10cc - Sheet Music (1974)

Rock / Pop
Label: UK

1. The Wall Street Shuffle (3:52)
  2. The Worst Band in the World (2:46)
  3. Hotel (4:54)
  4. Old Wild Men (3:17)
  5. Clockwork Creep (2:42)
  6. Silly Love (3:58)
  7. Somewhere in Hollywood (6:36)
  8. Baron Samedi (3:42)
  9. The Sacro-Iliac (2:30)
  10. Oh Effendi (2:48)
  11. Waterfall * (3:43)
  12. Bee in My Bonnet * (2:01)
  13. Gismo My Way * (3:44)
  14. 18 Carat Man of Means * (3:28)
  15. The Worst Band in the World [Radio Version] * (2:49)
avatar van Marco van Lochem
zaaf schreef:
Hmmm taalkundig schort er nogal wat aan dit wiki-achtige stukje.
Prima plaat verder.

Misschien iets te snel geschreven en niet gecontroleerd...moet eigenlijk altijd wel gedaan worden, niet mijn beste bijdrage...
Dat "wiki" pak ik maar op als compliment ?

avatar van spinout
Clockwork Creep klinkt als een Primus nummer, ver voor Primus het licht zag. Dit album vind ik nogal wisselend van kwaliteit. Niet precies mijn muziek.

avatar van jorro
Ook op dit 10cc album vind ik sommige nummers prachtig, maar er staan ook een aantal songs op die ik erg tegenvallend vind. Hotel vind ik maar zozo en Old Wild Men is vervolgens te gek. Bij hun debuutalbum is dat idem dito het geval.
Toch vind ik dit album over de breedte iets beter dan het debuut.

Ik vind dit een heel afwisselend album, zowel de zang als de instrumentale gedeelten zijn erg gevarieerd. Ik ken de band nog niet zo goed. De plaat The Original Soindtrack heb ik al veel langer in mijn bezit en de singles ken ik van de radio. Ik ben van plan om me binnenkort eens wat meer in deze band te verdiepen. (de albums lijken me echt de moeite van het beluisteren waard).