album gekozen word uit een lijstje van 3 of 5 wat in ieder geval onder de 100 stemmen heeft om recenseren of voorzien van een mening, je eigen keuze,
In iedere geval 1 van de 2. En dat je een sterretje aan klikt natuurlijk
Ik bedoel dat we met het topic op zondagavond gaan beginnen mits er redelijk wat users meedoen. Maar oké ik stel dan wel een lijst op en dan gooi ik hem wel op de random. Lijkt me fair.
@ chevy93
Het gaat erom dat er een album gekozen word uit een lijstje van 3 of 5 wat in ieder geval onder de 100 stemmen heeft om recenseren of voorzien van een mening, je eigen keuze,
In iedere geval 1 van de 2. En dat je een sterretje aan klikt natuurlijk

0
geplaatst: 4 januari 2011, 18:22 uur
- Ataloona
Als je mee wilt doen zet je zelf dan op de lijst A.U.B.
Als je mee wilt doen zet je zelf dan op de lijst A.U.B.
0
geplaatst: 4 januari 2011, 18:27 uur
Misschien wel leuk. Ik heb toch best wel wat albums in mijn stemmenlijst staan die onder de 100 stemmen zitten. Vandaag heb ik er zo een gekocht, Transmutations van Yakuza, maar 4 stemmen! 

0
geplaatst: 4 januari 2011, 18:30 uur
Inderdaad, we gaan nog schrikken hoeveel albums onder de 100 stemmen zit, Zelfs de meeste Frank Zappa platen

0
geplaatst: 4 januari 2011, 18:42 uur
Bij The Grand Wazoo had ik het echt compleet niet verwacht, maar die heeft maar 82 stemmen. En een album in mijn top 10 heeft maar 22 stemmen, namelijk van Natural Snow Buildings en die is zo mooi! Net als Zeit van Tangerine Dream die maar 36 stemmen heeft en Mudvayne heeft er ook maar 33. 

0
geplaatst: 4 januari 2011, 18:51 uur
Ik wil wel meedoen, maar kan niet garanderen dat ik elke week iets zou kunnen schrijven over zo'n plaat. Ik heb in 2010 redelijk wat meningen - recensies wil ik het zelf niet noemen - geschreven hier op MusicMeter, en merk dat ik dat zo af en toe wel eens graag blijk te doen. Een vraagje, Ataloona: het lijstje dat je gaat maken, geeft dat weer wie wanneer een plaat moet voorstellen, of geeft het weer wie wanneer zijn mening over een plaat moet geven (en sterretje aanvinken)?
0
geplaatst: 4 januari 2011, 18:55 uur
lijstje met mogelijke albumposters
- Ataloona
- dazzler
Verwacht van mij geen obscuriteiten, ik ga voor ondergewaardeerde popplaatjes.
- Ataloona
- dazzler
Verwacht van mij geen obscuriteiten, ik ga voor ondergewaardeerde popplaatjes.
0
geplaatst: 4 januari 2011, 18:57 uur
@ AOVV
Je zet je naam neer op het lijstje als je mee wilt doen aan dit topic. Dan gooi ik het door de random. Dan komt er een volgorde. Dan is elke week de eerst volgende aan de beurt om 3 of 5 albums (ik weet niet wat de voorkeuren zijn) op te geven. Ieder kiest er een (of meerdere) om van een korte/uitgebreide mening of recensie te voorzien.
En je hoeft echt niet elke week mee te doen hoor, sommige kunnen het aardig druk hebben natuurlijk.
@ dazzler
En van mij kun je echt van alles verwachten van Frank Zappa tot OMD
Je zet je naam neer op het lijstje als je mee wilt doen aan dit topic. Dan gooi ik het door de random. Dan komt er een volgorde. Dan is elke week de eerst volgende aan de beurt om 3 of 5 albums (ik weet niet wat de voorkeuren zijn) op te geven. Ieder kiest er een (of meerdere) om van een korte/uitgebreide mening of recensie te voorzien.
En je hoeft echt niet elke week mee te doen hoor, sommige kunnen het aardig druk hebben natuurlijk.
@ dazzler
En van mij kun je echt van alles verwachten van Frank Zappa tot OMD

0
geplaatst: 4 januari 2011, 19:09 uur
Oké, Ataloona, bij deze zet ik mezelf erbij.
- Ataloona
- dazzler
- AOVV
- Ataloona
- dazzler
- AOVV
0
geplaatst: 4 januari 2011, 19:13 uur
Leuk. We hebben er al 3 en ik denk dat dit topic heel leuk kan worden, en aangezien de albums minder dan 100 stemmen mogen hebben zal het voor de meesten ook nog wel een heel aantal leuke ontdekkingen opleveren. 

