dEUS - Vantage Point (2008)

Belgiƫ
Label: V2

1. When She Comes Down (5:05)
  2. Oh Your God (3:51)

met Karin Dreijer Andersson

6. The Architect (3:56)

met Buckminster Fuller

7. Is a Robot (4:57)
  8. Smokers Reflect (4:26)
  9. The Vanishing of Maria Schneider (4:43)

met Guy Garvey

10. Popular Culture (4:56)
Larsch
Definitief verliefd op Slow, laat de rest maar komen.

Kan niet wachten op dit album, Slow en The Architect klinken iig prima.

avatar van Zandkuiken
Toch wel dé release van 2008 voor mij persoonlijk. Waar Pocket Revolution wel moést tegenvallen na het onevenaarbare The Ideal Crash, zijn de verwachtingen deze keer iets minder hooggespannen. Ik laat me dan ook graag verrassen door deze Vantage Point en met The Architect was het al meteen raak: uitstekend nummer dat me reikhalzend doet uitkijken naar de rest van de plaat. Slow heb ik helaas nog niet gehoord.

avatar van Erikpol
herman schreef:
The Architect (op YouTube)

Grappig om zo die sceptische commentaren te lezen. Ik vind The Architect echt een heel erg goed nummer. Anders dan ik gewoon ben van dEUS was ik na een minuut al om (dat orgeltje, die melodie!) en hoefde het niet echt te bezinken. Heerlijk funky en melodieus. Het doet me een beetje denken aan de In a bar, under the sea-tijd (zeker als Tom zijn lage stem opzet). Echt een ontzettend fris en aanstekelijk nummer. Als het hele album zo wordt, zie ik de zomer positief tegemoet.

Ik zet hem nog een paar keer op...

Sluit ik me bij aan.

avatar van corn1holio1

Deze werkt niet voor mij, ik krijg wel de cover van de single en kan op play klikken maar hij begint niet te spelen...

Stiekem kijk ik reikhalzend uit naar deze nieuwe dEUS, The Architect is een aanstekelijk en vrolijk nummer ( deed mij enorm denken aan In the bar, under the sea) , Slow kan ik minder goed plaatsen maar ik ben in ieder geval razend benieuwd naar de rest.

avatar van cinefiel
Dit wordt voor mij al de plaat van het jaar denk ik. dEUS is voor mij zowat de beste groep ooit.:-)
en het feit dat de plaat op m'n verjaardag uitkomt is ook wel leuk
'the architect' klinkt alweer zalig en 'slow' zal ik nog wat meer moeten beluisteren, maar toch al veelbelovend

avatar van Xel
Xel
kan niet wachten..... Verplichte aanschaf en blinde kost! Voorwaar!

avatar van DaarGaJeFaber
Of was het nou andersom?

avatar van Bart
Ben ik die enige die 'The Architect ' een vreselijk nummer vindt? Te glad, te 'electro'. Ik vind het niks! Ik koester nog even de prachtige nummers op 'The Ideal Crash'!

khonnor
slow is iig een grandioos nummer

definitief naar hogere regionen getild door die geweldige backings van hoe noemt ze ook weer van the knife

the architect had wat meer tijd nodig (begrijp de commentaren idt van te braaf, te gladjes, te electro ergens wel), maar begint toch stilaan te bezinken.

dit samen met het feit dat de zanger van elbow meedoet (is al jaren fan van deus) doet me toch reikhalzend uitkijken naar deze vantage point

avatar van rrremberrrt
'Slow' doet me heel erg aan bepaalde nummers van Depeche Mode denken, vooral dan van die laatste cd van hen, 'playing the angel', als ik mij niet vergis. Is er nog iemand die dat gevoel had?

Twee heel goeie singels!

avatar van KidChino8
Definitief verliefd op 'Slow'

avatar van luc011190
De echoende gitaar aan het begin van Slow belooft niet veel goeds, maar ik als The Knife-adept, krijg werkelijk overal kippenvel als mevrouw Dreijer begint te zingen. Prachtig refrein, waarna het nummer echt loskomt. Wat een fijn nummer.

