Muziek / Muziekgames / MusicMeter: Song van het Jaar 2012 competitie
zoeken in:
0
geplaatst: 24 september 2012, 15:02 uur
dumb_helicopter schreef:
Ik mis bij ladder 4 nog een nummer denk ik (er staan er alleszins maar 7 en bij de rest 8 ).
In ladder 3 zit er een te veel, dus dat probleem lijkt me al opgelost.Ik mis bij ladder 4 nog een nummer denk ik (er staan er alleszins maar 7 en bij de rest 8 ).
0
geplaatst: 24 september 2012, 15:15 uur
inquestos schreef:
Sterkste finale in ruim een jaar tijd (De juli finale van 2011 was ook legendarisch met o.a. Four Tet, Nneka, Feist, The Horrors, en Kendrick Lamar). De top5 is buitencategorie goed. Ben nog wel bevreesd voor de nummer 1 van de maand, met zoveel moois om uit te kiezen zul je net zien dat The Unwanted Hours er met de prijs vandoor gaan.
Sterkste finale in ruim een jaar tijd (De juli finale van 2011 was ook legendarisch met o.a. Four Tet, Nneka, Feist, The Horrors, en Kendrick Lamar). De top5 is buitencategorie goed. Ben nog wel bevreesd voor de nummer 1 van de maand, met zoveel moois om uit te kiezen zul je net zien dat The Unwanted Hours er met de prijs vandoor gaan.
The Unwinding Hours

Hebben een geweldig nummer afgeleverd, er zijn nog wel een paar tracks die mogen winnen, maar dan toch hopelijk niet die van Danny Brown, want die behoort in dit sterke deelnemersveld tot de mindere goden.
0
geplaatst: 24 september 2012, 15:32 uur
1. Four Tet - Pinnacles
2. The Unwinding Hours - Wayward
3. The xx - Chained
4. Tame Impala - Elephant
5. Archive - Stick Me in My Heart
Pinnacles is puur genot, Wayward is een groeier en verdient een volle lading respect, Chained is mooi in zijn eenvoud, Elephant is bij vlagen erg lekker en Stick Me in My Heart is eigenlijk nog best mooi. (Vanaf mijn nummer 5 is het niveau eigenlijk lager dan wat ik van de maandfinales gewend ben, maar ik neem het deze keer voor lief
)
3. The xx - Chained
4. Tame Impala - Elephant
Pinnacles is puur genot, Wayward is een groeier en verdient een volle lading respect, Chained is mooi in zijn eenvoud, Elephant is bij vlagen erg lekker en Stick Me in My Heart is eigenlijk nog best mooi. (Vanaf mijn nummer 5 is het niveau eigenlijk lager dan wat ik van de maandfinales gewend ben, maar ik neem het deze keer voor lief
)
0
geplaatst: 24 september 2012, 17:15 uur
Misschien heb ik laat op de avond toch nog wat tijd (opdracht lijkt mee te vallen) en anders word het morgenmiddag.
Ik neem aan dat jullie er geen probleem mee hebben dat de deadline een beetje schimmig blijft? Alleen odi (EDIT: oeps, Snoeperd over het hoofd gezien) mis ik nog van de mensen die deze maand minimaal een keer hebben meegedaan.
Ik neem aan dat jullie er geen probleem mee hebben dat de deadline een beetje schimmig blijft? Alleen odi (EDIT: oeps, Snoeperd over het hoofd gezien) mis ik nog van de mensen die deze maand minimaal een keer hebben meegedaan.
0
geplaatst: 24 september 2012, 19:42 uur
1. The xx - Chained
2. Disclosure - Tenderly
3. Four Tet - Pinnacles
4. Danny Brown - Grown Up
5. Swans - Avatar
Wat een topfinale, had ieder nummer graag mijn punten willen geven. Kijk door het nummer van P.O.S. geweldig uit naar zijn nieuwe album, ook al past hij niet meer in de top 5.
