Muziek / Muziekgames / MusicMeter: Song van het Jaar 2011 competitie
zoeken in:
0
geplaatst: 24 augustus 2011, 14:49 uur
Dit zijn trouwens de nummers 13 t/m 32:
13. Wu Lyf - We Bros (14%)
14. Black Joe Lewis & The Honeybears - Livin' In The Jungle (12%)
15. Battles - Futura (12%)
16. Pusha T ft Tyler, the Creator - Trouble On My Mind (11%)
17. The Airborne Toxic Event - Changing (11%)
18. Scott Matthew - True Sting (11%)
19. Blackfield - Oxygen (11%)
20. Patrick Wolf - House (11%)
21. *Shels - Plains of the Purple Buffalo - Part 2 (10%)
22. Scott Matthew - Black Bird (10%)
23. Gillian Welch - The Way It Will Be (10%)
24. Thurston Moore - Circulation (10%)
25. Patrick Wolf - Time of my Life (9%)
26. Jono McCleery - Garden (8%)
27. Kasabian - Days Are Forgotten (8%)
28. Frank Ocean - Swim Good (5%)
29. Kaiser Chiefs - Little Shocks (5%)
30. Coldplay - Moving to Mars (4%)
31. Dale Earnhardt Jr. Jr. - Morning Thought (3%)
32. Riverside - Forgotten Land (2%)
13. Wu Lyf - We Bros (14%)
14. Black Joe Lewis & The Honeybears - Livin' In The Jungle (12%)
15. Battles - Futura (12%)
16. Pusha T ft Tyler, the Creator - Trouble On My Mind (11%)
17. The Airborne Toxic Event - Changing (11%)
18. Scott Matthew - True Sting (11%)
19. Blackfield - Oxygen (11%)
20. Patrick Wolf - House (11%)
21. *Shels - Plains of the Purple Buffalo - Part 2 (10%)
22. Scott Matthew - Black Bird (10%)
23. Gillian Welch - The Way It Will Be (10%)
24. Thurston Moore - Circulation (10%)
25. Patrick Wolf - Time of my Life (9%)
26. Jono McCleery - Garden (8%)
27. Kasabian - Days Are Forgotten (8%)
28. Frank Ocean - Swim Good (5%)
29. Kaiser Chiefs - Little Shocks (5%)
30. Coldplay - Moving to Mars (4%)
31. Dale Earnhardt Jr. Jr. - Morning Thought (3%)
32. Riverside - Forgotten Land (2%)
0
geplaatst: 24 augustus 2011, 15:09 uur
Alleen Thurston Moore en Pusha T had ik liever in de finale gezien, maar voor de rest is deze finale perfect 

0
geplaatst: 24 augustus 2011, 15:12 uur
Als ik aan 5 goeie liedjes kom in de finale zalt het een wonder zijn denk ik 

0
geplaatst: 24 augustus 2011, 15:53 uur
Hier alvast de nummers die op de plaatsen 13 t/m 20 zijn geeindigd deze maand:
13. Wu Lyf - We Bros
14. Battles - Futura
15. Black Joe Lewis & The Honeybears - Livin' In The Jungle
16. Pusha T ft Tyler, the Creator - Trouble On My Mind
17. The Airborne Toxic Event - Changing
18. Scott Matthew - True Sting
19. Patrick Wolf - House
20. Blackfield - Oxygen
Wu Lyf was veruit de beste afvaller in de finale. Verder valt op dat Battles en Black Joe Lewis beide in ladder 5 zaten: in retrospect veruit de sterkste ladder.
13. Wu Lyf - We Bros
14. Battles - Futura
15. Black Joe Lewis & The Honeybears - Livin' In The Jungle
16. Pusha T ft Tyler, the Creator - Trouble On My Mind
17. The Airborne Toxic Event - Changing
18. Scott Matthew - True Sting
19. Patrick Wolf - House
20. Blackfield - Oxygen
Wu Lyf was veruit de beste afvaller in de finale. Verder valt op dat Battles en Black Joe Lewis beide in ladder 5 zaten: in retrospect veruit de sterkste ladder.
0
geplaatst: 24 augustus 2011, 15:55 uur
Ah, had de post van inquiestos nog niet gezien. Had dit topic al een tijdje open zonder te refreshen.
Ik zie nu dat Jono McCleery - Garden 26ste is geworden. Was voor mij een van de ontdekkingen van deze maand.
En waar de stempercentages in exact gelijk zijn (o.a. bij 19 en 20), kijk ik naar de stempercentages in de eerste ladder. En daar deed Patrick Wolf het een stuk beter dan Blackfield, vandaar dat die bij mij op 19 en 20 staan.
Ik zie nu dat Jono McCleery - Garden 26ste is geworden. Was voor mij een van de ontdekkingen van deze maand.

En waar de stempercentages in exact gelijk zijn (o.a. bij 19 en 20), kijk ik naar de stempercentages in de eerste ladder. En daar deed Patrick Wolf het een stuk beter dan Blackfield, vandaar dat die bij mij op 19 en 20 staan.
