Atmosphere - When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold (2008)

Label: Rhymesayers

1. Like the Rest of Us (3:21)
  2. Puppets (3:41)
  3. The Skinny (3:36)
  4. Dreamer (4:04)
  5. Shoulda Known (3:07)
  6. You (3:14)
  7. Painting (3:00)
  8. Your Glasshouse (3:58)
  9. Yesterday (3:23)
  10. Guarantees (4:32)
  11. Me (3:40)
  12. Wild Wild Horses (4:15)
  13. Can't Break (3:33)
  14. The Waitress (3:00)
  15. In Her Music Box (4:20)
  16. Vanity Sick * (2:52)
kobe bryant fan schreef:
Eerst waren Puppets, Your Glasshouse en In Her Music Box mijn 3 favorieten nu zijn dat: Dreamer, Guarantees en The Waitress.

Wisselt bij mij nog steeds elke week momenteel is Me mijn favoriet!

avatar van kobe bryant fan
Heb ik ook al eens als favoriet gehad
Als ik één klein smetje op dit album moet zeggen zeg ik altijd: Shoulda Known.
Die is gewoon minder dan de rest nog altijd een zeer leuke song maar ik zou het niet spijtig gevonden hebben als deze er niet opstond.
Waar blijven de haat reacties?

Heb ik eigenlijk niet dat mijn favorieten wisselen. Guarantees Me en Yesterday
Die steken er voor mij wel erg boven uit.

Dan heb je geluk dat je niet hoeft te skippen om je 3 favorieten te beluisteren

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Elohim schreef:
Heb ik eigenlijk niet dat mijn favorieten wisselen. Guarantees Me en Painting
Die steken er voor mij wel erg boven uit.

avatar van Elohim
@Harderwiek, zeker waar. Dit zijn eigenlijk vanaf het begin af aan al mijn favorieten.

Al helemaal Guarantees, die gitaar, de manier waarop ze op elkaar inspelen... Ik snap helemaal waarom Nate Collis nu echt bij Atmosphere hoort. =D

avatar van fabblwaps
Sowieso heeft Nate Collis op Guarantees een grote rol, hij heeft ook aan de tekst meegeschreven.

avatar van Elohim
Jah klopt, maar je weet dan ook niet in hoeverre hij dat gedaan heeft. Ik denk zelf dat hij geholpen heeft het refreintje in elkaar te zetten. Maar misschien heeft hij meer gedaan.

avatar van kobe bryant fan
Ik denk ook dat hij het refrein heeft geschreven en Slug de rest.

avatar van fabblwaps
Wie weet, in elk geval klopt wel alles aan het nummer dus slecht zal zijn bijdrage in elk geval niet zijn.

avatar van Elohim
Nee precies, hij zit ook op de gitaar die perfect de tekst van Slug volgt. Ook op het nieuwe album ben ik erg blij met zijn bijdrage!

avatar van kobe bryant fan
Ja hij is zeker een grote aanwinst voor Atmopshere.

avatar van UmindC
Oké. Ik heb me al meerdere keren aan dit album gewaagd, maar het kwartje wil bij mij maar niet echt vallen. Slecht is het niet, maar ik vind het heel moeilijk om dit goed te waarderen - bij Yesterday heb ik daar totaal geen moeite mee, geweldig nummer is dat. Met goed uitleggen waarom ik daar moeite mee heb is ook erg lastig.
De ene keer vind ik het een zeer goede plaat en luistert het heerlijk weg, de andere keer kom ik er nauwelijks doorheen en zet ik het na een aantal nummers af. Echt een ongelofelijk lastige plaat.
De teksten vind ik ook niet heel erg hoogstaand, ook niet slecht, net als de rest van de plaat. Diegene die hierop rapt/rappen kunnen zeker leuk rijmen, maar ik heb soms het gevoel dat het een beetje simpel in elkaar zit.
Over het algemeen is dit album wel een voldoende, maar een 4,5 of een 5, zoals veel mensen hier hem geven, zit er voor mij (nog) niet in. Het kan ook zomaar zo zijn dat ik vandaag of morgen dit album ineens ga ´voelen´, want volgens Rob moet je dit album de tijd geven, en zo klinkt het inderdaad ook wel.

Geen heel hoog cijfer dus, maar ik blijf hem luisteren en hij zal eerder stijgen dan dalen.

3.5

avatar van kobe bryant fan
Blijf proberen, maar dat je de teksten niet zo hoogstaand vindt is naar mijn mening een rare opmerking. Hier staan juist de beste teksten op die ik al heb gehoordt, en inderdaad is de plaat lastig maar eenmaal je hem doorhebt is het genieten van begin tot eind.

avatar van niels94
Inderdaad, dit album heeft met schot de beste teksten die ik ken... Geniaal gewoon.

avatar van UmindC
Dat was inderdaad misschien iets overdreven, toch heb ik een beetje het gevoel dat het allemaal een beetje simpel bedacht is.

avatar van niels94
Haha, dan zou ik nog maar eens goed gaan luisteren

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Lastig zou ik dit niet noemen, ik vind WLGYLYPTSG juist één van de meer toegankelijke underground hiphop platen die ik ken. Hoe diep de teksten zijn valt best mee (voor hiphop dan, vergelijk het maar eens met een Cannibal Ox), maar Slug zijn storytelling is wel echt heel erg goed hier .

Ik blijf erbij dat dit album een flinke dosis pit mist, pit dat Slug en Ant wel hadden op YCIHMFWH.

avatar van UmindC
Lastig in de zin dat ik niet helemaal weet of het nou goed of slecht vind.

avatar van niels94
Dit album is niet lastig nee, maar het duurde bij mij wel vrij lang voordat ik het zo waardeerde als nu. Vond dit eerst wel aardig maar zeker niet speciaal (gaf het 3,5*!). Nu staat hij in mijn top 10. Vrij lastig te doorgronden is het om de één of andere reden dus wel, denk ik. Voor mij was dat wel het geval.

En voor mij is dat het.

avatar van Timmie
Ik luister dit album al een tijdje ik vind de beats lekker verschillend, alleen vaak erger ik me aan de refreintjes, ik vind "Dreamer" best een leuke track maar het refrein verpest het voor mij echt helemaal zo erg dat ik die vaak oversla. andere refreinen die ik irritant vind zijn: "the skinny" en "shouda Known". De meeste tracks hierop had ik natuurlijk al is gehoord maar nu luister ik het hele album.

avatar van Timmie
haha.

avatar van Elohim
lol dat is natuurlijk gewoon een Amerikaans gezegde/uitdrukking (vergeet altijd wat het verschil is). Als iemand zegt: When life gives you lemons, denk ik meteen aan Atmosphere.

avatar van Harderwiek
Ja klopt, zag laatst ook iemand met die tekst op zijn shirt lopen...

avatar van UmindC
When life gives you lemons, make lemmonade!

avatar van niels94
Ik dacht dat het misschien zoiets was: lemons zijn zuur, dus als je leven het je zuur maakt of moeilijk maakt o.i.d. schilder je het zelf goud (maak het beter). Zoiets

avatar van Elohim
Dat is het ook hoor. When life gives you lemons, (als het leven je niet goed behandelt) you...
Dan doe je iets, bijvoorbeeld lemonade, wat UmindC zei, is een veelgebruikte volgens mij, maar je hebt er erg veel variaties op. =D