Tiësto - Just Be (2004)

Dance
Label: Nettwerk

1. Forever Today (11:59)
  2. Love Comes Again (8:09)

3. Traffic (5:30)
  4. Sweet Misery (7:29)

met Joanne Lloyd

5. Nyana (6:44)
  6. UR (6:00)

met Matt Hales

7. Walking on Clouds (7:27)

met Kirsty Hawkshaw

8. A Tear in the Open (9:23)
  9. Just Be (8:45)

met Kirsty Hawkshaw

10. Adagio for Strings (7:23)
  11. Traffic [Radio Edit] * (2:55)
  12. Traffic [Original Mix] * (6:59)
  13. Traffic [Max Walder Remix] * (7:35)
  14. Traffic [DJ Montana 12" Edit] * (7:41)
  15. Love Comes Again [Radio Edit] * (3:16)

met BT

16. Love Comes Again [Mark Norman Remix] * (7:23)

met BT

17. Lethal Industry [DJ Richard & Johnny Bass Remix] * (6:39)
totale tijdsduur: 1:18:49 (2:01:17)

avatar van Hans Brouwer
Je hebt goede techno en je hebt slechte techno. Je hebt goede metal en je hebt waardeloze metal. Eén ding is zeker: DJ Tiësto maakt heel goede techno .

fastpulseboy
techno?
ik dacht dat als het commercieel en poppy klonk het trance heette.

avatar van Hans Brouwer
Of je DJ Tiësto techno, rock, trance, hiphop, gospel, country, smartlap of weet ik veel noemt.... Eén ding staat voor mij vast: de muziek van DJ Tiësto is helemaal geweldig .

Het wordt trance genoemd als het melodieus en spacy klinkt, volgens mij. Het hoeft niet per se commercieel te zijn.

Ik zou Tiesto in ieder geval geen techno noemen...

Aardig album van Tiesto, wel veel minder als In My Memory. Een 3,5

Forever Today blijft zijn beste nummer ooit, wat een opbouw
Walking on Clouds en A Tear in the Open zijn ook geweldig.

Zoals gewoonlijk een goed album van Tiësto. Ik heb (bijna) alle albums van hem gekocht behalve deze, ik weet niet waarom. Nummers zoals; Sweet Mysery, Forever Today en Adagio For Strings zijn helemaal top! Vooral de opbouw is goed en je raakt ook echt in "trance"

Goed album: 4*

mysticwizard schreef:
jammer dat techno eigenlijk niks is , het zal nooit zoals metal klinken. :d

Sorry, maar DJ Tiësto maakt Trance. Geen Techno... Toen hij begon heeft hij zelfs Hardcore gedraaid. (In de tijd van de gabbertjes enzo) Maar hij zag dat hardcore minder belangstelling kreeg en ging toen trance draaien. (Las ik laatst in de krant)

avatar van platedraaier
Waarmee toch wel pijnlijk duidelijk wordt waarom Tiesto muziek draait.

ik vind dit de minste van zijn hele serie maar toch heb ik hem gekocht. ik vind alleen nyana en ur zeer goed maar de rest is minder.

avatar van Peejay
Commercieel of niet, Tiesto klinkt op dit album erg lekker en gevarieerd. Toppers zijn voor mij wel het geweldige openingsnummer 'Forever today' en het uiterst dansbare 'Love comes again'. Ook 'Just be' en 'Sweat mysery' verdienen een aanbeveling.

Kadafi
Ik vind Walking on Clouds veruit het beste nummer op dit album. Het is subliem opgebouwd voor een trancenummer, droomt lekker weg, heeft een diepe bass en leuke geluidseffecten. En wat een heerlijke vocale weer zeg, ditmaal van Kirsty Hawkshaw.

Voor de rest geen bijzonderheden, hoewel 'Forever Today' ook duidelijk beter is dan de rest, en Adagio for strings is helemaal overrated. Al met al toch een goede plaat, er staan geen slechte nummers op.

Ohja, en elke koekwous die dit album Techno noemt, heeft echt geen verstand van muziek. Dit is overduidelijk Trance.

avatar van Yamato
Ur is prachtig, verder is het niet echt mijn ding.

avatar van NewYorkCityLight
herman schreef:

Ik zou Tiesto in ieder geval geen techno noemen...

