Pete Rock & C.L. Smooth - Mecca and the Soul Brother (1992)

Label: Elektra

1. Return of the Mecca (5:44)
  2. For Pete's Sake (5:54)
  3. Ghettos of the Mind (5:03)
  4. Lots of Lovin (5:09)
  5. Act Like You Know (4:03)
  6. Straighten It Out (4:13)
  7. Soul Brother #1 (4:30)
  8. Wig Out (4:07)
  9. Anger in the Nation (5:33)
  10. They Reminisce over You (T.R.O.Y.) (4:46)
  11. On and On (5:12)
  12. It's Like That (3:57)
  13. Can't Front on Me (4:16)
  14. The Basement (5:26)

met Deda, Grap Luva, Heavy D en Rob-O

15. If It Ain't Rough, It Ain't Right (5:05)
  16. Skinz (4:15)

met Grand Puba

Relax
Ja dankzij dat eikeltje staat het album niet meer op #1 heh, ikzelf moet eens de tijd nemen om dit album te luisteren
Ik heb het helaas niet zo met de oldschool drums meer

Raekwon the chef
en frank? hoe bevalt het in hiphopland? jij was toch meer van de rock enzo?

avatar van frankvankesteren
Raekwon the chef schreef:
en frank? hoe bevalt het in hiphopland? jij was toch meer van de rock enzo?

ik heb helaas mijn ticket naar hiphopland nog niet geboekt... het bevalt me nog veel te goed in mijn oude vertrouwde wereldje;)

Social_Mask
Heb dit album eindelijk volledig beluisterd. En kom op een 4,5* uit. Prachtig album is dit. En wat een ongelooflijk hoog gemiddelde is dit!!! Dit album is echt een ware parel.

T.R.O.Y. vind ik een Hiphop klassieker.

avatar van Sjaakspeare
Ik vind eigenlijk wel dat 'soul' hier een subgenre zou mogen zijn.

avatar van MJ_DA_MAN
Dat het soul-invloeden heeft maar het niet meteen een subgenre...

avatar van J.M.
Deze cd net weer geluisterd, en dit egt een hele rlxte cd, zo fijn om naar te luisteren. Alleen jammer dat elk liedje net iets te lang is, maar dat had MJ_DA_MAN ook al gezegd.
maar wel 4,5*

gwx
Dit is echt een super album, T.R.O.Y is gewoon 1 van de beste hiphop tracks ooit. Niet voor niks het hoogst genoteererde hiphop album hier.
Enige vreemde vind ik dat dit album een beoordeling heeft gekregen van 0,5 door "Ilyasse15", graag zou ik hier argumentatie voor zien.

raffael77
Dit is 1 van de mooiste albums ooit. met zeer goed productie van de nr.1 soulbrother Pete Rock. Jammer dat de reünie van die 2 niet in een volwaardige album is geëindigd. 5

Social_Mask
Verhoog dit naar 5*. Prachtig album dit. Mooie Soul en Jazz invloeden. Helemaal mijn ding. ERG mooi. Komt in mn top-10.

MJ_DA_MAN schreef:

Hiphop is niets voor jou dan want deze gast staat nummer 2 als beste producer en het is niet jazzy maar soul maar ja als hun het zelfde klinkt luister jij dan maar meer want de meeste gasten hebben hetzelfde concept en stem geluid du

avatar van psychonaatje
Pfff, sinds wanneer bepaal jij of hip-hop iets is voor iemand? Dat iemand binnen de hip-hop een ander smaak heeft dan jij, mag blijkbaar niet. En trouwens: MJ_DA_MAN geeft vier sterren, dat is niet bepaald weinig. Ook ik zou dit album bij de weg jazzy willen noemen. Ook wel soulvol, maar het een sluit het ander echt niet uit.

avatar van MJ_DA_MAN
Nee, hij heeft gelijk. Raffael is de almachtige god van ons allen, dus hij heeft áltijd gelijk. Vergeef me mijn zonden, almighty raffael .

raffael77 schreef:

Nee jij weet wat hiphop is, ik vind jou een beetje een meeloper van de massa.
Wat de massa een geweldig underground album vind en aanbid geef jij ook toevallig een 5.0... hoezo toevallig ?
Ga iemand anders lastig vallen.

