Bruce Springsteen - Greatest Hits (1995)

Label: Columbia

1. Born to Run (4:30)
  2. Thunder Road (4:48)
  3. Badlands (4:02)
  4. The River (5:00)
  5. Hungry Heart (3:20)
  6. Atlantic City (3:56)
  7. Dancing in the Dark (4:03)
  8. Born in the U.S.A. (4:41)
  9. My Hometown (4:12)
  10. Glory Days (3:49)
  11. Brilliant Disguise (4:15)
  12. Human Touch (5:10)
  13. Better Days (3:44)
  14. Streets of Philadelphia (3:16)
  15. Murder Incorporated (4:27)
  16. Secret Garden (3:57)
  17. Blood Brothers (4:34)
  18. This Hard Land (4:51)
  19. Missing * (5:06)
  20. Darkness on the Edge of Town [Live] * (3:15)
  21. Born in the USA [Live] * (4:02)
  22. Spare Parts [Live] * (3:53)
totale tijdsduur: 1:16:35 (1:32:51)
Geweldig album van Bruce Springsteen, met alle grootste hits. Beste nr: Born in the USA!

Clint schreef:

met alle grootste hits.

Hmm, want waar is I'm on fire? Bovendien heeft de live uitvoering van Tougher than the rest het ook niet slecht gedaan. En misschien dat One step up niet zijn grootste hit is geweest, maar wel degelijk een hit en niet te vergeten zijn uitvoeringen van War en Merry Christmas baby . De singels van zijn eerste twee albums zijn wellicht geen echte hits geweest, dus prima dat ze er hier afgelaten zijn. Maar dat de bovengenoemde titels er niet opstonden was wel een kapitale misser.

Dit hele album is een misvatting. Het geeft geen goed beeld van de carriere dus is 't niet geschikt als best of, maar zoals je al zei staan sommige hits er niet op en sommige nummers (the river bijv.) zijn nooit single geweest.

The Essential Bruce Springsteen (die ik een dezer dagen zal toevoegen) is dan een ongelofelijk veel beter overzicht en op 't moment voor een spotprijs overal te koop (10 euro bij de mediamarkt bijv.).

Dim
'War' en 'I'm on fire' ontbreken onterecht naar mijn mening.

avatar van Lola3
Zeer sterk begin maar naar het einde steeds minder. Zijn album 'rising' van in 2000 is beter.

avatar van avdj
Dit is een verzamelaar.

avdj schreef:
Dit is een verzamelaar.

ik weet het, daarom is het toch nog geen goeie, 3 sterren trouwens. IK ben nu aan het luisteren naar Boy van U2, hun eerste album, en hij is, tot nu toe al beter dan Bruce.

avatar van fish
Dan ben ik benieuwd naar wat je van Born to run of Born in the USA vindt. De (hele) albums dan.

fish schreef:

Sorry, nog niet naar geluisterd, een goeie??? born in the USA is in ieder geval a hell of a song!!

avatar van fish
Twee totaal verschillende albums (zoals de meeste albums van Bruce wel verschillen), maar zeker erg goed. Klassiekers he?

Beiden doen het ook erg fijn in de zomer op de een of andere manier...

fish schreef:

Beiden doen het ook erg fijn in de zomer op de een of andere manier...

hij doet het al 30 jaar goed.

Al 30 jaar zomer...

Goede verzamelaar , alleen ik vind het toch een schande dat ''I''m on fire'' er niet opstaat.
Voor de rest is er niks mis met deze cd.
''Secret garden '' werd in de film ''Jerry Maguire'' gebruikt.
Pffff......

Don Henley schreef:
Voor de rest is er niks mis met deze cd.
''Secret garden '' werd in de film ''Jerry Maguire'' gebruikt.
Pffff......

en toch geef je hem maar een 3. Naar je commentaar te zien schatte ik je cijfer toch hoger in hoor.

Lost Highway
één van mijn eerste cd's, en meteen ook het enige wat ik van Springsteen in huis heb. Destijds helemaal verliefd op het nummer 'the river' (en nu nog steeds eigenlijk, magistraal).
Verder altijd veel bewondering gehad voor de artiest Springsteen.

Lost Highway
Deze week toevallig een aflevering van Cold Case gezien, volledig gebouwd rond Springsteen nummers. Meer aandacht voor Springsteen dan voor het verhaal dus. Zeker leuk voor de fans.

avatar van FunkStar
Deze cd behoeft eigenlijk geen aanprijzing: 18 hits van Bruce Springsteen op een rij, met natuurlijk The River, Dancing In The Dark, Glory Days en Streets of Philadelphia.. Maar waar zijn de toppers I'm On fire Of War?

