Ellis, Beggs & Howard - Homelands (1988)

Pop / Soul
Label: RCA

1. Where Did Tomorrow Go? (6:32)
  2. Bad Times (4:46)
  3. Two Lonely Hearts (2:49)
  4. Hungry Man (4:26)
  5. Ju Ju Goodbye (4:29)
  6. Say a Prayer (3:06)
  7. Why Does Livin (Become a Crime)? (4:00)
  8. Big Bubbles, No Troubles (3:30)
  9. Homelands (6:26)
  10. I Would Die for You (4:20)
avatar van kaztor
Ah, Big Bubbles, No Troubles...

Heb het singletje nog.
Werd een kleine hit in 1988 en klonk nogal Prince-achtig.
Hier zit volgens mij ook een lid van Kajagoogoo in.

avatar van andré
Jeugdsentiment, maar klinkt heden ten dage zeker niet slecht . Ik heb het singeltje ook nog ergens liggen. De Beggs in de bandnaam is inderdaad van Nick Beggs, ex-bassist van Kajagoogoo. Hij zong trouwens ook de hits Big Apple en Turn Your Back on Me, toen Limahl was vertrokken.

avatar van ChrisX
en om het nog aparter te maken: Beggs dook later op als Stick-speler bij de Iers / Britse celtic-prog band Iona EN samen met de drummer van die band heeft hij ook nog live gespeeld in de begeleidingsband van John Paul Jones van Led Zeppelin.

avatar van Ceasar
Best een leuk album in de stijl van Big Bubbles. Maar dat is wel meteen het prijsnummer.

Een gelegenheidsproject met bassplayer/zanger Nick Beggs van Kajagoogoo.
De hit 'big bubbles,no troubles' blijft na ruim 20 jaar nog steeds heel aanstekelijk, ook in de "bubbles mix".
Probeer bij dit nummer maar is op je stoel te blijven zitten,mij lukt het in elk geval niet als ik het speel.

avatar van kaztor
Ik heb Big Bubbles eindelijk op cd gevonden op een verzamel-cd van BMG (The Ultimate Music Collection 18 - Rock) voor een prikkie bij 2de-hands-zaak Noppes. Had dat nooit verwacht, want als er een hit compleet vergeten is, is deze het wel.

avatar van Bakema NL
Ceasar schreef:

De cd is juist helemaal niet in de stijl van hitsingle Big bubbles.....wat meteen de reden is dat de cd geflopt is, want dance liefhebbers verwachtten geen gitaargeorienteerd album. Zeker jammer want dit is en blijft een juweeltje van een plaat.
Op de site van Nick Beggs kun je The lost years 2 gratis downloaden en The lost years 1 als download kopen voor zo'n 9 euro....deze laatste had zo ongeveer de 2e cd moeten worden, maar helaas...
De moeite waard voor de liefhebbers.

avatar van pureshores
ohhh Big bubbles no troubles. Een supernummer nu nog steeds. Het zit precies in de tijd dat we bijna af waren van dat staccato snaredrum syndroom van Cameo en Janet Jackson en de opkomst van acid house, dus dansmuziek was nog vrij kneuterig tegen hiphop aan het schurken of Hi NRG.

Ik weet nog dat dit nummer altijd voorbijkwam op Super Channel en ik altijd tevergeefs bij de platenzaak ging zoeken bij ons in het dorp.
Dat reggae achtige loopje wat net onder de 2 minuten erin komt, geniaal. De b kant van Big bubbles, Rock me was ook heel vet met al een funky drummer ritme en een andere groove die veel in de 90's voorbij kwam.

Where did tomorrow go was de kleurloze opvolger en toen was mijn interesse alweer weg

avatar van spoiler
Toch een aardig plaatje van dit drietal. Big Bubbles is inderdaad met kop en schouders het beste nummer.
Het regelmatige gebruik van de Chapman stick door Nick Beggs kan ik erg waarderen.

avatar van pureshores
ik ben nu deze extended version aan het luisteren
Ellis-Beggs and Howard- big Bubbles no Troubles- 12 inch 1988 - YouTube

iets wat lennon waarschijnlijk zeer kan waarderen

avatar van spoiler
Die heb ik ook nog CDmaxi single.
Top nummer

Leuk om weer eens te horen, heb 'm nog op vinyl. Natuurlijk Big Bubbles, No Troubles maar ook Where Did Tomorrow Go? zijn top nummers. Bad Times is lekker funky, De rest is oké.

avatar van Poeha
Oei...voor mijn research naar potentiële binnenkomers voor het 1988 hitlijsten topic, kwam ik ineens de opvolger van het geweldige Big Bubbles, No Troubles tegen, te weten Bad Times.

Zo zeg, dat is een 180 graden turnaround weg van de bubbels en de trubbels. Maar wat een lekker nummer is dat ook. Hoe je je kunt vergissen op basis van 1 super track. Nu wel benieuwd of dit album meer neigt naar de aangegeven soul, of dan toch popkant.

avatar van Kos
Kos
Big Bubbles, No Troubles (bubbles mix) . Blijft epische classic.

avatar van pureshores
Toch maar eens hierin duiken.

Wat een fraaie hoes is het overigens

avatar van vigil
Ik had eigenlijk meer een plaat verwacht in de stijl van het funky arti farti Big Bubbles, No Troubles maar dat is t dus niet.

Veelal gewoon pure pop met uitstapjes naar soul en stevig rock. Dus een beetje wat Roachford ook doet. Where Did Tomorrow Go? is daar een goed voorbeeld van. Heerlijk ook hoe die knorrende Bas komt binnenvallen

avatar van habada
Beggs / Hackett niemand ?

avatar van Dibbel
Nick Beggs had hier de grote blonde poedel op zijn hoofd laten inzakken naar een meer Jan Vayne-achtig kapsel .
Big Bubbles, No Troubles is zoveel jaar later nog steeds een heerlijk funky popnummer.
Voor de rest lekker soepel in het gehoor liggende popmuziek met hier en daar soul, rock en funkinvloeden.
En klinkt nog best lekker allemaal.
Met de vergelijking met Roachford kan ik me wel in vinden.
Op CD zelfs.

avatar van Poles Apart
pureshores schreef:
Wat een fraaie hoes is het overigens

Ontwerp van de legendarische Storm Thorgerson.

Big bubbles is een classic maar de rest van dit album vind ik maar wat gezapige, weinig urgente popmuziek. 2 stars