Bing Crosby - Merry Christmas (1955)

Alternatieve titel: White Christmas

Label: Decca

1. Silent Night (2:38)
  2. Adeste Fideles (3:11)
  3. White Christmas (3:06)
  4. God Rest Ye Merry Gentlemen (2:20)
  5. Faith of Our Fathers (2:55)
  6. I'll Be Home for Christmas (2:58)
  7. Jingle Bells (2:36)

met The Andrews Sisters

8. Santa Claus Is Comin' to Town (2:43)

9. Silver Bells (3:05)
  10. It's Beginning to Look Like Christmas (2:48)
  11. Christmas in Killarney (2:44)
  12. Mele Kalikimaka (Merry Christmas) (2:53)

avatar van musicfriek
Dat deze er nog niet op stond

Hill is al helemaal in de kerststemming?

avatar van HiLL
Nou ik vind dit toch wel de kerstplaat der kerstplaten. Die stem van Crosby geeft mij dat gevoel van kerst van vroeger, toen we nog als gezinnetje kerst vierden. Lief, warm, sneeuw, kaarsen, de kerstboom... en Bing

Leuk ook dat de Andrew Sisters meedoen op de plaat.

avatar van jurado
Deze heb ik op lp....vind het toch niet echt wat.
Dan luister ik liever naar een kerst lp van Frank Snater of anders zo'n lekkere jazzplaat van Vince Guaraldi ofzo .

charlie brown lp
Frank Sinatra

Deze dus.

avatar van HiLL
Verpest jij mijn kerstgedachte!?

avatar van jurado
helemaal niet ..ik geef alleen aan dat er betere jolly holly lp's zijn dan deze

avatar van HiLL
Die van Frank ken ik uiteraard ook! Dus meteen maar even be-stert.

avatar van jurado
Ik zou zeker ook even achter die van Vince Guaraldi aan gaan dat is serieus een fijne jazzplaat

avatar van HiLL
Oh ok eens kijken waar te pindakazen. Dank jij!

HiLL schreef:

Aan deze opmerking van Hill kan ik zelf niet veel meer toevoegen. Bing=kerst en kerst =Bing.
Dat ik de Phil Spector kerstplaat (en meer recent de Sufjan Stevens EP's) als het ultieme kerstalbum beschouw doet daar weinig aan af verder.

avatar van Lambchop
Geweldig. De kerst stem

avatar van heartofsoul
Er zijn betrekkelijk weinig kerstplaten die ik nog steeds graag hoor. Van de kerstalbums die ik van Bing Crosby ken is dit wel de mooiste. Zelfs de koortjes (waar ik normaliter een beetje een hekel aan heb) vind ik fijn om te horen. De leukste nummers vind ik die met de Andrews Sisters. Mooi, warm album.

avatar van spinout
Crosby's kerstplaat uit 1945, Merry Christmas genoemd, heeft de eerste 8 nummers hetzelfde. Stammen de 4 andere dan wel uit de jaren 50?

avatar van heartofsoul
Klopt, spinout. Het oorspronkelijke album Merry Christmas uit 1945 werd later uitgebracht met 4 extra nummers in 1955 als White Christmas.

zie: Bing Crosby - Merry Christmas at Discogs