Tiesto is volgens mij inderdaad geen techno. Een goede Trance plaat moet je in ''trans'' brengen, vandaar ook de naam, geloof ik. Ik zou tiesto rekenen tot de Trance, Techno lijkt me nog wat harder.

Techno hoeft niet per se hard te zijn. Nathan Fake wordt ook tot techno gerekend, om maar 's wat te noemen. En de oude Detroit Techno is ook niet per se hard. Maar goed, terug on topic.

avatar van Sjaan
Ben nooit erg stuk van zijn producties,tis vaak net niet.Doe mij maar zijn mixcdees....

Een voor een vind ik de nummers op deze cd gewoon geweldig. Ik heb de cd beluisterd en pas toen hij volledig af was gedraait heb ik hem afgezet. Het maakt mij eignelijk ook niet uit of hij die liedjes nu zelf of niet zelf geproduceert heeft. het resultaat is hetgeen wat telt. Voor mij is het een 4 waard.
Mijn favoriere zijn forever today, traffic, Walking on Clouds.

avatar van royals
Eum even voor de duidelijkheid Forever Today is een 'remix' of bewerking van de Terminator theme. En het is inderdaad wel één van 'zijn' beste nummers. Wist ik eerst ook niet. Ik vindt juist altijd zijn remixen het beste zoals ook Athena. Wat een ander klassiek nummer kopieerde. Die overbodige zoveelste remix van Adagio hoeft voor mij nu weer niet. Ferry Corsten deed die al eerder tien keer beter. Maar ik kan zijn oudere werk vooral waarderen wat hij onder namen als Kamaya painters, Gouryella, Vimana, Allure en eigen producties als Sparkles and Suburban train gemaakt heeft. Ook zijn mix serie Magik heeft een grote naam. Hij heeft dus wel degelijk iets betekend voor de trance. Soms brengt hij ook bagger uit maar ja welke artiest niet?

Deze cd is wel ok, Love comes again is mooi en Just Be is erg goed. En wie denkt dat Tiesto niet hardcore genoeg is moet maar eens luisteren naar zijn allereerste werk onder namen als Da Joker en Tom Ace

mysticwizard schreef:
jammer dat techno eigenlijk niks is , het zal nooit zoals metal klinken. :d

al valt deze cd best nog mee Er staan enkele heel goede nummers op.

avatar van jasper1991
zeker 5-6 heerlijke nummers, 4 punten. erg rustgevende muziek

Kadafi
Trance is nooit een gewaardeerd muziekgenre geweest. Eigenlijk vind ik dat vrij schandalig, omdat het het meest gevoelige/emotionele genre is binnen de elektronische muziekwereld. Dat dankzij de repetitieve, fijne melodieën, en het dromerige hypnotische geluid.

DJ Tiësto is in staat om dit goed te doen. Ook staan er producties bij dat teveel wegheeft van Anthem Trance, wat ik 'Stadiontrance' noem, zoiets als "Bon Jovi" binnen het Rockgenre, waardoor de muziek de betekenis verliest, namelijk het in trance brengen of tot rust brengen van iemand. Zo is 'Love comes again' eigenlijk gewoon troep, 'Traffic' eveneens, waar het melodieuze trancy element volledig ontbreekt.

Toch heb ik het punt voor dit album opgewaardeerd naar vier sterren, om dezelfde rede als Jasper noemt, alleen zou ik het hypnotiserende en dromerige er bij noemen.

De hoogtepunten nogmaals:
- Forever Today
- Walking on Clouds
- A Tear in the open

Marco Hietala
Heerlijk album. Zojuist in de auto geluisterd en het is heerlijke muziek voor zulk soort dingen. Lekker wegdromen in de muziek, hoewel de eerste nummers (Love Comes Again, Traffic) je daar de kans niet voor geven en je haast dwingen gigantisch uit je dak te gaan, heerlijk. Mijn favorieren zijn: Forever Today, Love Comes Again, Traffic en Adagio For Strings en Just Be.

avatar van chevy93
Afgelopen vakantie in Lloret een moddervette lichtshow gezien met het geweldige (ik geloof) Adagio for Strings. Ik zal dit album eens op moeten zoeken. Sowieso vind ik Tiësto een uitstekende DJ.

avatar van RogerV
Tja ik vind dit een behoorlijk matig album. Tiësto mag dan een goede dj zijn. Als producer kan hij de topproducers die er bestaan niet bijbenen.

