MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / ''Het Review-Album van de Maand!''

zoeken in:
Ja dat was mij zelf ook al opgevallen maar ik had ook wat ondegesneeuwde albums die rond de 90 stemmen hadden . Dus ik ben het met jullie eens.

Ik zou dan zeggen maximaal 75 maar het liefst onder de 50 aangezien dat meestal onbekende albums oplevert.

Ik vind 75 stemmen al voldoende. Het album dat ik graag wil doen heeft 57 stemmen

Ik denk dat de meesten het wel hiermee eens zijn. Zo krijgen er zeker weten ondergesneeuwde artiesten aandacht. En het zou ook wel leuk zijn om wat onbekends van eigen bodem te reviewen

Ik zet mijn naam in het rijtje op voorwaarde dat ik geen boze pm's krijg als ik een weekje oversla

- Ataloona
- dazzler
- AOVV
-ArthurDZ
- gajarigon
- sandokan-veld

Je weet dat we dat niet kunnen beloven..

Ik ben toch al redelijk tevreden over de opkomst maar het zou natuurlijk leuk zijn als er nog meer users bijkwamen.

Mijn plan is om zaterdagavond de volgorde bekend te maken zodat diegene die als eerst is 3 albums kan uitzoeken en die dan maximaal om 23:59 op zondag te plaatsen.

- Ataloona
- dazzler
- AOVV
-ArthurDZ
- gajarigon
- sandokan-veld
- Hoi

Leuk topic, zie het nu pas. Doe met plezier mee.
Al ben ik er, net zoals Dazzler, wel voor om een keuze uit albums te maken; Als er 1 plaat is die me niet bevalt en ik kan niet kiezen tussen de anderen, wordt het ook minder leuk om er een recensie over te schrijven. Of is dit al gediscussieerd?

Daarnaast vind ik de 100-stemmen grens niet overbodig, maar stel nou dat er een album is die (bijna) iedereen niet kent, maar door speling van het lot toch 150 stemmen of zo heeft. Dan vind ik het een gemiste kans om die dan niet mee te laten doen.

En, laatste zeur, moet dit niet bij de Muziekgames?

Leuk, dat je meedoet en je vergat 123 dus...

- Ataloona
- dazzler
- AOVV
- ArthurDZ
- gajarigon
- sandokan-veld
- Hoi123

Oké nu houd ik voorlopig op met die hoi123 grapjes
'Zoals Tiger Woods al eens zei: ''I'm Sorry.''

Ataloona schreef:
Je hebt 78 meningen, dat zijn neem ik aan geen pietluttige berichten van 4 zinnen?
Oordeel zelf.

'Zoals Tiger Woods al eens zei: ''I'm Sorry.''

Oké ik tel bij jou 4 recensies. Voor de rest vat je mening (met sterretje) wat de makkelijk op. erg veel berichtjes van 2 a 4 zinnen en die vink je al aan. Dan kom je inderdaad snel aan 78 meningen.

Meningen hoeven echt niet lang te zijn.

haveman
- Ataloona
- dazzler
- AOVV
- ArthurDZ
- gajarigon
- sandokan-veld
- Hoi123
- haveman

chevy93 schreef:
Meningen hoeven echt niet lang te zijn.

Vind ik ook. Mijn meningen zijn ook altijd vrij lang, maar als iemand in 4 à 5 zinnen kan zeggen wat hij/zij van een plaat vindt, dan is dat evengoed een mening. Dat chevy93 die berichten dan aanvinkt, is zijn goed recht

Ik probeerde aanvankelijk elk nummer van een album in twee trefzinnen te vatten.
Maar van zodra ik bij bands kom die me meer raken, verwoekert zo'n recensie tot een lap tekst
die voor een doorsnee lezer al gauw saai wordt en enkel fans kan boeien.

De kunst is om de gulden middenweg te bewandelen.

Recenseren van nieuwe platen (die ik nog nooit eerder hoorde) lukt me pas
vanaf luistersessie drie of vier. Bij platen die ik ken van vroeger volstaat het om ze te draaien
en tegelijkertijd neer te schrijven wat in me opkomt. Meestal een conglomeraat
van associaties en beelden die ik in de loop der jaren bijeenspaarde mbt die plaat.

Ik zou opteren voor lijstjes van 5 albums waaruit je kan kiezen.
Vooral omdat ik meer gedreven ben en het langer zal volhouden
als ik een plaatje vind dat in het verlengde van mijn interesses ligt.
En die kans is altijd net wat groter als je meer keuze hebt.

We zien wel wat het wordt.

Daarbij kun je ook overdrijven. Er zitten misschien maar een paar "recensies" tussen die echt uit een paar zinnen bestaan. Die zal ik nog een keer overschrijven.

