Ween - Chocolate and Cheese (1994)

Label: Elektra

1. Take Me Away (3:05)
  2. Spinal Meningitis (Got Me Down) (2:53)
  3. Freedom of '76 (2:52)
  4. I Can't Put My Finger on It (2:46)
  5. A Tear for Eddie (4:46)
  6. Roses Are Free (4:29)
  7. Baby Bitch (3:01)
  8. Mister, Would You Please Help My Pony? (2:52)
  9. Drifter in the Dark (2:29)
  10. Voodoo Lady (3:45)
  11. Joppa Road (3:01)
  12. Candi (4:01)
  13. Buenas Tardes Amigo (7:12)
  14. The HIV Song (1:59)
  15. What Deaner Was Talking About (3:12)
  16. Don't Shit Where You Eat (2:16)
avatar van E-Clect-Eddy
Via het Ween Greatest Hits spel kende ik al 8 nummers van dit album. Maar dit is de eerste beluistering van het hele album en voelt toch als een lange zit.

Veel afwisseling met soms een groot contrast tussen opvolgende nummers in tempo, stijl en gekte. Zelf zou ik waarschijnlijk bij het opstellen van een tracklist voor dit album een andere volgorde kiezen, meer groeperen.

Mooie instrumental A Tear for Eddie

kuifenco
Na grondige inspectie van hoes vraagt een knul me bij platenboer: funk, meneer? Jongen, dit is álles.

Mssr Renard
Handig een partner met een geheel ander muzikaal luisterverleden dan ik.

Zij moet luisteren naar symfo en prog (jazz, fusion, funk delen we al), en ik krijg dit soort dingen te horen.

Mijn eerste kennismaking met deze mallotige muziek. Erg vermakelijk, mooi gitaarwerk ook. Bijzonder goed gitaarwerk ook voor een alt.rockband.

Alleen vind ik de drums echt heel lelijk klinken.

avatar van Ernie
Als ze de gewoonte van hun beginjaren hier hebben doorgetrokken zullen ze de drums vast met een drum machine en live met een back tape gemaakt hebben.