Muziek / Muziekgames / Country Top 100
zoeken in:
0
geplaatst: 30 april 2016, 15:53 uur
In navolging van ska, funk, punk en hip-hop nu tijd voor een ander wat minder populair MusicMeter genre: country
Country is niet per se mijn favoriete genre maar er zitten zeker ook pareltjes in dit genre.
Stuur mij een lijst van minimaal 10 - maximaal 20 country nummers per pm uiterlijk 20 mei. Nummer 1 krijgt 20 punten, nummer 10 krijgt 11 punten, nummer 20 krijgt 1 punt.
Hoe eerder hoe beter want bij gelijke stand bepaalt (1) het aantal nominaties, (2) de hoogste positie en (3) tijdstip van inzending.
Wat is country?
criteria: op MusicMeter aangeduid als country, of zoals verhelderd op Wikipedia en andere websites:
Alle bekende Western en Country artiesten - country-muziek.nl
Artiesten overzicht | US Country Music - uscountrymusic.nl
Country music - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
Countrymuziek - Wikipedia - nl.wikipedia.org
Bij twijfel graag jouw onderbouwing/motivatie meesturen.
Country is niet per se mijn favoriete genre maar er zitten zeker ook pareltjes in dit genre.
Stuur mij een lijst van minimaal 10 - maximaal 20 country nummers per pm uiterlijk 20 mei. Nummer 1 krijgt 20 punten, nummer 10 krijgt 11 punten, nummer 20 krijgt 1 punt.
Hoe eerder hoe beter want bij gelijke stand bepaalt (1) het aantal nominaties, (2) de hoogste positie en (3) tijdstip van inzending.
Wat is country?
criteria: op MusicMeter aangeduid als country, of zoals verhelderd op Wikipedia en andere websites:
Alle bekende Western en Country artiesten - country-muziek.nl
Artiesten overzicht | US Country Music - uscountrymusic.nl
Country music - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
Countrymuziek - Wikipedia - nl.wikipedia.org
Bij twijfel graag jouw onderbouwing/motivatie meesturen.
0
geplaatst: 30 april 2016, 16:09 uur
Misschien willen jullie meedoen? aERodynamIC EttaJamesBrown Fathead Scorpion_21 mol zaaf sheep67Simon77 Ceasar johan de witt titan E-Clect-Eddy Kees-Jan Edgar18 catdog luigifort Rudi S the viking deric raven laxus11 thelion DjFrankie Poeha remcodulac Casartelli Kramer Gretz herman johannesA maar anderen zijn natuurlijk ook van harte welkom
0
geplaatst: 30 april 2016, 16:29 uur
Als het op Wikipedia als country staat, mag het dan meedoen? Anders ken ik denk ik niet genoeg om mijn steentje bij te dragen.
0
geplaatst: 30 april 2016, 16:30 uur
hoi123 schreef:
Als het op Wikipedia als country staat, mag het dan meedoen? Anders ken ik denk ik niet genoeg om mijn steentje bij te dragen.
Ja prima

0
geplaatst: 30 april 2016, 16:36 uur
Goed moment om een aantal album te beluisteren die al heel lang wachten om gehoord te worden; Dolly Parton, Emmelou Harris en Linda Rondstadt. Een top 10 gaat wel lukken, een top 20 net aan als ik van voorgenoemde artiesten tenminste 1 album heb beluisterd.
Van diverse acts heb ik ooit een verzamelaar opgezet maar blijkbaar niet op gestemd hier op MuMe dat zal dan ook uitgeplozen moeten worden.
Van diverse acts heb ik ooit een verzamelaar opgezet maar blijkbaar niet op gestemd hier op MuMe dat zal dan ook uitgeplozen moeten worden.
0
geplaatst: 30 april 2016, 16:50 uur
Ha grapje, ken zie ik nu toch niet genoeg country om een fatsoenlijke lijst samen te stellen. 
Jammer dat het geen country/folktoplijst is, ten eerste omdat country en folk erg vaak wat overlappen (Jackson C. Frank? Phosphorescent? Will Oldham?) en ten tweede omdat ik van dat tweede genre wél meer dan genoeg ken. Ach ja, volgende keer beter.

