MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

Atmosphere - When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold (2008)

mijn stem
4,09 (535)
535 stemmen

Verenigde Staten
Hip-Hop
Label: Rhymesayers

  1. Like the Rest of Us (3:21)
  2. Puppets (3:41)
  3. The Skinny (3:36)
  4. Dreamer (4:04)
  5. Shoulda Known (3:07)
  6. You (3:14)
  7. Painting (3:00)
  8. Your Glasshouse (3:58)
  9. Yesterday (3:23)
  10. Guarantees (4:32)
  11. Me (3:40)
  12. Wild Wild Horses (4:15)
  13. Can't Break (3:33)
  14. The Waitress (3:00)
  15. In Her Music Box (4:20)
  16. Vanity Sick * (2:52)
toon 1 bonustrack
totale tijdsduur: 54:44 (57:36)
zoeken in:
avatar
Hypnotick
haveman schreef:
Ik plaats best wel veel stemmen en om die allemaal toe te lichten vind ik te veel werk.

Ik ben zelf 100% procent kaaskop, maar ik vind die gast ze stem gewoon akelig. Wat mij betreft had ie beter country kunnen gaan maken.

Bovendien vind ik het rijmen, niet de lyrics zelf, van Sinterklaasgedichtniveau.

Clearly Retarded

avatar van MJ_DA_MAN
3,5
Hypno, ik wordt een beetje moe van jouw zielige commentaar richting mensen die jouw favorieten bekritiseren. Je noemt mensen achterlijk, concludeert dat ze een hersentumor hebben als ze het niet bevalt (bij het album Blackalicious - Blazing Arrow) en nu ook weer plaats je zo'n nutteloos bericht terwijl haveman nu gewoon zijn mening geeft. Ik ben bang dat al die zieke horrorcore-rappers je teveel beïnvloeden.

avatar
RedLightCityBoy
haveman schreef:
Ik plaats best wel veel stemmen en om die allemaal toe te lichten vind ik te veel werk.

Ik ben zelf 100% procent kaaskop, maar ik vind die gast ze stem gewoon akelig. Wat mij betreft had ie beter country kunnen gaan maken.

Bovendien vind ik het rijmen, niet de lyrics zelf, van Sinterklaasgedichtniveau.

Het doet me af en toe denken aan The Insane Clown Posse.


Slug heb ik ook nooit bijzonder gevonden.
Inderdaad erg makkelijke manier van rijmen, wat mij totaal niet aanspreekt. Maarja Ant heeft mooie beats, dat dan weer wel.

avatar
haveman
MJ_DA_MAN schreef:
Hypno, ik wordt een beetje moe van jouw zielige commentaar richting mensen die jouw favorieten bekritiseren. Je noemt mensen achterlijk, concludeert dat ze een hersentumor hebben als ze het niet bevalt (bij het album Blackalicious - Blazing Arrow) en nu ook weer plaats je zo'n nutteloos bericht terwijl haveman nu gewoon zijn mening geeft. Ik ben bang dat al die zieke horrorcore-rappers je teveel beïnvloeden.


Ja, ik vond zn reactie gewoon te dom om op te reageren.

avatar
Hypnotick
MJ_DA_MAN schreef:
Hypno, ik wordt een beetje moe van jouw zielige commentaar richting mensen die jouw favorieten bekritiseren. Je noemt mensen achterlijk, concludeert dat ze een hersentumor hebben als ze het niet bevalt (bij het album Blackalicious - Blazing Arrow) en nu ook weer plaats je zo'n nutteloos bericht terwijl haveman nu gewoon zijn mening geeft. Ik ben bang dat al die zieke horrorcore-rappers je teveel beïnvloeden.

Ik heb er absoluut geen problemen mee als mensen mijn ''favorieten'' bekritiseren. maar de argumenten die Haverman geeft waarom die dit album niet goed vind, slaan nergens op. Dus ik vind Haverman niet achterlijk omdat die dit album niet goed vind, maar om de argumenten die, die erbij geeft. als je dit album slecht vind en dat ook normaal kan toelichten ben ik je beste vriend. En iedereen mag een mening hebben maar dat betekent dus ook dat je een mening mag hebben over een mening. En als ik dus een reactie geef op een reactie dan moet je dat niet zien als een persoonlijke aanval ofzo, maar gewoon een puntje van kritiek met een humoristische en sarcastische ondertoon.

avatar van MJ_DA_MAN
3,5
Hij vindt zijn stem niet prettig en de teksten niet goed, wat is daar nou zo dom aan?

En zulke reacties zijn overigens alles behalve grappig en ik denk niet dat iemand op deze site erom moet lachen.

avatar
Hypnotick
Wat is daar dom aan ?

