The Offspring - Rise and Fall, Rage and Grace (2008)

Rock / Punk
Label: Columbia

1. Half-Truism (3:25)
  2. Trust in You (3:09)
  3. You're Gonna Go Far, Kid (2:57)
  4. Hammerhead (4:38)
  5. A Lot Like Me (4:28)
  6. Takes Me Nowhere (2:59)
  7. Kristy, Are You Doing Okay? (3:42)
  8. Nothingtown (3:29)
  9. Stuff Is Messed Up (3:32)
  10. Fix You (4:18)
  11. Let's Hear It for Rock Bottom (4:04)
  12. Rise and Fall (2:59)
  13. O.C. Life * (2:53)
  14. You're Gonna Go Far, Kid [Live] * (3:03)
  15. Gotta Get Away [Live] * (3:52)
joeri592
ik kan youre gonna go far kid op me gitaar ik ben de rest nu ff aan het downloaden

avatar van johanfcu
Wow wat een positieve berichten hier... Lijkt dat het tijd is voor mij om dit album te checken. Lange tijd geleden dat ik me waagde aan een offspring album. Hopelijk kan dit album nu mijn "hoge" verwachtingen inlossen.

Ben benieuwd wat je er uiteindelijk van vind?

avatar van johanfcu
Ik heb hem tot nu toe nog maar een paar keer geluisterd en hij klinkt heel lekker. Maar het probleem dat het een gewenning moet worden, zeker bij the offspring voordat je het echt kan waarderen. In mijn muzikale evolutie ben ik begonnen bij the offspring en nu luister ik Interpol/Radiohead/Queens of the Stone Age. Om dan weer weer terug te gaan naar The Offspring gaat er veel tijd in zitten. Hoe ik de mzuiek beoordeel van de laatst genomoemde bands kán ik bij Offspring niet doen. Offspring maakt punk nummers met pop teksten, totaal anders. Mijn beoordeling laat dus nog even op zich wachten.

avatar van Metalhead88
Lekker verfrissend album wat mij betreft. Ik ben eigenlijk al jaren niet meer thuis in het genre dat The Offspring kenmerkt, dus het was even lastig om mn oren er naar te zetten...(zeker als je de laatste tijd naar stuff luistert als Metallica, Lamb Of God, Ministry en Chimaira...), maar goed.

Ik herken veel elementen vanuit verschillende bands en muzikale stromingen.
Het nummer A Lot Like Me bijvoorbeeld, begint als een soort U2 achtig nummer, evenals te vergelijken met het verschrikkelijke Linkin Park nummer What I've Done, en vervolgens met een melodie in de tekst die me aan Bohemian doet denken, wel leuk op zich, de vibe zit er wat mij betreft in en de teksten zijn niet 100% cheesy. Americana, Conspiracy en Splinter blijven nog altijd mijn favorieten, hoewel...who knows...
Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet zeggen, het voelt alsof ik ineens weer een jaar of 5 jonger ben na het luisteren van dit album...weet niet of ik daar wel op zit te wachten eigenlijk...

joeri592
weet iemand waar deze plaat en de greatist hits voor goedkoop te krijgen is??

avatar van calypsoskiss
Toch maar een stevig album van The Offspring. Ik kende hen alleen maar van de 'fun' liedjes zoals 'Pretty fly for a white guy' 'Why don't you get a job' 'Self Esteem' etc... Tot ik op een bepaald moment 'You're gonna go far kid' ontdekte. Waarvoor veel dank . Dat liedje heeft mij er toe aangezet om dit album te kopen. En zo heb ik mijn idee over The Offspring toch maar moeten veranderen... De liedjes hebben een betekenis, en dat slaat echt wel aan bij mij.