0
geplaatst: 24 augustus 2011, 15:59 uur
Voor wie ook alvast wil luisteren
Atmosphere - I Don't Need Brighter Days
Other Lives - Old Statues
The Horrors - Moving Further Away
Dominik Eulberg - Die 3 Millionen Musketiere
I Break Horses - Winter Beats
Israel Nash Gripka - Goodbye Ghost
Amatorski – Peaceful
Austra - Lose it
Theophilus London - Last Name London
Austra - Beat And The Pulse
Spokes - Peace Racket
This Patch of Sky - When The Sun Shines Through
edit: ik dacht al , hoe kom ik aan 13 nummers, staat Trouble On My Mind er gewoon nog tussen. En terecht
Atmosphere - I Don't Need Brighter Days
Other Lives - Old Statues
The Horrors - Moving Further Away
Dominik Eulberg - Die 3 Millionen Musketiere
I Break Horses - Winter Beats
Israel Nash Gripka - Goodbye Ghost
Amatorski – Peaceful
Austra - Lose it
Theophilus London - Last Name London
Austra - Beat And The Pulse
Spokes - Peace Racket
This Patch of Sky - When The Sun Shines Through
edit: ik dacht al , hoe kom ik aan 13 nummers, staat Trouble On My Mind er gewoon nog tussen. En terecht
0
geplaatst: 24 augustus 2011, 16:05 uur
Ik zie jou post nu ook herman
als de percentages werkelijk gelijk waren geweest hadden ze bij mij automatisch op een gedeelde plek gestaan, maar goed om te weten. Ik had er zelf eigenlijk niet naar gekeken (computer says no)
als de percentages werkelijk gelijk waren geweest hadden ze bij mij automatisch op een gedeelde plek gestaan, maar goed om te weten. Ik had er zelf eigenlijk niet naar gekeken (computer says no)
0
geplaatst: 24 augustus 2011, 16:09 uur
Mooie een-twee toch zo. 
De finale is bij deze begonnen: stel je top 5 samen uit het lijstje van inquestos hierboven. De deadline is zaterdagavond, 20:00.

De finale is bij deze begonnen: stel je top 5 samen uit het lijstje van inquestos hierboven. De deadline is zaterdagavond, 20:00.
0
geplaatst: 24 augustus 2011, 16:20 uur
1. Amatorski - Peaceful
Amatorski heeft in mijn ogen de beste debuutplaat van het jaar gemaakt. En dat zegt veel, want er waren er nogal wat goede. Ik noem een Ghostpoet, James Blake, Anna Calvi, Jamie xx, Tyler, the Creator en Long Arm. De sfeer die ze hier neerzetten, de onderhuidse spanning in dit nummer. Die rustige zware pianoklanken icm met die vluchtige gitaar. Dan ook nog eens prachtig loom en jazzy drumwerk. Kippenvel! Van mij mag Amatorski wel nog een keer winnen.
Cijfer: 9,5
2. Dominik Eulberg - Die 3 Millionen Musketiere
Heerlijke techno van Duitse bodem. Eigenlijk valt hier niks negatiefs over te zeggen. Melodieus en sfeervolle basis, maar dankzij heerlijke beats en genoeg variatie wordt het geen moment saai. Daardoor komt dit nummer gewoon onwijs hard. De rest van zijn plaat is ook zeer de moeite waard (wel een stuk minimaler en iets meer richting house).
3. The Horrors - Moving Further Away
The synths zijn duidelijk herkenbaar als The Horrors. Dat maakte nummers als Sea Within a Sea en Who Can Say? toch echt heel erg top. Zo ook met dit schitterende nummer. Hiermee hebben ze meteen bewezen dat dit bandje geen eenmalige hype was. Deze gasten kunnen gewoon onwijs goede nummers schrijven. De brug op 5 minuten met vervolgens een verbluffende apotheose zorgt ervoor dat The Horrors ver boven de middelmaat uitsteken.
Cijfer: 9,4
4. Theophilus London - Last Name London
Geweldige productie, ik hou wel van rappers die een beetje dieper durven te duiken in de electronica. Eerste waar het me aan deed denken was Sims, ook in dit topic ontdekt. De vocale sample op de achtergrond is de kers op de slagroom. Eet smakelijk!
Cijfer: 8,9
5. Austra - Beat and the Pulse
Ik heb pas geleden The Knife voor het eerst een serieuze luisterbeurt gegeven en dat beviel me uitstekend. Niet veel later hoorde ik Austra en dat is van hetzelfde niveau (en heel vergelijkbaar). De overeenkomst zit hem overduidelijk in de zang, maar ook muzikaal komt het behoorlijk overeen. Niet dat ik dat erg vind, sterker nog dit is een fantastisch nummer. De electronica zorgt voor een opzwepend en krachtig karakter. De zang geeft het een mysterieuze laag.
Cijfer: 8,8
6. Austra - Lose It
Hetzelfde verhaal eigenlijk als bij Beat and the Pulse. In dit nummer staat de zang misschien iets meer in de spotlights, maar beiden krijgen van mij hetzelfde cijfer. Ik moet maar eens snel achter het hele album aan.
7. This Patch of Sky - When the Sun Shine's Trough
Totaal niks vernieuwend, maar wel post-rock zoals ik het horen wil. De opbouw is prachtig en het rockt als de tierelier. Erg jammer dat het nummer maar zo kort is (zeker voor post-rock begrippen). Ik ben wel benieuwd of deze mannen ook werken kunnen maken van een kwartier lang zoals hun voorgangers dat deden.
