J.J. Cale - Naturally (1971)

Rock / Roots
Label: Mercury

1. Call Me the Breeze (2:39)
  2. Call the Doctor (2:28)
  3. Don't Go to Strangers (2:25)
  4. Woman I Love (2:39)
  5. Magnolia (3:25)
  6. Clyde (2:33)
  7. Crazy Mama (2:25)
  8. Nowhere to Run (2:27)
  9. After Midnight (2:26)
  10. River Runs Deep (2:42)
  11. Bringing It Back (2:45)
  12. Crying Eyes (3:13)
avatar van Zwaagje
Tot mijn schande nog niet gestemd terwijl ik de plaat al sinds de jaren zeventig heb. Uit nostalgie eens wat recensies gelezen en het is tof dat hij in 2014 nog zoveel fans heeft en dat mensen hem ontdekken. Dit blijft mijn all time favorite, maar ik vind alle platen goed van Cale.

avatar van deedee
Mijn favoriete J.J. Cale album. Heerlijk relaxed. Topnummer vind ik Call me breeze. Een nummer dat geweldig door Lynyrd Skynyrd is gecoverd. Onlangs ben ik in o.a. in Memphis en Nashville geweest. Daar spelen vele bandjes de Lynyrd Skynyrd versie, wat betekent meer uptempo. Dat maakt het een top- en ... feestnummer. Hoewel de J.J. Cale versie mij erg bevalt, vind ik die up tempo versies toch lekkerder.

avatar van Rounder
Uniek muzikant. Zelfs Knopfler probeerde hem te imiteren op zijn debuutalbum.
Clapton maakt nog elke dag een buiging voor JJ.
Helaas is ook JJ Cale niet meer op deze aardbol.
Zijn muziek zal bij het grote publiek nooit een stempel kunnen drukken maar bij mij des te meer.

avatar van goldendream
Dit debuut is gewoon zijn beste album. Daarna viel hij in een eeuwige herhaling. Nu ja, wat goed is, moet je niet veranderen.

4 sterren