Half-Truism: Super liedje. Word er zo ongeveer elke ochtend mee wakker, dus ;D
Trust In You: Leek mij eerst een en hetzelfde liedje met Half-Truism... Maar heeft een toffe deun die ik urenlang onthoud
You're Gonna Go Far Kid: Ah... Jep...
Hammerhead: Ontroerend gewoon!! De tekst en zijn mening... Volgens mij over oorlogen in Israel... Iemand een ander idee?
A Lot Like Me: Ja, vrij chill nummer. Zit goed.
Takes Me Nowhere: Een wake-up call na A Lot Like Me. Het houd je bij de CD
Kristy Are You Doing Okay: Bummer...
NothingTown: Moeilijk om te beoordelen... Heeft voor mij niet genoeg shwung. Maar dat kan ook liggen aan het feit dat dit liedje de sfeer moet heropbrengen. En dat lukt niet.
Stuff Is Messed Up: Helemaal in the sfeer van Hit That. Heeft dus wel iets
Fix You: Een rustig liedje. Met een tekst. Punt.
Let's Hear It for Rock Bottom: En nu lukt het hen wel om de sfeer weer in de CD te brengen
Rise And Fall: Getti-up! Hoog Cowboy gehalte voor mij. Een tof liedje, maar om de CD nu naar dit te noemen... Maar wel een leuk 'haal die voetjes van de grond' nummer . Yihaa!

Al bij al een tof nummer, maar na Kristy Are You Doing Okay begint mijn aandacht te verslappen.

avatar van lowieke
joeri592 schreef:
weet iemand waar deze plaat en de greatist hits voor goedkoop te krijgen is??

Als het goed is ligt dit album in elke platenwinkel wel.... Greatest hits wordt nergens nog echt verkocht denk ik.

Ik ga ook maar eens aan deze beginnen, als een echte oude fan voel ik me eigenlijk gewoon lullig dat ik deze gewoon langs me heb laten gaan.

joeri592
greatist hits heb ik al gekocht voor 7 euro, deze zie ik alleen maar voor 15 euro of meer dat heb ik er niet voor ovewr

Rise and Fall, Rage and Grace van The Offspring

ik verwachtte eigenlijk een volwassenere stijl zoals dat bij Green Day en Blink 182 nu het geval is. deze evolutie lijkt The Offspring niet gemaakt te hebben, in tegenstelling, ik vind de plaat zeer 'teenage' klinken. enkele nummers doen denken aan Dookie van Green Day. ik vind het stuk voor stuk leuke nummers maar het feit dat de bandleden ondertussen al de 40 zijn gepasseerd past toch niet zo bij de muziek meer. de rustige nummers Kristy, are you doing oke en Fix You zijn echt pareltjes. de echte punkrock nummers die teruggrijpen naar de doorbraak cd, Smash zijn wel ok maar niet zo geweldig als Smash zelf. Er is in iedergeval genoeg afwisseling tussen de 12 nummers en daarom word ze ook regelmatig afgespeeld hier. Dexter's zang klinkt nog steeds erg fijn en zet je aan tot meezingen

avatar van Joeri_000
joeri592 schreef:

Nog een paar maanden geduld of wachten tot er weer een nieuwe plaat komt.. Heb laatst ook alle oude rammstein gekocht voor 9 euro per stuk, die zijn anders ook altijd 20, --

avatar van Joeri_000
Blij verrast met dit album.. Het is niet meer de punk van smash (al lang niet meer natuurlijk) maar het klinkt goed in het gehoor... Nummers gevarieerd en van goed niveau..

avatar van SoNick
Zet hem nu nog steeds regelmatig op. Vind het echt een heel sterk album met weinig tot geen zwakke plekken.

avatar van JustMike
heel erg goed, maar 'greatest hits' is en blijft de greatest!

JustMike schreef:
heel erg goed, maar 'greatest hits' is en blijft de greatest!

vind ik niet, greatest hits is 1 van de minste eigenlijk

rockdude schreef:

vind ik niet, greatest hits is 1 van de minste eigenlijk

Ja, iedereen heeft een eigen mening.

maar toch heb je deze op 1

avatar van JustMike
ja, soms snap ik mezelf niet(ik heb eigenlijk mijn keuze verandert, maar dat wil ik niet zeggen)

avatar van VanDeGriend
Berichten verplaatst naar The Offspring

avatar van iamsolo
Hmm, ik reageer eigenlijk zelden op voorgaande posts, omdat ik vind dat mijn bijdrage het meest zinvol is als die zo objectief mogelijk is, maar ik moet toch ff wat kwijt over de 5-sterren stemmers hier. Zijn jullie hier niet gewoon bezig met het gemiddelde op te krikken?