Hij vind Slug z,n rijms van Sinterklaasgedichtniveau terwijl hij gewoon netjes in multi,s rijmt.

Hij vergelijkt Atmosphere met ICP, werkelijk onbegrijpelijk hoe die er op komt maargoed laten we vergelijken:

Atmosphere:
http://www.youtube.com/watch?v=p8zwE3qkhTA

ICP:
http://www.youtube.com/watch?v=N4RQyzypiKQ&feature=related

Concludeer toch zelf: werkelijk een wereld van verschil.

En Haverman concludeert doodleuk, dat Slug het bewijs is dat blanke rappers slecht zijn en het zelfs niet erg zou vinden als blanke mensen een rapverbod krijgen. Het is dus overduidelijk dat Haverman nogal een vertekend beeld heeft van de muziek die, die luistert, tuurlijk iedereen ervaart muziek anders maar de dingen die hij opnoemt slaan werkelijk nergens op.

En dan maak je heisa om mijn comment Get tha fuck outta here.

avatar
haveman
Hypnotick schreef:
(quote)

Ik heb er absoluut geen problemen mee als mensen mijn ''favorieten'' bekritiseren. maar de argumenten die Haverman geeft waarom die dit album niet goed vind, slaan nergens op. Dus ik vind Haverman niet achterlijk omdat die dit album niet goed vind, maar om de argumenten die, die erbij geeft. als je dit album slecht vind en dat ook normaal kan toelichten ben ik je beste vriend. En iedereen mag een mening hebben maar dat betekent dus ook dat je een mening mag hebben over een mening. En als ik dus een reactie geef op een reactie dan moet je dat niet zien als een persoonlijke aanval ofzo, maar gewoon een puntje van kritiek met een humoristische en sarcastische ondertoon.


Sarcasme is moeilijk op te pakken in getypte tekst hypnotick, misschien moet je er de volgende keer een smiley bij plaatsen.

Maar MJ heeft zeker gelijk dat mensen niet zitten te wachten op berichten als "completely retarded'.

Daarnaast geef ik gewoon twee redenen waarom ik dit album niet waardeer, daar hoef jij het niet mee eens te zijn, het is slechts mijn mening.

Maar blijkbaar kun je niet lezen, want je schrijft me naam zelfs verkeerd. Maar ja, woorden van meer dan vijf letters zijn volgens mij niet je sterkste punt.

avatar
haveman
Hypnotick schreef:
Wat is daar dom aan ?

Hij vind Slug z,n rijms van Sinterklaasgedichtniveau terwijl hij gewoon netjes in multi,s rijmt.

Hij vergelijkt Atmosphere met ICP, werkelijk onbegrijpelijk hoe die er op komt maargoed laten we vergelijken:

Atmosphere:
http://www.youtube.com/watch?v=p8zwE3qkhTA

ICP:
http://www.youtube.com/watch?v=N4RQyzypiKQ&feature=related

Concludeer toch zelf: werkelijk een wereld van verschil.

En Haverman concludeert doodleuk, dat Slug het bewijs is dat blanke rappers slecht zijn en zelfs een rapverbod moeten krijgen. Het is dus overduidelijk dat Haverman nogal een vertekend beeld heeft van de muziek die, die luistert, tuurlijk iedereen ervaart muziek anders maar de dingen die hij opnoemt slaan werkelijk nergens op.

En dan maak je heisa om mijn comment Get tha fuck outta here.


Naast schrijven kun je dus ook niet lezen.

1. Ik heb gezegd dat het me aan ICP doet denken, niet dat het er op lijkt.

2. Ik heb ook nooit gezegd dat geen enkele blanke niet kan rappen.

Maar ik stop deze discussie met jou Hypnotick, want het niveau is me te laag.

Groeten haveman.

avatar
Harco
Hypnotick schreef:
En Haverman concludeert doodleuk, dat Slug het bewijs is dat blanke rappers slecht zijn


En waar concludeert hij dat dan? Ik zie zelfs twee keer een 4,5* bij Eminem staan.

Hypnotick schreef:
en het zelfs niet erg zou vinden als blanke mensen een rapverbod krijgen.


En waar je dit vandaan haalt.

avatar
Volgens mij doelt hij hier op:

haveman schreef:
Maar goed, als ik dit hoor kan ik begrijpen als het voor blanken verboden wordt te rappen. Volgens mij draagt ie nog een cowboyhoed ook.

(nu maar hopen dat deze meneer ook blank is).

avatar
Harco
Zover had ik niet teruggelezen, haha.

avatar
haveman
Daar zeg ik dus mee dat ik dit zo slecht vind, dat ik er niet van op zou kijken als alle blanken een rapverbod krijgen.

