Ween - Chocolate and Cheese (1994)

Label: Elektra

1. Take Me Away (3:05)
  2. Spinal Meningitis (Got Me Down) (2:53)
  3. Freedom of '76 (2:52)
  4. I Can't Put My Finger on It (2:46)
  5. A Tear for Eddie (4:46)
  6. Roses Are Free (4:29)
  7. Baby Bitch (3:01)
  8. Mister, Would You Please Help My Pony? (2:52)
  9. Drifter in the Dark (2:29)
  10. Voodoo Lady (3:45)
  11. Joppa Road (3:01)
  12. Candi (4:01)
  13. Buenas Tardes Amigo (7:12)
  14. The HIV Song (1:59)
  15. What Deaner Was Talking About (3:12)
  16. Don't Shit Where You Eat (2:16)
avatar van E-Clect-Eddy
Via het Ween Greatest Hits spel kende ik al 8 nummers van dit album. Maar dit is de eerste beluistering van het hele album en voelt toch als een lange zit.

Veel afwisseling met soms een groot contrast tussen opvolgende nummers in tempo, stijl en gekte. Zelf zou ik waarschijnlijk bij het opstellen van een tracklist voor dit album een andere volgorde kiezen, meer groeperen.

Mooie instrumental A Tear for Eddie

kuifenco
Na grondige inspectie van hoes vraagt een knul me bij platenboer: funk, meneer? Jongen, dit is álles.

avatar van Mssr Renard
Handig een partner met een geheel ander muzikaal luisterverleden dan ik.

Zij moet luisteren naar symfo en prog (jazz, fusion, funk delen we al), en ik krijg dit soort dingen te horen.

Mijn eerste kennismaking met deze mallotige muziek. Erg vermakelijk, mooi gitaarwerk ook. Bijzonder goed gitaarwerk ook voor een alt.rockband.

Alleen vind ik de drums echt heel lelijk klinken.

avatar van Ernie
Als ze de gewoonte van hun beginjaren hier hebben doorgetrokken zullen ze de drums vast met een drum machine en live met een back tape gemaakt hebben.

avatar van Niek
Af en toe erg leuk, maar ook wel heel melig hier en daar. Cover is erg fout maar dat past wel bij die meligheid. Ik had het fijn gevonden als deze gasten hun talent iets ernstiger hadden genomen, maar dat is natuurlijk gewoonweg een kwestie van smaak. Zal dit toch niet zo snel opzetten denk ik.

avatar van Johnny Marr
Meesterwerk. Wat jij, zaaf?

avatar van Juul1998B
Waar ik Quebec nog wel goed kan trekken is dit me toch een grote tegenvaller zeg...
Het klinkt allemaal heel fout en de stem van de zanger van Ween helpt ook niet mee.
Meer een smaakgevalletje aan het gemiddelde te zien. Dit album wordt namelijk best goed ontvangen.
Not for me helaas, en denk dat het door meer luisterbeurten alleen maar omlaag kan gaan in dit geval
De coverhoes matcht wel met de muziek, not for good reasons'

avatar van ZAP!
Waaaaat?

Ik ga weer naar de volle mep.

ZAP! schreef:
Waaaaat?

Ik ga weer naar de volle mep.

Tjaaa ik vind t niks, sorry man

avatar van ZAP!
Ja, ik las het. Vooruit, kan ook...

avatar van Ernie
Onbegrijpelijk voor mij maar ieder zijn mening
Dit album zit vol met heerlijk humor en fantastische songs.

Ernie schreef:
Onbegrijpelijk voor mij maar ieder zijn mening
Dit album zit vol met heerlijk humor en fantastische songs.

Ik ga dit album een nieuwe kans geven, stem volgt nog

avatar van Juul1998B
Nieuwe kans, geen 1,5 ster waard maar ook zeker niet meer dan 3*. En das gek. Quebec heb ik 4,5 ster gegeven, groot verschil met deze.
Al hoewel het steeds beter wordt naar het einde toe (dit album)