Muziek / Muziekgames / That's Soul!! Ladder (Editie 2)
zoeken in:
0
geplaatst: 24 oktober 2014, 13:59 uur
Salvadore schreef:
Onbekende songs hoeven helemaal niet minder te zijn, hebben alleen bij aanvang al een grote achterstand. Daarom verbaast het me ook dat zelfs bij twijfel de punten dan toch naar de bekende artiest gaan, terwijl als nummers als "gelijkwaardig" worden gezien en het bekende nummer dus al met voorsprong is begonnen ... er meer aanleiding zou zijn om het "nieuwe" te supporteren.
edit: nu is dat in alle topics zo (dus echt verbaasd ben ik ook niet, het is wel jammer)
Onbekende songs hoeven helemaal niet minder te zijn, hebben alleen bij aanvang al een grote achterstand. Daarom verbaast het me ook dat zelfs bij twijfel de punten dan toch naar de bekende artiest gaan, terwijl als nummers als "gelijkwaardig" worden gezien en het bekende nummer dus al met voorsprong is begonnen ... er meer aanleiding zou zijn om het "nieuwe" te supporteren.
edit: nu is dat in alle topics zo (dus echt verbaasd ben ik ook niet, het is wel jammer)
Dat zijn ze ook niet. De users die de nummers genomineerd hebben vechten er dan ook vaak uitdrukkelijk voor. Mooi om te zien.

0
Mb.
geplaatst: 24 oktober 2014, 14:56 uur
Puntentelling: 4-3-2-1
Ronde 1 - Ladder 59
5 Spanky Wilson - Sunshine of Your Love +4
5 The Crusaders - Street Life +1
4 Sam Cooke - Soothe Me +2
3 Rufus & Chaka Khan - You Got the Love
3 Bob & Earl - Harlem Shuffle +3
Ronde 1 - Ladder 60
7 Al Green - Tired of Being Alone +3
4 Solomon Burke - If You Need Me +4
3 Fred Wesley & the JB's - If You Don't Get it the First Time, Back Up & Try Again
3 Womack and Womack - Teardrops +1
3 Otis Redding - I've Got Dreams to Remember +2
Deadline zaterdag 25 oktober 12:00
Ladder 59: Sunshine Of My Love is niet kapot te krijgen. Spanky is lekker sassy. Bob & Earl hebben ook een fijn nummer, maar ik denk niet dat deze kans maakt om door te gaan. Soothe Me vind ik één van de betere nummers van onze Sam en Street Life is ook fijn, maar die andere nummers bevallen me net iets beter.
Ladder 60: Solomon Burke is een uitzondering als we over grote namen spreken. De beste man gaat er (over het algemeen) zelden met de volle punten vandoor. Waar ligt dat eigenlijk aan? De zanger staat toch bekend als icoon van de soulmuziek. Aangezien ik weleens de indruk krijg dat er op "naam" wordt gestemd verbaas ik mij over het feit dat Solomon weinig bijval krijgt. Enfin, in deze ladder geef ik de volle punten aan Solomon. If You Need Me is wellicht wat oubollig, maar heeft tegelijkertijd iets eeuwigs. Mooi gezongen. En fans van Sam Cooke moeten hier toch punten voor over hebben? Vergelijkbare sound (in dit geval).
Nog drie punten voor een sterke song van Al en twee punten voor een degelijke song van Otis.
Ronde 1 - Ladder 59
5 Spanky Wilson - Sunshine of Your Love +4
5 The Crusaders - Street Life +1
4 Sam Cooke - Soothe Me +2
3 Rufus & Chaka Khan - You Got the Love
3 Bob & Earl - Harlem Shuffle +3
Ronde 1 - Ladder 60
7 Al Green - Tired of Being Alone +3
4 Solomon Burke - If You Need Me +4
3 Fred Wesley & the JB's - If You Don't Get it the First Time, Back Up & Try Again
3 Womack and Womack - Teardrops +1
3 Otis Redding - I've Got Dreams to Remember +2
Ladder 59: Sunshine Of My Love is niet kapot te krijgen. Spanky is lekker sassy. Bob & Earl hebben ook een fijn nummer, maar ik denk niet dat deze kans maakt om door te gaan. Soothe Me vind ik één van de betere nummers van onze Sam en Street Life is ook fijn, maar die andere nummers bevallen me net iets beter.

