Sun Kil Moon - April (2008)

Folk / Rock

met Will Oldham

5. Heron Blue (7:38)
  6. Moorestown (4:41)
  7. Harper Road (3:56)
  8. Tonight the Sky (10:21)
  9. Like the River (4:09)

met Will Oldham

10. Tonight in Bilbao (9:28)
  11. Blue Orchids (5:56)
  12. Tonight in Bilbao [Alternate Version] * (9:42)
  13. The Light [Alternate Version] * (6:02)
  14. Like the River [Alternate Version] * (3:03)
  15. Tonight the Sky [Alternate Version] * (7:35)
totale tijdsduur: 1:13:48 (1:40:10)
Zoals wel meerdere hier melden: een prachtige CD die zo af en toe helaas wat te ver uitgesponnen is. Ik leerde de band kennen dankzij een Gears Of War 3 Trailer waarin Heron Blue werd gedraaid. Vrijwel nooit heb ik gezien dat zo'n prachtig nummer zo toepasselijk gekozen is. Verder kreeg ik bij Lost Verses bij de 2e luisterbeurt een brok in mijn keel. Wat een emotie zit er in dat nummer zeg.

Don Mclean zong ooit dat de muziek gestorven was. Sun Kil Moon bewijst maar weer eens dat de heer Mclean ongelijk had.

avatar van Co Jackso
Dit album van Sun Kil Moon is niet minder dan briljant. Na vele luisterbeurten blijft dit album groeien. Elke parel op het album wordt steeds mooier, waarbij de twee langste nummers (Lost Verses, Tonight the Sky) behoren tot het beste wat ik het afgelopen jaar heb ontdekt.

Het grote discussiepunt is de lengte van het album. Hoewel ik dit album vele malen opnieuw kan horen en er geen matige nummers op staan, denk ik toch dat een kortere speelduur bevorderlijk was geweest voor mijn eindoordeel. Welk nummer geschrapt zou moeten worden weet ik eerlijk gezegd niet, al is Heron Blue waarschijnlijk het meest tegenvallende nummer op het album.

avatar van poepsieske
Lennonlover schreef:

Je hebt Sigur en Antony & the Johnsons in jou top-10 staan. Dit vind ik dan spannender dan de twee voorgaanden. Enfin, ik vind ze zelf ook fantastisch maar als ik moest kiezen aan wie ik het woord 'gezaag' zou geven, dan ging het naar Sigur Ros en Antony.

Ik moet toegeven dat het gezaag zoals ik het vroeger noemde me steeds beter en beter bevalt

avatar van Lennonlover
poepsieske schreef:

We zijn 12 (!) jaar verder. Er kan al eens iets veranderen hé behalve Kozeleks gezaag dan.