2. Disclosure - Tenderly
3. Four Tet - Pinnacles
4. Danny Brown - Grown Up
5. Swans - Avatar
Wat een topfinale, had ieder nummer graag mijn punten willen geven. Kijk door het nummer van P.O.S. geweldig uit naar zijn nieuwe album, ook al past hij niet meer in de top 5.
0
geplaatst: 24 september 2012, 20:59 uur
1. Archive - Stick Me in My Heart
2. Jessie Ware - Wildest Moments
3. Tame Impala - Elephant
4. The Unwinding Hours - Wayward
5. The xx - Chained
2. Jessie Ware - Wildest Moments
3. Tame Impala - Elephant
4. The Unwinding Hours - Wayward
5. The xx - Chained
0
geplaatst: 25 september 2012, 01:34 uur
Kon het toch niet laten om even de (waarschijnlijke eind)stand te bekijken. De nummers vier staan exact gelijk en daar gaat het dus om het stempercentage in de finaleladder.
Morgen zal ik jullie de uitslag presenteren.
Morgen zal ik jullie de uitslag presenteren.
0
geplaatst: 25 september 2012, 11:09 uur
Ik zal beginnen met goed nieuws, we hadden bijna het record uit de maandfinale van februari gebroken! Er bevinden zich binnen MuMe negentien helden die dit mooie topic draaiende houden:
Angelo, arcade monkeys, Ataloona, Co Jackso, DjFrankie, Don Cappuccino, dumb_helicopter, inquestos, jassn, kemm, odi, Osiris Apis, Ploppesteksel, Poeha, Rhythm & Poetry, Salvadore, Snoeperd, stoepkrijt en Teunnis.
De top twee stak er duidelijk bovenuit, daar zit uiteindelijk maar 1 punt verschil tussen. Voor plaats 4 was het dringen, de nummer 4 behaalde slechts 4 punten meer dan de nummer 10. Maar eerst de treurige verliezer van de finale.
12. Disclosure - Tenderly (16 punten, 4 keer genoemd)
(genomineerd door en nummer 1 van Teunnis)
Veruit het minste genoemd, maar als hij in de top 5 stond was dat gemiddeld wel op de 2e plek! Blijkbaar zijn er maar vier liefhebbers van deze geweldige muziek. Drie maanden geleden haalde Disclosure nog een 7e plek, dat was dan ook een grote verrassing. Deze 12e plek ligt (helaas) meer in de lijn der verwachting, al vind ik dit nummer beter dan What's in Your Head. Dit duo gaan we denk ik nog vaak tegenkomen de komende jaren. Ze beginnen ook steeds populairder te worden gezien de YouTube-views.
Angelo, arcade monkeys, Ataloona, Co Jackso, DjFrankie, Don Cappuccino, dumb_helicopter, inquestos, jassn, kemm, odi, Osiris Apis, Ploppesteksel, Poeha, Rhythm & Poetry, Salvadore, Snoeperd, stoepkrijt en Teunnis.
De top twee stak er duidelijk bovenuit, daar zit uiteindelijk maar 1 punt verschil tussen. Voor plaats 4 was het dringen, de nummer 4 behaalde slechts 4 punten meer dan de nummer 10. Maar eerst de treurige verliezer van de finale.
12. Disclosure - Tenderly (16 punten, 4 keer genoemd)
(genomineerd door en nummer 1 van Teunnis)
Veruit het minste genoemd, maar als hij in de top 5 stond was dat gemiddeld wel op de 2e plek! Blijkbaar zijn er maar vier liefhebbers van deze geweldige muziek. Drie maanden geleden haalde Disclosure nog een 7e plek, dat was dan ook een grote verrassing. Deze 12e plek ligt (helaas) meer in de lijn der verwachting, al vind ik dit nummer beter dan What's in Your Head. Dit duo gaan we denk ik nog vaak tegenkomen de komende jaren. Ze beginnen ook steeds populairder te worden gezien de YouTube-views.