Ladder 60: Solomon Burke is een uitzondering als we over grote namen spreken. De beste man gaat er (over het algemeen) zelden met de volle punten vandoor. Waar ligt dat eigenlijk aan? De zanger staat toch bekend als icoon van de soulmuziek. Aangezien ik weleens de indruk krijg dat er op "naam" wordt gestemd verbaas ik mij over het feit dat Solomon weinig bijval krijgt. Enfin, in deze ladder geef ik de volle punten aan Solomon. If You Need Me is wellicht wat oubollig, maar heeft tegelijkertijd iets eeuwigs. Mooi gezongen. En fans van Sam Cooke moeten hier toch punten voor over hebben? Vergelijkbare sound (in dit geval).
Nog drie punten voor een sterke song van Al en twee punten voor een degelijke song van Otis.

0
geplaatst: 24 oktober 2014, 15:14 uur
Ronde 1 - Ladder 59
8 Sam Cooke - Soothe Me 4
6 Bob & Earl - Harlem Shuffle 3
6 Spanky Wilson - Sunshine of Your Love 1
5 The Crusaders - Street Life
5 Rufus & Chaka Khan - You Got the Love 2
Ronde 1 - Ladder 60
9 Al Green - Tired of Being Alone 2
7 Otis Redding - I've Got Dreams to Remember 4
7 Solomon Burke - If You Need Me 3
4 Womack and Womack - Teardrops 1
Ronde 1 - Ladder 59
8 Sam Cooke - Soothe Me 4
6 Bob & Earl - Harlem Shuffle 3
6 Spanky Wilson - Sunshine of Your Love 1
5 The Crusaders - Street Life
5 Rufus & Chaka Khan - You Got the Love 2
Ronde 1 - Ladder 60
9 Al Green - Tired of Being Alone 2
7 Otis Redding - I've Got Dreams to Remember 4
7 Solomon Burke - If You Need Me 3
4 Womack and Womack - Teardrops 1
0
geplaatst: 24 oktober 2014, 16:16 uur
Ronde 1 - Ladder 59
10 Sam Cooke - Soothe Me +2
9 Spanky Wilson - Sunshine of Your Love +3
9 The Crusaders - Street Life +4
6 Rufus & Chaka Khan - You Got the Love +1
6 Bob & Earl - Harlem Shuffle
Ronde 1 - Ladder 60
11 Al Green - Tired of Being Alone +2
8 Solomon Burke - If You Need Me +1
8 Womack and Womack - Teardrops +4
7 Otis Redding - I've Got Dreams to Remember
6 Fred Wesley & the JB's - If You Don't Get it the First Time, Back Up & Try Again +3
59. Streetlife vind ik heel fijn, tijdloos (de huidige link maakt er wel blik van overigens) en de rest vind ik toch wel duidelijk wat niveaus minder. Spanky Wilson, wat doet zij met "Cocaine"? Niks vermoed ik want dat kwam pas in 1976 uit en dit is toch al uit 1970, luistert prettig weg maar klinkt toch ook wel wat gedateerd. Nu geldt die datering doorgaans ook voor Sam Cooke, zeker muzikaal maar met zijn goede zang maakt hij er toch nog wat van. Chaka Khan vind ik meestal wel aardig, dit keer zeker geen hoogvlieger. De Harlem Shuffle hoor ik toch liever met wat meer tempo in die shuffle.
60. Teardrops, de 12"versie zelfs, dat is wellicht toch wel wat veel van het goede. De gewone korte versie heb ik altijd wel aardig gevonden; nu 4 punten en dat is enerzijds jeugdsentiment, anderzijds is het niet zo'n geweldige ladder, de traagheid van de andere nummers bevalt me niet. Nu blaast Fred Wesley er altijd nog wat vrolijkheid in, Al Green valt nog mee maar die andere twee zitten in hetzelfde langzame schuitje. Solomon krijgt het restpunt.
Ronde 1 - Ladder 59
10 Sam Cooke - Soothe Me +2
9 Spanky Wilson - Sunshine of Your Love +3
9 The Crusaders - Street Life +4
6 Rufus & Chaka Khan - You Got the Love +1
6 Bob & Earl - Harlem Shuffle
Ronde 1 - Ladder 60
11 Al Green - Tired of Being Alone +2
8 Solomon Burke - If You Need Me +1
8 Womack and Womack - Teardrops +4
7 Otis Redding - I've Got Dreams to Remember
6 Fred Wesley & the JB's - If You Don't Get it the First Time, Back Up & Try Again +3
59. Streetlife vind ik heel fijn, tijdloos (de huidige link maakt er wel blik van overigens) en de rest vind ik toch wel duidelijk wat niveaus minder. Spanky Wilson, wat doet zij met "Cocaine"? Niks vermoed ik want dat kwam pas in 1976 uit en dit is toch al uit 1970, luistert prettig weg maar klinkt toch ook wel wat gedateerd. Nu geldt die datering doorgaans ook voor Sam Cooke, zeker muzikaal maar met zijn goede zang maakt hij er toch nog wat van. Chaka Khan vind ik meestal wel aardig, dit keer zeker geen hoogvlieger. De Harlem Shuffle hoor ik toch liever met wat meer tempo in die shuffle.
