The Cars - Heartbeat City (1984)

Label: Elektra

1. Hello Again (3:47)
  2. Looking for Love (3:52)
  3. Magic (3:57)
  4. Drive (3:55)
  5. Stranger Eyes (4:26)
  6. You Might Think (3:04)
  7. It's Not the Night (3:49)
  8. Why Can't I Have You (4:04)
  9. I Refuse (3:16)
  10. Heartbeat City (4:31)
  11. Hello Again [Remix Version] * (5:56)
  12. Drive [Demo] * (4:44)
  13. One More Time * (3:59)
  14. Baby I Refuse * (3:51)
  15. Jacki * (4:15)
  16. Breakaway * (3:47)
  17. Tonight She Comes * (3:57)
avatar van E-Clect-Eddy
Halfje erbij, naast Drive en You Might Think, zijn Hello Again en Heartbeat City ook lekkere nummers. Denk mijn favoriete album van The Cars.

:Y
E-Clect-Eddy schreef:

avatar van suffeteun
No fillers,only killers.Superplaat.Intro van Heartbeat City is mega.

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Dit album verschijnt op 30 maart in een geremasterde versie met de volgende bonustracks:
* Hello Again (Remix Version)
* Drive (Demo)
* One More Time (Early Version of "Why Can't I Have You")
* Baby I Refuse (Early Version of "I Refuse")
* Jacki (Early Version of "Heartbeat City")
* Breakaway (B-Side of "Why Can't I Have You")
* Tonight She Comes

avatar van musician
Niet voor mij, dit album.
Drive vond ik destijds prachtig, nu is het nog steeds aardig en steekt er dan nog boven uit.

Maar de composities zijn allemaal niet memorabel genoeg, verre van en minimaal 13 in een dozijn, en de nadrukkelijk aanwezige jaren '80 productie maakt het er allemaal niet veel beter op.

De band excelleert nergens, de zang is vlak en onopvallend en nooit bekruipt het gevoel dat er een bijzondere prestatie wordt verricht. Hier kan een mens niet enthousiast van worden of emotioneel geraakt.

Het schiet ook niet dusdanig naar beneden dat er eerste hulp diensten dienen te worden gealarmeerd. Maar als de vergetelheid definitief heeft toegeslagen, wie zal dit album nog met enige regelmaat en met liefde afspelen, denk ik niet dat heel veel mensen Heartbeat City zullen missen.

avatar van spoiler
musician schreef:

Ik mag deze plaat nog steeds met veel plezier op de platenspeler leggen hoor.