Cijfer: 8,5
8. Spokes - Peace Racket
Ook weer een beetje richting post-rock. Het begint met een prachtige minimalistische opbouw. Daarna gaat het wat meer richting gewone rock. De cello/viool (soms klinkt het als een cello, de andere keer al seen viool, dus misschien gebruiken ze beiden wel) is echt een prachtige toevoeging. Ze hebben ook duidelijk naar Steve Reich geluisterd.
9. I Break Horses - Winter Beats
Heerlijke mix van post-rock en shoegaze. Doet me heel erg ergens aan een band denken, maar ik kan niet op de naam komen. Samen met Israel Nash Gripka het enige nummer dat ik in de voorrondes nog niet had geluisterd, maar ook deze twee vallen uitstekend bij mij. Had misschien nog wel iets meer variatie in gemogen, het heeft nu nog iets te weinig inhoud.
Cijfer: 8,2
10. Israel Nash Gripka - Goodbye Ghost
Normaal gesproken ben ik niet echt een liefhebber van dit soort muziek. Maar als je het met zoveel overtuiging en bezieling doet ben ik wel bereid een uitzondering te maken. Gelukkig is dit niet alleen maar gitaar en drums, de toevoeging van andere geluiden is een goede zet.
Cijfer: 7,7
11. Other Lives - Old Statues
Lekker sfeervolle muziek. Heel erg cinematografisch, komt voornamelijk door te toevingen van de strijkers en de Morricone-achtige gitaren. Ik zag aERodynamIC de referentie Midlake maken, dat hoor ik er ook wel in.
12. Atmosphere - I Don't Need Brighter Days
Een van de mindere nummers van Atmosphere. Van hun tragere werk moeten ze het vooral van de rustige en meer minimalistische nummers hebben, zoals Became en Last to Say van hetzelfde album. Wel moet ik zeggen dat ik de flirt naar rock wel kan waarderen, maar dan mag het nummer wel wat meer inhoudt hebben dan een paar trage, zware akkoorden. Het einde werkt ook niet helemaal mee aan een hoge score. Desondanks is het zeker niet onaardig, maar Atmosphere kan zoveel beter.
Cijfer: 7,1
Ik heb Atmosphere in mijn album top 10 staan en hier staat Atmosphere op de laatste plaats. Dit zegt niet alleen wat over dit nummer van hun - het is nog steeds een aardig nummer -, dit zegt vooral wat over de sterkte van deze finale
Amatorski heeft in mijn ogen de beste debuutplaat van het jaar gemaakt. En dat zegt veel, want er waren er nogal wat goede. Ik noem een Ghostpoet, James Blake, Anna Calvi, Jamie xx, Tyler, the Creator en Long Arm. De sfeer die ze hier neerzetten, de onderhuidse spanning in dit nummer. Die rustige zware pianoklanken icm met die vluchtige gitaar. Dan ook nog eens prachtig loom en jazzy drumwerk. Kippenvel! Van mij mag Amatorski wel nog een keer winnen.
Heerlijke techno van Duitse bodem. Eigenlijk valt hier niks negatiefs over te zeggen. Melodieus en sfeervolle basis, maar dankzij heerlijke beats en genoeg variatie wordt het geen moment saai. Daardoor komt dit nummer gewoon onwijs hard. De rest van zijn plaat is ook zeer de moeite waard (wel een stuk minimaler en iets meer richting house).
The synths zijn duidelijk herkenbaar als The Horrors. Dat maakte nummers als Sea Within a Sea en Who Can Say? toch echt heel erg top. Zo ook met dit schitterende nummer. Hiermee hebben ze meteen bewezen dat dit bandje geen eenmalige hype was. Deze gasten kunnen gewoon onwijs goede nummers schrijven. De brug op 5 minuten met vervolgens een verbluffende apotheose zorgt ervoor dat The Horrors ver boven de middelmaat uitsteken.
Cijfer: 9,4
Geweldige productie, ik hou wel van rappers die een beetje dieper durven te duiken in de electronica. Eerste waar het me aan deed denken was Sims, ook in dit topic ontdekt. De vocale sample op de achtergrond is de kers op de slagroom. Eet smakelijk!
Cijfer: 8,9
5. Austra - Beat and the Pulse
Ik heb pas geleden The Knife voor het eerst een serieuze luisterbeurt gegeven en dat beviel me uitstekend. Niet veel later hoorde ik Austra en dat is van hetzelfde niveau (en heel vergelijkbaar). De overeenkomst zit hem overduidelijk in de zang, maar ook muzikaal komt het behoorlijk overeen. Niet dat ik dat erg vind, sterker nog dit is een fantastisch nummer. De electronica zorgt voor een opzwepend en krachtig karakter. De zang geeft het een mysterieuze laag.
6. Austra - Lose It
Hetzelfde verhaal eigenlijk als bij Beat and the Pulse. In dit nummer staat de zang misschien iets meer in de spotlights, maar beiden krijgen van mij hetzelfde cijfer. Ik moet maar eens snel achter het hele album aan.
