Cradle - Official Bootleg (2008)

Label: Sounds for Sure

1. Away (8:43)
  2. Everything (4:20)
  3. Memory (5:22)
  4. Drowning (3:58)
  5. TV Screen (2:57)
  6. Dummy (4:27)
  7. I Wanna Be Your Dog (4:26)
  8. I Is They Is (2:53)
  9. Monument (5:01)
  10. Theme (5:25)
  11. Never End (4:32)
  12. Emma Vs Decades (8:29)
  13. (Bonustrack) (7:11)
c-moon schreef:
Ik ben in blijde verwachting van het album...

hopelijk vind ik hem maandag bij de post (in dit land wordt op zaterdag geen post bedeeld).
Heb je hem nog steeds niet ontvangen?

avatar van azra
Cradle groeit in mijn oren.
Mijn vorige berichtje was niet zo heel positief. Ook maar 3 *** sterretjes gegeven wat ik eigenlijk vaker doe bij cd's waar ik 3 goede nummers op vind staan en daarom de gehele cd bijna nooit draai. Maar wat blijkt nu! Ik ben bezig met mijn lijstje van groeiplaten van 2008 samen te stellen en toen pakte ik deze plaat uit de kast. Zonder verwachtingen begonnen ik te luisteren en ik verbaasde mij over mijn eerdere mening. Away, het eerste nummer, bestaat echt uit prachtige gedeeltes. De eerste 2 minuten zijn wel niet echt heel denderend ( instrumentaal is er nog het een en ander aan te merken op deze plaat, maar het fundament is goed. Is ook met een sequenzer gespeeld (waarschijnlijk vandaar) ) maar de plaatsen waar de zang er bij komt is echt onwaarschijnlijk goed. Vooral de laatste minuut. 'In my body, and in my soul, I know. You 're nothing at all'
Ik houd nu eenmaal van artiesten die kunnen zingen en waarbij je hoort dat ze alles geven. Dan laat de cd zich aardig goed beluisteren totdat ik opeens bij het 5e nummer aankom. TV Screen. Gaaf héé!! Lekker uptemp numer, eenvoudige tekst, heerlijk om totaal uit je dak te gaan. Waren er maar meer nummers zo op dit cd'tje. (nummertje 9 komt wel dicht in de buurt trouwens)
De cd draait door, en het einde komt in zicht.
Never End, mooi nummer. De zanger weet me helemaal te boeien en de tekst is ook van een hoog niveau.
Emma VS Decades. Een dubbele cover. Ik moet eerlijk zeggen dat ik bang ben voor covers omdat de artiest de tekst niet zelf heeft geschreven, en het meestal als doel heeft om mensen geld uit de zakken te slaan. Hier was dat helemaal niet het geval. Emma, het eerste gedeelte vind ik duidelijk beter als het origineel. De zanger legt veel meer emotie in de tekst en het is allemaal net iets strakker. En Decades dan. Het is geen lelijke cover, en het is maar goed dat ze niet hebben geprobeerd om JD na te bootsen maar het een beetje op de achtergrond hebben gehouden waardoor het hele nummer wel goed wegluistert.
En het laatste nummer is nog steeds niet tot mij doorgedrongen en blijft nog even op onbesuisd het ene oor in vliegen en het andere oor eruit.
Maar als conclusie komt het er eigenlijk op neer dat ik deze cd meer aan het waarderen ben, en vandaar dat ik mijn stem ook verhoogd heb

Berichten verplaatst naar Cradle

avatar van reptile71
Dit is toch gewoon gaaf! De brothers kickin' some ass.

Johan, WTF doe je nou eigenlijk met die gitaar?

Sheplays
Leuk zeg! Wat jammer van het geluid

avatar van azra
Ohhh,
na het bericht dat Cradle 3 maart waarschijnlijk gaat optreden met een/enkele (beperkt bekende) grootse muzikale talenten ben ik deze cd toch weer gaan draaien. Eerst klonk het als een doorgaands rock-plaatje, vervolgens vond ik de stem echt goed worden zodat het een goede plaat was. En nu weer, het is gewoon weer beter geworden.
Vooral de laatste 4 nummers staan continu op de repeat van mijn mp3-speler en als ik de mogelijkheid heb op de repeat van mijn surround system.
'This is good, this is right, and this is me, and this is love'
Die laatste uithalen zijn kippenvel-momenten, hoe kan ik die de eerste plus/minus 30 keer luisteren niet gehoord hebben!
En die tekst van Theme is ook echt prachtig, zoveel emotie...
'how could i even think it last forever
because all i ever had
was based on dreams of never'

De reden dat er weer een halve * bijgekomen is!

azra schreef:
....het bericht dat Cradle 3 maart waarschijnlijk gaat optreden met een/enkele (beperkt bekende) grootse muzikale talenten...

Welk bericht?

avatar van reptile71
dit en dit zal azra bedoelen.

avatar van Sater
Dankje, ik lees vrijwel nooit de discussies op de artiestenpagina.

Zeker van plan aanwezig te zijn. Goed initiatief!

On topic.

Ik heb Cradle laatst nog live gezien in De Gonz in Gouda en daar speelden ze nog stukken beter dan op deze liveplaat. Door de toevoeging van echte muzikanten klinkt het geheel een stuk intenser en dynamischer. Op naar 3 maart en een nieuwe plaat hopelijk!

avatar van reptile71
Heb je hun andere Live CD incl. de drummer en gitariste ook al? Ze verkopen die tijdens optredens (en ik heb er ook nog een paar te koop).

avatar van Sater
Die heb ik gemist omdat hij niet op MusicMeter staat.

Ik zal wel even rondneuzen dan.

avatar van Castle
Sater schreef:
Die heb ik gemist omdat hij niet op MusicMeter staat.

Ik zal wel even rondneuzen dan.

Misschien omdat het geen "officiele" release is, dan is het voor MuMe geen add.
Maar het blijft lekkerder ze met eggie muzikanten te horen.

Berichten verplaatst naar Feeding Fingers