MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / ''Het Review-Album van de Maand!''

zoeken in:
En hier is mijn stukje over Enigmatic Ocean.
Klik!

Ik heb ook een stukje geschreven bij 'Enigmatic Ocean'. Het is niet zo'n lang stukje, dus heb ik het niet aangevinkt als mening. Maar soms heb je gewoon niet meer te zeggen, en dan moet je 't niet gaan forceren.

Enfin, benieuwd naar de volgende tip! Die mag wat mij betreft de komende week al komen, dan kan ik 'm tijdens mijn vakantie in Deutschland beluisteren!

Tweede ronde:

- Don Cappuccino
- Kobe Bryant Fan
- korenbloem

Mijn Ponty review komt nog

niels94 schreef:
Als iedereen mee blijft doen lijkt het me trouwens logisch dat we überhaupt geen nieuwe lijst maken.

Lijkt mij.

we hebben nu een andere user-volgorde

Niet logisch. Dan komen mensen twee keer vlak achter elkaar en andersom. Maar goed...

denk dat iedereen wel weer mee doet. Dave gaat binnen kort 3 weken met vakantie en hij zou dan de eerste weer zijn, mits hij mee doet natuurlijk.

Glenn moet deze ronde sowieso nog. MDV is dit topic denk ik vergeten. Ik denk dat Glenn zijn bijdrage dus wel kan plaatsen, non?

Doe maar gauw, Glenn, ik sta te popelen!

Ik heb trouwens een PM gestuurd naar MDV, misschien best zijn antwoord afwachten? Als hij alsnog een album wil voordragen, dan mag dat uiteraard.

Dus het bericht dat ik voor mijn vorige bericht postte, dient nog even te worden vergeten tot ik in een volgend bericht bekend maak of MDV nog een review-album heeft of niet.

Als MDV niet antwoord tegen morgen zal ik mijn tip plaatsen.

MDV
Ik wil best met een album komen en weer meedoen aan dit topic, ik was het uit het oog verloren omdat ik het erg druk kreeg met studie, maar heb inmiddels wel tijd. Zijn er in de tussentijd nog regels veranderd qua toegestaan aantal stemmen en de optie van een alternatief album voor wie zeker weet dat hij/zij iets toch niet goed kan beoordelen?

Nee Gewoon één album. Als mensen het vreselijk blijken te vinden kan dat hoogstens wat discussiestof opleveren. Verder was 20 stemmen geloof ik het maximum. Leuk dat je nog meedoet

MDV
De vorige keer dat ik aan de beurt was kwam ik met drie albums, waarvan er twee geen recensies kregen, waaronder het Album Last Sessions van Mississippi John Hurt. Wellicht waren gebruikers niet met dit topic bezig of vonden ze de korte rokjes van Scandal toch interessanter. Het is misschien een beetje een saaie keuze, maar ik wil toch nog een poging doen om deze bluesgrootmeester in de schijnwerpers te zetten. Ik heb namelijk sterk het gevoel dat deze artiest van zeer hoog niveau is maar gewoon over het hoofd wordt gezien. Of jullie het nou met me eens zijn of niet, ik hoor graag wat jullie vinden.
Mississippi John Hurt - Last Sessions

(afbeelding)
Destijds zei ik over dit album:
Voor wie niet tegen moderne muziek kan, of gewoon een zwak heeft voor de echte blues, is er Last Sessions van Mississippi John Hurt. Een oude man met een gitaar, die zijn hart lucht, dat kan je van dit album verwachten. Pijnlijk en rustgevend tegelijk. Deze man heeft model gestaan voor Yoda als star wars. En zo goed als Yoda om kan gaan met een lichtzwaard, kan John Hurt omgaan met een gitaar. Het is jammer dat er op Musicmeter zo weinig aandacht is voor de blues, want artiesten als deze verdienen veel waardering.

Achter die boodschap sta ik nog steeds.

Blues levert een verdubbeling op van de "feest"-smiley:

Bij mij ook. Ik ken nauwelijks blues, dus dit is een mooie kans om er eens nader kennis mee te maken

MDV
En dan zie ik dat ik zelf niet eens een recensie heb geschreven, daar moet maar verandering in komen.

leuke keuze!!!

'The Immortal' ken ik al, en die ga ik dan ook nog 'ns herbeluisteren, uiteraard. Ook 'Today!' staat op het lijstje. En daarna misschien nog maar 'ns wat dieper de blues induiken.

Ik ken alleen wat werk van Morphine, maar dat is dan nog niet eens voleldige blues.

Ik heb 'Last Sessions' nu een drietal keer beluisterd, en ik kan er nog niet veel over kwijt, behalve dat ik het echt goed vind! Maar dat hoeft niet te verbazen, ik waardeerde deze artiest reeds op basis van 'The Immortal'. Wordt vervolgd.

MDV
Leuk om te horen dat ik dus toch niet de enige ben die Last Sessions echt goed vind.

Heb hem net de eerste luistersessie achter de rug. Goodnight Irene speelt zijn laatste secondes. Maar inderdaad wat een heerlijke plaat!

Misschien ga ik 'ns aanhaken. Zou een mooie eerste plaat zijn.

MDV
Goede recensie AOVV! Ik kan mij er bijna helemaal in vinden .

Bedankt. Qua aantal sterren zijn we het al zeker eens. Op welk vlak niet, als ik het vragen mag?

Er staan toch geen grove fouten in?

MDV
Grove fouten staan er niet in. Het meningsverschil zit 'm er in dat ik Last Sessions helemaal geen plaat vind die je naar je keel grijpt, maar eerder een verzameling goede liedjes die los beluisterd het best tot hun recht komen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:52 uur

geplaatst: vandaag om 13:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.