7. This Patch of Sky - When the Sun Shine's Trough
Totaal niks vernieuwend, maar wel post-rock zoals ik het horen wil. De opbouw is prachtig en het rockt als de tierelier. Erg jammer dat het nummer maar zo kort is (zeker voor post-rock begrippen). Ik ben wel benieuwd of deze mannen ook werken kunnen maken van een kwartier lang zoals hun voorgangers dat deden.
8. Spokes - Peace Racket
Ook weer een beetje richting post-rock. Het begint met een prachtige minimalistische opbouw. Daarna gaat het wat meer richting gewone rock. De cello/viool (soms klinkt het als een cello, de andere keer al seen viool, dus misschien gebruiken ze beiden wel) is echt een prachtige toevoeging. Ze hebben ook duidelijk naar Steve Reich geluisterd.
9. I Break Horses - Winter Beats
Heerlijke mix van post-rock en shoegaze. Doet me heel erg ergens aan een band denken, maar ik kan niet op de naam komen. Samen met Israel Nash Gripka het enige nummer dat ik in de voorrondes nog niet had geluisterd, maar ook deze twee vallen uitstekend bij mij. Had misschien nog wel iets meer variatie in gemogen, het heeft nu nog iets te weinig inhoud.
Cijfer: 8,2
10. Israel Nash Gripka - Goodbye Ghost
Normaal gesproken ben ik niet echt een liefhebber van dit soort muziek. Maar als je het met zoveel overtuiging en bezieling doet ben ik wel bereid een uitzondering te maken. Gelukkig is dit niet alleen maar gitaar en drums, de toevoeging van andere geluiden is een goede zet.
11. Other Lives - Old Statues
Lekker sfeervolle muziek. Heel erg cinematografisch, komt voornamelijk door te toevingen van de strijkers en de Morricone-achtige gitaren. Ik zag aERodynamIC de referentie Midlake maken, dat hoor ik er ook wel in.
12. Atmosphere - I Don't Need Brighter Days
Een van de mindere nummers van Atmosphere. Van hun tragere werk moeten ze het vooral van de rustige en meer minimalistische nummers hebben, zoals Became en Last to Say van hetzelfde album. Wel moet ik zeggen dat ik de flirt naar rock wel kan waarderen, maar dan mag het nummer wel wat meer inhoudt hebben dan een paar trage, zware akkoorden. Het einde werkt ook niet helemaal mee aan een hoge score. Desondanks is het zeker niet onaardig, maar Atmosphere kan zoveel beter.
Cijfer: 7,1
Ik heb Atmosphere in mijn album top 10 staan en hier staat Atmosphere op de laatste plaats. Dit zegt niet alleen wat over dit nummer van hun - het is nog steeds een aardig nummer -, dit zegt vooral wat over de sterkte van deze finale

0
geplaatst: 24 augustus 2011, 16:47 uur
1. Atmosphere - I Don't Need Brighter Days
2. Theophilus London - Last Name London
3. Austra - Beat And The Pulse
4. Dominik Eulberg - Die 3 Millionen Musketiere
5. Israel Nash Gripka - Goodbye Ghost
4. Dominik Eulberg - Die 3 Millionen Musketiere
0
geplaatst: 24 augustus 2011, 19:33 uur
Zeker 7 sterke nummers in de finale, dat wordt nog een klus om er enige rangorde in te krijgen.
Moet je zeker doen, Teunnis. Als Lose It en Beat and the Pulse je al bevallen, dan staan er zeker nog genoeg andere tracks voor je op die hetzelfde niveau hebben, sommigen 3 a 4) vind ik zelfs een nog hoger niveau halen..
Teunnis schreef:
Austra
Ik moet maar eens snel achter het hele album aan
Austra
Ik moet maar eens snel achter het hele album aan
Moet je zeker doen, Teunnis. Als Lose It en Beat and the Pulse je al bevallen, dan staan er zeker nog genoeg andere tracks voor je op die hetzelfde niveau hebben, sommigen 3 a 4) vind ik zelfs een nog hoger niveau halen..
0
geplaatst: 24 augustus 2011, 19:50 uur
1. Atmosphere - I Don't Need Brighter Days:
Misschien wel het sterkste nummer van het nieuwe Atmosphere album (in elk geval één van de sterkste) en dat zegt echt heel wat. Gewoon een absoluut geweldig nummer. De beat is gewoonweg fenomenaal, één van de beste die ik ken, maar ook Slug laat zich hier wat mij betreft van een erg goede kant zien.
9,8
Sorry jongens, maar inderdaad: ik zet nu 2 van mijn eigen nominaties op 1 en 2. Dit doe ik niet om met eer te gaan strijken, maar gewoon omdat ik dit de beste nummers van de ladder vind en dik ook. Dit is het beste nummer van Diorama (die ik iedereen van harte kan aanraden). Sfeervol, vol variatie en gewoon super sterk. Je kunt hier in alle rust naar luisteren, maar ik zie mezelf hier ook volledig los op gaan: erg knap. Een écht lekker dancenummer (voor zover het dance is, daar is het misschien wat te rustig voor) met inhoud.
9,3
3. I Break Horses - Winter Beats
Dit nummer is toch wel een ontdekkinkje, misschien ga ik er wel meer van beluisteren. Gewoon verschrikkelijk lekkere poprock, met een doeltreffend electrodeuntje als basis, heerlijke synths, fantastische drums (die er echt perfect bijpassen) en erg goede, sfeervolle zang maken dit een erg sfeervol nummer die gewoon verschrikkelijk lekker is. Erg knap gedaan en zeker verdiend dat deze in de finale staat. Dat ze boven Peaceful van Amatorski staan zou eigenlijk al genoeg moeten zeggen over wat ik van dit nummer vind.
