MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / ''Het Review-Album van de Maand!''

zoeken in:
Bij 'The Wake' van Scott Kelly heb ik nu ook een tekstje geplaatst, en een score (4*). De volgende mag voor mijn part met een nieuw album komen!

Misterfool

(afbeelding)
Jean-Luc Ponty - Enigmatic Ocean (1977)

Excuses AOVV,niels94 en andere users, ik was eerlijk gezegd dit topic totaal vergeten , laat staan dat ik aan de beurt was om een album voor te dragen. Reviews voor royal trux en scott kelly komen absoluut nog.

Dit album van jean luc ponty lijkt mij echter wel een heel leuk album om aan de users hier voor te dragen. Dit is jazz-fusion(jazz met rockinvloeden), maar integenstelling tot bijvoorbeeld bitches brew enorm toegankelijk.

Jean luc ponty zullen sommigen kennen als de violist voor zappa en zal dan ook weinig verondering brengen dat de (electrische) viool een prominente rol speelt bij dit album. Desondanks is er ook een niet te miskennen plaats voor de gitaarexplosies van holdsworth. Verwacht swingende, groovende jazz fusion met een aantal epische gitaar/ electrische vioolbattles. Het album is volledige instrumentaal en heeft twee epische stukken van rond de 10 minuten.

P.S: to my defense ik zitten midden in een tentamenperiode+ ik had daarvoor 2 essays die af moesten

Dat komt nog eens perfect uit. Door Ne Obliviscaris (geniale metalband met viool) wilde ik verder gaan met vioolgerichte muziek. Deze was ik al eens tegenkomen. Ik ben er erg benieuwd naar!

En geen probleem, tentamens zijn toch echt belangrijker dan MusicMeter.

Hipheid. Je suis benieuwd. Lekker niet zo lang ook

leuke keuze! Ben zeer benieuwd, ken alleen het album King Kong van hem. Wat is gebaseerd op de composities van Zappa.

Interessante tip! De beschrijving spreekt me in ieder geval erg aan.

Ook een soort review geplaatst bij scott kelly. Lastige plaat. nergens irritant maar ook een beetje zoutloos. cijfer laat ik nog even achter wegen

Oei, ben dit topic volledig uit de gaten verloren.
Royal Trux moest sowieso nog even wachten maar zal deze week allesinds Scott Kelly bekritiseren. De tip van Luke ziet er trouwens interessant uit!

Bijzonder dat je ( Misterfool) voor dit album van Jean Luc Ponty kiest.
Persoonlijk vind ik Upon the Wings of Music een beter album.

En tevens vergeet je in mijn optiek zijn beste werk te vermelden, namelijk zijn bijdragen op het Visions of the Emerald Beyond album van the Mahavishnu Orchestra.

Maar fijn dat Ponty weer eens onder de aandacht wordt gebracht

Review van The Wake is af!

Dit topic was ik ook weer compleet vergeten. Ik heb 'm nog steeds niet beluisterd, excuus Misterfool! Maar dat ga volgende week wel doen.

Ik ben dit topic ook helemaal vergeten. Volgende week ga ik dat album van Misterfool maar eens beluisteren.

Ik was dit topic niet vergeten Review komt binnenkort.

Overigens noemt Glenn The Wake 'warm', maar ik zie eerder een ijskoude sneeuwvlakte voor me dan een open haard als ik eerlijk ben 'Intiem', daar kan ik meer inkomen.

Ik denk bij The Wake juist aan een woestijn. Je snakt naar water en je bent helemaal uitgedroogd. De kraaien hangen al boven je, je hebt niet lang meer te gaan...

Lekker gezellig!

Ik zit gewoon lekker op schema. Zie hier mijn review van de bijdrage van de geachte heer Luke. Is er binnenkort niet eens een ander aan de beurt, trouwens?

Die voor de maand juli. Ik weet niet wiens beurt het is, zijn we al helemaal rond? Zou best kunnen.

'Enigmatic Ocean' staat momenteel op, klinkt als lekker coole jazzrock. Niets mis mee!

Nee, ik moet mijn tip nog geven.

Okay! Zoek er maar een leuke uit dan!

Volgens mij zijn er nog meer, was MDV al geweest? Zal zo even de lijst opzoeken (niet handig vanaf de mobiel).

Enigmatic Ocean staat inmiddels klaar bij Grooveshark om beluisterd te worden, ik ga er gelijk een review bij schrijven tijdens het luisteren.

Zie hier de lijst:

- Ataloona
- AOVV
- niels94
- korenbloem
- Don Cappuccino
- Misterfool
- MDV
- kobe bryant fan

MDV is dus in principe, maar hij is al een tijdje niet meer actief geweest hier dus wellicht past hij. Ik hoop het niet: ben erg benieuwd maar zijn inzending. Na Glenn ben ik overigens sowieso in voor een tweede ronde, jullie?

Ja, ik ben zeker in voor een tweede ronde. Dus als het kan...

Tweede ronde:

- Don Cappuccino

Tweede ronde:

- Don Cappuccino
- Kobe Bryant Fan

Alleen duurt dat nog minstens 1 maand en misschien 2 maanden, dus misschien kunnen we beter even wachten met die lijst?

Ik heb al een hele leuke en toegankelijke plaat klaar staan.

Et voilà, Jean-Luc Ponty!

Oh ja, MDV ook nog. Dan moet je nog even geduld hebben, kbf.

Als iedereen mee blijft doen lijkt het me trouwens logisch dat we überhaupt geen nieuwe lijst maken.

En sorry, maar na één luisterbeurt een review schrijven...?

Gewoon dezelfde volgorde aanhouden, lijkt me dan.

Dat is goed hoor. Mijn nieuwe album is bijna net zo toegankelijk als Royal Trux.

niels94 schreef:

En sorry, maar na één luisterbeurt een review schrijven...?

Fusion is een genre dat ik al vrij lang beluister, als het een genre is dat ik nog niet zo goed ken geef ik het echt wel langer de tijd.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:39 uur

geplaatst: vandaag om 04:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.