0
geplaatst: 25 september 2012, 11:15 uur
11. Elzhi - Blue Widow (18 punten, 6 keer genoemd)
(automatisch genomineerd)
Elzhi doet juist het tegenovergestelde van Disclosure. Nog redelijk vaak genoemd, maar als enige van de finalisten prijkte het bovenaan een lijstje. Elzhi heeft waarschijnlijk last gehad van Danny Brown, want die komt voorlopig nog niet langs, en misschien is het nummer net te kort om echt goed te scoren.
(automatisch genomineerd)
Elzhi doet juist het tegenovergestelde van Disclosure. Nog redelijk vaak genoemd, maar als enige van de finalisten prijkte het bovenaan een lijstje. Elzhi heeft waarschijnlijk last gehad van Danny Brown, want die komt voorlopig nog niet langs, en misschien is het nummer net te kort om echt goed te scoren.
0
geplaatst: 25 september 2012, 11:24 uur
10. Swans - Avatar (20 punten, 7 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van Don Cappuccino)
En vanaf nu zit het allemaal heel dicht tegen elkaar. Swans is de ongelukkigste van de middenmoters. Dit soort lange en voornamelijk instrumentale nummers hebben het wel eens heel erg goed gedaan in dit spel. Het verschil met dit nummer van Swans is dat hier wat minder dynamiek inzit en ook wat minder pakkende melodieën. De een zal dat als saaier betitelen, de ander zal zeggen dat het gewoon ontoegankelijker is. Ik neig naar dat laatste, al is het voor mij nog een klein beetje "net niet".
(automatisch genomineerd, nummer 1 van Don Cappuccino)
En vanaf nu zit het allemaal heel dicht tegen elkaar. Swans is de ongelukkigste van de middenmoters. Dit soort lange en voornamelijk instrumentale nummers hebben het wel eens heel erg goed gedaan in dit spel. Het verschil met dit nummer van Swans is dat hier wat minder dynamiek inzit en ook wat minder pakkende melodieën. De een zal dat als saaier betitelen, de ander zal zeggen dat het gewoon ontoegankelijker is. Ik neig naar dat laatste, al is het voor mij nog een klein beetje "net niet".
0
geplaatst: 25 september 2012, 11:31 uur
9. P.O.S - Bumper (21 punten, 7 keer genoemd)
(automatische genomineerd, nummer 1 van Rhythm & Poetry)
Het laatste album van P.O.S (Never Better) wordt alom bejubeld door de liefhebbers van experimentele hiphop. Bumper wordt de openingstrack van het nieuwe album en is samen net als Fuck You Stuff nu al te beluisteren. Als dit het niveau is van het hele album gaat P.O.S zijn vorige album nog eens overklassen. Heerlijk gestoorde beats, zoals we van hem gewend zijn. Zoals ik nu merk met slapende huisgenoten knalt dit alleen op vol volume.
(automatische genomineerd, nummer 1 van Rhythm & Poetry)
Het laatste album van P.O.S (Never Better) wordt alom bejubeld door de liefhebbers van experimentele hiphop. Bumper wordt de openingstrack van het nieuwe album en is samen net als Fuck You Stuff nu al te beluisteren. Als dit het niveau is van het hele album gaat P.O.S zijn vorige album nog eens overklassen. Heerlijk gestoorde beats, zoals we van hem gewend zijn. Zoals ik nu merk met slapende huisgenoten knalt dit alleen op vol volume.
0
geplaatst: 25 september 2012, 11:37 uur
8. Kindness - That’s Alright (22 punten, 6 keer genoemd)
(genomineerd door kemm, nummer 1 van jassn en kemm)
Een beetje een manusje van alles, dit Kindness. Je kan er heel veel stijlen in terug vinden; ik hoor Prince, Michael Jackson, R&B, disco en ook Woodkid. Zelfs een beetje Art of Noise, het knip- en plakachtige. Een lekker gek mixje. Kindness werd een keer minder genoemd dan Swans en P.O.S, maar kan rekenen op een fanatiekere aanhang. Ik hou het bij hier en daar een nummertje, ik kan me niet voorstellen dat dit een heel album lang leuk blijft.