8,8
4. Amatorski - Peaceful
Gewoon één van de vele mooie nummers van de plaat, die constant bijna hetzelfde niveau vasthoudt. Toch is dit met name door het stuk die op ongeveer 1:40 ingezet wordt, met die geweldige piano en blazers die me kippenvel bezorgen, wel een uitschietertje. Ook de rest van het nummer is erg mooi, met diezelfde sterke instrumentatie met wat electro invloeden en zang die wel voor de muziek gemaakt lijkt te zijn zo goed past het erbij.
8,6
Zo'n nummer die na één beluistering al indruk maakt, maar daarna toch gewoon doorgegroeid is (deze zanger werd trouwens aangehaald door Mart Smeets in zijn muziekrubriekje in de varagids
). Fantastisch (wederom) sfeervol nummer. Erg mooie gezongen, ook een erg sterk refrein begeleidt door een tamelijk volle instrumentatie, met een gitaartje aan de basis maar met van alles eromheen, die er eigenlijk wel bijpast. Zo'n 'mooi' nummer die net iets meer is dan 'gewoon' een mooi nummer.
8,3
Behoorlijk sterke finaleladder, misschien wel één van de sterkste tot nu toe, heb volgens mij zelden een top 5 gehad die ik zó geweldig vond. Ben benieuwd wat mijn favorieten gaan doen
Misschien wel het sterkste nummer van het nieuwe Atmosphere album (in elk geval één van de sterkste) en dat zegt echt heel wat. Gewoon een absoluut geweldig nummer. De beat is gewoonweg fenomenaal, één van de beste die ik ken, maar ook Slug laat zich hier wat mij betreft van een erg goede kant zien.
9,8
Sorry jongens, maar inderdaad: ik zet nu 2 van mijn eigen nominaties op 1 en 2. Dit doe ik niet om met eer te gaan strijken, maar gewoon omdat ik dit de beste nummers van de ladder vind en dik ook. Dit is het beste nummer van Diorama (die ik iedereen van harte kan aanraden). Sfeervol, vol variatie en gewoon super sterk. Je kunt hier in alle rust naar luisteren, maar ik zie mezelf hier ook volledig los op gaan: erg knap. Een écht lekker dancenummer (voor zover het dance is, daar is het misschien wat te rustig voor) met inhoud.
9,3
3. I Break Horses - Winter Beats
Dit nummer is toch wel een ontdekkinkje, misschien ga ik er wel meer van beluisteren. Gewoon verschrikkelijk lekkere poprock, met een doeltreffend electrodeuntje als basis, heerlijke synths, fantastische drums (die er echt perfect bijpassen) en erg goede, sfeervolle zang maken dit een erg sfeervol nummer die gewoon verschrikkelijk lekker is. Erg knap gedaan en zeker verdiend dat deze in de finale staat. Dat ze boven Peaceful van Amatorski staan zou eigenlijk al genoeg moeten zeggen over wat ik van dit nummer vind.
8,8
4. Amatorski - Peaceful
Gewoon één van de vele mooie nummers van de plaat, die constant bijna hetzelfde niveau vasthoudt. Toch is dit met name door het stuk die op ongeveer 1:40 ingezet wordt, met die geweldige piano en blazers die me kippenvel bezorgen, wel een uitschietertje. Ook de rest van het nummer is erg mooi, met diezelfde sterke instrumentatie met wat electro invloeden en zang die wel voor de muziek gemaakt lijkt te zijn zo goed past het erbij.
8,6
Zo'n nummer die na één beluistering al indruk maakt, maar daarna toch gewoon doorgegroeid is (deze zanger werd trouwens aangehaald door Mart Smeets in zijn muziekrubriekje in de varagids
). Fantastisch (wederom) sfeervol nummer. Erg mooie gezongen, ook een erg sterk refrein begeleidt door een tamelijk volle instrumentatie, met een gitaartje aan de basis maar met van alles eromheen, die er eigenlijk wel bijpast. Zo'n 'mooi' nummer die net iets meer is dan 'gewoon' een mooi nummer.8,3
Behoorlijk sterke finaleladder, misschien wel één van de sterkste tot nu toe, heb volgens mij zelden een top 5 gehad die ik zó geweldig vond. Ben benieuwd wat mijn favorieten gaan doen

0
geplaatst: 24 augustus 2011, 20:20 uur
1) Amatorski – Peaceful
Beste nummer van hun plaat.
2) Spokes - Peace Racket
Mooi gebruik van viool, jammer genoeg stopt de violiste ermee, hopelijk zoeken ze een vervangster.
3) Dominik Eulberg - Die 3 Millionen Musketiere
Melancholische techno
4) Other Lives - Old Statues
zeker niet het beste lied maar toch wel een constant hoog niveau op hun album.
5) Austra - Lose it
Ik kon niet kiezen tussen hun liedjes, maar dan toch uiteindelijk voor dit gekozen. Waarom? Weet ik zelf niet.
Beste nummer van hun plaat.