Jammer dat het geen country/folktoplijst is, ten eerste omdat country en folk erg vaak wat overlappen (Jackson C. Frank? Phosphorescent? Will Oldham?) en ten tweede omdat ik van dat tweede genre wél meer dan genoeg ken. Ach ja, volgende keer beter.
0
geplaatst: 30 april 2016, 17:31 uur
hoi123 schreef:
Ha grapje, ken zie ik nu toch niet genoeg country om een fatsoenlijke lijst samen te stellen.

Nee helemaal niet jammer. Country is een volwaardig genre en hoop niet op een lijst die echt country is. Als je geen lijst met 20 nummers uit een bepaald genre kunt maken, moet je jezelf afvragen of je wel mee hoort te doen. Misschien moet je de conclusie trekken dat je dit eenvoudigweg niet je plek is in plaats van de spelregels te willen verbreden door een ander genre erbij te betrekken. Iemand als Jackson C. Frank heeft niets te maken met country. De lijst draait niet om jou!
0
geplaatst: 30 april 2016, 17:54 uur
Zo, dat is een lekker defensieve reactie. 

Toon1 schreef:
Als je geen lijst met 20 nummers uit een bepaald genre kunt maken, moet je jezelf afvragen of je wel mee hoort te doen.
Inderdaad, vandaar dat ik aangaf niet mee te doen.Als je geen lijst met 20 nummers uit een bepaald genre kunt maken, moet je jezelf afvragen of je wel mee hoort te doen.
Toon1 schreef:
Misschien moet je de conclusie trekken dat je dit eenvoudigweg niet je plek is in plaats van de spelregels te willen verbreden door een ander genre erbij te betrekken.
Jup, inderdaad uitgebreide pogingen gedaan om de opzet van het spel te veranderen.Misschien moet je de conclusie trekken dat je dit eenvoudigweg niet je plek is in plaats van de spelregels te willen verbreden door een ander genre erbij te betrekken.
Toon1 schreef:
De lijst draait niet om jou!
Ah verdomme. De lijst draait niet om jou!

0
geplaatst: 30 april 2016, 22:12 uur
dynamo d schreef:
Misschien willen jullie meedoen? aERodynamIC EttaJamesBrown Fathead Scorpion_21 mol zaaf sheep67Simon77 Ceasar johan de witt titan E-Clect-Eddy Kees-Jan Edgar18 catdog luigifort Rudi S the viking deric raven laxus11 thelion DjFrankie Poeha remcodulac Casartelli Kramer Gretz herman johannesA maar anderen zijn natuurlijk ook van harte welkom
Ik ken nauwelijks country, dus ik sla over.
0
geplaatst: 30 april 2016, 23:20 uur
Ik ben er als liefhebber van het genre zeker bij! Mijn plan was deze lijst zelf te organiseren maar jij bent me al voor! Geen probleem natuurlijk, scheelt me weer werk
.
.
0
geplaatst: 30 april 2016, 23:34 uur
Ik dacht er ook over om niet mee te doen..maar aangezien Bob Dylan Johnny Cash en J J Cale etc ook onder Country vallen volgens wiki doe ik ms toch mee 

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 1 mei 2016, 00:08 uur
Je top 20 van beste country nummers samenstellen als dat zou kunnen.
We proberen wat ondergeschoven genres meer bekendheid te geven hier.
0
geplaatst: 1 mei 2016, 02:15 uur
Dat is gewoon alt-country, volgens mij. Rond 2000 best een populair genre.
0
geplaatst: 1 mei 2016, 02:42 uur
herman schreef:
Nu nog steeds overigens. Country is wel een heel groot omvattend genre. Zeker als je daar ook nog stijlen als bluegrass, alt-country en rockabilly aan toe mag voegen. Ik ben bang dat je dan weinig overeenkomstige nummers in de diverse lijsten zult terugvinden.
0
geplaatst: 1 mei 2016, 09:19 uur
Edgar18 schreef:
Ik ben er als liefhebber van het genre zeker bij! Mijn plan was deze lijst zelf te organiseren maar jij bent me al voor! Geen probleem natuurlijk, scheelt me weer werk
.
. oh sorry Edgar. Volgende genre is voor jou