Zoals Fleetwood Mac - The Dance (1997)

Zondag begint het?

Heb er zin in.

Pas ik er nog bij? Weet al een leuk album die meer aandacht verdient, verder is het altijd leuk om onbekende muziek te leren kennen die je anders wellicht nooit ontdekt had.

- Ataloona
- dazzler
- AOVV
- ArthurDZ
- gajarigon
- sandokan-veld
- Hoi123
- haveman
- niels94

Lukk0
- Ataloona
- dazzler
- AOVV
- ArthurDZ
- gajarigon
- sandokan-veld
- Hoi123
- haveman
- niels94
- Lukk0

Op voorwaarde dat niemand hier Selected Ambient Works II dropt, dan haak ik direct af

Op mij ga je deze maand niet veel staat kunnen maken, denk ik. Onze school organiseert namelijk examens, en ik ga niet al te veel tijd hebben. Op 4 februari leg ik mijn laatste examen af, daarna kan ik er wel invliegen!

We hebben al 10 man tot nu toe, dat is mooi!

MDV
- Ataloona
- dazzler
- AOVV
- ArthurDZ
- gajarigon
- sandokan-veld
- Hoi123
- haveman
- niels94
- Lukk0
- MDV

Ik wil dit wel een kansje geven, zit de laatste tijd wat vast wat het ontdekken van nieuwe muziek betreft. Ik zal mijn best doen om mensen dit keer niet maanden op recensies te laten wachten .

Lukk0 schreef:
Op voorwaarde dat niemand hier Selected Ambient Works II dropt, dan haak ik direct af

Nou, nou, Lukk0. Zo erg is dat album toch niet? Ik wil er wel een review van zien.

Door internet problemen kon ik een tijd niet op de site komen maar we hebben echt veel deelnemers, fantastisch

Zaterdag drop ik het lijstje met de volgorde van de users en zondagbeginnen we echt!

Ik heb er zin in

MDV
Ik ook .

*Denkt alvast na over mijn lijstje*

Nouja, ik weet niet hoeveel albums je moet aanraden, als het elke week een album is kunnen het er nooit veel zijn. Maar er komt dus een volgorde in users? Dat is wel fijn, als je de 'wie het eerst komt, wie het eerst maalt' regel gaat toepassen heb je kans dat sommige mensen helemaal niet aan bod komen, wat toch jammer is.

Elke week moet een ander met suggesties op de proppen komen, denk ik. Ik heb hier al ideeën gelezen om elke week een lijstje van 3 albums te posten, of van 5 albums. Mij maakt het niet zoveel uit, ik heb er reeds enkele op het oog, die ik zelf ook nog maar net heb ontdekt, en ook enkele die ik al wat langer ken.

MDV
Het lijkt mij juist wel handig om iedere week met in ieder geval meer dan één album aan te komen. Een plaat of drie, om uit te kiezen. Als iemand in dit topic met een soulalbum aan komt zetten en een van de deelnemers niet van soul houdt, lijkt het me beter dan zo iemand dan een ander album gaat beoordelen. Door keuze uit drie albums te geven, geef je deelnemers deze mogelijkheid. Op recensies als 'ik vind dit een strontplaat omdat ik een hekel aan soul heb' zit volgens mij niemand te wachten. Dan heb ik veel liever dat diezelfde reviewer een album gaat beoordelen dat meer in zijn straatje ligt en waar hij dus een eerlijker oordeel over kan vellen.

Ach, waarom ook niet?

- Ataloona
- dazzler
- AOVV
- ArthurDZ
- gajarigon
- sandokan-veld
- Hoi123
- haveman
- niels94
- Lukk0
- MDV
- Don Cappuccino

MDV schreef:
Het lijkt mij juist wel handig om iedere week met in ieder geval meer dan één album aan te komen. Een plaat of drie, om uit te kiezen. Als iemand in dit topic met een soulalbum aan komt zetten en een van de deelnemers niet van soul houdt, lijkt het me beter dan zo iemand dan een ander album gaat beoordelen. Door keuze uit drie albums te geven, geef je deelnemers deze mogelijkheid. Op recensies als 'ik vind dit een strontplaat omdat ik een hekel aan soul heb' zit volgens mij niemand te wachten. Dan heb ik veel liever dat diezelfde reviewer een album gaat beoordelen dat meer in zijn straatje ligt en waar hij dus een eerlijker oordeel over kan vellen.

Daar ga ik mee akkoord. Nu kan het natuurlijk voorvallen dat iemand 3 soulplaten opgeeft. Best is dus om, in dit geval, met 3 verschillende genres aan te komen

Goed dat je meedoet trouwens, Don Cappuccino

Gast
geplaatst: vandaag om 04:38 uur

geplaatst: vandaag om 04:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.