2) Spokes - Peace Racket
Mooi gebruik van viool, jammer genoeg stopt de violiste ermee, hopelijk zoeken ze een vervangster.
3) Dominik Eulberg - Die 3 Millionen Musketiere
Melancholische techno
4) Other Lives - Old Statues
zeker niet het beste lied maar toch wel een constant hoog niveau op hun album.
5) Austra - Lose it
Ik kon niet kiezen tussen hun liedjes, maar dan toch uiteindelijk voor dit gekozen. Waarom? Weet ik zelf niet.
0
geplaatst: 24 augustus 2011, 20:41 uur
1. Austra - Beat And The Pulse
3. Israel Nash Gripka - Goodbye Ghost
4. Austra - Lose it
5. Atmosphere - I Don't Need Brighter Days
6. Dominik Eulberg - Die 3 Millionen Musketiere
7. Spokes - Peace Racket
8. This Patch of Sky - When The Sun Shines Through
9. Other Lives - Old Statues
10. I Break Horses - Winter Beats
11. The Horrors - Moving Further Away
12. Amatorski – Peaceful
Erg sterke top 3.
Album van Austra is het beste van 2011 wat ik tot nog toe heb gehoord. Op dat album staan zelfs nog minimaal 3 tracks die beter zijn dan de twee die hier in de finale meespelen.
Theophilus is voor mij de ontdekking die Dominik Eulberg de vorige maand was.
Israel Nash Gripka is de beste singer/songwriter sinds tijden die ik pas met dit spel heb ontdekt. Ik maakte al meteen de vergelijking met de geweldige Neil Young.
Nummers 4 tot en met 9 liggen dicht bij elkaar
10 tot en met 12 zijn hier het zwakst, maar ook die vind ik genietbaar.
4. Austra - Lose it
5. Atmosphere - I Don't Need Brighter Days
6. Dominik Eulberg - Die 3 Millionen Musketiere
7. Spokes - Peace Racket
8. This Patch of Sky - When The Sun Shines Through
9. Other Lives - Old Statues
10. I Break Horses - Winter Beats
11. The Horrors - Moving Further Away
12. Amatorski – Peaceful
Erg sterke top 3.
Album van Austra is het beste van 2011 wat ik tot nog toe heb gehoord. Op dat album staan zelfs nog minimaal 3 tracks die beter zijn dan de twee die hier in de finale meespelen.
Theophilus is voor mij de ontdekking die Dominik Eulberg de vorige maand was.
Israel Nash Gripka is de beste singer/songwriter sinds tijden die ik pas met dit spel heb ontdekt. Ik maakte al meteen de vergelijking met de geweldige Neil Young.
Nummers 4 tot en met 9 liggen dicht bij elkaar
10 tot en met 12 zijn hier het zwakst, maar ook die vind ik genietbaar.
0
geplaatst: 25 augustus 2011, 21:00 uur
herman schreef:
Gelukkig hebben we nog even de tijd

*hint* *hint*
0
geplaatst: 26 augustus 2011, 11:06 uur

Jammer, dat er nog maar zo weinig lijstjes zijn. Misschien moeten er maar even wat pm's worden rondgestuurd en reclame worden gemaakt op andere topics.
EDIT: Beide acties heb ik ondernomen

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 26 augustus 2011, 12:18 uur
1. The Horrors - Moving Further Away
2. This Patch of Sky - When The Sun Shines Through (geweldige ontdekking)
3. Austra - Beat and the Pulse
4. I Break Horses - Winter Beats
5. Spokes - Peace Racket
2. This Patch of Sky - When The Sun Shines Through (geweldige ontdekking)
3. Austra - Beat and the Pulse
4. I Break Horses - Winter Beats
5. Spokes - Peace Racket
0
geplaatst: 26 augustus 2011, 12:44 uur
1. Atmosphere - I Don't Need Brighter Days
2. Amatorski – Peaceful
4. The Horrors - Moving Further Away
5. This Patch of Sky - When The Sun Shines Through
Matige maand zeg. Daarom ook niet echt gevolgd. Deze 5 nummers zijn zeker de moeite waard, maar de rest vind ik op een paar uitzonderingen na maar gemiddeld. Horrors moet ik toch gaan luisteren, leuk nummer, Amatorski is geweldig dat wisten we al, net als Atmosphere. Austra's nummer kende ik ook. Erg leuk. En This Patch of Sky is een mooie ontdekking.
Ik denk dat september een betere maand wordt. Aangezien dEUS, The Throne en Red Hot Chili Peppers hun album al hebben uitgebracht. En de frontman van Pavement.
Edit: na nog wat nummers uit de finaleladder geluisterd te hebben valt het wel mee, is nog best goed niveau.
2. Amatorski – Peaceful
5. This Patch of Sky - When The Sun Shines Through
Matige maand zeg. Daarom ook niet echt gevolgd. Deze 5 nummers zijn zeker de moeite waard, maar de rest vind ik op een paar uitzonderingen na maar gemiddeld. Horrors moet ik toch gaan luisteren, leuk nummer, Amatorski is geweldig dat wisten we al, net als Atmosphere. Austra's nummer kende ik ook. Erg leuk. En This Patch of Sky is een mooie ontdekking.