0
geplaatst: 1 mei 2016, 09:24 uur
Poeh, voor mij een moeilijke categorie. Denk bij country teveel aan bejaarden die aan het line dancen zijn. Country is veel meer, dat weet ik. Als ik op Mume naar de top 50 kijk raak ik wat in de war. Neil Young op 1 en idd veel Johnny Cash. Is dat dan wel country of een van de vele varianten! Ik ga zeker meelezen en hoop mijn zicht op dit genre wat Uit te diepen. Carry on.
0
geplaatst: 1 mei 2016, 10:04 uur
Neil Young heeft mooie countrynummers gemaakt, dat het album Harvest eronder zou vallen vind ik wel weer raar. Het titelnummer van Comes a time wel, en nummers op Hawks & Doves. En Old Ways, die vind ik zelf wel wat minder geslaagd.
Bij Johnny Cash zou ik zeggen, wel zijn oude hits, niet American Recordings.
De eerste link in de openingposting is ook niet erg geslaagd qua voorbeelden van nummers trouwens: Country nummers luisteren van Taylor Swift - country-muziek.nl
Bij Johnny Cash zou ik zeggen, wel zijn oude hits, niet American Recordings.
De eerste link in de openingposting is ook niet erg geslaagd qua voorbeelden van nummers trouwens: Country nummers luisteren van Taylor Swift - country-muziek.nl
0
geplaatst: 1 mei 2016, 11:40 uur
luigifort schreef:
Ik dacht er ook over om niet mee te doen..maar aangezien Bob Dylan Johnny Cash en J J Cale etc ook onder Country vallen volgens wiki doe ik ms toch mee
Bob Dylan valt er zeker onder, maar dan wel specifieke albums. Nashville Skyline enzo. Onder andere zijn duet met Johnny Cash.

0
geplaatst: 1 mei 2016, 20:45 uur
Tussen de strikten en rekkelijken behoor ik bij de laatsten. Country is country als ik vind dat het country is.
0
geplaatst: 1 mei 2016, 20:56 uur
Zowel de strikte als de rekkelijke lijstjes zijn welkom of ben ik nu te rekkelijk? 

0
geplaatst: 1 mei 2016, 23:08 uur
hoi123 schreef:

(quote)
Inderdaad, vandaar dat ik aangaf niet mee te doen.(quote)
Jup, inderdaad uitgebreide pogingen gedaan om de opzet van het spel te veranderen.(quote)
Ah verdomme.
Het topic was nog maar net opgestart en jij reageerde al gelijk met de suggestie om het genre uit te breiden omdat jij persoonlijk niet genoeg country kent.
Het is een feit dat MuMe teeds minder interessant wordt voor mensen met een afwijkende muzieksmaak. De website wordt in dat opzicht steeds saaier en schuift steeds meer op naar de mainstream, en dat zeg ik na 11 jaar op deze website te hebben doorgebracht. Dat is de reden waarom dat veel gevestigde users zich uitschrijven. Een verarming voor de website. Neem nu gebruikers sxesven, tuktak of Sietse die in de underground electronische scene zaten (lees dit topic maar eens door). Met Sietse had ik het vorige week nog over zin uitschrijving. Het is een feit dat MuMe steeds meer aan het verarmen is en dit is een discussie die best wel gevoerd mag worden op de website. Dit geldt niet alleen voor gebruikers die van obscure electronische muziek houden. Zelf vind ik country een boeiend genre, en stel ik met veel plezier een grote lijst samen, maar op deze website is dit absoluut geen mainstream genre en vind ik weinig bijval (zeker klassieke country) - ook voor andere soorten muziek. Uit dit topic blijkt maar weer eens dat echte liefhebbers van een klein genre misbegrepen worden (jouw reactie om gelijk de opzet uit te breiden met artiesten die weinig met country van doen hebben of een andere reactie als 'Denk bij country teveel aan bejaarden die aan het line dancen zijn'). Verder heb ik ook nooit gesnapt waarom mensen een lijstje willen indienen als ze met zeer veel moeite aan een top-10 komen, wanneer veel anderen dat wel kunnen, maar dat terzijde. Wellicht is dat een soort van navelstaren, net als het overdadig posten van Youtubelinks van bepaalde nummers.
Sorry, een zure post, maar het moet even gezegd worden. Verder met de lijst!
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 1 mei 2016, 23:09 uur
Lijst ingestuurd veel hits die iedereen moet kennen.
* denotes required fields.