Madonna - Hard Candy (2008)

Pop / R&B

7. Incredible (6:19)
  8. Beat Goes On (4:26)

met Kanye West

9. Dance 2Night (5:03)
  10. Spanish Lesson (3:37)
  11. Devil Wouldn't Recognize You (5:08)
  12. Voices (3:39)
  13. Ring My Bell * (3:54)
  14. 4 Minutes [Junkie XL Remix Edit] * (4:37)

met Justin Timberlake en Timbaland

15. Give It 2 Me [Paul Oakenfold Edit] * (4:59)
  16. 4 Minutes [Tracy Young House Edit] * (3:33)

met Justin Timberlake en Timbaland

17. 4 Minutes [Rebirth Remix Edit] * (3:42)

met Justin Timberlake en Timbaland

18. 4 Minutes [Tracy Young Mixshow] * (6:19)

met Justin Timberlake en Timbaland

19. 4 Minutes [Peter Saves New York] * (10:52)

avatar van MyNameIsDita
Ik moest heel erg wennen. Omdat er JT geluiden in zitten...
Het is absoluut niet haar beste album, maar ga het steeds meer waarderen.

Met ROL, Music en COAD was ze heel goed op weg. En door dit album weer een beetje terug geroepen.
Deze had wat mij betreft juist na Bedtime Stories uit moeten komen.
Dan was dat album misschien iets meer gewaardeerd.

avatar van Hendrix4live
1,5
Kon mij niet bekoren. Ik ben al niet zo'n Madonna fan, maar dit was al veel minder dan haar eerdere albums. 4 Minutes en Miles Away vond ik nog wel leuk maar haar andere single Give It To Me... er gebeurt gewoon niks bij me. 4 minutes heeft nog wel een lekkere melodie.
Voor het grootste deel: een afknapper.

avatar van Hendrix4live
nienienien schreef:
Ik ben groot Madonna fan,
maar toen ik deze cd kocht en ik m opzetten was ik toch best teleurgesteld. Ik vind het echt een slecht album

Jammer, Confessions of a Dancefloor wel echt héél goed

En toch nog een 7

avatar van Arrie
Give It 2 Me is juist een geweldig nummer! Heerlijke Neptunes-productie!

Give it 2 Me is op dit moment mijn favoriet van Hard Candy

tip_of.yourstar
Ik vind dit geen slechte plaat, maar er staan toch wat te veel mindere nummers op (zoals Spanish Lesson en Dance 2 Night). Misschien is daarnaast de invloed van Pharrell en Justin te nadrukkelijk aanwezig, waardoor het te weinig een 'Madonna-plaat' is.

Maar alles bij elkaar staan er ook vele topnummers op, vooral Devil Wouldn't Recognize You, Voices, Miles Away en Heartbeat.

avatar van NewYorkCityLight
De video van 4 Minutes is best wel gejat van September - Until I Die met die terug tikkende klok.

NewYorkCityLight schreef:
Idd, heb ff gekeken op Youtube

avatar van lennon
1,0
Verschrikkelijk album dit.. na Music is ze hard naar beneden gestort muzikaal gezien.

Ongeinspireerd, vlak en nietszeggend. Jammer.... van haar zangtalenten moet ze het al niet hebben, maar ze wordt nu (in de clips) ook nog een karikatuur van zichzelf...

haveman
Vooraf had ik geen hoge verwachtingen van dit album, maar het valt me nog mee. Heb inmiddels het hele oeuvre van deze queen of pop beluisterd en ben voor mezelf tot de conclusie gekomen dat ze heel wat goede nummers heeft gemaakt. Maar echte topalbums? Wat mij betreft niet. De eerste blijft voor mij de beste en Madonna moet vooral niet diepzinnig gaan doen. Gewoon lekkere popmuziek maken.

Mijn Madonna top 11:

9. Confessions
10. True Blue
11. Like a Prayer

avatar van Hans Brouwer
Haveman, je plaatst "Bedtime stories" op een zesde plaats. Dat album zou ik met stip op nummer één zetten van mijn Madonna top 11 en wel degelijk het predikaat "topalbum" geven.

"Hard Candy" vind ik ook geen top album hoewel er m.i. wel twee topnummers opstaan: "Give It 2 Me" en "Miles Away".

avatar van LucM
"Ray of Light" vind ik duidelijk het beste album van Madonna gevolgd door "Like a Prayer", haar debuut bevat nog een aantal niemendalletjes en haar stem was toen nog vrij zwak.
"Give It 2 Me" en "Miles Away" vind ik ook twee prima Madonna-songs op dit album, de overige nummers die ik hiervan ken vind ik minder.

avatar van pureshores
erg toegankelijk album dat nu enigzins verveeld, voorzover dat mogelijk is. De singles van het album zullen geen klassiekers worden, maar ik vind het bewonderenswaardig hoe Madonna nog steeds de vloer aanveegt met alle "pop tarts"van dit moment, buiten (wat ik dacht altijd) Christina Aguilera heeft ze toch geen echte waardige opvolgster. Zie Pink nu meer als een output/succes dichter in de buurt komen, hoewel die ook van hot naar her lijkt te gaan.