60. Teardrops, de 12"versie zelfs, dat is wellicht toch wel wat veel van het goede. De gewone korte versie heb ik altijd wel aardig gevonden; nu 4 punten en dat is enerzijds jeugdsentiment, anderzijds is het niet zo'n geweldige ladder, de traagheid van de andere nummers bevalt me niet. Nu blaast Fred Wesley er altijd nog wat vrolijkheid in, Al Green valt nog mee maar die andere twee zitten in hetzelfde langzame schuitje. Solomon krijgt het restpunt.
0
geplaatst: 24 oktober 2014, 16:27 uur
Ronde 1 - Ladder 59
14 Sam Cooke - Soothe Me 4
12 The Crusaders - Street Life 3
9 Spanky Wilson - Sunshine of Your Love
8 Rufus & Chaka Khan - You Got the Love 2
7 Bob & Earl - Harlem Shuffle 1
Ronde 1 - Ladder 60
12 Womack and Womack - Teardrops 4
11 Al Green - Tired of Being Alone
10 Solomon Burke - If You Need Me 2
10 Otis Redding - I've Got Dreams to Remember 3
7 Fred Wesley & the JB's - If You Don't Get it the First Time, Back Up & Try Again 1
Ronde 1 - Ladder 59
14 Sam Cooke - Soothe Me 4
12 The Crusaders - Street Life 3
8 Rufus & Chaka Khan - You Got the Love 2
7 Bob & Earl - Harlem Shuffle 1
Ronde 1 - Ladder 60
12 Womack and Womack - Teardrops 4
11 Al Green - Tired of Being Alone
10 Solomon Burke - If You Need Me 2
10 Otis Redding - I've Got Dreams to Remember 3
7 Fred Wesley & the JB's - If You Don't Get it the First Time, Back Up & Try Again 1
0
geplaatst: 24 oktober 2014, 16:30 uur
Mb. schreef:
Dat is zeker zo. Ach, in principe weet je al dat de top 100 vol staat met bekende artiesten en/of nummers (uitzonderingen daargelaten natuurlijk), maar het is leuk als er wat onbekender werk staat in de top 600.
Nog veel leuker is het ontdekken van echt toffe nummers in een genre wat me zeker ligt, maar waar ik me nooit echt eerder in had verdiept. Tot vorig jaar bij de eerste versie van dit topic. En dan in een volgende versie daar flink mee leuren. Daarom was ik ook zeer in m'n nopjes dat Education of Jamie (beste ontdekking van vorig jaar) van The Family Stand, zelfs zonder dat ik had meegestemd, redelijk makkelijk doorging Dat is zeker zo. Ach, in principe weet je al dat de top 100 vol staat met bekende artiesten en/of nummers (uitzonderingen daargelaten natuurlijk), maar het is leuk als er wat onbekender werk staat in de top 600.
Dit jaar heb ik mezelf verplicht om elke ladder in dit geweldige topic mee te doen. Helaas is me dat nu al niet gelukt door het vele overwerken de laatste weken
Maar die ladders haal ik zeker nog in, want ook dit jaar heb ik al de nodige geweldige ontdekkingen mogen doen.
0
geplaatst: 24 oktober 2014, 16:37 uur
Ronde 1 - Ladder 59
15 Sam Cooke - Soothe Me +1
15 The Crusaders - Street Life +3
11 Bob & Earl - Harlem Shuffle +4
10 Rufus & Chaka Khan - You Got the Love +2
Ronde 1 - Ladder 60
16 Womack and Womack - Teardrops +4
13 Al Green - Tired of Being Alone +2
11 Solomon Burke - If You Need Me +1
10 Otis Redding - I've Got Dreams to Remember
10 Fred Wesley & the JB's - If You Don't Get it the First Time, Back Up & Try Again +3
Ladder 59: Harlem Shuffle in welke versie dan ook blijft een geweldig nummer. Verder nog een prima ontdekking van Rufus & Chaka's nummer. Al Green en Otis Redding hoeven normaal niet zo op mijn bijval te rekenen, maar dit nummer van Al bevalt me nog steeds.
Ladder 60: Tja...Teardrops is en blijft voor mij een van de beste tracks uit de 80's en dan hier ook nog eens in een lange versie. Fred Wesley & the JB's zorgen vaak voor een smile door hun lekkere opzwepende tracks.