0
geplaatst: 4 januari 2011, 20:18 uur
Ataloona schreef:
Het gaat erom dat er een album gekozen word uit een lijstje van 3 of 5 wat in ieder geval onder de 100 stemmen heeft om recenseren of voorzien van een mening, je eigen keuze, In iedere geval 1 van de 2. En dat je een sterretje aan klikt natuurlijk
Het punt is dat ik qua muziek altijd al snel begin te ouwehoeren. De enige manier waarop ik een beetje degelijke recensie schrijf, is doormiddel van een bespreking per nummer. Maar daar gaat best wel veel tijd in zitten. Tijd die ik niet heb/wil besteden.Het gaat erom dat er een album gekozen word uit een lijstje van 3 of 5 wat in ieder geval onder de 100 stemmen heeft om recenseren of voorzien van een mening, je eigen keuze, In iedere geval 1 van de 2. En dat je een sterretje aan klikt natuurlijk
Just checking

0
geplaatst: 4 januari 2011, 21:14 uur
Je hebt 78 meningen, dat zijn neem ik aan geen pietluttige berichten van 4 zinnen?
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 4 januari 2011, 21:40 uur
Geen beloftes maken geen schuld, ik ga het zeker volgen maar ik wil eerst mijn achterstand bij de topic Het Metal Album van de Week goedmaken. Daar zitten we ondertussen al aan ronde 94! Door mijn "loopbaanonderbreking" hier sta ik er dertien achter en die topic ligt me heel nauw aan het hart. Ach, ik ga het toch niet kunnen laten
. We zien wel.
. We zien wel.
0
geplaatst: 4 januari 2011, 21:53 uur
Oké, maar kom gerust als je wilt aangezien je met je vele recensies toch ervaringsdeskundige bent 

0
geplaatst: 4 januari 2011, 22:47 uur
Ik heb de laatste tijd een beetje een dipje in recenseren, maar ik wil toch wel nog meedoen:
I'm in
- Ataloona
- dazzler
- AOVV
-ArthurDZ
- gajarigon
I'm in
- Ataloona
- dazzler
- AOVV
-ArthurDZ
- gajarigon
0
geplaatst: 4 januari 2011, 23:29 uur
Over die 100 stemmen grens.
Als "ervaringsdeskundige" (kuch, zie Greatest Hits album finales)
moet ik toch even opmerken dat voor 1990 geen enkel jaar op deze site
meer dan 100 albums met 100 stemmen oplevert (in de recentere jaren
is dat heel wat anders). Ik verduidelijk: tik je 1985 in met een minimum
van 100 stemmen dan telt het lijstje dat je krijgt een 80 of 90tal albums.
Dat wil zeggen dat die 100 stemmen grens eerder erg hoog is.
Nog anders uitgedrukt: een album met meer dan pakweg 50 stemmen
is voor een jaren 70 of 80 plaat best wel een klassieker op deze site.
Enkel grote namen of topklassiekers halen in die jaren meer dan 100 stemmen.
Om een lang verhaal kort te maken zou ik dus de stemmengrens gerust willen
naar beneden halen. Albums onder de 75 of zelfs maar 50 stemmen.
Als "ervaringsdeskundige" (kuch, zie Greatest Hits album finales)
moet ik toch even opmerken dat voor 1990 geen enkel jaar op deze site
meer dan 100 albums met 100 stemmen oplevert (in de recentere jaren
is dat heel wat anders). Ik verduidelijk: tik je 1985 in met een minimum
van 100 stemmen dan telt het lijstje dat je krijgt een 80 of 90tal albums.
Dat wil zeggen dat die 100 stemmen grens eerder erg hoog is.
Nog anders uitgedrukt: een album met meer dan pakweg 50 stemmen
is voor een jaren 70 of 80 plaat best wel een klassieker op deze site.
Enkel grote namen of topklassiekers halen in die jaren meer dan 100 stemmen.
Om een lang verhaal kort te maken zou ik dus de stemmengrens gerust willen
naar beneden halen. Albums onder de 75 of zelfs maar 50 stemmen.
0
geplaatst: 4 januari 2011, 23:44 uur
Daarmee durf ik wel akkoord te gaan. Hetzelfde verhaal heb je bij de jazzplaten; enkel de grote klassiekers in het genre halen meer dan 50 stemmen.
* denotes required fields.