Hoogtepunten: Give it 2 me (maar toch geen classic)
Miles away
Beat goes on
Devil wouldn't recognize you

dieptepunt: Incredible (en al het gehijg van Pharell Williams door de plaat in het algemeen0

avatar van Them
P!nk opvolger van Madonna ? Nog niet eens een beetje ben ik bang. Echt geen potentiële kanshebber

avatar van pureshores
nja er is sowieso denk ik niemand die ooit dit niveau kan bereiken.
Maar Pink draait ook al bijna 10 jaar mee. Britney is toch ook geen opvolgster-die kan niet eens live optreden.

en Katy Perry en Lady GaGa halen de 3 jaar niet denk ik en die zitten ver beneden Pink IMHO

avatar van pureshores
die laatste 2 haalde ik er bij omdat ze allemaal op hetzelfde publiek mikken als madonna.

Maar Hard Candy dus een 3

avatar van rkdev
Prima album waarop Madonna de hotste producers van het moment erbij haalt (Neptunes en Timbaland). Dit heeft helaas wel tot resultaat dat het niet origineel klinkt. Maar wel lekker.

pureshores schreef:
Hoogtepunten: Give it 2 me (maar toch geen classic)
Miles away
Beat goes on
Devil wouldn't recognize you

Helemaal mee eens.

Oh ja, wat een AFGRIJSELIJKE hoes zeg

avatar van wanderer
Toch heel erg jammer dat "Beat goes on" geen single-release heeft gekregen... is voor mij een madonna-klassieker

avatar van Bassie1978
Lekkere cd maar zeker niet haar beste! Toppers zijn Give It 2 Me, Miles Away en She's Not Me.
Dance 2 Night vindt ik afschuwelijk!

avatar van pureshores
ben benieuwd hoe dit album had gelopen als "She's not me"de 1e single was geweest.
Als 4 Minutes niet als 1e was uitgebracht dan merk je pas wat een filler het eigenlijk is, net zoals dance 2 night

Bassie1978 schreef:
Dance 2 Night vindt ik afschuwelijk!
Dance 2Night is 1 van mijn favorieten op deze plaat.

avatar van kaztor
pureshores schreef:

Wat is 4 Minutes dan wel niet?
Ik vind het het vreselijkste dat ze ooit op de mensheid heeft losgelaten, en ik heb haar best hoog zitten!

4 minutes is de zwakste offshoot single van een album totnogtoe

ik hoop dat er nog wat william orbit tracks rondzwerven die onbekend zijn-toch de favo periode

avatar van LucM
De laatste van Madonna heb ik een aantal keren beluisterd en echt bijzonder vind ik het album niet. Maar ja, het is een album van Madonna en daarom verkocht het wel goed.

Give It 2 Me vind ik het beste nummer hierop, zeer aanstekelijk ritme en prettige melodie, Miles Away vind ik eveneens sterk.
Mogen er ook nog zijn : 4 Minutes dat ik meer weet te waarderen mede dankzij de hoorns, Beat Goes On en Devil Wouldn't Recognize You.
Ronduit zwak vind ik : Candy Shop (te monotoon), Incredible (vervelend R&B-nummer) en Spanish Lesson (nietszeggend). De overige nummers ... mwah.

De lelijke hoes neem ik niet mee voor mijn beoordeling.

LucM schreef:

De lelijke hoes neem ik niet mee voor mijn beoordeling.

Ik was vroeger (de jaren '80) een Madonna fan, haar andere dance albums uit de jaren '00 + Ray of Light vind ik (heel) aardig. Maar dit dan...?!
Die hoes alleen al is zo volkomen zonder stijl en dignity. Zo ga je er als Madonna in deze fase van je carriere toch niet op staan? Echt een dieptepunt in haar loopbaan, deze trieste - eigenlijk best zielige - hoes. We zullen het maar op een midlife crisis houden.

avatar van Waste Management
Er is sinds Januari 2010 een nummer uitgelekt op het internet ''Across the Sky (feat. Justin Timberlake)''. Nummer is tijdens de Hard Candy-sessie opgenomen en heeft niet de final-cut van het album behaald. ik vind het wel een fijn nummer om naar te luisteren.

avatar van love deluxe
1,5
alles wat confessions was is deze niet....

jammer

hopelijk de volgende keer beter

avatar van Darkzone
Eerste 3 nummers zijn geweldig, daarna word het steeds moeilijker het eind van het album te halen. Maar dat heb ik bij de meeste albums van haar eigenlijk.
Als de Queen Of Pop vallen haar albums in het niet bij de King Of Pop.

Maar die was eigenlijk King of Funk & Soul. Daar hebben ze bij de marketingafdeling handig King of Pop van gemaakt.

sanquin
Waste Management schreef:

Across the Sky had beslist op dit album moeten staan!