Ronde 1 - Ladder 59
15 Sam Cooke - Soothe Me +1
15 The Crusaders - Street Life +3
11 Bob & Earl - Harlem Shuffle +4
10 Rufus & Chaka Khan - You Got the Love +2
Ronde 1 - Ladder 60
16 Womack and Womack - Teardrops +4
13 Al Green - Tired of Being Alone +2
11 Solomon Burke - If You Need Me +1
10 Otis Redding - I've Got Dreams to Remember
10 Fred Wesley & the JB's - If You Don't Get it the First Time, Back Up & Try Again +3
Ladder 59: Harlem Shuffle in welke versie dan ook blijft een geweldig nummer. Verder nog een prima ontdekking van Rufus & Chaka's nummer. Al Green en Otis Redding hoeven normaal niet zo op mijn bijval te rekenen, maar dit nummer van Al bevalt me nog steeds.
Ladder 60: Tja...Teardrops is en blijft voor mij een van de beste tracks uit de 80's en dan hier ook nog eens in een lange versie. Fred Wesley & the JB's zorgen vaak voor een smile door hun lekkere opzwepende tracks.
0
Mb.
geplaatst: 24 oktober 2014, 16:58 uur
Poeha schreef:
Harlem Shuffle in welke versie dan ook blijft een geweldig nummer.
Harlem Shuffle in welke versie dan ook blijft een geweldig nummer.
Volgens mij is dit ook de originele versie. En leuk om te lezen dat je nog het e.e.a. ontdekt door dit topic!

0
geplaatst: 24 oktober 2014, 18:36 uur
Salvadore schreef:
Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken maar ik geef de nummers die me verrassen negen van de tien keer de voorkeur. De Gaye's en Wonders van deze wereld kunnen het met een puntje minder ook wel af.
En om nog even in te haken op Reijersen. Ik vind het ook leuk om te zien hoe users strijden voor hun eigen nominatie. Zelf doe ik er ook actief aan mee (al zullen mijn nominaties voor de meeste niet heel onbekend zijn denk ik..)
0
Mb.
geplaatst: 24 oktober 2014, 18:46 uur
Ik strijd ook voor nummers die ik niet heb genomineerd! Komaan Solomon! Hup Spanky!

0
geplaatst: 24 oktober 2014, 18:51 uur
Ronde 1 - Ladder 59
19 The Crusaders - Street Life 4
18 Sam Cooke - Soothe Me 3
12 Bob & Earl - Harlem Shuffle 1
11 Spanky Wilson - Sunshine of Your Love 2
10 Rufus & Chaka Khan - You Got the Love
Ronde 1 - Ladder 60
19 Womack and Womack - Teardrops 3
17 Al Green - Tired of Being Alone 4
12 Otis Redding - I've Got Dreams to Remember 2
11 Solomon Burke - If You Need Me
11 Fred Wesley & the JB's - If You Don't Get it the First Time, Back Up & Try Again 1
Ladder 59: Street Life is een heerlijke klassieker die hier de volle mep krijgt. Deze Cooke waardeer ik ook zeer dus het volgende plekje is ook niet zo lastig. En dan ga ik Mb. maar (weer) eens een helpende hand toesteken want het (tot nu toe) onbekende nummer van Spanky Wilson vind ik lekkerder dan de twee (matige) nummers die nog overblijven.
Ladder 60: De eerste twee plekken kan ik wel invullen. Één van mijn favorieten van Al Green en een fijne Womack & Womack klassieker. Maar dan, drie nummer die er allen prima mee door kunnen. Ben ik net aan het verkondigen dat mijn punten vaak naar de minder bekende goden gaan geef ik er in dit geval twee aan Otis. Excuus heren maar Otis heeft voor mij in dit geval nog net iets meer kwaliteit dan de andere twee.
Ronde 1 - Ladder 59
19 The Crusaders - Street Life 4
18 Sam Cooke - Soothe Me 3
12 Bob & Earl - Harlem Shuffle 1
11 Spanky Wilson - Sunshine of Your Love 2
10 Rufus & Chaka Khan - You Got the Love
Ronde 1 - Ladder 60
19 Womack and Womack - Teardrops 3
17 Al Green - Tired of Being Alone 4
12 Otis Redding - I've Got Dreams to Remember 2
11 Fred Wesley & the JB's - If You Don't Get it the First Time, Back Up & Try Again 1
Ladder 59: Street Life is een heerlijke klassieker die hier de volle mep krijgt. Deze Cooke waardeer ik ook zeer dus het volgende plekje is ook niet zo lastig. En dan ga ik Mb. maar (weer) eens een helpende hand toesteken want het (tot nu toe) onbekende nummer van Spanky Wilson vind ik lekkerder dan de twee (matige) nummers die nog overblijven.