Het zijn allemaal goedbedoelde tracks die allemaal net niet zijn.

avatar van Sfeermaker
Wat krijgen we nou? Een stukje klassiek van Beethoven? Nee, het blijkt toch trance te zijn van Tiësto, die wat orkestratie zocht om dit album wat op te leuken, en geef ‘m eens ongelijk. Forever Today wordt onder de oude Tiësto fans als een van zijn beste nummers beschouwd.

Wat mij betreft is dit het beste album dat Tiësto heeft geproduceerd. Je kan je afvragen in hoeverre je bepaalde nummers nog Trance kunt noemen, het heeft op sommige momenten veel weg van dream pop, maar dan met een softe beat eronder. Dromerige muziek is precies mijn ding, juist die nummers kan ik wel van genieten, dan heb ik het over Walking on Clouds* en Sweet Misery, met de mooie vrouwenvocalen, UR vind ik teveel drama en de stem van de zanger bevalt me niet.

Just Be reken ik ook tot de dream pop categorie, waarvan ik de single versie van iets over de 3 minuten vele malen mooier vind. Ook van Love Comes Again had ik liever de korte versie gehoord, omdat het trancy element volledig ontbreekt.

De speelduur van het album had wat korter gekund, omdat sommige nummers gewoon niet veel te bieden hebben zonder de vocalen. Ik ken dit album al sinds het uitkwam en de 'houdbaarheid' van dit album blijft me verbazen, ondanks dat er zeer goede -, oké - en bagger tracks op staan. Een mooie 7½. Mijn favorieten vandaag de dag zijn:

- Just Be (single versie)
- Forever Today
- Walking On Clouds
- A Tear in the Open

avatar van vork666
Ik vind de lange versies van Just Be en Love Comes Again wel mooi in de flow van het album passen, hoewel de korte versies als nummer misschien beter zijn.
Traffic en Adagio For Strings zijn dansvloerklassiekers, maar eigenlijk zijn het inderdaad de meer dromerige tracks die de sfeer van het album maken. Fijn album. Ongeveer sluit ik me aan bij de favorieten van Sfeermaker.

avatar van Thin Air!
Vrienden,

Ik had vandaag "A Tear in the Open" hééééél hard aanstaan in de auto.
Halverwege het nummer bevond ik mij letterlijk tussen de wolken en aan het eind van het nummer reed ik bijna de hemelpoort binnen.

Dit lag óf aan de muziek óf aan mijn snelheid.

Metgezel
De parel uit de tijd dat Tiesto nog relevante platen maakte. Trek hem nog regelmatig uit de kast, met name de openingstrack 'Forever today' en 'Adagio for Strings' zijn weergaloze hommages aan de klassieke muziek.

Natuurlijk komen Tiesto's oudere werken meer tot hun recht in een willekeurige vuige technobunker ergens na 2'en, maar 'Just be' is zijn fijnste plaat om in de 'luistermodus' aan te horen.

avatar van BoyOnHeavenHill
Wat vloeiender en "vloeibaarder" dan In my memory, maar dat maakt dit album tegelijkertijd tot een warmere luisterervaring. Traffic doet me helemaal niets en Adagio for strings is een weinig spectaculair en dus vrij teleurstellend slotnummer, maar verder staat hier geen zwak nummer op, met mooie melodieën, subtiele dan wel opzwepende synths en intrigerende vocalen. Hoogtepunten zijn voor mij de opener en het trio nummers vóór de afsluiter, dus dat wordt nog moeilijk met de (slechts) twee favorieten – een fijne overdaad aan keuze. (De manier waarop in Walking on clouds de spanning wordt opgebouwd tót dat verlossende loopje op 2:48...)