(genomineerd door kemm, nummer 1 van jassn en kemm)
Een beetje een manusje van alles, dit Kindness. Je kan er heel veel stijlen in terug vinden; ik hoor Prince, Michael Jackson, R&B, disco en ook Woodkid. Zelfs een beetje Art of Noise, het knip- en plakachtige. Een lekker gek mixje. Kindness werd een keer minder genoemd dan Swans en P.O.S, maar kan rekenen op een fanatiekere aanhang. Ik hou het bij hier en daar een nummertje, ik kan me niet voorstellen dat dit een heel album lang leuk blijft.
0
geplaatst: 25 september 2012, 11:45 uur
7. Jessie Ware - Wildest Moments (23 punten, 9 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van Angelo)
Jessie Ware weet net niet haar beste prestatie (Running werd 6e in april) te evenaren. Dit is wel alweer haar vierde nummer dat de top 20 weet te bereiken. Je kunt wel zeggen dat 2012 een uitstekend jaar is geweest voor deze vrouw. Persoonlijk vind ik dit haar beste nummer (Disclosure remix dan maar even niet meegerekend). De Britse zwarte scene begint zich ook steeds meer te profileren heb ik het idee, daar kan ik alleen maar blij mee zijn.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van Angelo)
Jessie Ware weet net niet haar beste prestatie (Running werd 6e in april) te evenaren. Dit is wel alweer haar vierde nummer dat de top 20 weet te bereiken. Je kunt wel zeggen dat 2012 een uitstekend jaar is geweest voor deze vrouw. Persoonlijk vind ik dit haar beste nummer (Disclosure remix dan maar even niet meegerekend). De Britse zwarte scene begint zich ook steeds meer te profileren heb ik het idee, daar kan ik alleen maar blij mee zijn.
0
geplaatst: 25 september 2012, 11:50 uur
6. Tame Impala - Elephant (24 punten, 10 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van DjFrankie)
Een echte puntensprokkelaar, deze olifant van psychedelische Aussies. Dat mag geen verrassing genoemd worden, typische muziek door (bijna) iedereen hier wel gewaardeerd wordt. Syd Barrett is in dit nummer wel heel duidelijk te horen. Als liefhebber van Pink Floyd ten tijden van Syd kan ik dat alleen maar toejuichen. Na de 4e plaats in de vorige maand kan het alleen maar dat het aankomende album een succes gaat worden. En ik zie nu dat het album gelekt is en na 20 stemmen op een gemiddelde van 4,02 staat. Daar moet ik dan maar snel achteraan!
(automatisch genomineerd, nummer 1 van DjFrankie)
Een echte puntensprokkelaar, deze olifant van psychedelische Aussies. Dat mag geen verrassing genoemd worden, typische muziek door (bijna) iedereen hier wel gewaardeerd wordt. Syd Barrett is in dit nummer wel heel duidelijk te horen. Als liefhebber van Pink Floyd ten tijden van Syd kan ik dat alleen maar toejuichen. Na de 4e plaats in de vorige maand kan het alleen maar dat het aankomende album een succes gaat worden. En ik zie nu dat het album gelekt is en na 20 stemmen op een gemiddelde van 4,02 staat. Daar moet ik dan maar snel achteraan!