[quote]Relax schreef:
[quote]raffael77 schreef:

Ik loop niet mee waarom zijn er dan zoveel mensen tegen mij. Omdat ik een uitgesproken mening heb. Jij loopt mee want je doet hun precies na. Kijk bij mijn Rap zoveel aller tijden en zie welke gasten ik er neer zet maar het is nog maar top 75 en 100 komt eraaan en de rest daarna.

Check ook ff mijn bericht bij dode hiphop artiesten.
Dat heb ik niet gedaan vanwege stoere praat maar om kennis mee te delen met anderen, maar vind dat hier weinig gasten er voor open staan.

avatar van psychonaatje
Goh, misschien dat dat komt doordat je de hele tijd mensen loopt te beledigen, bijvoorbeeld door iemand die al jaren hip-hop luistert te vertellen dat hip-hop niets voor hem is. Of misschien dat dat komt doordat je de hele tijd de mening van anderen afkraakt als die niet dezelfde is als de jouwe. Of misschien dat dat komt doordat je doet alsof de smaak van anderen altijd minder waard is dan de jouwe. Of misschien dat dat komt doordat je als iemand een andere mening heeft er altijd vanuit gaat dat deze persoon "zeker nog nooit" van dit of dat heeft gehoord of "zeker nog nooit" dit of dat heeft gezien of weet ik veel.

Ik ben inmiddels meer dan anderhalf jaar actief op deze site en juist de hip-hopliefhebbers hier staan voor veel dingen open binnen de hip-hop. Geef iemand een tip en hij zal (in de meeste gevallen) gaan luisteren. Bovendien zijn de meeste hip-hopliefhebbers behulpzaam en zijn er echt een paar keien (eigenlijk: veel) bij die behulpzaam zijn en met alle hip-hop onderwerpen meedoen. Echt waar: als je wilt, kan je hier echt wel mensen treffen die voor van alles open staan. Maar dan moet je wel een beetje rekening houden met die andere mensen en ze niet constant beledigen. Ik vind dat erg jammer, want je hebt overduidelijk veel kennis van (oudere alternatievere) hip-hop en zou dus een positieve bijdrage aan deze site kunnen leveren, maar dan zou je echt toch meer rekening moeten houden met anderen en bovendien zelf ook openstaan voor de mening van anderen of die in ieder geval respecteren.

raffael77
Dat is goed psycho maar ga niet direct zeuren als ik iets te vertellen heb en ik zal voortaan opletten wat ik zeg ok.
Dat geld ook voor MJ_Da_Man, Relax en Niek ook, want jullie zitten constand zelf ook te fitten op mij. Ik weet veel maar niet alles en sta open voor alles wat nieuw is. Wat ik wel jammer vind is dat er wordt gezegd. Daar heb je hem weer met die alles wetende antwoorden want dat is larie koek.
En ik vind dat jullie een aantal topics moeten verbreden en niet altijd dezelfde artiesten gebruiken. Noem ook eens lijstjes op met Puts of Five Deez en meer. Het hoeft geen oldschool te zijn als er mensen zijn die er niet veel van weten maar geef wel plaats voor andere artiesten die het ook verdienen om hier genoemd te worden.

Zucht zucht....

Hiphop is niets voor jou dan want deze gast staat nummer 2 als beste producer

Zo'n bericht slaat toch werkelijk nergens op? Vind je het gek dat we dan zo reageren? Neem eens een keer de moeite om een bericht te lezen i.p.v. dingen te gaan roepen die nergens opslaan.

Relax.

Eerste keer dat ik wat zeg.
Maar raffael, je bent lekker arrogant, mij kan je niet lastig vallen.. ik negeer je gewoon.

avatar van Improvision
Hiphop is niets voor jou dan want deze gast staat nummer 2 als beste producer

Dat MJ een eigen en andere mening heeft dan jou wil niet zeggen dat Hiphop niets voor hem is. En nummer 2 als beste producer, in welke lijst? En zelfs als hij door een of ander hiphopmagazine of zo is uitgeroepen tot tweede beste producer wil dat niet zeggen dat iedereen dat zo maar meteen moet vinden. Iedereen heeft een eigen smaak en moet dus niet dezelfde mening hebben over iets. Ook is de uitspraak dat het jazzy is, niet zo gek: door de blazers. Het is allemaal maar een kwestie van hoe je het interpreteert of welk gevoel je erbij hebt.