Musicguru
Hoorde de plaat laatst al in de platenzaak. De vertegenwoordiger had een advanced copy meegenomen en die werd even gedraaid. Ik wist echt niet dat het dEUS was, zo anders klonk het.

avatar van levenvergeten
Ik vind zowel Slow als The Architect vrij goede singles, maar het waren toch beide nummers waar ik in moest groeien. Ben dus alleen maar benieuwder!

avatar van corn1holio1
Telkens Slow begint denk ik dat How Soon Is Now van The Smiths gaat beginnen... Goed nummer maar tegen de Smiths-klassieker kan het niet op natuurlijk.

avatar van Zandkuiken
Ondertussen nog twee andere nummers gehoord van deze Vantage Point, met name Slow en Oh Your God: ijzersterke songs die een dEUS in optima forma tonen. Ook tekstueel komt Barman weer erg sterk voor de dag, iets wat ik toch een beetje miste op voorganger Pocket Revolution. Het niveau van de eerste drie platen zal waarschijnlijk niet gehaald worden, maar ik hoop dat ze met deze nieuwe worp toch dicht in de buurt komen.

avatar van corn1holio1
Waar heb je Oh your God gehoord?

avatar van PsychoBoyJack
Vraag het mr. Google !

Oh Your God pakt me dan gelijk weer wel: er is nog genoeg hoop

avatar van Dudeness
Ik kan niet anders dan denken aan Girls Against Boys als ik Oh my God hoor...

Yessssssssss

Sven Bersee
De albums van dEUS lijken allemaal voor geen centimeter op elkaar en zijn allemaal absolute top. Ook deze gaat weer zeer anders worden. Voor mij de plaat waar ik het meest van verwacht in 2008. Ik denk dat het de 5de 5* plaat van Barman en zijn tijgers wordt.

avatar van vigil
Moet er nog een beetje aan wennen maar de eerste indruk is goed! Kom dan ook nog niet met een stem daar moet ik nog even die 46 minuten een paar keer voor luisteren. Afsluiter Popular Culture is een aardig nummer met een soort van kinderkoor?!? Dat geeft gelijk aan dat mijnheer Barman lekker bezig is

avatar van djarend
Wow, gisteren een promo ontvangen van de cd, hij is geweldig. Wel even wennen, klinkt heel anders dan Pocket en Ideal maar is en blijft dEUS. . Opener When she Comes Down is meteen een wat vreemd nummer, maar Barman is goed te herkennen, flinke keyboards erin. Oh Your God een lekkere rocker, wel weer vreemd ritme, ja en toch nog een rustig liedje Eternal Woman had ook wel op Pocket Revolution gekund, daarna Favourite Game die weer lekker mid-tempo gaat en dan komen we bij het al bekende Slow en ook The Architect (wat een topnummer is dat) is al te vinden op youtube. Heb verder weinig inspiratie om hem te bespreken, het is gewoon echt een topper, kom hem maar in de winkel beluisteren, dat kan nu al wel.
Het is overigens absoluut geen "dance" plaat waar iedereen van te voren bang voor was. En wat was er mis met Pocket Revolution>?? iK vond die erg goed en het publiek ook want het is de meest verkochte dEUS cd bij mij in de winkel.... Niet dat dat een garantie is voor een goede plaat maar het zegt wel heel wat bij een band als dEUS, als ze een mindere plaat zouden maken zouden wij dat direct in (slechte) verkopen merken.
De eerste oplage komt in een zeer luxe digipack en diegenen die de cd bij mij bestellen bij het concert in Mezz krijgen er gratis een doorzichtige vinylsingle bij van Slow (niet te koop in de winkels!!) en een joekel van een A0 poster en er wordt een canvas doek verloot onder diegenen die hem dan bestellen die is gesigneerd door de complete band!!

Larsch
Ik ben echt zo jaloers op de mensen die 'm al kunnen luisteren, ik word er haast naar van.

Oh Your God is geweldig trouwens. Heerlijk hard. Ik word nu wel héél nieuwsgierig!

avatar van djarend
gewoon naar een Velvet winkel gaan, we hebben er allemaal 1 gehad om te luisteren of te laten luisteren,

avatar van vigil
moet je enkel wel even wachten tot diegene vanachter MuMe vandaan komt....

nijme255@adsl
TC03 schreef:
Slow en The Architect klinken iig prima.

Eens!