0
geplaatst: 25 september 2012, 11:58 uur
5. Archive - Stick Me in My Heart (24 punten, 9 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van Co Jackso en odi)
Archive maakt serieuze kansen als er een award komt voor dé cultband van de huidige tijd. Controlling Crowds wordt bedolven onder de 5 sterren en lovende recensies, maar echt doorbreken wil nog niet Vergeleken met het meesterwerk Controlling Crowds is het nieuwe album wat minder. Stick Me in My Heart wordt nog het best ontvangen en ook hier gaat het niet verkeerd met een 5e plaats. Het is alleen een beetje jammer dat bij Archive de meeste nummers los niet werken. De drums die invallen rond 2:45 zijn eigenlijk de drums van het volgende nummer. Een typisch Archive-trucje die hun albums als een soort mixplaten maakt, dat kennen we eigenlijk alleen uit de dance-scene. Voor de plaat heeft dat zeker zijn toegevoegde waarde, maar de nummers staan minder op zichzelf. Misschien is dat ook de reden waarom het commerciële succes nog niet wilt komen.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van Co Jackso en odi)
Archive maakt serieuze kansen als er een award komt voor dé cultband van de huidige tijd. Controlling Crowds wordt bedolven onder de 5 sterren en lovende recensies, maar echt doorbreken wil nog niet Vergeleken met het meesterwerk Controlling Crowds is het nieuwe album wat minder. Stick Me in My Heart wordt nog het best ontvangen en ook hier gaat het niet verkeerd met een 5e plaats. Het is alleen een beetje jammer dat bij Archive de meeste nummers los niet werken. De drums die invallen rond 2:45 zijn eigenlijk de drums van het volgende nummer. Een typisch Archive-trucje die hun albums als een soort mixplaten maakt, dat kennen we eigenlijk alleen uit de dance-scene. Voor de plaat heeft dat zeker zijn toegevoegde waarde, maar de nummers staan minder op zichzelf. Misschien is dat ook de reden waarom het commerciële succes nog niet wilt komen.
0
geplaatst: 25 september 2012, 12:06 uur
4. Four Tet - Pinnacles (24 punten, 9 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van inquestos en stoepkrijt)
Zoals ik al zei, deze nummer 4 is evenvaak op de 1e, 2e, 3e, 4e en 5e plaats gezet als Archive. Een unicum in de historie van dit spel als ik het goed heb. Ik weet dan eigenlijk ook niet zeker wat de regels zijn bij zo'n gelijkspel. Het meest logische is om te kijken naar het stempercentage in de finaleladder. Maar ook het stempercentage in de voorrondeladder was hoger en als we gaan kijken naar achtereenvolgens het aantal 1e, 2e, 3e en 4e plekken wint Four Tet ook, net als bij het aantal punten in de vorige ladders. Maar die laatste twee criteria slaan nergens op, want ze zaten niet bij elkaar in de vorige ladders. Enfin, nu nog wat aandacht voor Four Tet. Want dat verdient deze Held. Vorig jaar was hij al uiterst succesvol met een 2e en 12e plek in de eindejaarsfinale. En daarna bleef hij maar doorgaan met heerlijke singles uitbrengen, soms met de andere electronica-grootheid van het moment, Burial. Pinnacles was al eerder dit uitgebracht, maar op de verzamelaar Pink kreeg het wat meer aandacht. Een vierde plaats in deze maandfinale is het resultaat.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van inquestos en stoepkrijt)
Zoals ik al zei, deze nummer 4 is evenvaak op de 1e, 2e, 3e, 4e en 5e plaats gezet als Archive. Een unicum in de historie van dit spel als ik het goed heb. Ik weet dan eigenlijk ook niet zeker wat de regels zijn bij zo'n gelijkspel. Het meest logische is om te kijken naar het stempercentage in de finaleladder. Maar ook het stempercentage in de voorrondeladder was hoger en als we gaan kijken naar achtereenvolgens het aantal 1e, 2e, 3e en 4e plekken wint Four Tet ook, net als bij het aantal punten in de vorige ladders. Maar die laatste twee criteria slaan nergens op, want ze zaten niet bij elkaar in de vorige ladders. Enfin, nu nog wat aandacht voor Four Tet. Want dat verdient deze Held. Vorig jaar was hij al uiterst succesvol met een 2e en 12e plek in de eindejaarsfinale. En daarna bleef hij maar doorgaan met heerlijke singles uitbrengen, soms met de andere electronica-grootheid van het moment, Burial. Pinnacles was al eerder dit uitgebracht, maar op de verzamelaar Pink kreeg het wat meer aandacht. Een vierde plaats in deze maandfinale is het resultaat.
