MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / ''Het Review-Album van de Maand!''

zoeken in:
Allemaal oké, maar maken we een volgorde van users, dat elke week een andere user aan de beurt is, die een nog vast te stellen aantal albums (3 lijkt me prima) hier neerzet, zodat de andere users er één (of meerdere als je dat zo graag wilt ) kunnen beoordelen en er een mening bijschrijven? Ik heb alvast 3 behoorlijk verschillende albums uitgezocht, allen onder de 60 stemmen.

Lukk0
Don Cappuccino schreef:
(quote)

Nou, nou, Lukk0. Zo erg is dat album toch niet? Ik wil er wel een review van zien.

Slecht is hij ook niet, gewoon erg lang en heel moeilijk te beschrijven. Probeer daar maar eens wat zinnigs over te zeggen

Het idee lijkt mij wel 3 of 5(keuze van de user die ze dropt) uiteenlopende platen want er lopen hier users rond met verschillende smaken.

En tof dat we al 12 deelnemers hebben

Ja. Maar ga je nou een volgorde van users maken of niet?

Ataloona schreef:
Het idee lijkt mij wel 3 of 5(keuze van de user die ze dropt) uiteenlopende platen want er lopen hier users rond met verschillende smaken.

Misschien gewoon iedereen 3 platen? Dat is het duidelijkst.

@ Niels, gewoon een volgorde ja die ik met de random doe.

en we doen gewoon 3 platen, daar is iedereen het wel mee eens.

En morgen volgens mij 95% kans op regen dus ik post de lijst gewoon morgenmiddag en als er mensen nog meewillen doen moeten ze hun naam morgen voor 1 uur hier posten, anders kom je sowieso achteraan te staan.

Ik doe ook mee

Ik zou graag ook eens heel actief zo'n recensie schrijven! Is het trouwens ethisch verantwoord om een plaat die je toegewezen wordt, te downloaden..?

Nee je moet alles kopen.

Achteraf

Dit is de lijst van het aanmelden

- Ataloona
- dazzler
- AOVV
- ArthurDZ
- gajarigon
- sandokan-veld
- Hoi123
- haveman
- niels94
- Lukk0
- MDV
- Don Cappuccino
- Snoeperd
- BeatHoven

En nu de lijst in de goede volgorde:

Dazzler
Lukk0
Don Cappuccino
Ataloona
Haveman
Sandokan-veld
Snoeperd
Gajarigon
Hoi123
Niels94
ArthurDZ
AOVV
MDV
BeatHoven

Ik heb de lijst in de random gegooid en ik hoop dat jullie je erin kunnen vinden. Zo niet, pech

Dus dazzler, maak ons blij

MDV
Ik ben bijna als laatste? Mooi! Ik moet een van de drie albums nog toevoegen, meestal lukt dat mij pas na de vijfde poging .

BeatHoven schreef:
Ik zou graag ook eens heel actief zo'n recensie schrijven! Is het trouwens ethisch verantwoord om een plaat die je toegewezen wordt, te downloaden..?

Als je iets niet kan vinden op het internet moet je gewoon de gene die het album gepost heeft pm'en of hij daar een link van heeft.

MDV schreef:
Ik ben bijna als laatste? Mooi! Ik moet een van de drie albums nog toevoegen, meestal lukt dat mij pas na de vijfde poging .

Ah, je neemt onder de 75 serieus Maar leuk als je een heel onbekent album hier neerzet

MDV
Het probleem zit 'm meestal in de afbeelding, of de tracklist deugt niet. Wat bronnen betreft zitten mijn toevoegingen meestal wel goed. Maar goed. Dazzler, verras ons!

Ik neem het 'onder de 75' gedeelte zeker serieus. Ik zal geen albums kiezen met meer dan 10 stemmen. Dan ontdekken de mensen ook eens iets nieuws (om 2 sterren te geven ).

Ik heb ook nog even de tijd wat onbekende albums te ontdekken. Ik heb maar op 1 album van onder de 10 stemmen gestemd, en dat was een 1,5 dus die ga ik niet aanraden Ik had er al 3 van onder de 60 maar toen bedacht ik me ineens dat ik in ieder geval van hoi123 al wist dat hij ze allemaal kende, dus moet nog even een andere vinden

Ik ben over 4 weken pas, komt mij wel goed uit aangezien ik toetsweek heb vanaf woensdag.

Rhythm & Poetry schreef:
Nee je moet alles kopen.

Dat zou wat zijn

Ik ben gelukkig over 3 weken, na de proefwerkweek. In de proefwerkweek was niet echt lekker geweest.

Maar als jij aan de beurt bent hoef je toch alleen maar 3 albums op te geven en verder juist helemaal niets te doen? Dus wat is nou het grote voordeel

Ik probeer wel echt goede albums uit te kiezen en niet zomaar even snel.

Je moet nog wel 1 van die 3 albums reviewen hé.
En je moet ze goed uitzoeken.

O, je moet je eigen albums ook reviewen, oké. Maar dan nog, natuurlijk zoek je je drie albums goed uit, heb er al wat in gedachten, maar dat kost toch geen uren?

Ik heb mijn drie albums al lang geleden gereviewed.
Ben nog aan het twijfel welke precies ... wel leuk dat ik mag beginnen.

niels94 schreef:
O, je moet je eigen albums ook reviewen, oké. Maar dan nog, natuurlijk zoek je je drie albums goed uit, heb er al wat in gedachten, maar dat kost toch geen uren?

Sommigen doen wel serieus over het uitzoeken van de albums

Lukk0
En moeten het drie verschillende "genres" zijn? En dan rock, hip-hop en dance, of mag shoegaze, post-punk en noise-rock ook?

Dat laatste mag natuurlijk ook, het hoeven ook niet per sé 3 verschillende genres te zijn maar als er maar een beetje verschil in zit.

Dit bv. niet:

Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84)
U2 - The Joshua Tree
The Chameleons - Strange Times

Dat ligt alle 3 vrij dicht bij elkaar. (al is Strange Times wel weer wat naders maar dat valt te vergelijken)

Ataloona schreef:
(quote)

Sommigen doen wel serieus over het uitzoeken van de albums

Wat wil je daar nou weer mee zeggen, dat je denkt dat ik niet serieus ben?

Ga jij urenlang achter je computer zitten zoeken en nadenken voordat je je albums bij elkaar hebt? Ik neem aan dat je al wel wat in gedachten hebt, zelfs. Natuurlijk ga ik serieus mijn albums uitzoeken, maar zoals ik al zei weet ik al van één zeker dat ik hem hier neer wil zetten, die verdient echt meer aandacht.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:38 uur

geplaatst: vandaag om 04:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.