Oftewel; dit was een overstatement om aan te geven hoe slecht ik dit vind.

Goed lezen mensen.

avatar
Om het even terug over dit album te hebben: Dit is mijn eerste kennismaking met dit duo en die bevalt mij met elke luisterbeurt steeds meer en meer, vooral Puppets blijf ik geweldig vinden. Voor nu 4*, met kans op een eventuele verhoging. Moet dan ook dringend eens hun vorige platen beluisteren.

avatar van MJ_DA_MAN
3,5
release schreef:
Van de vorige berichten die ik heb gelezen, verschilt dit album nogal van de vorige, maar ik moet ze zelf maar eens uitproberen.
De andere albums van het duo zijn idd heel anders qua productie (wat donkerder, absoluut niet vrolijk zoals het bij deze plaat vaak is enz.).

avatar
RedLightCityBoy
Dat zomerse EP'tje wel.

avatar
Heb niets tegen donkere muziek, dus dat zit wel goed
Ik twijfel wel nog tussen God Loves Ugly en You Can't Imagine How Much Fun We're Having. Iemand nog advies?

avatar
Hypnotick
release schreef:
Heb niets tegen donkere muziek, dus dat zit wel goed
Ik twijfel wel nog tussen God Loves Ugly en You Can't Imagine How Much Fun We're Having. Iemand nog advies?

Allebei zijn ze het zeker waard om te checken. maar ook:

- Lucy Ford, the Atmosphere EP's

Dat album is waarschijnlijk wel het meest donkerste werk van Atmosphere iniedergeval met de meeste emotie gemaakt. maar emotie is eigelijk standaard ook de kern bij alle Atmosphere albums.

avatar van MJ_DA_MAN
3,5
RedLightCityBoy schreef:
Dat zomerse EP'tje wel.
Ik zeg dan ook ''albums''.

avatar
RedLightCityBoy
Ik heb die knipoog verwijderd, nu is het meer een aanvulling op jou inplaats van een verbetering.

avatar van hiphopmaster
5,0
haveman schreef:
(quote)


Ik plaats niet bij al mijn lage stemmen een commentaar vanwege vaak vervelende reacties.

Maar goed, als ik dit hoor kan ik begrijpen als het voor blanken verboden wordt te rappen. Volgens mij draagt ie nog een cowboyhoed ook.

(nu maar hopen dat deze meneer ook blank is).


Check dit maar eens. De rapper helemaal is rechts Slug (rapper van Atmosphere) en heeft hier zijn cowboyhoed ingeruild voor een koptelefoon en misschien dat je na het zien van dit anders over deze grootheid denkt.

Freestyle Slug/Eyedea

Edit: Imo één van de betere (blanke) rappers in het hedendaagse circuit. Deze cd is echt een groeiertje, ik kan me voorstellen dat je het geheel twijfelachtig vindt na een paar keer luisteren. Geef het nog een paar kansen; het is echt de moeite waard. Probeer ook voorgaande werken van dit duo, heel anders dan dit, maar zeker meer dan de moeite waard.

avatar van Osiris Apis
4,5
Voor mij het beste album van 2008.

avatar
DevendraBan
Osiris Apis schreef:
Voor mij het beste album van 2008.

I second that!

avatar van thomzi50
4,5
Ook mee eens. Hier is overigens het interview te lezen dat ik met Slug had over zijn 'muzikale gevangenis' en dit album, plus het commerciële succes ervan.


avatar van Rhythm & Poetry
5,0
Ja een prachtig stuk, wel vind ik Slug (onterecht) nederig, als hij het heeft over bijvoorbeeld Kanye en Dr. Dre door die twee als 'professioneler' te bestempelen.

avatar van GarnalenPeller
4,0
Brother Ali heeft daar ook een handje van. een beetje zo van "Ik ben underground, maar ik ben fan van deze, deze, en deze mainstream artiesten."
Jake One met zijn bewuste keuze om mainstream en underground te verenigen op een CD.
Ik krijg zo een beetje het gevoel dat Rhymesayers meer mainstream recognition wilt.

avatar van Pooiertje
3,5
Nouja dat van Dr. Dre kan ik wel begrijpen, maar ik vind Ant wel stukken beter dat Kanye

avatar
RedLightCityBoy
Kanye was wel echt vernieuwend in 2004 met zijn geweldige rechtstreekse soul samples. Hij is zeker een sterke producer, ik kan me wel vinden in Slug's uitspraak.

avatar van Pooiertje
3,5
Ja op die manier ik snap ik het wel.

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 05:04 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 05:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.