0
geplaatst: 25 september 2012, 12:12 uur
3. Danny Brown - Grown Up (28 punten, 9 keer genoemd)
(nominatie van Ploppesteksel, nummer 1 van Ataloona, Osiris Apis en Ploppesteksel)
Lang geleden dat ik zo'n heerlijke ouderwetse beat heb gehoord. Toegegeven, er is goed geluisterd naar Can I Kick It?, maar verre van gestolen. Net als Elzhi is dit aan de korte kant, maar Danny Brown doet het een stuk beter. Ook een leuke clip erbij en de sample van het kinderkoortje maakt het helemaal af.
(nominatie van Ploppesteksel, nummer 1 van Ataloona, Osiris Apis en Ploppesteksel)
Lang geleden dat ik zo'n heerlijke ouderwetse beat heb gehoord. Toegegeven, er is goed geluisterd naar Can I Kick It?, maar verre van gestolen. Net als Elzhi is dit aan de korte kant, maar Danny Brown doet het een stuk beter. Ook een leuke clip erbij en de sample van het kinderkoortje maakt het helemaal af.
0
geplaatst: 25 september 2012, 12:18 uur
De 2 minste nummers in de top 2. Jammer. Anderzijds ben ik tevreden dat er weer eens een nominatie van mij is doorgestoten naar de top 5.
0
geplaatst: 25 september 2012, 12:26 uur
2. The Unwinding Hours - Wayward (32 punten, 8 keer genoemd)
(genomineerd door Poeha, nummer 1 van dumb_helicopter, Poeha en Salvadore)
Hee, gewone rockmuziek bestaat ook nog gewoon? Voor de liefhebbers daarvan was het deze maand makkelijk kiezen. De vorige maanden hadden ze keuze genoeg, maar deze finale werd overspoeld met hiphop, dance en andere zwarte muziek. Dat kwam The Unwinding Hours wel goed uit met drie eerste plaatsen en ook drie tweede plaatsen. Je kan het eigenlijk moeilijk erg vinden, dit klinkt gewoonweg lekker. Het komt net een puntje te kort voor de overwinning.
(genomineerd door Poeha, nummer 1 van dumb_helicopter, Poeha en Salvadore)
Hee, gewone rockmuziek bestaat ook nog gewoon? Voor de liefhebbers daarvan was het deze maand makkelijk kiezen. De vorige maanden hadden ze keuze genoeg, maar deze finale werd overspoeld met hiphop, dance en andere zwarte muziek. Dat kwam The Unwinding Hours wel goed uit met drie eerste plaatsen en ook drie tweede plaatsen. Je kan het eigenlijk moeilijk erg vinden, dit klinkt gewoonweg lekker. Het komt net een puntje te kort voor de overwinning.
0
geplaatst: 25 september 2012, 12:27 uur
1. The xx - Chained (33 punten, 11 keer genoemd)
(genomineerd door Snoeperd, nummer 1 van arcade monkeys en Snoeperd)
The xx is misschien wel de grootste band op het moment. Dat bevestigen ze nog even met deze 1e plaats. Maar liefst 11 keer genoemd! Net als Tame Impala wordt deze muziek door elke soort muziekliefhebber gewaardeerd en gaat het er op die manier vandoor met de overwinning. Wel opvallend dat de leadsingle Angels slechts zestiende wordt. Aan de andere kant, Chained is wel een stuk minder minimalistisch dan Angels, daar zal het dan ook wel aan liggen. Chained vind ik een van de weinige nieuwe nummers die dat magische The xx-moment hebben. Want net als de meeste nummers van de eerste plaat zijn het slechts enkele moment die het nummer zo bijzonder maken. Op 1:30 wanneer Romy Croft begint te zingen en de voor The xx zo typerende gitaarmelodie op 1:59. Ondanks dat dit nummer bij mij slechts op de negende plek in mijn lijstje stond is het een prachtige winnaar. En dat zegt vooral iets over de algehele finale.