Ik bedoel deze plaat is zo ontzettend middelmoot punk rock dat ik niet kan geloven dat iemand dit met het maximale kan belonen. Er bestaan natuurlijk geen regels voor stemgedrag, maar ik moet hier toch even wat gele kaarten uitdelen. Foei! Niet meer doen hè!

Zet hem nog eens op en kom dan braaf 3 sterren......nou vooruit 3,5 ster geven.

!Rebecca!
J-C. (afgekort, omdat ik laatst mensen uit een hele christelijke familie tegenkwam, en ik dat niet wilde riskeren)
men kan ook zeuren over een plaat waar helemaal niets mis mee is.
ik hou van the Offspring, daar kan je het mee eens zijn of oneens mee zijn.

Een goed album, met Half-truism en You're gonna go far kid die op dit moment mijn favoriete Offspring nummers zijn. Krijg er geen genoeg van!
De rest mag er ook wel wezen maar is toch wel een stukje minder. Kristy are you doing okay vind ik een verrassend mooi nummer met goede lyrics. De intro van Stuff is messed up lijkt heel sterk op dat van een ander nummer (anyone?). Nothingtown doet me een beetje aan Want you bad denken qua 'pretgehalte'.
Ondanks de paar uitschieters kan deze voor mij toch niet tippen aan Smash en Ixnay.

avatar van pim556
Kristy, Are You Doing Okay vind ik juist een miskloon.
Ik beschouw The Offspring niet echt als een band die emoties goed over kan brengen in hun muziek, maar meer als een band die stevige up-tempo rock maken.
Op een ballad zit ik dan niet te wachten.

pim556 schreef:
Kristy, Are You Doing Okay vind ik juist een miskloon.
Op een ballad zit ik dan niet te wachten.

Dat kan ik me voorstellen, het is geen typische Offspring song en ballads moeten ze ook niet te vaak doen op een album, maar Kristy are you doing okay? vind ik in ieder geval geen miskloon. Zeker geen favoriet, maar wel geslaagd. Er zijn ook wel ruigere nummers die ik niks vind (Da hui!)

avatar van Desert

Het is inderdaad geen typisch Offspringnummer, maar dat nummer op zich staat echt wel als een huis. Heel aangrijpend ook als je goed luistert naar waar het eigenlijk over gaat: een jong meisje dat haar onschuld is verloren omdat ze verkracht is en die last met zich blijft meedragen. Bij ons in België is dat thema dankzij de katholieke kerk trouwens heel actueel, maar dat doet er niet toe. Gewoon één van de betere songs op het album.

avatar van Gloeilamp
Lekkere rockplaat van The Offspring
You're Gonna Go Far, Kid springt er voor mij toch wel uit, heerlijke track!

avatar van JustMike
ja en de theme song van "van wilder: freshman year"

Sectumsempra
Mooi album, eigenlijk ben ik hiernaar gaan luisteren als ik me niet goed voelde. Misschien ís het eentonig, misschien ís het gewoon rammen op gitaren, maar dat maakt het niet meteen een slecht album!
Heerlijk, punk.

PriestMaiden
Het gitaarwerk in 'Kristy, are you doing okay?' lijkt wel erg op Green Day
Hammerhead is een schitterende single en het album is wel goed maar is toch eentoniger dan de voorganger.

PriestMaiden schreef:
Het gitaarwerk in 'Kristy, are you doing okay?' lijkt wel erg op Green Day

Dit vind ik vooral ook van Rise and fall, denk daar de zang weg en het klinkt precies als Green Day.
Wel een erg lekker nummer overigens, net als de hele cd. Alleen Stuff is messed up kan me niet zo boeien, maar de rest is geweldig..

avatar van SammyAutumn
Even het feit dat deze gasten al 20 jaar dezelfde muziek maken daargelaten, is dit eigenlijk best een heel goed album. Half-Truism is echt een van de betere nummers van de laatste paar jaar. Alles klopt aan dat nummer.

avatar van Forza
De eerste 4 nummers zijn geweldig. Hammerhead is mijn favoriet, die geeft een interessant perspectief op school shootings in Amerika. Daarna zijn er net wat te veel ballads en rustige liedjes voor mijn smaak, maar Takes Me Nowhere mag er zeker zijn.