Armin van Buuren - Imagine (2008)

Dance

met Jaren

4. Face to Face (7:29)
  5. Hold on to Me (7:16)

met Audrey Gallagher

6. In and Out of Love (6:01)

met Sharon den Adel

7. Never Say Never (6:59)

met Jacqueline Govaert

8. Rain (7:10)

met Cathy Burton

9. What If (7:17)

met Vera Ostrova

10. Fine Without You (6:26)

met Jennifer Rene

11. Intricacy (7:06)
avatar van Bierman
Er staan goede nummers op dit album (imagine, face to face, intricacy e.a.), maar ook wat mindere. Fine without you spreekt mij bijvoorbeeld niet zo aan, net als never say never. Ook mist, zoals eerder gezegt, de samenhang. Het klinkt niet echt als een album, meer in de richting van een compilatie. Toch het luisteren goed waard.

avatar van tbouwh
Afwisselend. Intritacy en Imagine zijn heerlijke trancenummers zonder vocals: zo hoor ik Armin graag. Op veel andere nummers zijn de vocals echter van weinig toegevoegde waarde, waardoor de nummers nooit echt fijn op gang komen.
Hierdoor wordt het vaak gewoon saai, en dat is jammer.
Going Wrong en In and out of Love zijn uitzonderingen; op laatsgenoemde is de zang van Sharon den Adel dan wel echt van toegevoegde waarde. Een heerlijk nummer.
Al met al is het echter geen cd die ik vaker zal luisteren,; hiervoor zitten er te veel matige nummers tussen.
3*, maar niet meer dan dat.

avatar van james_cameron
Prima trance van eigen bodem. Van Buuren wil her en der wellicht iets te makkelijk scoren met hitgevoelige tracks voorzien van allerlei gastartiesten als Sharon Den Adel en Jacqueline Govaert, maar het songmateriaal ligt over de hele linie wel lekker in het gehoor. De instrumentale tracks zijn echter de beste; met name het machtige openende titelnummer en het fijn doorbeukende afsluitende Intricacy zijn de moeite waard.