18 briljante nummers! Die naar mijn mening toch een goed overzicht geven van de indrukwekkende carriere van The Boss. Okay, tougher than the rest mis ik wel degelijk, maar daar staat tegenover dat er drie voor mij vrij onbekende pareltjes op het einde van de cd staan (16, 17 en 18). Men had in plaats daarvan voor tougher than the rest, war en one step up kunnen kiezen. ik maal er uiteindelijk niet om dat dit niet is gebeurd. Toppers zijn voor mij Badlands en Brilliant disguise!

avatar van MysteryWhiteBoy
Ideale cd voor diegenen die Bruce Springsteen af en toe 'wel geinig' vinden. Zo iemand ben ik zelf ook. The Essential Collection vond ik wat te veel van het goede. Alleen jammer dat 'I'm on Fire' er niet op staat. Dat vind ik nou juist één van de briljantste Springsteen nummers. Had ik 'The Essential' maar moeten kopen.

Pieter Paal
Dat 'War' er niet op staat, vind ik niet zo erg, maar 'I'm on fire' had er zeker op gemoeten. Dat andere leuke nummers er niet op staan, heeft natuurlijk te maken dat het geen hits geweest zijn. 'One step up' is ook zo'n mooie single.
Waarom geen compilatie uitbrengen met zijn beste album tracks?

avatar van cosmic kid
cosmic kid (moderator)
>Waarom geen compilatie uitbrengen met zijn beste album tracks?

Breng Bruce nou niet op ideeen. De afgelopen jaren (en ook dit jaar) zijn al duur genoeg geweest voor "ons" Springsteen fans.

Daarbij is The Essential een uistekend uitgebreid alternatief voor deze Greatest Hits. (hoewel ook daar niet alle grote hits op staan).

Over deze cd kan ik kort zijn:

Prima compilatie. Geeft een mooie dwarsdoorsnede van zijn carriere. Natuurlijk staan eerder genoemde nummers er niet op, maar daar tegenover staan nummers 1 t/m 6 en de laatste 3 nummers (vooral This hard land is erg mooi).
Ook vind ik 4 nummers van Born in the USA meer dan genoeg.

Enig minpuntje is dat er een kortere versie van Human touch op staat. Het is niet mijn favoriete Bruce song, maar de versie van 6 minuut 28 is toch wel veel mooier dan deze 5 minuten versie...

avatar van LittleBox
cosmic kid schreef:
Ook vind ik 4 nummers van Born in the USA meer dan genoeg.

Ja, hij heeft alle nummers opnieuw opgenomen. This Hard Land is inderdaad een van de beste Springsteennummer maar ik hoor liever het origineel dat op Tracks staat. Dat bevat meer gedrevenheid.

EVANSHEWSON
Mooie dwarsdoorsnede van het oeuvre van The Boss. Maar veel vollediger en beter is wel : The Essential (2003); een dubbele verzamelaar + nog een bonus disc met onuitgegeven materiaal. Twee keer prijs dus.

Deze hier krijgt 4 sterren, omwille van de onvolledigheid dus.

****

avatar van kaztor
Heb 'm voor 1 euro bij een markt gekocht. Ben geen echte Bruce-fan maar dit is wel een aardig schijfje.

Ik mis dat flauwe I'm On Fire helemaal niet hier.

avatar van Peter88
Als je echt een goede compilatie CD wilt hebben van The Boss, kun je beter The Essential kopen.Op deze Greatest Hits mis ik nummers als Promised Land, Darkness On The Edge Of Town, en nog veel meer.

avatar van Poeha
Heren en dames, dit album heet niet voor niets "Greatest Hits" en niet "The Best Of" of "The Essential".
De platenmaatschappijk wilde alleen een overzicht van zijn, volgens hen dan, grootste hits afleveren, aangevuld dan wel weer met wat nieuwe c.q. aangepaste nummers.
Voor zijn oeuvre moet je maar alle albums gaan kopen of voor een beknoptere versie inderdaad The Essential aanschaffen.

avatar van animalkrullie
Daar staan ze, alle hits tot dan toe!
Niet meer en niet minder.
Lekker!

avatar van Gert P
Mooie verzamelaar met de bekendste nummers.

avatar van Coentje
backstreets?