Ik denk dat september een betere maand wordt. Aangezien dEUS, The Throne en Red Hot Chili Peppers hun album al hebben uitgebracht. En de frontman van Pavement.
Edit: na nog wat nummers uit de finaleladder geluisterd te hebben valt het wel mee, is nog best goed niveau.
0
geplaatst: 26 augustus 2011, 14:25 uur
7 lijstjes is inderdaad erg matig. Zoals bekend had ik deze week mijn introweek. Mijn lijstje komt er wel, geen zorgen.
0
geplaatst: 26 augustus 2011, 14:57 uur
Ik had nog een paar dagen nodig om de nummers 4 t/m 8 te scheiden.
1. The Horrors - Moving Further Away (8,6)
2. Austra - Lose it (8,5)
3. Austra - Beat And The Pulse (8,0)
4. I Break Horses - Winter Beats (7,8)
5. Israel Nash Gripka - Goodbye Ghost (7,5)
Other Lives - Old Statues (7,5)
Spokes - Peace Racket (7,3)
Dominik Eulberg - Die 3 Millionen Musketiere (7,3)
Atmosphere - I Don't Need Brighter Days (7,2)
Theophilus London - Last Name London (6,5)
This Patch of Sky - When The Sun Shines Through (6,0)
Amatorski – Peaceful (5,0)
Moving Further Away is een heerlijk nummer, ben alleen niet helemaal fan van de eighties-sound. Lose it, eigen nominatie, vind ik toch echt iets sterker dan 'Beat and Pulse', jammer dat die laatste de eerste zo heeft gekannibaliseerd. Maar Poeha heeft gelijk, er zijn meer goede, wellicht betere nummers te beluisteren op 'Feel it Break'.
1. The Horrors - Moving Further Away (8,6)
2. Austra - Lose it (8,5)
3. Austra - Beat And The Pulse (8,0)
4. I Break Horses - Winter Beats (7,8)
5. Israel Nash Gripka - Goodbye Ghost (7,5)
Other Lives - Old Statues (7,5)
Spokes - Peace Racket (7,3)
Dominik Eulberg - Die 3 Millionen Musketiere (7,3)
Atmosphere - I Don't Need Brighter Days (7,2)
Theophilus London - Last Name London (6,5)
This Patch of Sky - When The Sun Shines Through (6,0)
Amatorski – Peaceful (5,0)
Moving Further Away is een heerlijk nummer, ben alleen niet helemaal fan van de eighties-sound. Lose it, eigen nominatie, vind ik toch echt iets sterker dan 'Beat and Pulse', jammer dat die laatste de eerste zo heeft gekannibaliseerd. Maar Poeha heeft gelijk, er zijn meer goede, wellicht betere nummers te beluisteren op 'Feel it Break'.
0
Mb.
geplaatst: 26 augustus 2011, 15:10 uur
1. Theophilus London - Last Name London
2. Atmosphere - I Don't Need Brighter Days
4. Austra - Beat And The Pulse
5. Amatorski – Peaceful
Mijn smaak is iets te beperkt om mee te doen in dit soort topics, maar na een PM te hebben gekregen heb ik toch maar is mijn best gedaan. Die laatste drie keuzes heb ik eigenlijk gekozen bij gebrek aan beter en dat zegt al genoeg, denk ik. Ik mis de Soul gewoon een beetje.
2. Atmosphere - I Don't Need Brighter Days
4. Austra - Beat And The Pulse
5. Amatorski – Peaceful
Mijn smaak is iets te beperkt om mee te doen in dit soort topics, maar na een PM te hebben gekregen heb ik toch maar is mijn best gedaan. Die laatste drie keuzes heb ik eigenlijk gekozen bij gebrek aan beter en dat zegt al genoeg, denk ik. Ik mis de Soul gewoon een beetje.
0
geplaatst: 26 augustus 2011, 15:36 uur
1. Other Lives - Old Statues
2. Amatorski – Peaceful
5. Spokes - Peace Racket
2. Amatorski – Peaceful
5. Spokes - Peace Racket
0
geplaatst: 26 augustus 2011, 16:46 uur
Bedankt voor de PM. Mijn lijstje volgt morgen. Ik heb in ieder geval hoge verwachtingen van deze finaleladder 

0
geplaatst: 26 augustus 2011, 20:32 uur
1. Israel Nash Gripka - Goodbye Ghost
2. Other Lives - Old Statues
3. Amatorski - Peaceful
4. Austra - The Beat And The Pulse
5. The Horrors - Moving Further Away
6. Spokes - Peace Racket
7. Atmosphere - Don't Need Brighter Days
8. Austra - Lose It
9. This Patch Of Sky - When The Sun Shines Through
10. Theophilus London - Last Name London
11. Winter Beats - I Break Horses
12. Dominik Eulberg - Die 3 Millionen Musketieren
Deze maand doen de nummers niet echt voor elkaar onder. Behalve Israel Nash Gripka -eigen nominatie, vind ik dan ook, logisch misschien, het beste- geen uitschieters.
Mijn nummer 2 tm 8 vind ik stuk voor stuk prima nummers en ik heb mijn best gedaan om ze in de goede volgerde te zetten
Other lives is een erg mooi nummer, ga dat album maar eens checken. De nummers 8 - 12 vind ik dan weer een stuk minder, met name dat van Eulberg, dat is niet echt iets voor mij denk ik.