Ladder 60: De eerste twee plekken kan ik wel invullen. Één van mijn favorieten van Al Green en een fijne Womack & Womack klassieker. Maar dan, drie nummer die er allen prima mee door kunnen. Ben ik net aan het verkondigen dat mijn punten vaak naar de minder bekende goden gaan geef ik er in dit geval twee aan Otis. Excuus heren maar Otis heeft voor mij in dit geval nog net iets meer kwaliteit dan de andere twee.
0
geplaatst: 24 oktober 2014, 18:51 uur
Ronde 1 - Ladder 59
23 The Crusaders - Street Life +4
18 Sam Cooke - Soothe Me
13 Rufus & Chaka Khan - You Got the Love +3
13 Bob & Earl - Harlem Shuffle +1
13 Spanky Wilson - Sunshine of Your Love +2
Ronde 1 - Ladder 60
23 Womack and Womack - Teardrops +4
19 Al Green - Tired of Being Alone +2
14 Fred Wesley & the JB's - If You Don't Get it the First Time, Back Up & Try Again +3
13 Otis Redding - I've Got Dreams to Remember +1
Afgetekende top 3 in ladder 59, allemaal favorietjes die nog lang niet zouden mogen afvallen. De Harlem Shuffle is altijd gezellig, dus Sam Cooke delft duidelijk het onderspit. En ik ben ook zo'n Teardrops-fan.
Ronde 1 - Ladder 59
23 The Crusaders - Street Life +4
18 Sam Cooke - Soothe Me
13 Rufus & Chaka Khan - You Got the Love +3
13 Bob & Earl - Harlem Shuffle +1
13 Spanky Wilson - Sunshine of Your Love +2
Ronde 1 - Ladder 60
23 Womack and Womack - Teardrops +4
19 Al Green - Tired of Being Alone +2
14 Fred Wesley & the JB's - If You Don't Get it the First Time, Back Up & Try Again +3
13 Otis Redding - I've Got Dreams to Remember +1
Afgetekende top 3 in ladder 59, allemaal favorietjes die nog lang niet zouden mogen afvallen. De Harlem Shuffle is altijd gezellig, dus Sam Cooke delft duidelijk het onderspit. En ik ben ook zo'n Teardrops-fan.
0
geplaatst: 24 oktober 2014, 18:55 uur
Oei, gelijktijdig, ik zal zo dadelijk m'n bericht nog even aanpassen..
edit: gefixed
edit: gefixed
0
Mb.
geplaatst: 24 oktober 2014, 18:58 uur
Doe je dan ook even een puntje voor Solomon in plaats van Otis? Dat is wel zo lief. 

0
geplaatst: 24 oktober 2014, 19:21 uur
Ronde 1 - Ladder 59
25 The Crusaders - Street Life +2
21 Sam Cooke - Soothe Me +3
17 Spanky Wilson - Sunshine of Your Love +4
14 Rufus & Chaka Khan - You Got the Love +1
13 Bob & Earl - Harlem Shuffle
Ronde 1 - Ladder 60
23 Womack and Womack - Teardrops
22 Al Green - Tired of Being Alone +3
18 Fred Wesley & the JB's - If You Don't Get it the First Time, Back Up & Try Again +4
15 Otis Redding - I've Got Dreams to Remember +2
12 Solomon Burke - If You Need Me +1
Ad. 59: overall sterk, hadden allemaal punten verdient.
Ad.60: Vind Teardrops echt een zeiklied. Die van Fred Wesley en Green zijn geniaal.
Ronde 1 - Ladder 59
25 The Crusaders - Street Life +2
21 Sam Cooke - Soothe Me +3
17 Spanky Wilson - Sunshine of Your Love +4
14 Rufus & Chaka Khan - You Got the Love +1
Ronde 1 - Ladder 60
23 Womack and Womack - Teardrops
22 Al Green - Tired of Being Alone +3
18 Fred Wesley & the JB's - If You Don't Get it the First Time, Back Up & Try Again +4
15 Otis Redding - I've Got Dreams to Remember +2
12 Solomon Burke - If You Need Me +1
Ad. 59: overall sterk, hadden allemaal punten verdient.
Ad.60: Vind Teardrops echt een zeiklied. Die van Fred Wesley en Green zijn geniaal.
0
geplaatst: 24 oktober 2014, 19:34 uur
Ach ja en dan is dat Soothe Me bij lange niet het mooiste liedje maar toch kreeg die mijn 4 punten.
Het is die stem, de mooiste ooit en al bij de eerste seconde is daar een winnaar.
