Bryan Adams - Waking Up the Neighbours (1991)

Canada
Label: A&M

1. Is Your Mama Gonna Miss Ya? (4:40)
  2. Hey Honey I'm Packin' You In! (3:59)
  3. Can't Stop This Thing We Started (4:29)
  4. Thought I'd Died and Gone to Heaven (5:48)
  5. Not Guilty (4:12)
  6. Vanishing (5:03)
  7. House Arrest (3:57)
  8. Do I Have to Say the Words? (6:11)
  9. There Will Never Be Another Tonight (4:40)
  10. All I Want Is You (5:20)
  11. Depend on Me (5:07)
  12. (Everything I Do) I Do It for You (6:34)
  13. If You Wanna Leave Me (Can I Come Too?) (4:43)
  14. Touch the Hand (4:05)
  15. Don't Drop That Bomb on Me (5:58)
I thought i died and gone to heaven. Gewoon mooi. Met uitzondering van de laatste nummer dat ik nog niet heel goed beluisterd heb.

Een redelijk album als je bij het programmeren van je Cd-speler (Everything I Do) I Do It for You negeert. Bryan Adams heeft veel mooiere ballads op zijn naam staan (Straight From The Heart, Heaven etc. etc. etc.). Dit had natuurlijk te maken met een film en Bryan wilde het zelf eerst ook niet uitbrengen (heb ik ergens eens gelezen). Met deze nummers kan Bryan inderdaad zijn buren wakker maken, maar met (Everything I Do) I Do It for You blijven ze toch in een Sky Radio-coma-slaap.

avatar van Brunniepoo
Toen ik twaalf was vond ik dit leuk. Als ik nu deze cd weer hoor dan vermoed ik dat dat ook wel zo'n beetje de doelgroep is. Erg matig.

avatar van Hendrik68
De titel zegt al genoeg. Misplaatst pubergedrag. Zo jammer. Er staan heus een aantal leuke plaatjes op, maar dit had hij allemaal al ver voor Reckless gedaan. Iemand die songs zo makkelijk uit zijn mouw schudt moet toch tot meer in staat zijn. Sterker, dat is hij ook. Ik heb hem de laatste 15 jaar niet meer gehoord. De toch weer ijzersterke single When you're gone met Mel C was het laatste wat ik van hem gehoord heb. Ik heb nog altijd de hoop dat hij ons een dezer jaren nog eens verrast met een artistieke verantwoorde topper. Met Into the Fire was hij een heel eind op de goede weg, maar vlak voor de finish nam hij een verkeerde afslag en verdwaalde. Komt hij nog terug?

avatar van LucM
Stilistisch ligt Waking Up the Neighbours in het verlengde van zijn doorbraakalbum Reckless met het verschil dat dit gladder geproduceerd is. Het songmateriaal is - toch op tekstueel vlak - iets minder. Zoals ik eerder vermeld is Bryan Adams nadien op zijn lauweren gaan rusten. Ik hoop dat hij nog met een knaller voor de dag gaat komen maar ik vrees ervoor.

avatar van vielip
Opzich best een goed album. Het klinkt als Def Leppard? Klopt, maar die band vind ik te gek dus no problem there. Everything I do is een kut ballad? Mwoah, valt best mee hoor. Het schijnt alleen 'cool' te zijn om het af te zeiken. Probleem voor mij is alleen dat er teveel nummers op dit album staan vind ik. Een nummer of 10, 11 was genoeg geweest. Nu zakt het behoorlijk in naar het einde toe. Toch staan er genoeg gave nummers op dit album. Ik vind Thought I died, There will never be, Can't stop this thing, Touch the hand, Vanishing, Do I have to say the words, Is your mama gonna miss you en Depend on me absoluut de moeite waard!

Mijn favoriete BA- album, vooral vanwege Can't stop this thing we've started. I do it for you blijft toch ook best mooi.

avatar van vielip
Is ook best mooi! Ik hou van ballads dus dan zit je wel goed. Hou je niet van ballads, dan kan ik me voorstellen dat je een nummer als Everything I do een zoetsappig slijmnummer vindt

avatar van rkdev
vielip schreef:
Er staan bijna geen ballads op dit album, maar een stuk of 4.

avatar van vielip
Hahaha ik neem aan dat je opmerking cynisch is bedoeld?
Ik tel er trouwens een stuk of 6...

Ook dit album boeit me helaas niet compleet. Enige album wat ik echt goed trek van hem is 18 'til I die... moet het toch maar doen met een verzamelaar denk ik....

Ik vind dan ook de singles van dit albums meteen de beste tracks.. I rest my case..

avatar van rkdev
lennon schreef:
En 'Reckless' en/of 'Into The Fire' dan ? Dat zijn voor mij de toppers uit z'n euvre.