3. Amatorski - Peaceful
4. Austra - The Beat And The Pulse
6. Spokes - Peace Racket
7. Atmosphere - Don't Need Brighter Days
8. Austra - Lose It
9. This Patch Of Sky - When The Sun Shines Through
10. Theophilus London - Last Name London
11. Winter Beats - I Break Horses
12. Dominik Eulberg - Die 3 Millionen Musketieren
Deze maand doen de nummers niet echt voor elkaar onder. Behalve Israel Nash Gripka -eigen nominatie, vind ik dan ook, logisch misschien, het beste- geen uitschieters.
Mijn nummer 2 tm 8 vind ik stuk voor stuk prima nummers en ik heb mijn best gedaan om ze in de goede volgerde te zetten
Other lives is een erg mooi nummer, ga dat album maar eens checken. De nummers 8 - 12 vind ik dan weer een stuk minder, met name dat van Eulberg, dat is niet echt iets voor mij denk ik.
0
geplaatst: 27 augustus 2011, 01:20 uur
Oké, naar aanleiding van Chevy's eerdere berichten en PM's is het me niet helemaal duidelijk of hij wil dat ik ook zijn finaleladder plaats. Als hij zelf nog een lijstje plaatst negeer dan a.u.b. het volgende:
1. This Patch of Sky - When The Sun Shines Through
2. Spokes - Peace Racket
3. Other Lives - Old Statues
4. Amatorski – Peaceful
5 I Break Horses - Winter Beats
1. This Patch of Sky - When The Sun Shines Through
2. Spokes - Peace Racket
3. Other Lives - Old Statues
4. Amatorski – Peaceful
5 I Break Horses - Winter Beats
0
geplaatst: 27 augustus 2011, 01:53 uur
Wat betreft mijn eigen lijstje: ik vond in eerste instantie dat het een zwakke finale was, maar bij herhaaldelijke beluistering vond ik het een verrassend sterke ladder, en had ik nog flinke moeite er rangorde in aan te brengen. Ik zal alleen de eerste vijf hier bespreken:
Verrassing van het topic? In ieder geval leverde Austra deze maand twee lekker donkere electro-poptracks aan dit spel die werkelijk niet uit je hoofd te branden zijn. Zelfs een niet-liefhebber van electronic moet toegeven dat Austra gewoon de terechte winnaar van de maand zou moeten worden.
Psychedelische rock met een hoog morricone-gehalte. Hoe dan ook, ik ben een fan van goede liedjes, en ik vind Old Statues zeker het beste pure popliedje uit de finale van deze maand.
Lang in de race geweest voor nummer 1, maar uiteindelijk verslapte mijn aandacht toch wel wat over bijna negen minuten, en bovendien komt het geluid me nogal bekend voor van enkele wavebands waarvan de namen me even ontschieten. Maar toch: supercatchy en geniaal geproduceerd nummer, met een prachtige climax.
Rapper met gouden kettingen die zijn naam zingt in het refrein en zijn cd de lelijke tautologische titel 'Timez are weird these days' meegeeft. Maar het is moeilijk mijn hoofd stil te houden bij deze strakke, prachtig opgebouwde track.
5. I Break Horses - Winter Beats
Niet bepaald een nummer dat makkelijk blijft hangen, en had het bijna afgelegd om de vijfde plaats met Goodbye Ghost. Dat het mijn eigen nominatie is, speelt misschien een onbewuste bijrol, maar dit is toch iets dat het hele spel mijn interesse is blijven vasthouden. Benieuwd waar het heengaat met deze band.
Verrassing van het topic? In ieder geval leverde Austra deze maand twee lekker donkere electro-poptracks aan dit spel die werkelijk niet uit je hoofd te branden zijn. Zelfs een niet-liefhebber van electronic moet toegeven dat Austra gewoon de terechte winnaar van de maand zou moeten worden.
Psychedelische rock met een hoog morricone-gehalte. Hoe dan ook, ik ben een fan van goede liedjes, en ik vind Old Statues zeker het beste pure popliedje uit de finale van deze maand.
Lang in de race geweest voor nummer 1, maar uiteindelijk verslapte mijn aandacht toch wel wat over bijna negen minuten, en bovendien komt het geluid me nogal bekend voor van enkele wavebands waarvan de namen me even ontschieten. Maar toch: supercatchy en geniaal geproduceerd nummer, met een prachtige climax.
Rapper met gouden kettingen die zijn naam zingt in het refrein en zijn cd de lelijke tautologische titel 'Timez are weird these days' meegeeft. Maar het is moeilijk mijn hoofd stil te houden bij deze strakke, prachtig opgebouwde track.
5. I Break Horses - Winter Beats
Niet bepaald een nummer dat makkelijk blijft hangen, en had het bijna afgelegd om de vijfde plaats met Goodbye Ghost. Dat het mijn eigen nominatie is, speelt misschien een onbewuste bijrol, maar dit is toch iets dat het hele spel mijn interesse is blijven vasthouden. Benieuwd waar het heengaat met deze band.
0
geplaatst: 27 augustus 2011, 10:50 uur
1. Amatorski – Peaceful
3. Spokes - Peace Racket
4. Austra - Lose it
3. Spokes - Peace Racket
4. Austra - Lose it
0