Amenra - Mass IIII (2008)

Belgiƫ
Label: Hypertension

1. Silver Needle Golden Nail (8:24)
  2. Le Gardien des Rêves (4:26)
  3. De Dodenakker (10:01)
  4. Terziele (2:46)
  5. Razoreater (6:49)
  6. Aorte Nous Sommes du Même Sang (9:01)
  7. Thurifer et Clamor Ad Te Veniat (6:43)
avatar van Leeds
Geweldig vervolg op Mass III. Opnieuw een heel creatief album. Al moet ik toegeven dat ik Mass III veel intenser vind. Neemt natuurlijk niet weg dat dit ook weer een heel geslaagde plaat is. Silver Needle, Le Gardien, Terziele, Aorte en Thurifer zijn nagenoeg impeccable, comme d'hab!!!

Live zeker de moeite waard. Ik kan het niet genoeg zeggen.

avatar van Johnny Marr
Vanavond akoestische set in Dranouter, België. Ik ben eens benieuwd. Schijnt even intens te zijn als een elektrisch optreden.

avatar van kobe bryant fan
Johnny Marr schreef:

Ik heb ze akoestisch gezien in een donkere, koude kerk in Gent (ook oa Innerwoud speelde die avond) en ik kan je garanderen dat het schitterend is, al komt zoiets wel meer over in een kerk dan festival.

kobe bryant fan schreef:

Op Dranouter werden er ook optredens in de plaatselijke kerk georganiseerd, maar vreemd genoeg stond AmenRa in de clubtent geprogrammeerd. Desalniettemin was het echt meer dan prachtig, enkele zware kippevelmomenten waren de nummers van de Afterlife EP en de Tool-cover Parabol. Van dit album passeerde Razoreater de revue en dat nummer is in z'n naakte akoestische versie al even mooi. Er werd ook een nummer in het Nederlands gebracht dat waarschijnlijk ook een cover zal geweest zijn, maar ik kende het niet.

"Als een brullende leeuw die zachtjes door de savanne sluipt, om elk moment een prooi te kunnen verslinden" indeed.

avatar van Mindscapes
Johnny Marr schreef:

Werd dat toevallig voorgelezen door een vrouw? Zal dan kunstenares/dichteres Sofie Verdoodt zijn, die was er voor het slotnummer ook bij in de St. Jacobskerk

avatar van Johnny Marr

Er zong wel af en toe een vrouw mee, maar het Nederlandstalige nummer werd door Colin solo gebracht. Of waarop doel je juist?

avatar van Mindscapes
Johnny Marr schreef:

Oei ja, alles gequotet zie ik (op gsm bezig...). Ik bedoelde de Nederlandstalige poëzie op het einde. 3 maand geleden werd de show afgesloten door Sofie die een gedicht in spoken word voorlas, weet niet of dat nu op Dranouter ook het geval was....

avatar van Johnny Marr
Nee, was niet het geval. Er werd geen poëzie gebracht, enkel muziek. Er werd afgesloten met een simpel instrumentaal gitaardeuntje waarop ze één voor één van het podium verdwenen. Vet intens optreden.

avatar van Chungking
Silver Needle Golden Nail en De Dodenakker behoren echt tot het allerbeste van deze band (en daardoor bij uitbreiding meteen van het genre )
Gigantisch sterke plaat toch weer, internationale klasse!

avatar van repelstefan
Vindt niemand het irritant dat dit geen Mass IV heet? Ik wel

avatar van Kos
Kos
sodeju, dit is echt episch.