Paul Simon - There Goes Rhymin' Simon (1973)

Label: Columbia

1. Kodachrome (3:35)
  2. Tenderness (2:55)
  3. Take Me to the Mardi Gras (3:31)
  4. Something So Right (4:37)
  5. One Man's Ceiling Is Another Man's Floor (3:48)
  6. American Tune (3:48)
  7. Was a Sunny Day (3:44)
  8. Learn How to Fall (2:48)
  9. St. Judy's Comet (3:21)
  10. Loves Me Like a Rock (3:32)
  11. Let Me Live in the City (Work in Progress) * (4:22)
  12. Take Me to the Mardi Grass [Accoustic Demo] * (2:31)
  13. American Tune [Unfinished Demo] * (4:03)
  14. Loves Me Like a Rock [Accoustic Demo] * (3:25)
avatar van korenbloem
ik heb deze cd al een tijd, en ik wil hem eigenlijk tussen de 3,5 en 4,0 geven, maar ach dat kan niet, dus krijgt hij een 4,0

Een erg rustig en lekker cdtje, deze verdient zeker meer aandacht op M.M.

EVANSHEWSON
Onbegrijpelijk dat deze klassieker van Paul Simon hier maar een gemiddelde waardering krijgt van 3.36 !
Heb daar meteen iets aan gedaan en deze prachtplaat krijgt van mij 4.5 sterren !

Favorieten zijn Kodachrome, Take me To the Mardi Gras en Loves me Like a Rock !

Respect voor een gigant van een singer-songwriter !

avatar van zinulzki
St. Judy's Comet is voor mij veruit het mooiste slaapliedje ooit geschreven, zeker omdat mijn vader dit voor mij speelde toen ik nog veilig en wel in mijn wiegje lag.

Pieter Paal
Dit is voor mij Paul Simon's beste album van de seventies.
Alleen maar goede songs.

avatar van indana
Naast de al genoemde songs springt voor mij voora American Tune er uit.

avatar van Philipstown
Heb hem al jarenlang in huis en vandaag sinds tijden weer eens in zijn geheel beluisterd. Ben tot de conclusie gekomen dat dit een van de mooiste platen is die ik ken. Beetje laat, maar toch...
Eigenlijk allemaal briljante liedjes. Zijn beste werk staat op zijn solo-platen, vind ik.

Father McKenzie
Zijn allerbeste voor mij. Van begin tot eind ongehoord sterk. Enkel Still Crazy After All These Years en véél later Graceland kunnen bij deze dicht aanklampen.

avatar van LucM
Graceland is voor mij het beste Paul Simon-album maar dit is natuurlijk ook een prima schijf.
Allemaal degelijke tot briljante songs van een gedreven singer-songwriter waarbij Kodachrome en American Tune de uitschieters zijn.

avatar van Stijn_Slayer
Paul Simon solo in de jaren '70 vind ik wel erg tam en zelfs wat zwijmelend. Absoluut vakwerk, maar ik kan m'n aandacht er moeilijk bijhouden.

'Learn How to Fall' is wel een positieve uitzondering, schitterend (openings)riff.

avatar van musician
Ik kan je helemaal volgen, maar voor mij is Paul Simon juist een man waarbij je mag zwijmelen. Bovendien is hij heer en meester in dit soort muziek.

En hij slaagt er ook nog eens in om mensen die eigenlijk wel van iets stevigers houden te betoveren, zijn spel iets prachtigs te geven waardoor je je er met de beste wil van de wereld niet aan kunt storen.

Overigens pas recent ben ik gevallen voor het idee om There Goes rhymin' Simon en Still Crazy after all these years aan te schaffen. Ik dacht eigenlijk dat ze heruitgaven uit 2011 waren maar dat blijkt 2004 te zijn geweest.

Dat doet aan de kwaliteit van het geluid niets af, het klinkt prima.

Het is op There goes Rhymin' Simon nog maar kort geleden dat Simon had gebroken met Art Garfunkel en op eigen benen moest staan. Ik vind wel dat hij van het duo Simon & Garfunkel verreweg de meest creatieve van de twee was.

En na het horen van dit album zullen de fans van S&G hem waarschijnlijk weer liefdevol in de armen hebben gesloten: hij kon het ook in z'n eentje.

Ik vind deze beter dan het eerste, titelloze debuut (1972) na de breuk. In 1965 was al eens The Paul Simon Songbook verschenen.
De nummers van There Goes Rhymin' Simon zijn sterk en bevatten meerdere klassiekers, al dan niet op single uitgebracht.

Take me to the Mardi grass, waarin zowaar enkele blazers, geeft aan dat z'n album zeker ook enige diversiteit kent. Maar ik val uiteindelijk voor mijn klassieker, St. Judys comet.

edit: bovenaan staat: "koop dit album vanaf € 33,95". Ik hoop niet dat iemand zich hiertoe laat verleiden. Bij Amazon € 4,95

avatar van JJ&Joan
Een album vol heerlijke muziek.
De aanstekelijke songs 'Kodachrome', 'Loves me like a rock' en 'Mardi Gras', het 'bachiaanse' American tune' en dan moeten we nog es de aandacht richten op...
'Something so right', het mooiste luisterliedje ooit geschreven! Luister en luister opnieuw!

avatar van dennisversteeg
Topalbum van Paul Simon.
Ik heb de quad-versie voor het eerst gehoord, die de mix helemaal opengooit en ook de heerlijke muzikale begeleiding volledig in detail tot z'n recht laat komen.