Ik ben nooit zover terug gegaan; Ik vond zijn hits altijd erg goed, en had dus ook een best of, vervolgens kwam 18 til I die uit, welke ik erg goed vond. Ben toen met dit album gaan proberen wat de rest van zijn oevre deed, en liep eigenlijk alweer vast, waardoor ik dus Reckless bijvoorbeeld niet eens beluisterd heb. Zal dat alsnog eens doen.

avatar van vielip
Reckless, Into the fire en vooral Live, live, live moet je toch absoluut eens proberen!!

Reckless is inderdaad het beste album van Bryan Adams. Vanaf Waking Up ging het mis.

avatar van loneranger
Het begin van het verval. Er staan nog wel een aantal goede nummers op zoals: 'Can't stop this thing we started', 'Thought I'd died and gone to heaven' en 'Do I have to say the words?' Maar het heeft niet meer de klasse die 'Reckless' en 'Into the fire' wel hadden.

avatar van adri1982
In vergelijking met het album 'Reckless' valt dit album mij toch wat tegen. Het verveelt soms. Niet te verwonderen dat 'Can't stop this thing we started' en 'Everything I do, I do it for you' de meest aangevinkte nummers zijn. Adams had beter wat minder nummers op dit album kunnen laten opnemen. Een paar weglaten had het album wat kunnen verbeteren.

Na jaren dit album weer eens beluisterd en het valt me best mee eigenlijk. Een paar nummers minder was goed geweest inderdaad.
All I want is you vind ik gewoon een heel fijn nummer.
Na dit album werd het allemaal wat zoeter helaas.

avatar van musician
Ik deel de kritiek inzake te lang, teveel en beter (heel) wat mindere nummers weggelaten.

Reckless was een aardig album. Het probleem dat ik met Adams een beetje heb, is dat het een te hoog meeblêr gehalte heeft, weinig subtiel ook is. Als de songs gemiddeld goed zijn, zoals Reckless dat toch nog wel heeft, en niet veel langer duurt dan 35, 40 minuten, is er nog wat voor te zeggen.

Maar per saldo mist Waking up the Neigbours teveel songs die voldoende aanspreken en dan wordt het een soort van langdurige brei die niet leidt tot veelvuldig opzetten van het album. Rockmuziek voor de "grote massa" vind ik verder prima. Maar voor mij ontbreekt bij Adams de aantrekkingskracht die bijvoorbeeld Bruce Springsteen of Tom Petty wel hebben.

avatar van Pietro
Waking Up the Neighbours heeft de tand des tijds niet helemaal doorstaan in mijn optiek. Daar waar Bryan Adams op Reckless (met name in de hitsingles) een verfrissende indruk achterliet, kan datzelfde niet gezegd worden van dit album.

Toen ik Waking Up the Neighbours voor het eerste beluisterde, het zal zo’n jaar of 20 geleden zijn, was ik nog wel redelijk enthousiast. Echter, de bombastische productie en de tenenkrommende songteksten nodigen mij niet echt uit om het album weer uit de kast te halen. Met de songs zelf is eigenlijk niet zo veel mis. House Arrest, There Will Never Be Another Tonight en Thought I’d Died and Gone to Heaven bevatten catchy melodielijnen en Adams is geen slechte zanger.

Overtuigend is het echter allemaal niet (meer) voor mij, vandaar een score van 2,5*.

avatar van gaucho
Het laatste album van Bryan Adams dat bij mij een voldoende haalt. Zelfs die doodgedraaide record-nummer 1 hit is in aanleg best een aardig nummer, dat hier niet echt heel erg uit de toon valt. Al zal ik 'm altijd skippen bij de weinige gelegenheden dat ik dit album nog opzet.

Maar de daaropvolgende singles vind ik leuker en interessanter: Can't stop this thing we started, Thought I'd died and gone to heaven, There will never be another tonight en - in mindere mate - Do I have to say the words.
Het album gaat lekker rockend van start en verder vind ik de ballad Vanishing nog wel een mooie popsong, maar ik ben het eens met de conclusie van anderen: het album duurt als geheel te lang, net als een flink aantal van de afzonderlijke nummers, en kent een dip in kwaliteit naar het einde toe.

De productie doet inderdaad wat aan Def Leppard denken, maar dat is niet gek als je weet dat Robert 'Mutt' Lange hiervoor verantwoordelijk is. Ja, wat gepolijster dan Reckless, maar nog steeds een geslaagd pop-album. Al past-ie goed in de dalende lijn na Reckless en Into the fire. Maar hierna ging het pas echt pijlsnel neerwaarts...

Op zich wel een aardig album , maar wat duurt ie lang !!! De compactheid in de songs is ook weg , en ze worden opgerekt tot vervelens aan toe . Als dat rekken nou nog iets zou toevoegen aan de structuur maar in de regel is het vrij zinloos. Adams weet hoe hij een hitgevoelig liedje kon pennen en op dat moment ook wat het publiek wenste. Hij sprong daar aardig op in met die draak (Everything I Do) I Do It For You. Nooit kunnen waarderen , dit suikergoed. Beter op dreef is hij met Do I Have To Say The Words? . Een album wat ik vaak voor de helft draai en waarvan ook buiten dat wanstaltige succesnummer de singles het meest waardeer . 3 en halve ster