Madonna - Hard Candy (2008)

Pop / R&B

7. Incredible (6:19)
  8. Beat Goes On (4:26)

met Kanye West

9. Dance 2Night (5:03)
  10. Spanish Lesson (3:37)
  11. Devil Wouldn't Recognize You (5:08)
  12. Voices (3:39)
  13. Ring My Bell * (3:54)
  14. 4 Minutes [Junkie XL Remix Edit] * (4:37)

met Justin Timberlake en Timbaland

15. Give It 2 Me [Paul Oakenfold Edit] * (4:59)
  16. 4 Minutes [Tracy Young House Edit] * (3:33)

met Justin Timberlake en Timbaland

17. 4 Minutes [Rebirth Remix Edit] * (3:42)

met Justin Timberlake en Timbaland

18. 4 Minutes [Tracy Young Mixshow] * (6:19)

met Justin Timberlake en Timbaland

19. 4 Minutes [Peter Saves New York] * (10:52)

avatar van pureshores
ik ben het eens met Style Girl-dit album gisteren weer eens gedraaid en het klinkt eigenlijk allemaal wel ok, ZEKER vergeleken met het nieuwe album-wat echt slechter is dan Hard Candy naar mijn mening, hier staan tenminste nog 2 blijvers op (Miles away, Devil wouldn't recognize you).
De singles van MDNA zijn b kantjes die terecht geen successen zijn geworden

avatar van Waste Management
Toch wel een fijne Pop / R&B album...

avatar van Waste Management
Heb 3 jaar geleden een review gegeven hier. Ik durft het haast niet te zeggen maar ik vindt ''Candy Shop'' en ''Incredible'' toch wel leuke nummers om naar te luisteren, al vond ik ze eerst heel slecht...

Oh ja en ''Spanish Lesson'' mag er ook wezen

TheArtfulDodger
De nummers die geschreven zijn door Pharrell Williams (Candy Shop, Give It 2 Me, She's Not Me,
Heartbeat en Spanish Lesson) vind ik beduidend beter dan de rest van het album.
En een woord als Turkish Delight gebruiken in je lyrics dat vind ik echt typisch Madonna.

En waarom denk ik telkens aan de Time Bandits en Spargo als ik naar dit album luister

muziekkip
Goed album,maar niet haar beste . Incredible, Beat Goes On en Spanisch lessen vind ik niet echt leuk.

avatar van edje1969
Heartbeat en Beat Goes On passen toch goed in de lange rij goede dancetracks van Queen of Pop. Give It 2 Me staat nu ook nog als een huis. Niet alle nummers van dit album zijn even goed, maar hiermee bewees zij toch nog altijd mee te kunnen.

avatar van Waste Management
''She's Not Me'' en ''Incredible'' zijn allebei 2 delige nummers, doet mij denken aan Justins nummers

avatar van Waste Management
''Voices'' is een psychologische mind-fuck, heerlijk nummer...

avatar van IntoMusic
Ben inmiddels aanbeland bij dit album. Luister dit weekend alleen maar Madonna en ben in chronologische volgorde van jaartal aan de lijst met albums begonnen. Dit album bevat een verfrissende Madonna. Ik was verbaasd over Give It 2 Me: wat een totaal andere Madonna hoor ik hier met een - voor mijn doen - niet echt passende sound. Wel lekker, maar even wennen .

MadonnaAlbums
Niet een slecht album van Madonna. Dat dit haar slechtste album zou zijn, ben ik totaal niet mee eens (nee,dat is het vreselijke MDNA)

avatar van Waste Management
Voor vele mensen 't minste goede plaat, maar voor mij 1 van de beste. Ik luister hier graag naar.

avatar van Waste Management
Een heerlijk Pop/R&B plaat, met daarbij de invloeden van Dance, Funk en Hip-Hop. Goeie combinatie...

avatar van Gert1980
TheArtfulDodger schreef:
Heartbeat en Spanish Lesson) vind ik beduidend beter dan de rest van het album.

Spanish Lesson beduidend beter dan de rest van het album? Nooit gedacht zoiets te lezen. Zelfs de meeste die hards waren het er destijds over eens dat dit nummer tenenkrommend slecht is.
Ik bewonder dan wel weer Madonna haar lef door te denken dat dit nummer live performance waardig is en het avond aan avond live te zingen.

Maar ja, laat het aan Madonna over haar echt goede werk te ontkennen en troep te prijzen. De vrouw is ten slotte van mening dat Candy Shop haar beste zelf gepende song is.

avatar van pureshores
qua pure popnummers levert dit album toch wel zo 7 tracks aan.
En er zit nog een samenhang in het album als geheel.
Maar het bevat ook het allerbelabberdste Incredible, dan is Spanish lesson lang niet zo erg als je die er naast zet

avatar van Gert1980
pureshores schreef:
qua pure popnummers levert dit album toch wel zo 7 tracks aan.
En er zit nog een samenhang in het album als geheel.

Ik ben van mening dat beiden even erg zijn, dat Incredible de S&S setlists niet haalde begrijp ik dan ook echt niet daar Madonna er de laatste veertien jaar een topper in is om haar belachelijkste nummers live te performen.
Dit album was het begin van het einde, want persoonlijk geloof ik niet dat de ontspoorde mevrouw Ciccone ooit nog het licht gaat zien. Ze zit vast in haar sneue overtuiging dat de wereld weer op kutje lik teksten en weet wat ik voor sneue taferelen allemaal van een vrouw in de zestig zit te wachten. Dus ik hou mijn hart vast voor wat ze nog meer op ons los gaat laten.

R.I.P Ray of Light era Madonna.

avatar van Waste Management
'Hard Candy' net weer eens beluisterd. Blijft een fantastisch album, maar overtreft de 2 meesterwerken 'Ray of Light' en 'Confessions on a Dance Floor' niet.

Waste Management schreef:
Oeps, ik was alleen nog vergeten mijn favorieten te plaatsen.

Favorites:
'Devil Wouldn't Recognize You', 'Candy Shop', '4 Minutes', 'Give It 2 Me', de japanse bonus track 'Ring My Bell', 'Beat Goes On' en 'Dance 2Night'.

avatar van Roxy6
De laatste twee tracks op dit album, zijn by far de beste.
Als Madonna in staat zou zijn een album vol met dit soort nummers uit te brengen, zou haar geloofwaardigheid en betekenis voor de popmuziek direct een vlucht omhoog nemen.

Het valt mij wel op dat vaak haar afsluitende tracks tot de beste behoren (Gone- Easy Ride-Voices...)

Miles away vind ik erg leuk, de rest daarentegen niet

avatar van S1998
Tja… Give It To Me en vooral 4 Minutes waren toch echt wel gigantische wereldhits. Ook Miles Away is één van m’n favoriete Madonna nummers. De rest van dit album daarentegen… Mwah. Om over die cover maar te zwijgen.

Gelukkig herpakte ze zich in 2015 met Rebel Heart dat in alles veel beter was.