0
geplaatst: 24 oktober 2014, 20:49 uur
Ronde 1 - Ladder 59
28 The Crusaders - Street Life +3
22 Sam Cooke - Soothe Me +1
19 Spanky Wilson - Sunshine of Your Love +2
18 Rufus & Chaka Khan - You Got the Love +4
Ronde 1 - Ladder 60
26 Womack and Womack - Teardrops +3
26 Al Green - Tired of Being Alone +4
18 Fred Wesley & the JB's - If You Don't Get it the First Time, Back Up & Try Again
17 Otis Redding - I've Got Dreams to Remember +2
13 Solomon Burke - If You Need Me +1
Ladder 59 is er een met enkel goede nummers. De Harlem Shuffle is meer dan prima, maar moet de anderen toch net voor laten gaan. De muziek van Rufus & Chaka is precies mijn stijl. Ik weet niet eens meer of ik deze heb genomineerd (anders vast een ander nummer van deze band).
Ladder 60 is wederom sterk. Fred's nummer is ook zeker goed, maar toch heb ik iets minder met deze stijl. Daarnaast heb ik meestal minder moeite met rustige nummers. Ik waardeer Solomon sporadisch, maar dit nummer vind ik dus wel goed. En hij lijkt op dit nummer qua stemgeluid inderdaad erg op Sam Cooke. Eigenlijk mis ik wel een echte uitschieter in deze ladder. Het was een close call tussen Al en Womack & Womack.
Ronde 1 - Ladder 59
28 The Crusaders - Street Life +3
22 Sam Cooke - Soothe Me +1
19 Spanky Wilson - Sunshine of Your Love +2
18 Rufus & Chaka Khan - You Got the Love +4
Ronde 1 - Ladder 60
26 Womack and Womack - Teardrops +3
26 Al Green - Tired of Being Alone +4
18 Fred Wesley & the JB's - If You Don't Get it the First Time, Back Up & Try Again
17 Otis Redding - I've Got Dreams to Remember +2
13 Solomon Burke - If You Need Me +1
Ladder 59 is er een met enkel goede nummers. De Harlem Shuffle is meer dan prima, maar moet de anderen toch net voor laten gaan. De muziek van Rufus & Chaka is precies mijn stijl. Ik weet niet eens meer of ik deze heb genomineerd (anders vast een ander nummer van deze band).
Ladder 60 is wederom sterk. Fred's nummer is ook zeker goed, maar toch heb ik iets minder met deze stijl. Daarnaast heb ik meestal minder moeite met rustige nummers. Ik waardeer Solomon sporadisch, maar dit nummer vind ik dus wel goed. En hij lijkt op dit nummer qua stemgeluid inderdaad erg op Sam Cooke. Eigenlijk mis ik wel een echte uitschieter in deze ladder. Het was een close call tussen Al en Womack & Womack.
0
geplaatst: 25 oktober 2014, 07:18 uur
Ronde 1 - Ladder 59
31 The Crusaders - Street Life 3
26 Sam Cooke - Soothe Me 4
21 Spanky Wilson - Sunshine of Your Love 1
20 Rufus & Chaka Khan - You Got the Love 2
Ronde 1 - Ladder 60
30 Al Green - Tired of Being Alone 4
27 Womack and Womack - Teardrops 1
20 Fred Wesley & the JB's - If You Don't Get it the First Time, Back Up & Try Again 2
20 Otis Redding - I've Got Dreams to Remember 3
13 Solomon Burke - If You Need Me
Ronde 1 - Ladder 59
31 The Crusaders - Street Life 3
26 Sam Cooke - Soothe Me 4
21 Spanky Wilson - Sunshine of Your Love 1
20 Rufus & Chaka Khan - You Got the Love 2
Ronde 1 - Ladder 60
30 Al Green - Tired of Being Alone 4
27 Womack and Womack - Teardrops 1
20 Fred Wesley & the JB's - If You Don't Get it the First Time, Back Up & Try Again 2
20 Otis Redding - I've Got Dreams to Remember 3
13 Solomon Burke - If You Need Me
0
geplaatst: 25 oktober 2014, 11:37 uur
0
geplaatst: 25 oktober 2014, 11:39 uur
Ronde 1 - Ladder 59
32 The Crusaders - Street Life +1
30 Sam Cooke - Soothe Me +4
23 Rufus & Chaka Khan - You Got the Love +3
21 Spanky Wilson - Sunshine of Your Love
15 Bob & Earl - Harlem Shuffle +2
Ronde 1 - Ladder 60
33 Al Green - Tired of Being Alone +3
29 Womack and Womack - Teardrops +2
24 Otis Redding - I've Got Dreams to Remember +4
20 Fred Wesley & the JB's - If You Don't Get it the First Time, Back Up & Try Again
14 Solomon Burke - If You Need Me +1
Ronde 1 - Ladder 59
32 The Crusaders - Street Life +1
30 Sam Cooke - Soothe Me +4