Daarnaast vind ik dit album wel goed. Allemaal chille tracks, C.L. Smooth kan soms op een aangename manier iets duidelijk maken en Pete Rock is een goede producer. Geen ene track is slecht, allemaal bovengemiddeld met als beste track TROY. Verder is de eerste track ook nog wel goed. Maar ik begrijp de positie van dit album als beste hiphopalbum hier op musicmeter een tijdje geleden niet.

Improvision schreef:

Dit heb ik niet van hier man. Het staat niet in een blad dat Pte rock 2 plaats staat. Dat is een ordeel van gasten die ook net als wij stemmen en daar komt hij op 2e plaats. Het is niet uit mijn duim gezogen maar jullie blijven door gaan maarja laat gaan.

raffael77 schreef:

Wat, wij? Jij begint bij zo'n beetje elk album over je heilige lijstje. En dan ga je weer dingen verdraaien enz., we worden doodmoe van jou!

MJ_DA_MAN schreef:
Zucht zucht....

Jullie zitten al vanaf het begin te zeiken met jullie derde rangs stem gedrag dus gaan nu niet zeiken over hetgeen wat ik opschreef. Jij Die smaus van een Relax blijven maar door gaan. Jullie zijn de eertse gasten die zeiken. Oja dat deed Niek ook. Ik heb verder nog nooit gezeik gehad met niemand. Niet hier en niet i het echte leven dus.

copie

Niet het beste hiphopalbum ooit idd, maar toch is dit een hele aardige plaat. Pete Rock produceert hier op zijn best en creeërt een heerlijke jazzy sound. C.L. Smooth is een aardige MC met een fijn stemgeluid, maar klinkt echt o-ver-al hetzelfde, maar dan ook echt overal en altijd, damn . En dat maakt het gewoon minder interessant. Hij zal waarschijnlijk ook wel de teksten schrijven, maar daarop is niks aan te merken. Ze passen goed bij de beats. Ook jammer is dat het album veel en veel te lang duurt, door de té lange nummers. De helft van de nummers duren gewoon 5 minuten of meer, dat maakt het ''fijn wegluisteren'' een stuk minder. Dat hadden ze dus naar mijn mening wat anders aan moeten pakken, maarja, dit is '92 en het is nu '07 . Ik kom uit op een mooie 4*. Favorieten zijn Return of the Mecca en T.R.O.Y..

Je geeft het een vier en toch zeik je het album af.
Tracks te lang. Het klinkt hetzelfde overal. Dat maakt het
minder interessant. Jij zeikt het toch af. Lul dan niet zo dom over mijn mening.

avatar van MJ_DA_MAN
Sorry hoor raffael77, maar ik ga gewoon niet meer met jou in discussie. Als je nou ooit eens een bericht (goed) zou lezen probeer ik het misschien opnieuw met je. Maar voor nu is het voor jou, van mij.

O toch nog een ding waar je over na kan denken: is iemand het wel eens met je eens geweest in zo'n geweldige discussie als deze (of met een van je waardeloze afzeik/lijstjes-berichten)? Dus zal het nou aan ons liggen of aan jou?

Relax
Hahaha, ik blijf maar doorgaan
En ik ben een smaus, echt, die Raffael weet niet van lezen

avatar van P Jay
Als neutrale scherprechter die respect heeft voor MJ, Relax, Niek, raffael, improvision....

BACK ON TOPIC

conclusie: dit is een goed album, dat vinden jullie allemaal?!... Mooi! Wat kan het leven toch eenvoudig en fijn zijn.

Laten we gewoon allemaal van dit heerlijke soulvolle en jazzy album genieten...

P Jay schreef:

Laten we gewoon allemaal van dit heerlijke soulvolle en jazzy album genieten...

Social_Mask
Laatst weer beluisterd en ik hou van de beats van dit album. En erg relaxt erover gerapt. Had overwogen om dit uit mn top10 te halen, maar hij blijft er toch maar nog even in zitten. Geweldig album.

Relax
Ik ga m vandaag uit de winkel ophalen, ik heb 1x gedownload beluisterd maar origineel is natuurlijk veel vertrouwder
Dus verwacht een oordeel

avatar van Conway Twitty
T.R.O.Y. blijft echt heerlijk. Voor de rest niet super intressant.