MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag

zoeken in:
7

Clip vind ik dan weer niks aan.

Deze single maakte destijds enorme indruk op me. Net zoals bij herman is de liefde voor Eels inmiddels enigszins bekoeld (zijn laatste vier a vijf albums heb ik volgens mij niet eens meer beluisterd), maar dit liedje weet me nog steeds diep te raken.

9,5

Zeker een van zijn beteren.

7,5

Wat een gave clip!

Ik vind het een erg mooi liedje, dat verrassend afwisselend is. Die hardere stukken klinken erg lekker en zijn prima ingepast.

8,2

7 zeker niet het beste van Eels

Geen slecht cijfer voor Eels, maar ook geen Top 20. Een gemiddelde van 7,645 uit 21 stemmen.

01. The Cure - A Forest: 33 stemmen, gemiddeld 8,739 (Zephyr)
02. The Beatles - A Day in the Life: 22 stemmen, gemiddeld 8,548 (Etiul)
03. Depeche Mode - Enjoy the Silence: 31 stemmen, gemiddeld 8,387 (aERodynamIC)
04. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344 (ArthurDZ)
05. The Beach Boys - Good Vibrations: 27 stemmen, gemiddeld 8,315 (Zephyr)
06. The Who - Baba O'Riley: 22 stemmen, gemiddeld 8,239 (Zephyr)
07. Talking Heads - Once in a Lifetime: 35 stemmen, gemiddeld 8,230 (Zephyr)
08. OMD – Maid of Orleans: 31 stemmen, gemiddeld 8,200 (Vigil)
09. Radiohead - Fake Plastic Trees: 32 stemmen, gemiddelde 8,181 (Etiul)
10. Portishead - Glory Box: 35 stemmen, gemiddeld 8,178 (Sunderland)

11. R.E.M. - Drive: 27 stemmen, gemiddeld 8,178 (Casartelli)
12. Led Zeppelin - Stairway To Heaven: 24 stemmen, gemiddeld 8,146 (Zephyr)
13. The Stranglers - Golden Brown: 17 stemmen, gemiddeld 8,144 (stoepkrijt)
14. Black Sabbath - Paranoid: 32 stemmen, gemiddeld 8,075 (Sandokan-veld)
15. Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása, 25 stemmen, gemiddeld 8,072 (aERodynamIC)
16. The Jimi Hendrix Experience - All Along the Watchtower, 29 stemmen, gemiddeld 8,041 (Zephyr)
17. The Charlatans - The Only One I Know 22 stemmen, gemiddeld 8,039 (herman)
18. Smashing Pumpkins - 1979: 30 stemmen, gemiddeld 8,015 (stoepkrijt)
19. David Bowie - Heroes: 23 stemmen, gemiddeld 8,004 (aERodynamIC)
20. The Rolling Stones - Gimme Shelter: 22 stemmen, gemiddeld 8,0000 (Zephyr)

Arrenbie van het hoogste niveau, en hét nummer van 2012. Niet alleen muzikaal enorm interessant, maar ook de tekst zit ingenieus in elkaar.

R&B van het hoogste soort? Je kunt ook overdrijven, Teun

6

Cured
4

Casartelli (moderator)
Arrenbie? O ja, dat zijn die kruiperige achtergrondkoortjes die hier en daar opduiken. Dat heeft zo'n jongen toch niet nodig? Fijn nummer, sprekende stem en behoorlijke muzikale aankleding. Strafpunten voor de arrenbiemaniertjes.

7,3

Nee dit vind ik helemaal niks, duurt ook veel te lang. R&B is ook totaal mijn ding niet, glad gedoe.

4

Klinkt mij ook veel te glad in de oren, zoeter dan dit heb ik nog niet veel gehoord
5

Ja, dit is goed. Fantastische opbouw, geweldige stem, dit is inderdaad R&B van de allerbeste soort. Binnen no time uitgegroeid tot een van mijn favoriete nummers aller tijden.

10

10

Moet zeggen dat ik de ophef niet helemaal begreep in het begin, maar wel een erg goed nummer inderdaad.

6.5

Zeker niet slecht, maar het doet me allemaal niet zoveel.

5

Ik blijf het wel apart vinden dat ineens iedereen wegloopt met zulke R&B. En zo interessant is die Frank Ocean toch niet? Wat mij betreft is er wel betere R&B.

10. In korte tijd uitgegroeid tot een van m'n favoriete nummers aller tijden!

Arrie schreef:
5

Ik blijf het wel apart vinden dat ineens iedereen wegloopt met zulke R&B. En zo interessant is die Frank Ocean toch niet? Wat mij betreft is er wel betere R&B.

Ik loop niet weg met Frank Ocean, enkel met dit nummer, rest van het album vind ik stukken minder. Verder is niet zo raar. Kijk R&B is nou eenmaal glad, dat hoort bij de muziekstroming. Echter heeft veel 90's-begin 00's R&B het manco voor mij dat het muzikaal behoorlijk vlak is en bijna alleen op de vocals gericht. De nu-R&B-golf, waar ook Frank Ocean onder valt, is muzikaal juist veel interessanter en gevarieerder. Daarom bevalt deze mij veel beter en ik denk dat dit ook voor anderen hier geldt. Daarnaast merk ik over het algemeen dat de stroming, en Frank Ocean in het bijzonder, veel gemengde reacties oproept. Dat zie je ook hier: bijna iedereen geeft of een 10, of een 5.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:13 uur

geplaatst: vandaag om 21:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.