23 Rufus & Chaka Khan - You Got the Love +3
15 Bob & Earl - Harlem Shuffle +2
Ronde 1 - Ladder 60
33 Al Green - Tired of Being Alone +3
29 Womack and Womack - Teardrops +2
24 Otis Redding - I've Got Dreams to Remember +4
20 Fred Wesley & the JB's - If You Don't Get it the First Time, Back Up & Try Again
14 Solomon Burke - If You Need Me +1
0
geplaatst: 25 oktober 2014, 11:40 uur
Ronde 1 - Ladder 59
36 The Crusaders - Street Life 4
33 Sam Cooke - Soothe Me 3
24 Rufus & Chaka Khan - You Got the Love 1
17 Bob & Earl - Harlem Shuffle 2
Ronde 1 - Ladder 60
36 Al Green - Tired of Being Alone 3
33 Womack and Womack - Teardrops 4
25 Otis Redding - I've Got Dreams to Remember 1
16 Solomon Burke - If You Need Me 2
Ronde 1 - Ladder 59
36 The Crusaders - Street Life 4
33 Sam Cooke - Soothe Me 3
24 Rufus & Chaka Khan - You Got the Love 1
17 Bob & Earl - Harlem Shuffle 2
Ronde 1 - Ladder 60
36 Al Green - Tired of Being Alone 3
33 Womack and Womack - Teardrops 4
25 Otis Redding - I've Got Dreams to Remember 1
16 Solomon Burke - If You Need Me 2
0
geplaatst: 25 oktober 2014, 12:11 uur
Ronde 1 - Ladder 61
The Four Tops - Baby I Need Your Loving
Wilson Pickett - Don't Let the Green Grass Fool You
The Persuaders - Thin Line Between Love and Hate
Maxwell - The Urban Theme
Curtis Mayfield - Superfly
Ronde 1 - Ladder 62
Marvin Gaye - Right On
Soul Brothers Six - Some Kind of Wonderful
Willie Banks - Things I Can't Change
Gil Scott-Heron & Brian Jackson - The Bottle
Sade - Paradise
Deadline zondag 26 oktober 12:00
Ronde 1 - Ladder 61
The Four Tops - Baby I Need Your Loving
Wilson Pickett - Don't Let the Green Grass Fool You
Maxwell - The Urban Theme
Curtis Mayfield - Superfly
Ronde 1 - Ladder 62
Marvin Gaye - Right On
Soul Brothers Six - Some Kind of Wonderful
Willie Banks - Things I Can't Change
Gil Scott-Heron & Brian Jackson - The Bottle
Sade - Paradise
0
geplaatst: 25 oktober 2014, 12:14 uur
Ronde 1 - Ladder 61 - de keuze is reuze
4 Curtis Mayfield - Superfly
3 The Four Tops - Baby I Need Your Loving
2 Maxwell - The Urban Theme
1 Wilson Pickett - Don't Let the Green Grass Fool You
Ronde 1 - Ladder 62 - Lekkere ladder hoor, ook Sade is tof.
4 Gil Scott-Heron & Brian Jackson - The Bottle
3 Marvin Gaye - Right On
2 Willie Banks - Things I Can't Change
1 Soul Brothers Six - Some Kind of Wonderful
Sade - Paradise
Ronde 1 - Ladder 61 - de keuze is reuze
4 Curtis Mayfield - Superfly
2 Maxwell - The Urban Theme
1 Wilson Pickett - Don't Let the Green Grass Fool You
Ronde 1 - Ladder 62 - Lekkere ladder hoor, ook Sade is tof.
4 Gil Scott-Heron & Brian Jackson - The Bottle
3 Marvin Gaye - Right On
2 Willie Banks - Things I Can't Change
Sade - Paradise
0
geplaatst: 25 oktober 2014, 14:09 uur
Ronde 1 - Ladder 61 -
8 Curtis Mayfield - Superfly 4
5 Maxwell - The Urban Theme 3
3 Wilson Pickett - Don't Let the Green Grass Fool You 2
1 The Persuaders - Thin Line Between Love and Hate 1
Ronde 1 - Ladder 62
8 Gil Scott-Heron & Brian Jackson - The Bottle 4
5 Marvin Gaye - Right On 2
5 Willie Banks - Things I Can't Change 3
1 Sade - Paradise 1
Ronde 1 - Ladder 61 -
8 Curtis Mayfield - Superfly 4
5 Maxwell - The Urban Theme 3
3 Wilson Pickett - Don't Let the Green Grass Fool You 2
1 The Persuaders - Thin Line Between Love and Hate 1
Ronde 1 - Ladder 62
8 Gil Scott-Heron & Brian Jackson - The Bottle 4
5 Marvin Gaye - Right On 2
5 Willie Banks - Things I Can't Change 3
1 Sade - Paradise 1
0
Mb.
geplaatst: 25 oktober 2014, 14:46 uur
Solomon niet door. Ik heb nog even opgezocht en hij had in de vorige top 600 slechts 2 nummers waarvan er eentje het dus niet gehaald heeft. Dus als I'm Hanging Up My Heart For You (die op 360 stond) niet door gaat dan staat er geen Solomon Burke in de lijst. Dat zou toch schandalig zijn? Toch zeker een groot artiest met een groot oeuvre. Opvallend hoor.