(genomineerd door Snoeperd, nummer 1 van arcade monkeys en Snoeperd)
The xx is misschien wel de grootste band op het moment. Dat bevestigen ze nog even met deze 1e plaats. Maar liefst 11 keer genoemd! Net als Tame Impala wordt deze muziek door elke soort muziekliefhebber gewaardeerd en gaat het er op die manier vandoor met de overwinning. Wel opvallend dat de leadsingle Angels slechts zestiende wordt. Aan de andere kant, Chained is wel een stuk minder minimalistisch dan Angels, daar zal het dan ook wel aan liggen. Chained vind ik een van de weinige nieuwe nummers die dat magische The xx-moment hebben. Want net als de meeste nummers van de eerste plaat zijn het slechts enkele moment die het nummer zo bijzonder maken. Op 1:30 wanneer Romy Croft begint te zingen en de voor The xx zo typerende gitaarmelodie op 1:59. Ondanks dat dit nummer bij mij slechts op de negende plek in mijn lijstje stond is het een prachtige winnaar. En dat zegt vooral iets over de algehele finale.
0
geplaatst: 25 september 2012, 12:28 uur
inquestos schreef:
En ja hoor, m'n nummers 11 & 12 op plek 1 & 2
En ja hoor, m'n nummers 11 & 12 op plek 1 & 2
Ploppesteksel schreef:
De 2 minste nummers in de top 2. Jammer. Anderzijds ben ik tevreden dat er weer eens een nominatie van mij is doorgestoten naar de top 5.
De nummer 2 is het nadeel van zoveel van jullie (en mijn) favorieten in de finale. De nummer 1 is het nadeel van de gemene deler.
0
geplaatst: 25 september 2012, 12:38 uur
De top 20 van augustus:
1. The xx - Chained
3. Danny Brown - Grown Up
4. our Tet - Pinnacles
6. Tame Impala - Elephant
7. Jessie Ware - Wildest Moments
8. Kindness - That's Alright
9. P.O.S - Bumper
10. Swans - Avatar
11. Elzhi - Blue Widow
12. Disclosure - Tenderly
13. Jessie Ware - Sweet Talk
14. Cody ChesnuTT - Under the Spell of the Handout
15. Elle Varner feat J. Cole - Only Wanna Give It to You
16. Archive - Violently
17. The Walkmen - Heaven
18. Sinéad O'Connor - Reason with Me
19. Four Tet - Lion
20. Daily Bread - Loverst
Eerdere uitslagen:
Januari
Februari
Maart
April
Mei
Juni
Juli
Spotify-playlists per maand:
Januari
Februari
Maart
April
Mei
Juni
Juli
Augustus
1. The xx - Chained
3. Danny Brown - Grown Up
4. our Tet - Pinnacles
6. Tame Impala - Elephant
7. Jessie Ware - Wildest Moments
8. Kindness - That's Alright
9. P.O.S - Bumper
10. Swans - Avatar
11. Elzhi - Blue Widow
12. Disclosure - Tenderly
13. Jessie Ware - Sweet Talk
14. Cody ChesnuTT - Under the Spell of the Handout
15. Elle Varner feat J. Cole - Only Wanna Give It to You
16. Archive - Violently
17. The Walkmen - Heaven
18. Sinéad O'Connor - Reason with Me
19. Four Tet - Lion
20. Daily Bread - Loverst
Eerdere uitslagen:
Januari
Februari
Maart
April
Mei
Juni
Juli
Spotify-playlists per maand:
Januari
Februari
Maart
April
Mei
Juni
Juli
Augustus
0
geplaatst: 25 september 2012, 12:45 uur
Teunnis schreef:
Wel opvallend dat de leadsingle Angels slechts zestiende wordt. Aan de andere kant, Chained is wel een stuk minder minimalistisch dan Angels, daar zal het dan ook wel aan liggen.