Het was geen nominatie van mijn kant, en het heeft helaas niet mogen baten, maar toch bedankt!
Overigens leek een half uurtje voor de deadline alsof er niks aan de hand leek te zijn. Typisch!
Edgar18 schreef:
En dan ga ik Mb. maar (weer) eens een helpende hand toesteken want het (tot nu toe) onbekende nummer van Spanky Wilson vind ik lekkerder dan de twee (matige) nummers die nog overblijven.
En dan ga ik Mb. maar (weer) eens een helpende hand toesteken want het (tot nu toe) onbekende nummer van Spanky Wilson vind ik lekkerder dan de twee (matige) nummers die nog overblijven.
Het was geen nominatie van mijn kant, en het heeft helaas niet mogen baten, maar toch bedankt!

Overigens leek een half uurtje voor de deadline alsof er niks aan de hand leek te zijn. Typisch!
0
Mb.
geplaatst: 25 oktober 2014, 14:57 uur
Ronde 1 - Ladder 61 -
11 Curtis Mayfield - Superfly +3
7 Maxwell - The Urban Theme +2
5 The Persuaders - Thin Line Between Love and Hate +4
4 Wilson Pickett - Don't Let the Green Grass Fool You +1
Ronde 1 - Ladder 62
12 Gil Scott-Heron & Brian Jackson - The Bottle +4
8 Willie Banks - Things I Can't Change +3
7 Marvin Gaye - Right On +2
2 Sade - Paradise +1
Ladder 61: Ik heb Thin Love Between Love And Hate altijd heel mooi gevonden. Niet veel later volgt Curtis met Superfly. Maxwell en deze van Wilson zijn leuk voor op de achtergrond.
Ladder 62: The Bottle is een geniaal nummer van Gil Scott-Heron. Het is dat de religieuze teksten van Willie Banks me een beetje tegenstaan, maar dat is ook niet zo vreemd met de gospel die Willie preekt. Ach, toch drie punten. Het is namelijk wel het soort Soul waar ik een voorliefde voor heb. Marvin moet het doen met twee punten. Right On is weliswaar een goed nummer, maar wat mij betreft wel het slechtste nummer van de plaat waar die opstaat. Restpuntje voor Sade, omdat de zes gebroeders me niet willen overtuigen.
Ronde 1 - Ladder 61 -
11 Curtis Mayfield - Superfly +3
7 Maxwell - The Urban Theme +2
5 The Persuaders - Thin Line Between Love and Hate +4
4 Wilson Pickett - Don't Let the Green Grass Fool You +1
Ronde 1 - Ladder 62
12 Gil Scott-Heron & Brian Jackson - The Bottle +4
8 Willie Banks - Things I Can't Change +3
7 Marvin Gaye - Right On +2
2 Sade - Paradise +1
Ladder 61: Ik heb Thin Love Between Love And Hate altijd heel mooi gevonden. Niet veel later volgt Curtis met Superfly. Maxwell en deze van Wilson zijn leuk voor op de achtergrond.
Ladder 62: The Bottle is een geniaal nummer van Gil Scott-Heron. Het is dat de religieuze teksten van Willie Banks me een beetje tegenstaan, maar dat is ook niet zo vreemd met de gospel die Willie preekt. Ach, toch drie punten. Het is namelijk wel het soort Soul waar ik een voorliefde voor heb. Marvin moet het doen met twee punten. Right On is weliswaar een goed nummer, maar wat mij betreft wel het slechtste nummer van de plaat waar die opstaat. Restpuntje voor Sade, omdat de zes gebroeders me niet willen overtuigen.
0
geplaatst: 25 oktober 2014, 15:24 uur
Ronde 1 - Ladder 61 -
15 Curtis Mayfield - Superfly +4
10 Maxwell - The Urban Theme +3
7 The Persuaders - Thin Line Between Love and Hate +2
5 Wilson Pickett - Don't Let the Green Grass Fool You +1
Ronde 1 - Ladder 62
16 Gil Scott-Heron & Brian Jackson - The Bottle +4
10 Marvin Gaye - Right On +3