Wel opvallend dat de leadsingle Angels slechts zestiende wordt. Aan de andere kant, Chained is wel een stuk minder minimalistisch dan Angels, daar zal het dan ook wel aan liggen.
En Chained is gewoon beter dan Angels vind ik.
Maar ff:
voor de winnaar. (eerste keer dat een nominatie van me wint
)En voor de algehele finale ook:

0
geplaatst: 25 september 2012, 13:00 uur
Snoeperd schreef:
Maar ff:
voor de winnaar. (eerste keer dat een nominatie van me wint
Maar ff:
voor de winnaar. (eerste keer dat een nominatie van me wint Daarom ook mijn reactie
Poeha schreef:
Nee he
bij de laatste stemmen (in dit geval die van odi), want The Unwinding Hours stond al een hele tijd op nummer 1:Nee he
Anders was een nominatie van mij voor het eerst op 1 gekomen

Maar deze finale was inderdaad van behoorlijk hoog niveau, al vind ik dat Elzhi (ook bezien de plaats van Danny Brown) wel wat hoger had mogen eindigen.
0
geplaatst: 25 september 2012, 13:05 uur
En we gaan in rap tempo door met de eerste voorrondeladders van het eindspel 
Voorrondeladder 1:
Bat for Lashes - Laura
Cody ChesnuTT - Under the Spell of the Handout
Fanfarlo - Lenslife
Great Lake Swimmers - Quiet Your Mind
Jessie Ware - Running [Disclosure Remix]
John Talabot - Oro y Sangre
Quakers feat. Buff1 - Sidewinder
The Antlers - Drift Dive

Voorrondeladder 1:
Bat for Lashes - Laura
Cody ChesnuTT - Under the Spell of the Handout
Fanfarlo - Lenslife
Great Lake Swimmers - Quiet Your Mind
Jessie Ware - Running [Disclosure Remix]
John Talabot - Oro y Sangre
Quakers feat. Buff1 - Sidewinder
The Antlers - Drift Dive
0
geplaatst: 25 september 2012, 13:06 uur
Heerlijk de vaart van dit spel
En dit spel überhaupt.
Ik begrijp echter nog steeds niet dat er niet meer van de vaste kern spelstemmers meespelen met dit topic. Tja, niet iedereen wil blijkbaar nieuwe songs ontdekken (of heeft dit topic gewoonweg niet in de updates staan).
En dit spel überhaupt.Ik begrijp echter nog steeds niet dat er niet meer van de vaste kern spelstemmers meespelen met dit topic. Tja, niet iedereen wil blijkbaar nieuwe songs ontdekken (of heeft dit topic gewoonweg niet in de updates staan).
0
geplaatst: 25 september 2012, 13:34 uur
Mooie uitslag van wat mij betreft. Jessie Ware staat alleen zes plaatsen te laag, en The Unwinding Hours staan tien plaatsen te hoog.
Ook m’n nummer twee, Elzhi, had ik graag wat hoger gezien. Verder geen verrassende nummer één’; ik vind het een mooi nummer van The xx en het is eigenlijk ook precies het soort nummer dat hoog in lijstjes kan / zal belanden (het soort nummer dat vrijwel niemand als vervelend ervaart en op z’n minst als “aardig” beschouwd en daardoor altijd wel één of meerdere punten per user bij elkaar zal sprokkelen).
Wat is nu de bedoeling met die voorrondeladders dan? Ik ben nog een nieuwkomer hè...
Ook m’n nummer twee, Elzhi, had ik graag wat hoger gezien. Verder geen verrassende nummer één’; ik vind het een mooi nummer van The xx en het is eigenlijk ook precies het soort nummer dat hoog in lijstjes kan / zal belanden (het soort nummer dat vrijwel niemand als vervelend ervaart en op z’n minst als “aardig” beschouwd en daardoor altijd wel één of meerdere punten per user bij elkaar zal sprokkelen).Wat is nu de bedoeling met die voorrondeladders dan? Ik ben nog een nieuwkomer hè...

* denotes required fields.